گروه صنایع خودروسازی کرمان:

 

مجموعه ای که از آن با نام صنایع خودروسازی کرمان یاد می شود در دی ماه 1369 با اعتقاد به اینکه در هر عرصه ای که وارد می شویم از نظر کیفیت در رتبه نخست قرار می گیریم و از نظر سرعت عمل، چابک نظیر موسسات کوچک اقدام می نماییم و هر زمان با مشتری مواجه می شویم با تبسم و احترام به دیدگان او نگریسته جلب رضایتش را وظیفه خود می دانیم، فعالیت اولیه خود را با واردات مدلهای مختلف خودروهای دوو آغاز نمود.

 

پس از استقبال پرشمار و بی نظیر مشتریان از محصولات این گروه در راستای تحقق اهداف اولیه، جذب سرمایه گذاری خارجی و قرار گرفتن در چرخه صنعت تولید خودرو، طرح تولید خودرو در ارگ جدید به مرحله اجرا درآمد. عملیات اجرایی این پروژه عظیم در فروردین ماه 1372 در یکی از محرومترین نقاط کشور در زمینی لم یزرع و در قلب کویر که امروزه آن را بنام منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید می شناسیم آغاز گردید.

 

علت اصلی انتخاب این منطقه، محرومیت فوق العاده آن بوده است، با این دیدگاه که تاسیس یک کانون اقتصادی باعث ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، محرومیت زدایی، امنیت و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت خواهد شد که عملا  نیز به این هدف بزرگ دست یافته ایم.

 

 

شرکتهای مجموعه:

 

شرکت کرمان موتور

شرکت کرمان موتوردرسال 1373با هدف اشتغال زایی نیروهای متخصص و محروم منطقه بم به عنوان یکی از شرکتهای هلدینگ صنایع خوردوسازی کرمان در زمینه تولیدخودروهای سواری به عنوان اولین صنعت خودروسازی خصوصی ایجاد و پس از نصب و راه اندازی تجهیزات و ماشین آلات با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص توانست درسال 1375 اولین خط تولید دوو سی یلو را راه اندازی نماید.

 

این شرکت درسال 1379 خط تولید محصولی دیگر ازخودروهای شرکت دوو یعنی ماتیز را راه اندازی کرد و این خودرو را که تمام مراحل تولید آن در داخل انجام می شد، به بازار عرضه نمود.

 

پس از خرید کارخانجات دوو توسطGM آمریکا مدیریت جدید "جی ام دوو" به دلیل تحریم امریکا از ادامه همکاری با شرکت کرمان موتور خودداری نمود.

 

مهم ترین استراتژی شرکت تولید خودروی جدید به نام لیفان بود که مدل لیفان 520 در سال 87 روانه بازار شد پس از آن شرکت کرمان موتور در راستای جلب نظر مشتریان و گرفتن سهم بیشتری از بازار در اواخر سال 89 لیفان 620 با موتور 6/1 لیتر را تولید و روانه بازارکرد و هم اکنون تولید این خودرو با حجم 8/1 لیتر و امکانات رفاهی بیشتر ادامه دارد.

 

شرکت کرمان موتور به منظور تکمیل سبد محصولات خود اقدام به عرضه شاسی بلندلیفان   X60نمود که می توان آن را یکی از پر فروش­ ترین­ های بازار در کلاس خود نامید، همچنین به منظور پاسخگویی به سلایق مختلف مشتریان با برند معتبر JAC که یکی ازبزرگترین شرکت­های خودروسازی چین می ­باشد قرارداد منعقد شد که حاصل آن تولید خودروJ3 و J5 بود و پس از آن J5 اتوماتیک با موتوری قوی­تر و امکاناتی بیشتر به این خانواده پیوست.

 

درحال حاضر نیزدومحصول جدید S5 و لیفان 720در مرحله تولید است و در نظر داریم در آینده ای نزدیک لیفان X50 و  820 و جک  A30 را به بازار عرضه کنیم.

 

 

آرمان موتور ارگ

شرکت آرمان موتور ارگ در فروردین ماه سال 1387  تأسیس و از دی ماه همان سال شروع به فعالیت نمود.

این شرکت از مجموعه های تجاری، تولیدی صنایع خودروسازی کرمان است و موضوع فعالیت آن شامل واردات و مونتاژ انواع قطعات و زیرمجموعه های مورد مصرف صنایع خودروسازی از قبیل موتور، گیربکس، صندلی، داشبورد، اکسل جلو و عقب و همچنین مونتاژ پمپ ABS، رادیاتور، بوستر، پدال گاز، رودری،.... و اجزاء آن است.

 

همچنین این شرکت در رابطه با قطعات خودکفایی نیز فعالیت می نماید.

موقعیت جغرافیایی و کارکنان تحت پوشش

کارخانه شرکت در کیلومتر 15 جاده بم  -زاهدان فاز یک منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، در مساحتی به وسعت 46687 مترمربع احداث شده است و با بهره مندی از 379 نفر نیروی مجرب و برخورداری از تأسیسات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب علیرغم دشواری های متعدد و استمرار تحریم های بین المللی خدمات ارزنده ای را در زمینه مونتاژ و تولید قطعات خودرو ارائه نموده و موفق شده طی مدت 7 سال روند تولید را از 3876 در سال 87 به 107324 در سال 94 ارتقاء دهد.

 

دفتر مرکزی کارخانه در تهران، کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج، بلوار نخل، ساختمان مرکزی صنایع خودروسازی کرمان(ساختمان صدف) واقع شده است.

 

17 نفر از مدیران و کارشناسان مجرب فعال در دفتر مرکزی وظیفه تأمین و پشتیبانی امور شرکت در تهران را عهده دار می باشند .

 

محصولات

مهمترین استراتژی شرکت مونتاژ موتور، گیربکس، داشبورد، اکسل عقب، اکسل جلو و تولید و مجموعه سازی در رابطه با خودروهای Lifan620 ، LifanX60 با موتورهای 1/8 لیتر گیربکس دستی و 1/8 لیتر با گیربکس اتوماتیک، LifanX50 با موتور 1/5 لیتر گیربکس دستی و JAC S5 با موتور 2 لیتر توربو و JAC J5 با موتورهای 1/5 لیتر گیربکس دستی و 1/8 لیتر با گیربکس اتوماتیک بصورت تک سوخت می باشد که کاملا مطابق با شرایط و ضوابط مربوط به کاهش مصرف سوخت بوده و این خودروها دارای استاندارد آلایندگی یورو4 و یورو5 مورد تایید اداره استاندارد و محیط زیست می باشند.

 

 

شرکت خدمات و تجارت بم خودرو

در تاریخ ۱۳۸۴/۰۷/۱۲ فعالیت خود را با ۷ نفر پرسنل آغاز و تحت شماره ۲۵۶۱۲۳ در اداره ثبت شرکتها و موسسات تجاری به ثبت رسید.

دفتر مرکزی شرکت در خیابان هویزه تهران واقع و موضوع فعالیت شرکت عبارت است از فروش نقدی و اقساطی انواع خودروهای داخلی و خارجی، ارائه خدمات پس از فروش انواع خودرو، انجام خدمات بازرگانی و صادرات و واردات کالاهای مجاز، تأمین و توزیع قطعات یدکی و لوازم جانبی داخلی و خارجی انواع خودرو و عقد قرارداد با شرکتهای داخلی و خارجی به منظور اجرای فعالیتهای مذکور.

 

این شرکت با استفاده از نیروهای مجرب اقدام به استخدام و آموزش نیروهای جوان نمود و به مرور زمان تا تاریخ ۱۳۸۴/۱۱/۱ تعداد پرسنل خود را به ۱۸ نفر رساند و با بررسی کلیه مطالب و جوانب، فعالیت اصلی خود را در تاریخ فوق الذکر آغاز نمود.

 

این شرکت توانست با توجه به حضور مدیران و پرسنل جوان و اعتماد به توانایی های ایشان و همچنین تطبیق خود با استانداردهای خدمات پس از فروش اعلام شده توسط شرکت فولکس واگن، کلیه نیازهای خدمات پس از فروش مشتریان خود را برآورده نماید.

 

در سال ۱۳۹۰ این شرکت همزمان با افزایش کلیه منابع خود از جمله نیروی انسانی متخصص علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش محصولات تولیدی شرکت خودروسازان بم، مسئولیت ارائه خدمات به تولیدات شرکت کرمان موتور را نیز به مجموعه فعالیت های خود اضافه نمود.

 

 

شرکت عمران ارگ 
این شرکت در سال 1372 تاسیس و هدف از ایجاد آن مدیریت و بهره برداری پروژه و تصدی منطقه اقتصادی ارگ جدید به عنوان سازمان مسئول و مدیریت جذب سرمایه و توسعه فعالیت های صنعتی، توریستی و کشاورزی بوده است.

 

از آنجا که درمراحل نخست لزوم ایجاد امکانات زیربنایی به شدت احساس می شد عمده وظایف شرکت عمران ارگ درابتدای تاسیس ایجاد امکانات زیربنایی اولیه شامل آماده سازی اراضی، ایجاد راههای دسترسی و ارتباطی، تامین آب و برق و تاسیس امکانات مسکونی با هدف تجهیز سایت پشتیبانی منطقا ویژه بعنوان شهرک ارگ جدید و جذب نیروهای متخصص بوده است.

 

به همین منظور این شرکت برای اجرای طرح های خود از ابتدای تاسیس تا انتهای سال 84 بیش از 340 میلیارد ریال در ارگ جدید سرمایه گذاری کرد که این روند کماکان استمرار دارد.

 

بخشی ازسرمایه گذاری انجام شده به شرح زیر است :
راه سازی محوطه و پیاده سازی، فنس کشی شهرک، برق رسانی و تامین روشنایی معابر، ایجاد امکانات مخابراتی، ایجادفضای شبز، تاسیس پایانه راه آهن، ایجاد واحد انتظامات، نصب دوربین های مداربسته، ایجاد واحد آتش نشانی، احداث مسجد و تاسیس نمازخانه و ساخت واحدهای تجاری اداری، واحدهای مسکونی، سوله های صنعتی، تالارهای همایش.

 

 

شرکت نگین بم

این شرکت در سال 1386 پس از طی مراحل طراحی، مهندسی و نصب ماشین آلات و تجهیزات با هدف تامین نیازهای داخل کشور و صنایع موجود  به بهره برداری رسید.


شرکت با بهره گیری از دقیق ترین و پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی در امر خدمات آزمون مواد و محصولات شیمیایی و ارائه خدمات آماده سازی، تجزیه کمی و کیفی، همچنین تستهای عملکردی نمونه های ارسالی با رعایت استانداردهای مرسوم دنیا فعالیت می نماید.

 

آزمایشگاه شرکت تایید صلاحیت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی در سال 1388 را اخذ نموده و یکی از مجهزترین آزمایشگاه های جنوب شرق کشور می باشد که با استناد بر استانداردهای بین المللی مانند ASTM ،DIN  ،PPG  ،PSA  ، استاندارد ملی ایران و … به نتایج قابل قبولی دست یافته است.

 

همچنین شرکت قابلیت انجام انواع آزمونهای فیزیکی و شیمیایی برای محصولات PT و ED و رنگ خودرو را دارد.

در حال پیاده سازی استاندارد ISO IEC 17025  می باشد.

واحد تحقیق و توسعه شرکت برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان و رفع موانع تولید و خلق ارزش و افزایش توان رقابتی، فعالیتهای تحقیقی خود را گسترش داده وبا استفاده از  امکانات، تجهیزات و دستگاه های آنالیز مواد شیمیایی نظیر(Atomic و GC) و پایلوت های تحقیقاتی و شبیه سازی فرآیند، پروژه های تحقیقاتی زیادی را در زمینه مواد PT و ED و رنگ خودرو در دست اجرا دارد.

 

این شرکت در انتهای سال 1386 موفق به اجرای سیستم نظام مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه های ISO 9001:2008 و ISO/TS 16949:2009 از شرکت DQS آلمان گردید.

 

 

شرکت خودرو مهر 
 شرکت خودرو مهر در سال 1382 با هدف کارآفرینی و آبادانی درمنطقه محروم بم و ایجاد ارزش افزوده در حوزه تولیدات صنعتی، در زمینه تامین، تولید و رنگ آمیزی  قطعات پلیمری آغاز به کار کرد
.

 

برخورداری از 110 نفر کارکنان متخصص و مجرب، وجود زیرساخت های مناسب، تجهیزات و خطوط پیشرفته تولید و تجربه موفق در تولید و رنگ آمیزی محصولات خودرویی این مجموعه را در زمره شرکت های معتبر قرار داده است.

 

خدمات ارائه شده این شرکت تنها به گروه کرمان خودرو محدود نگردیده بلکه درحال حاضر با سایرخودروسازی های معتبر نیز همکاری می کند.

 

سایر فعالیت های شرکت در زمینه مونتاژ مجموعه های پیچیده خودروچون  جلوداشبورد، جعبه فرمان، آکومولاتور و غیره می باشد.
 کارخانه شرکت در کیلومتر 10 جاده بم زاهدان درمنطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید جنب گمرک، سایت خودرو مهر در مساحتی به میزان 65440 متر مربع واقع شده  است
.

 

این مجموعه شامل سالن تولید،تزریق، رنگ آمیزی و مونتاژ به متراژ 4150 متر مربع و انبارهای محصول مواد اولیه و قطعات به متراژ 1500 متر مربع و  بخش های اداری چون مدیریت، حراست، ستاد آزمایشگاه به متراژ 250 مترمربع می باشد.

 

محصولات و خدمات مشترک شرکت را تولید و رنگ آمیزی قطعات  پلیمری خودرو و مونتاژ آن شامل می گردد.

 

این شرکت در جهت برقراری نظام استاندارد و افزایش سطح کیفی محصولات خود نسبت به ایجاد آزمایشگاه  تخصصی مجهز به ابزارهای دقیق کنترل و اندازه گیری کیفیت مواد و قطعات رنگی اقدام نموده و دراین راستا موفق به اخذ استانداردهایISO 9001:2008  وISO /TS16949:2009 از DQS آلمان شده است .

 

شرکت قوای محرکه کرمان خودرو (سهامی خاص) در سال 1387 به منظور مونتاژ و ساخت انواع موتور، گیربکس و اکسل خودروهای سواری در منطقه اقتصادی ارگ جدید تاسیس شد.

 

سابقه تولیدات

این شرکت به عنوان تامین کننده اصلی (OEM) تاکنون قوای محرکه (شامل موتور، گیربکس و اکسل) خودروهای:

سی یلو، ماتیـز، گل، ورنـا، ام وی ام، و گیربکس کامل پراید را مونتاژ و تحویل شرکت های خودروساز مربوطه نموده است.

 

خط مشی کیفیت 

شرکت قـوای محرکه کرمان خودرو تولید کننده موتور و سایر مجموعه های قوای محرکه برای مصرف در خودروهای بنزینی می باشد.

محصولات این شرکت عمدتاً به شرکتهای خودروساز عرضه می گردد.

 

رسالت و اهداف 

تولید موتور و سایر مجموعه های قوای محـرکه با استانداردهای بین المللی، جلب رضایت و اطمینان مشتریان، ارائه خدمات مناسب پس از فروش، توجه به کارکنان و پیمانکاران و تأمین کنندگان و ارتقاء کیفی ایشان، بهبود مستمر و پیوسته و توجه به سود آوری و توسعه شرکت.

 

دیدگاه 

تأکید بر نگرش مدیریت جامع کیفیت وتأمین نیازهای مشتری، سعی بر نهادینه کردن فرهنگ بهبود مستمر و پیشگیری از بروز عیوب در کلیه فعالیت ها و فرآیندها.

 

روش

ایجاد و تقویت روحیه مسئولیت پذیری از طریق توجیه کارکنان در مورد اهداف کمی و کیفی، تأمین نیازهای آموزشی کارکنان و تشویق ایشان برای مشارکت در کارها، ایجاد فضای کاری مناسب و روابط صمیمانه بین کلیه کارکنان و پیمانکاران و مدیران و انجام صحیح و مستند کلیه فعالیت ها و امور شرکت .

 

الگو

نظام جامع کیفیت بر مبنای نیازمندیهای ISO 9001:2000 و ISO / TS 16949

تمامی پیمانکاران و کارکنان شرکت قوای محرکه کرمان خودرو متعهد به اجرای کلیه الزامات تعیین شده در نظام کیفیت شرکت می باشند.

 

 

شرکت کادک 

شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو (کادک) به عنوان بازوی اجرایی گروه صنایع خودرو سازی کرمان در ساخت داخل تأمین قطعات خودروهای تولیدی فعالیت دارد.

 

تیم مهندسی مجرب و متخصص کادک با استفاده از ظرفیت شبکه قطعه سازی و توانمندی تولیدکنندگان داخلی، تحقق ساخت داخل خودروهای تولیدی گروه را به حداکثر قابل دستیابی می رساند.

 

تدوین شناسنامه های فنی و استاندارد سازی به همراه ارزیابی پیمانکاران و استقرار تیم های مدیریت کیفیت، خرید قطعات و مجموعه های خودرویی با کیفیت اصلی را تضمین می کند.

 

 

کارگزاری کارآمد

در سال ۱۳۹۶ مجموعه‌ی کارآمد با سابقه‌ای ۲۰‌ ساله در صنعت بورس با سرمایه‌گذاری مجموعه‌ کرمان‌موتور جانی دو باره یافت و به پشتوانه‌ مدیران خوش‌نام و با تجربه‌ خود ارائه‌ی خدماتی متمامیز را از سر گرفت. 

 

کارآمد، امروز «تجارتِ امن برای همه» را سرلوحه‌ کار خود قرار داد و در پی آن است که همگان از فرصت سرمایه‌گذاری در بورس بهره‌مند شوند.

 

این فرصت با آموزش، اعتمادسازی و اطلاع‌رسانی به افرادی که تاکنون از این فرصت همگانی استفاده نکرده‌اند مهیا خواهد شد

 

 

و دیگر شرکتهای:

  • شرکت آرمان الکتریک
  • گروه اقتصادی کرمان خودرو
  • سازمان مناطق گردشگری جهان
  • توسعه و عمران ارگ
  • قوای محرکه کرمان خودرو
   تاریخ ثبت: 1400/06/09     |     [sect id=[file]] | [/sect id=[file]] |