وزش باد در شهر کرمان با سرعت 32 کیلومتر + 4 خبر

سایر خبرهای استان: خسارت 10 میلیارد ریالی توفان شن به ریگان/180 هکتار زمین کشاورزی در شهر کرمان آزاد شد/ مدیر امور اراضی استان کرمان: تشکیل یک سانتیمتر مربع خاک زراعی 700 سال زمان می برد/ استاندار کرمان: فرهنگ اقتصادی از مسیر روحانیون محقق می شود  

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به وزش باد شدید در برخی مناطق بویژه شمال و غرب این استان از شب گذشته، گفت: سرعت باد در شهر کرمان 32 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

حمیده حبیبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: احتمال افزایش سرعت وزش باد در کرمان در برخی ساعات وجود دارد.

وی دمای هوای امروز شهر کرمان را حداقل شش و حداکثر 19 درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: وزش باد شدید تا فردا ادامه دارد.

وی با پیش بینی افزایش ابر در برخی مناطق استان کرمان در بعد از ظهر امروز، گفت: بارندگی پراکنده و خفیف در شمال و غرب استان در اواخر وقت امروز و امشب دور از انتظار نیست.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، برای جنوب استان در فردا (یکشنبه) بارندگی پیش بینی کرد.

وی افزود: نقشه های هواشناسی کاهش محسوس دما در صبح دوشنبه و وزش باد با سرعت کمتر در صبح یکشنبه را نشان می دهند.

 

خسارت 10 میلیارد ریالی توفان شن به ریگان

فرماندار ریگان گفت: توفان شن بیش از 10 میلیارد ریال در این شهرستان خسارت بر جا گذاشت.

امین باقری افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در ریگان در روزهای اخیر خسارات زیادی به زیرساخت های شهرستان ریگان وارد کرده است.

وی گفت: توفان شن باعث شن گرفتگی مزارع گندم و جو شد و تعدادی از نخیلات را نیز از جا درآورد.

وی افزود: این توفان باعث شن گرفتگی جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در این شهرستان شد و تعدادی از درختان کهور شکسته شدند.

فرماندار ریگان از خسارت به فضای سبز شهری خبر داد و گفت: توفان، برق 37 روستا را قطع کرد که به همت ماموران اداره برق شهرستان، برق این روستاها وصل شد.

وی گفت: برخی ساکنان شهرستان ریگان نیز دچار مشکلات تنفسی شدند که به دلیل نبود بیمارستان در این شهرستان این بیماران به بیمارستان بم که در 100 کیلومتری ریگان است اعزام شدند.

وزش باد شدید و گرد و خاک از اواخر هفته گذشته در برخی مناطق استان کرمان آغاز و در مناطق شرقی مانند ریگان منجر به توفان شن شد. ریگان تا کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.

 

180  هکتار زمین کشاورزی در شهر کرمان آزاد شد

180 هکتار اراضی کشاورزی و تغییر کاربری یافته با هدف مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری در منطقه سارائیه شهر کرمان آزاد شد.

به گزارش ایرنا، آزاد سازی این زمین ها که برای ساختن خانه و ویلا محصور شده بود براساس مصوبه شورای تامین استان و برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی روز شنبه انجام شد.

بر اساس ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها تغییر کاربری اراضی کشاورزی جز در مواردی ممنوع است.

تشخیص موارد ضروری بر عهده کمیسیونی در کرمان با ترکیب رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل راه و شهر سازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست، مدیر امور اراضی و نماینده استاندار است که مبادرت به صدور مجوز تغییر کاربری خواهند کرد.

فرماندار و شهردار کرمان و جمعی دیگر از مسوولان هنگام اجرای این حکم حضور داشتند.

 

مدیر امور اراضی استان کرمان: تشکیل یک سانتیمتر مربع خاک زراعی 700 سال زمان می برد

مدیر امور اراضی استان کرمان گفت: نزدیک 700 سال طول می کشد تا یک سانتیمتر مکعب خاک زراعی و قابل استفاده برای کشاورزی تشکیل شود.

قدرت الله باقدرت روز شنبه در حاشیه رفع تصرف اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری آنان به ایرنا افزود: آن قدر کشاورزی برای همه مردم و مسئولین اهمیت دارد که قانون گذار سال 74 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی را تصویب کرده است.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تغییر کاربری اراضی کشاورزی جز در موارد ضروری ممنوع است.

وی گفت: تشخیص موارد ضروری بر عهده کمیسیونی در استان کرمان با ترکیب رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست، مدیر امور اراضی و نماینده استاندار است که در مواردی که ضررورت را تشخیص دهند مبادرت به صدور مجوز تغییر کاربری خواهند کرد.

مدیر امور اراضی استان کرمان خاطرنشان کرد: این تغییر کاربری بیشتر در اراضی انجام می شود که از لحاظ فنی عملکرد کشاورزی خود را از دست داده اند و برای استقرار صنایع تبدیل و تکمیل بخش های صنعتی و کشاورزی انجام می شود.

وی گفت: نباید از این اراضی در جهت ایجاد باغ شهر و باغ مسکونی و ویلا استفاده کنند و در این موارد کمیسیون مجاز به صدور مجوز نیست.

باقدرت عنوان کرد: بر اساس ماده هشت قانون حفظ کاربری، دستگاه های خدمات رسان نباید در مواردی که کمیسیون تبصره یک ماده یک مجوز نداده باشد خدمات زیربنایی مانند برق، گاز، آب و تلفن را ارایه دهند.

وی گفت: صبح امروز از تغییر کاربری 180 هکتار زمین کشاورزی منطقه سارائیه مشهور به دهکده گلها در شهر کرمان که بصورت غیر قانونی مبادرت به تغییر اراضی کشاورزی به مسکونی انجام داده بودند با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات شورای تامین استان 31 نقطه در کرمان برای مبارزه با زمین خواری شناسایی شده است که امروز در نقطه ششم آن قرار داریم.

 

استاندار کرمان: فرهنگ اقتصادی از مسیر روحانیون محقق می شود

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه از نظرات و پیشنهادات روحانیون در راستای توسعه استان استفاده می شود، گفت: فرهنگ اقتصادی از مسیر روحانیون در جامعه محقق می شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی با روحانیون کرمانی مقیم قم که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: روحانیون و علمای کرمانی نباید نسبت به توسعه استان بی تفاوت باشند.

وی به قیام خونین مردم قم در 19 دی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز عزت و آبروی ما از شهدا و امام خمینی (ره) است.

استاندار کرمان با اشاره به هفته وحدت و میلاد فرخنده و با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: متاسفانه هم اکنون بحث نفاق و تفرقه، جامعه اسلامی را تحت الشعاع خود قرار داده است و هر روز بر بی اعتمادی عمومی می افزاید لذا راهی جز برگشت به اخلاق نداریم، این وظیفه ای سنگین بر دوش همه بخصوص علما و رهبران حکومت هایی است که به نوعی از این نفاق رنج می برند.

وی افزود: با وجود همه منابع و ذخایر موجود در منطقه متاسفانه کشورهای اسلامی نتوانسته اند یک وحدت و همدلی همگانی ایجاد کنند.

رزم حسینی گفت: بزرگترین دشمن انسان ها جهل است چرا که جامعه و افراد جاهل از اصول اخلاقی به دور هستند لذا ما نیازمند اتحاد و برادری برای مبارزه با فقر و محرومیت هستیم.

وی افزود: وحدت و برادری است که می تواند عمران و آبادانی را به وجود آورد و اگر اتحادی که از بدو انقلاب اسلامی به وجود آمد ادامه یابد، شاهد رفاقت پایدار شیعه و سنی خواهیم بود.

استاندار کرمان بیان کرد: همه کرمانیان در هر کجای از کره خاکی باشند نسبت به استانشان تعصب دارند لذا باید از نزاع ها و حاشیه های سیاسی پرهیز و از ظرفیت همه جناح های سیاسی برای سازندگی و توسعه استان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بدو ورود به استانداری کرمان بدهی قابل ملاحظه ای داشتیم و شرایط سختی نیز بر استان حاکم بود و از آنجایی که قصد دولت در استان بکارگیری همه توان برای پیشرفت و توسعه بود بنا را بر اعتدال و تعامل با همه گروه ها گذاشتیم.

وی گفت: با توجه به تجربیات دوران دفاع مقدس و فعالیت در بخش خصوصی، به این نتیجه رسیدم که صاحبان همه سلایق و تفکرات سیاسی درون نظام که به قانون اساسی وفادار هستند می توانند حول محور ولایت و توسعه با یکدیگر همکاری کنند.

استاندار کرمان افزود: در حوزه مسائل اقتصادی به دنبال ایده هایی بودیم تا از همه ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده کنیم و نقش ائمه جمعه را به عنوان ناظران طرح مورد تاکید قرار دادیم.

وی گفت: هم افزایی دستگاه ها و مدیران اجرایی استان برای مبارزه با فقر و محرومیت ثمره مدل مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان بود.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: با همراهی مسئولین مسیر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان کرمان باز و تاکنون 75 هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری منعقد شد.

وی گفت: جلسات مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان های کرمان نیز برگزار شده و همه در جهت خدمت به مردم این سرزمین و در شان نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه کشور نیازمند توسعه و پیشرفت است بنابراین نقش روحانیان باید پررنگ تر شود، افزود: گروهی فکر می کنند که روحانیون نباید در امور توسعه ای دخالت کنند، اما بحث دخالت مطرح نیست بلکه بحث مسئولیت شرعی است.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه در استان کرمان به عنوان ناظرین مدل مثلث توسعه اقتصادی می باشند، اظهار کرد: مدل مثلث توسعه اقتصادی برای پیشرفت دیار کریمان تدوین و همه ارکان حکومت در این طرح دیده شده اند.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری و همدلی همگان است و مبارزه با فقر فرهنگی و فقر اقتصادی هم باید توسط روحانیان انجام پذیرد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه برخی موانع قانونی بر سر راه اجرای موافقت نامه های سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: بخش دولتی باید تلاش بیشتری برای رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران داشته باشد.

وی افزود: 17 درصد طرح های سرمایه گذاری در استان کرمان تامین مالی و بیش از شش درصد هم اجرایی شده است اما این رقم کافی نیست و باید پیگیری بیشتری انجام گیرد.

وی گفت: معتقد هستیم که اگر بخواهیم در کرمان پیشرفت خوبی در حوزه های مختلف داشته باشیم با پول دولتی و مدیریتی دولتی امکان پذیر نیست.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: مدیریت دولتی ما توانایی اداره شهرها را ندارد، شهرستان قلعه گنج را به عنوان یک شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تعریف کردیم که با وجود ثروت فراوان اما مردم آن محروم و فقیر هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهر اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج با همکاری بنیاد مستضعفان گفت: مطالعات این کار صورت گرفته و تا هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود تا تصدی گری دولت را کاهش داده و به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

رزم حسینی افزود: برخورد با حاشیه نشینی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 937 هکتار زمین رفع تصرف شده و و این طرح با جدیت در استان دنبال خواهد شد.

وی گفت: مبارزه با حاشیه نشینی نتیجه همکاری همه دستگاه های اجرایی است که وارد میدان شدند و امروز کار بسیار ماندگاری در این بخش صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات در تحریم ها و فشارهای بین المللی اگر همدل باشیم و مردم را در سرنوشت خود دخیل کنیم و از اقتصاد و مشورت آنها بهره ببریم، می توانیم تمام مشکلات را رفع کنیم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران