استاندار کرمان: شرکت فرش به بخش خصوصی واگذار می شود

رزم حسینی: فرش کرمان که روزگاری آوازه ای در دنیا داشته، مجموعه کاملی است که بیش از 103 سال سابقه تولید دارد، ولی متاسفانه چندین سال است که تعطیل شده است  

استاندار کرمان گفت: شرکت سهامی فرش کرمان با هماهنگی معاونت برنامه ریزی استانداری در یک ماه آینده به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از شرکت فرش کرمان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همیشه گفته ایم که رسانه ها نقش مهمی در توسعه دارند و در گذشته شبکه یک صدا و سیما گزارشی را در رابطه با فرش کرمان پخش کرد که هفته گذشته در تهران این گزارش را دیدم و از همانجا تصمیم به برگزاری این نشست گرفتیم.

وی گفت: این نشست به این منظور برگزار شد که مجموعه ای که تاریخ کرمان است تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: فرش کرمان روزگاری آوازه ای در دنیا داشته و بویژه این مجموعه که بیش از 103 سال تولید دارد و مجموعه کاملی است ولی متاسفانه چندین سال است که تعطیل شده است.

استاندار کرمان گفت: لازم است مرکز تولید فرش و موزه فرش کرمان در این شرکت راه اندازی و تاریخچه خوبی که این استان در فرش دارد برای نسل های بعد حفظ شود و همچنین تولید فرش در استان کرمان رونق پیدا کند.

وی تصریح کرد: مقرر شد طی یک ماه آینده این توافقات صورت گیرد و بعد از آن بلافاصله کار شروع می شود.

رزم حسینی درباره آزاد کردن سند این مجموعه از صندوق ضمانت گفت: بانک تجارت نسبت به بدهی به این صندوق اقدام خواهد کرد و منابع مالی آن را از طریق بخش خصوصی تامین می کنیم و در جلسه ای که در تهران برگزار خواهد شد تعیین تکلیف می شود.

وی ادامه داد: ما برای احیای فرش کرمان آمده ایم و باید مردم ببینند که اینجا چه سختی هایی کشیده شده است و فرشی تولید کرده اند که در دنیا سرآمد است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران