حمایت قاطع امام جمعه کرمان از رییس جمهوری: انقلاب با بصیرت پیروز شد+ 5 خبر

سایر خبرهای استان: برپایی 36 دیگ آش نذری در جیرفت/ آیین گرامیداشت 12 بهمن در کرمان برگزار شد/ تخفیف 50 درصدی بلیط سینماهای کرمان در دهه فجر/ 41 طرح عمرانی در زرند افتتاح شد/ 224 فقره جواز تاسیس و طرح توسعه در کرمان صادر شد  

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب همه ما نیز از رییس جمهوری حمایت قاطع انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری روز یکشنبه در آیین گرامیداشت 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام علی (ع) افزود: در دوران انقلاب پیشرفت های بسیاری در علوم مختلف هسته ای و نانو داشته ایم که تصورش را نمی کردیم.

وی گفت: مشکلاتی مانند بیکاری، تورم و اعتیاد امروز در جامعه داریم که باید مسوولان و رییس جمهوری آنها را حل کنند.

وی با تبریک ایام الله دهه فجر بیان کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که هرچه توانستند علیه این نهضت و حرکت، دشمنی ورزیدند و کارشکنی کردند، کشتند و شکنجه دادند و بسیاری از خواص می گفتند که شاه با وجود اینکه آمریکا، شوروی و کشورهای منطقه طرفدار او هستند چگونه می خواهید او را بردارید.

امام جمعه کرمان افزود: به محض اینکه مبارزه با شاه و دستگاه های حکومتی سلطنتی مطرح می شد می گفتند که شاه هر سال به زیارت امام رضا (ع) می رود، قرآن چاپ می کند و با مرجع وقت ملاقات دارد و چگونه می خواهید با چنین فردی مخالفت کنید که دلیل بیان این حرف ها نداشتن بصیرت است.

وی گفت: در چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب روی مساله بصیرت و درک صحیح تکیه و مردم را دعوت به کسب آگاهی، معرفت و بصیرت می کنند.

آیت الله جعفری تصریح کرد: انجمن حجتیه در آن ایام تفکری داشت که تا قبل از ظهور حضرت مهدی (عج)، هر پیامی با شکست روبرو می شود که این تفکر غلط بود و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی افزود: این انقلاب و راهپیمایی برای پیروزی آن از مساجد، تکیه ها و اماکن مقدس آغاز شد و با وجود تبلیغات فراوان در مورد شکنجه ها که تا حدودی هم درست بود، از هیچ مساله ای ترس و واهمه به خود راه نمی دادیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: شاه برای استمرار و بقای خود و برای اینکه به نوکری آمریکا و اجانب ادامه دهد دست به هر جنایتی که می توانست زد و حوادثی مانند جمعه سیاه و 15 خرداد و آتش زدن مسجد جامع کرمان را بوجود آورد که در مجموع هزاران نفر شهید و مجروح شدند.

وی بیان کرد: رژیم پهلوی اگر کاری را انجام نداد نتوانست، و گرنه برای استقرار حکومت خود جنایات بسیاری را انجام داد و این مرد فاسق، اهانتی که به علما و روحانیت کرد به هیچ کس نکرد و روحانیت و مرجعیت را به عنوان استعمار سیاه مطرح کرد.

آیت الله جعفری گفت: اما ملت ایستاد و تصمیم گرفت تا به هدف خود برسد و از شهادت و سایر مسائل سخت و شکنجه ها ترس نداشتند و قشر محروم و مستضعف ملت، انقلاب را بوجود آوردند، حفظ کردند و در ادامه نیز نگهداری می کنند.

وی نقش روحانیت و علمای اسلام را بی بدیل و بی نظیر خواند و تصریح کرد: اگر علما، امام راحل و شاگردان و اطرافیان امام نبودند، انقلابی صورت نمی گرفت.

امام جمعه کرمان بیان کرد: اگر امام راحل ایثارگر نبود، امت ایشان نیز ایثارگر نمی شد.

وی افزود: داعش که دست پروده آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است، در حال حاضر چه کرده و چه می کند؛ اگر راست می گویند باید مانند ایران با داعش پلید و ضد اسلام، بشر، اخلاق، و انسانیت به مبارزه جدی برخیزند.

آیت الله جعفری اظهار کرد: عراق در مبارزه با داعش به موفقیت هایی رسیده است اما امیدواریم کل منطقه از دست این گروه های تروریستی با نام های داعش، القاعده و سپاه صحابه خلاص شود.

وی گفت: داعش در فرانسه عده ای را به قتل رساند و اگرچه مسوولان حرف هایی را زدند اما کارهای زشت آنها این بود که به پیامبر خاتم (ص) اهانت کردند که این عمل از نظر همه عقلا و خردمندان جهان محکوم است.

 

برپایی 36 دیگ آش نذری در جیرفت

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان حیرفت گفت: بانوان بسیجی در پایگاه های مقاومت بسیج خواهران به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 36 دیگ آش نذری را برپا کردند.

سرهنگ حمیدرضا محمدی روز یکشنبه در حاشیه این آیین که با حضور پرشور بانوان بسیجی در حسینیه شهدا جیرفت برگزار شد افزود: بانوان همواره چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب اسلامی مشارکت چشمگیری در برنامه های اجتماعی و فرهنگی داشته اند.

وی بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی نیز ایثار بانوان بسیجی بر کسی پوشیده نیست و بعد از آن هر زمان که لازم بوده در صحنه های مختلف حضور داشته اند.

وی گفت: امروز هم بانوان به صورت خودجوش با برپایی 36 دیگ آش، در جشن های پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت کردند.

به همین مناسبت دانش آموزان دبستان دخترانه و پسرانه با حضور در کانون فرهنگی و تربیتی 36 متر نقاشی را با موضوع انقلاب اسلامی ترسیم کردند.

 

آیین گرامیداشت 12 بهمن در کرمان برگزار شد

آیین گرامیداشت 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران روز یکشنبه با حضور امام جمعه و استاندار کرمان و سایر مسوولان و اقشار مختلف مردم در مصلای امام علی (ع) برگزار شد.

در این آیین همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی یادمان بنیانگذار انقلاب اسلامی توسط گروه های مختلف مردم گلباران شد. همچنین گروه کر فرهنگیان به اجرای سرود با موضوع ایران پرداختند.

پخش موسیقی های انقلاب و به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران از سایر برنامه های این آیین بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در این آیین گفت: ایام الله دهه فجر و شرکت در آیین های این ایام، فرصت مناسبی برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه است.

مهدی صدفی افزود: البته این نشاط و شادابی باید بدون گناه و معصیت در جامعه ایجاد شود زیرا این ایام شیرین ترین و ماندگارترین مقطع در جامعه است.

وی اظهار کرد: تحکیم بخشیدن به ارکان مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه نقش و جایگاه رفیع ولایت است که در پیروزی انقلاب و اکنون همه ولایتمدار هستند.

وی گفت: فراگیر بودن برنامه ها نیز در این ایام مد نظر بوده زیرا می دانیم همه مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام محسوب می شوند و همه جناح ها، تفکرات، دلسوزان انقلاب و نظام باید در صحنه باشند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: دشمنان این خاک و نظام و مسلمانان با توطئه های گوناگون به دنبال ناامیدی مردم از نظام و دستاوردهای انقلاب هستند و قصد دارند نظام دینی را ناکارآمد جلوه دهند به همین دلیل باید به تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام بپردازیم.

وی تصریح کرد: دهه فجر دهه تجدید میثاق با ولایت، آرمان های ارزشمند امام راحل و اسلام و وفاداری مردم کشور و کرمان به آرمان های نظام جمهوری اسلامی است.

صدفی، افزود: سه هزار برنامه علمی، قرآنی، فرهنگی، ورزشی، نمایشگاهی، مراسم و رسانه ای برای ایام الله دهه فجر امسال برنامه ریزی شده که از سوی 25 کمیته تخصصی ستاد دهه فجر اجرایی می شوند.

 

تخفیف 50 درصدی بلیط سینماهای کرمان در دهه فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بلیط های سینماهای شهر کرمان در روزهای 12، 18 و 22 بهمن به مدت سه روز با 50 درصد تخفیف ارایه می شود.

فرشید فلاح روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین فیلم های فروشگاه های محصولات فرهنگی کرمان در تمامی روزهای دهه فجر با 50 درصد تخفیف اجاره داده می شود.

وی از برنامه های مختلف فرهنگی در دهه فجر خبر داد و گفت: کنسرت بزرگ علیرضا افتخاری در روزهای 17 و 18 بهمن در سالن تلاش کرمان برگزار می شود.

مسوول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان کرمان ادامه داد: کنسرت موسیقی مهر وطن نیز 16 بهمن در فرهنگ سرای کوثر کرمان برگزار می شود.

وی گفت: جنگ بزرگ شادی از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر است که 21 بهمن در سالن فجر کرمان برپا می شود.

فلاح افزود: نمایشگاه های عکس انقلاب در ایام دهه فجر و نمایش فیلم های انقلاب نیز 13 و 14 بهمن در سالن شماره 2 سینما شهر تماشا کرمان از برنامه های دیگر این کمیته است.

وی از برگزاری کنسرت مجید خراطها خبر داد و گفت: این کنسرت به دلیل کثرت برنامه های متنوع کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر در روزهای 23 و 24 بهمن در سالن سینما شهر تماشا برگزار می شود.

وی با اشاره به نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت در حسینیه ثارالله کرمان گفت: این نمایشگاه دارای 200 غرفه، 300 عنوان کتاب، 400 عنوان نرم افزار ، 25 غرفه حجاب و عفاف است و با مشارکت 50 موسسه قرآنی راه اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: این نمایشگاه که از هشتم بهمن گشایش یافته تا هفدهم بهمن همه روزه از ساعت هشت و نیم تا دوازده و نیم و عصرها از ساعت شانزده تا بیست و یک پذیرای علاقه مندان است.

وی گفت: جدول زمان بندی برنامه های کامل کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر بر روی سایت اداره کل ارشاد کرمان به آدرس http://kerman.farhang.gov.ir قرار می گیرد.

 

41 طرح عمرانی در زرند افتتاح شد

41 طرح عمرانی با اعتبار 21 میلیارد ریال همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان زرند افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار زرند روز یکشنبه در آیین افتتاح این طرح ها گفت: توسعه اینترنت پر سرعت در 26 مرکز، توسعه سوئیچ در پنج مرکز، کابل کشی در پنج مرکز، راه اندازی سه دفتر آی. سی. تی، اجرای فیبرنوری در چهار مرکز و افتتاح باند دوم بلوار امام رضا (ع) به طول یکهزار و 800 متر از جمله این طرح هاست.

حبیب الله خنجری افزود: 21 میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل این طرح ها هزینه شده است.

همچنین با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان اجرایی کلنگ احداث سالن همایش های شهرستان زرند به زمین زده شد.

این سالن سه هزار متر مربعی با اعتبارات دولتی و کمک خیرین احداث می شود.

 

224 فقره جواز تاسیس و طرح توسعه در کرمان صادر شد

معاون برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 10 ماه امسال 224 فقره جواز تاسیس و طرح توسعه با سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد ریال و اشتغال پنج هزار و 320 نفر در استان صادر شده است.

ناهید کلانتری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از نظر تعداد مجوزهای صادره نسبت به سال گذشته 79 درصد، میزان سرمایه گذاری 93 درصد و اشتغال 166 درصد کاهش داشته است که تسهیلات با سرمایه گذاری خرد وجود نداشت و به همین دلیل از تعداد متقاضیان کاسته شد.

وی گفت: عمده ترین دلیل کاهش متقاضیان، عدم اعطای تسهیلات بانکی با بهره مناسب به بخش صنعت است.

وی تدوین سند توسعه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، تهیه مطالعات شناسایی و اولویت بندی فرصت های سرمایه گذاری استان در بخش صنایع فرآوری معدنی و تبدیلی کشاورزی (با رویکرد چند معیاره ترکیبی AHP) در قالب طرح پژوهشی به منظور هدایت صحیح سرمایه گذاران و عقد قرارداد برای تهیه 150 طرح امکان سنجی اولویت های سرمایه گذاری استان را از دیگر اقدامات حوزه برنامه ریزی ذکر کرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: صدور قرارداد برای تهیه 150 طرح امکان سنجی اولویت های سرمایه گذاری استان، صدور 355 فقره معافیت حقوق ورودی ماشین آلات به ارزش 439 میلیون یورو و بخشودگی 30 میلیون یورویی از دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه برنامه ریزی است.

وی اظهار کرد: در 10 ماه سال 93 تعداد 355 فقره مجوز معافیت گمرکی شامل ماشین آلات مورد نیاز پروژه های صنعتی کنسانتره آهن، گندله، شمش فولاد، کنسانتره مس، مس کاتد و لوله مسی واقع در شهرستان های سیرجان، زرند، رفسنجان، شهر بابک و بردسیر به ارزش 16 هزار و 300 میلیارد ریال صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم این ماشین آلات ساخت داخل نداشته مشمول معافیت حقوق ورودی گمرکی به میزان 30 میلیون یورو شده است.

کلانتری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید کنسانتره آهن استان 12 میلیون تن است که معادل 40 درصد تولیدی کشور است و با نصب ماشین آلات یادشده تا پایان سال جاری با آغاز بهره برداری از پروژه چهار میلیون تن گل گهر، دو میلیون تن فاز دو سیرجان ایرانیان و دو میلیون تن فاز دو زرند ایرانیان هشت میلیون تن به ظرفیت تولید کنسانتره استان اضافه می شود و به ظرفیت 20 میلیون تن خواهیم رسید.

وی افزود: با دستیابی به توان تولید 52 درصد کنسانتره کشور، رتبه اول در تولید کنسانتره را خواهیم داشت.

معاون برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در زمینه تولید گندله در حال حاضر ظرفیت تولید استان پنج میلیون تن می باشد که معادل 22 درصد تولید کشور است و در این زمینه شش پروژه به ظرفیت 28 میلیون در دست اجراست که با توجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه ها و نصب ماشین آلات وارد شده فاز دوم گل گهر به ظرفیت پنج میلیون تن در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با این وجود سهم استان به 45 درصد تولید گندله کشور خواهد رسید.

کلانتری گفت: همچنین بخشی از این ماشین آلات مربوط به پروژه های در دست اجرای تولید 10 میلیون شمش در استان، پروژه فولاد زرند ایرانیان به ظرفیت 1،5 میلیون تن به روش کوره بلند و سایر پروژه های تولید شمش استان به روش احیای مستقیم خواهد بود و تا پایان سال جاری ظرفیت تولید 3،7 میلیون تن آهن اسفنجی که محصول احیای مستقیم است ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از ماشین آلات وارد شده مربوط به طرح های در دست اجرا یعنی فرآوری مس است که فاز دوم تغلیظ مس سرچشمه به ظرفیت 160 هزار تن کنسانتره مس در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: طرح های تولید کاتد و لوله مسی شرکت بابک مس ایرانیان به علت شرایط سخت واردات ماشین آلات خارجی و ورود از طریق کشورهای واسط راه اندازی و از دهه فجر به پایان سال موکول شد و همچنین با نصب و تکمیل ماشین آلات وارد شده، پروژه مس کاتد این شرکت به ظرفیت 50 هزار تن نیمه دوم سال 94 راه اندازی خواهد شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران