استاندار کرمان: زمینه حضور بیش از 50 موسسه اقتصادی در استان کرمان فراهم شد

رزم حسینی: آب در کرمان حکم نفت را دارد/ در حال حاضر تمامی ارکان حکومت در امر توسعه همدل هستند/ وحدت سیاسی یکی از ثمرات اجرای طرح مثلث توسعه در استان کرمان است/ براساس آمار موجود، 75 درصد زندانیان در کشور از حاشیه نشینان هستند/نایب رییس مجلس در سفر به استان کرمان گفت اقدامات این استان در مقابله با حاشیه نشینی تا 500 سال آینده هم قابل تقدیر است/  

استاندار کرمان گفت: تاکنون زمینه حضور بیش از 50 موسسه و شرکت اقتصادی در استان کرمان فراهم شده تا در راستای ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری وارد صحنه شوند.

علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از ستایشگران اهل بیت (ع) در محل حسینیه ثارالله کرمان افزود: در حال حاضر تمامی ارکان حکومت در امر توسعه همدل هستند.

وی گفت: ظرفیت های استان در حوزه های معدن، کشاورزی و اقتصاد در سطح کشور مطرح شده تا زمینه جذب سرمایه گذاران هرچه بیشتر فراهم شود.

به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر این که امروز در جهان اسلام و ایران نیاز به وحدت بیشتر داریم تا در آینده روزگاری بهتر از امروز را داشته باشیم، عنوان کرد: وحدت سیاسی یکی از ثمرات اجرای طرح مثلث توسعه در استان کرمان است.

استاندار کرمان فرهنگ سازی درباره فرهنگ اقتصادی در استان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: حضور ائمه جمعه و جماعات به عنوان افراد مورد اعتماد مردم به عنوان ناظر اجرای طرح مثلث توسعه موجب شده تا امامان جمعه و جماعات در صحنه پیشرفت و توسعه استان حاضر باشند.

اقدامات استان در مبارزه با حاشیه نشینی

وی بیان کرد: حاشیه نشینی اولین دغدغه مسوولان استان است که مشکلات امنیتی، بهداشتی و سایر مشکلات را در پی دارد.

رزم حسینی با بیان اینکه براساس آمار موجود، 75 درصد زندانیان در کشور از حاشیه نشینان هستند، تصریح کرد: کار خوبی در استان از سوی فرمانداران به منظور مقابله با حاشیه نشینی انجام شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که در مقابله با حاشیه نشینی بدون تبعیض و اغماض اقدام شده است، عنوان کرد: تاکنون 937 هکتار از مناطق حاشیه ای شهرهای استان آزاد سازی شده که بیش از 700 هکتار در شهر کرمان بوده است.

وی گفت: براساس اقدامات انجام شده در راستای مقابله با پدیده حاشیه نشینی در استان کرمان، زمینه ای فراهم شد که از حاشیه نشینی 50 هزار نفری که در سال های آینده ایجاد می شد، پیشگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان افزود: نائب رییس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان کرمان گفت که اقدامات این استان در مقابله با حاشیه نشینی تا 500 سال آینده هم قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: کار مقابله با حاشیه نشینی انجام شده و به صورت دقیق و با حمایت نماینده ولی فقیه در استان ادامه می یابد.

طرح های عمرانی استان کرمان از زبان استاندار

استاندار کرمان به برخی طرح های عمرانی انجام شده یا در دست انجام در این استان اشاره کرد و گفت: مرمت و بازسازی محور گردشگری بازار کرمان یکی از این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: گرچه کار مرمت و بازسازی محور گردشگری کرمان به کندی پیش می رود اما باید ادامه یابد و پیگیر انجام آن هستیم.

رزم حسینی افزود: طرح کوثر نیز به منظور باز کردن گره ترافیکی شهر در حال انجام است.

وی ساماندهی بیمارستان نوریه و ایجاد هتلینگ این بیمارستان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: باغ تاریخی فتح آباد که محل حضور اشرار و معتادان شده بود، امروز به محلی گردشگری تبدیل شده که پس از کامل تر شدن به ثبت جهانی خواهد رسید.

وی ادامه داد: در صورت ثبت جهانی باغ فتح آباد و روستای صخره ای میمند استان کرمان با چهار اثر ثبت جهانی شده در کشور بی نظیر خواهد بود.

استاندار کرمان با اشاره به اجرای طرح بزرگ پارک گردشگری خبر گفت: طرح پتروشیمی کرمان در حال انجام است و برای نخستین بار در استان طرح پتروشیمی خواهیم داشت.

وی افزود: عقب افتادگی زیادی در مسایل شهری کرمان وجود دارد که باید برطرف شوند و در این رابطه استانداری کرمان تلاش دارد 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این زمینه جلب کند.

آب در کرمان حکم نفت را دارد

استاندار کرمان با اشاره به اجرای طرح همیاران آب در استان گفت: استان کرمان، کم آب است و باید تبلیغ کنیم که با مشکل کمبود آب روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی از آب که چاه نفت استان کرمان است به گونه نادرستی استفاده می شود که باید از آن جلوگیری شود.

وی گفت: 370 حلقه چاه آب غیرمجاز در استان کرمان بسته شده است و این کار را ادامه می دهیم و اجازه نمی دهیم چاه های غیر مجاز که بدون مجوز هستند، مورد استفاده قرار گیرند.

رزم حسینی از افتتاح فولاد بردسیر در دهه فجر خبر داد و افزود: بیمارستان 300 تختخوابی پیامبر اعظم (ص) نیز در دهه فجر بطور رسمی افتتاح می شود.

وی بیان کرد: افتتاح فرودگاه جیرفت بعد از 15 سال در دولت تدبیر و امید انجام شده است که در توسعه اقتصادی نقش مهمی دارد.

وی توسعه صنعت خودروسازی را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در استان کرمان ذکر کرد و گفت: باید در زمینه های زیباسازی، زیست محیطی، ساماندهی ورودی های شهر و ساماندهی و انتقال آب های زیر سطحی کارهای زیادی انجام شود.

استاندار کرمان بافت 30 هزار متر مربع فرش در استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: تمامی دارهای قالی خوابیده در استان فعال می شوند و فرش کرمان به جایگاه خود بر می گردد و 20 بهمن با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح این طرح را خواهیم داشت.

شهر کرمان باید به جایگاه اصلی خود برگردد

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه شهر کرمان باید به جایگاه اصلی خود برگردد، گفت: استان کرمان قطب جنوبشرق بوده است و این جایگاه باید برگردد.

وی تاکید کرد: کرمان استانی است که لشکر 41 ثارالله را ایجاد کرده است و باید به جایگاه خود برگردد.

مدیر پشت میز نشین نداریم

رزم حسینی گفت: مدیر پشت میز نشین در کرمان نداریم و مدیران باید به شهرستان ها سفر کنند.

وی افزود: در یک سال گذشته 86 سفر به جای جای استان کرمان انجام داده ام.

وی خاطرنشان کرد: دولت اقتصادی هستیم تا مردم را توانمند کنیم و این پتانسیل در تمامی بخش های استان است که نیاز به همدلی دارد و در این رابطه نیاز به سیاسی بازی نیست و باید با وحدت سیاسی به پیش رفت.

استاندار کرمان گفت: انتخاب قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی نیز انجام و کارهای مطالعاتی آن نیز آغاز شده و روند آن در حال انجام است و با اجرای آن شاهد خواهیم بود که شهروند قلعه گنجی به جایگاه اصلی خود می رسد و زندگی مدرنی خواهند داشت.

رسانه ها باید کاستی ها را به مردم بگویند

وی تصریح کرد: ارتباط خوبی با رسانه ها داریم و هر جا فکر کنند غلو می کنیم می توانند ببنید و به مردم اعلام کنند.

وی اظهار کرد: کارهای بزرگتری را نیز می توان انجام داد تا امر توسعه را در شهرستان ها و روستاها داشته باشیم و اجازه مهاجرت به شهرها را نداد و با درایت و تدبیر این کارها را می توان انجام داد.

استاندار کرمان همچنین گفت: ایام ماه های محرم و صفر، آیین های عزاداری بسیار خوبی در استان کرمان برگزار شد که خیل عظیم مردم از آنها بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: مداحان را می توان رابط بین مردم و مسوولان دانست و از این رو شایسته است که مداحان به بیان خدمات و تلاش های انجام شده در استان به مردم بپردازند و مواردی مانند بحران آب را در جامعه تبیین کنند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران