کارگاه های کوچک تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات می گیرندر+ 2 خبر

سایر خبرهای استان: جریمه معوقات بانکی آسیب دیدگان زلزله بم بخشیده شد/ فرماندار جیرفت: شهرک صنعتی بهترین زیرساخت برای سرمایه گذاری است  

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان کرمان گفت: تسهیلات بانکی تا سقف یک میلیارد ریال از سوی این صندوق به کارگاه های کوچک پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، بهرام لطیفی شامگاه سه شنبه در دیدار با فرماندار جیرفت افزود: تاکنون در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی در جنوب کرمان اقدام خاصی صورت نگرفته لذا این صندوق آماده پرداخت تسهیلات به این بنگاه هاست.

وی بیان کرد: با توجه به استعدادهای خوبی که در این منطقه و شهرستان جیرفت وجود دارد لازم است مردم برای سرمایه گذاری در این بخش که اشتغالزایی خوبی به همراه دارد وارد صحنه شوند.

وی گفت: کارگروهی در فرمانداری برای شناسایی و معرفی سرمایه گذاران به این صندوق راه اندازی شود و صندوق مهر امام رضا (ع) نیز در زمینه پرداخت تسهیلات و همکاری با این افراد آماده است.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان کرمان افزود: این صندوق در گذشته بیشتر در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خرد فعالیت کرده که هم اکنون آماده همکاری و ارایه تسهیلات به تعاونی های هستیم.

فرماندار جیرفت هم در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های شهرستان و جنوب استان کرمان می توانیم زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کنیم زیرا اعتقاد داریم با اعتبارات دولتی نمی توان همه کارها را انجام داد.

احمد امینی روش بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی می تواند موجب افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی شود که توانمندی اقتصادی مردم را به همراه دارد.

وی گفت: باید صنایع کوچک مورد نیاز در بخش کشاورزی را مورد توجه و حمایت قرار دهیم تا چرخه تولید در این بخش تکمیل شود.

وی افزود: ایده استاندار کرمان در قالب مثلث توسعه اقتصادی اجرایی و معادل 20 سال بودجه جیرفت طرح سرمایه گذاری در این ستاد تعریف شده است.

فرماندار جیرفت بیان کرد: با توجه به اینکه همه فرصت ها می گذرد لذا باید نهایت استفاده را از این فرصت ها داشته باشیم و صندوق مهر امام رضا (ع) می تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد.

وی افزود: هماهنگی لازم برای بازگشت تسهیلات پرداختی توسط شوراها و دهیاران صورت می گیرد تا دوباره این پول به چرخه تولید و اشتغال بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های خدادای در این منطقه می تواند خوراک واحدهای تولیدی را در هر چهار فصل تامین کند.

امینی روش تاکید کرد: ما نیز در راستای اهداف صندوق مهر امام رضا (ع) اطلاع رسانی کاملی را انجام خواهیم داد.

 

جریمه معوقات بانکی آسیب دیدگان زلزله بم بخشیده شد

جریمه خسارت تاخیر در پرداخت تسهیلات پرداختی معوق بانک ها به آسیب دیدگان ناشی از زلزله بم طبق مصوبه هیات وزیران بخشیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، جریمه خسارت تاخیر متعلق به تسهیلات پرداختی معوق بانک ها به آسیب دیدگان ناشی از زلزله شهرستان بم که قبل از وقوع زلزله اعطا شده است با موافقت بانک عامل مربوط، بخشوده و اصل تسهیلات اعطایی یاد شده در اقساط بلند مدت (حداکثر پنج ساله) توسط وام گیرندگان و یا وراث قانونی آن ها پرداخت می شود.

طبق این مصوبه، سود تسهیلات یاد شده حداکثر تا مبلغ 160 میلیارد ریال از محل اعتبار جز (6) ردیف (520000) منظور در جدول شماره (9) قانون بودجه سال 1393 کل کشور با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تامین و پرداخت می شود.

این مصوبه در 12 بهمن سال جاری با امضای معاون اول رییس جمهوری برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

 

فرماندار جیرفت: شهرک صنعتی بهترین زیرساخت برای سرمایه گذاری است

فرماندار جیرفت گفت: شهرک ها و نواحی صنعتی بهترین زیرساخت برای سرمایه گذاری هستند لذا باید این مناطق مورد توجه جدی قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، احمد امینی روش شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان افزود: دو شهرک صنعتی در شهرستان جیرفت فعالیت دارد که شهرک شماره سه نیز باید طراحی و جانمایی شود.

وی گفت: با توجه به تاثیرگذاری شهرک ها و نواحی صنعتی در تولید و اشتغال باید نواحی صنعتی در بخش های اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز نیز راه اندازی شود.

وی بیان کرد: زیرساخت لازم از جمله آب، برق و مخابرات در شهرک های صنعتی فراهم است و سرمایه گذار بدون دغدغه می تواند اقدام به سرمایه گذاری کند.

فرماندار جیرفت گفت: باید مشوق های صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته و مراکز بخش ها از سوی شرکت شهرک های صنعتی به سرمایه گذاران ارایه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان هم گفت: شرکت شهرک های صنعتی زمینه اشتغال بیش از 20 هزار نفر را فراهم کرده است.

مجید غفاری افزود: یکی از سیاست های شرکت شهرک های صنعتی ایجاد خوشه های کسب و کار است که این خوشه ها می تواند در توسعه صنعت، کشاورزی و تولید نقش موثری داشته باشد.

وی گفت: سرمایه گذاران در شهرستان جیرفت استقبال خوبی برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی داشته اند و این شرکت هم زیرساخت های لازم سرمایه گذاری را برای این افراد فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: 40 شهرک و ناحیه صنعتی در استان کرمان آماده پذیرش سرمایه گذار هستند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران