شرکت جوپار حامی مالی همایش زنان کارآفرین

معاون سازمان گردشگری: در کشور ما به دلایل وجود ذخایر نفتی به بحث گردشگری توجه زیادی نشده و ما از لحاظ اقتصادی در حوزه گردشگری نتوانستیم بهره زیادی ببریم/ در بخشی از همایش، خانم مینا امین زاده با ارائه پروژه اکو موزه روستای شفیع آباد کرمان به تشریح فعالیتهای خود و همکارانش در لایروبی قنات های این روستا و آموزش شیوه های علمی کشاورزی به روستائیان و همچنین توانمند سازی زنان در حوزه کارآفرینی و صنایع دستی پرداخت  

همایش " کسب و کار و کارآفرینی زنان در حوزه گردشگری" در روز چهارشنبه 15 بهمن ماه 93 در شهرستان بم و در محل هتل ارگ جدید با شرکت سخنرانان، مقامات محلی و دیگر مدعوین برگزار شد.

مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت جوپار به دلیل حمایت مالی شرکت جوپار از این همایش، به عنوان میهمان ویژه در همایش حضور داشتند.

انجمن زنان کارآفرین با هدف کمک به‌ترویج و توسعه کارآفرینی زنان و کسب‌وکارهای جدید در حوزه گردشگری، یازدهمین همایش خود را در شهرستان بم برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی جوپار در این همایش یک روزه دکتر شیرکوند معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرماندار شهرستان بم به ایراد سخنرانی پرداختند.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سخنانی گفت: گردشگری در اقتصاد برخی جوامع به ویژه کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است. وی اظهار داشت: در گذشته متاسفانه حضور بانوان در عرصه اجتماعی کم رنگ بود و با تلاش‌هایی که در چند سال گذشته انجام شد، این رویکرد تغییر کرده و تاثیر حضور زنان در پیشرفت جامعه نیز به تثبیت رسیده است.

دکتر شیرکوند افزود: در عرصه‌های سیاسی کشور شاهد هستیم، زنان ما حضورنسبتاً فعالی دارند در حالی که در برخی کشورها از جمله مصر در وقایع انقلاب نقش تاثیرگذاری نداشتند. وی همچنین ابراز داشت: در 9 ماه سال جاری میزان حضور توریست اروپایی درکشور سه برابر شده و هیچ یک از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور گزارشی ازتخلف و هنجارشکنی این افراد نداشتند. این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در کشور ما به دلایل وجود ذخایر نفتی به بحث گردشگری توجه زیادی نشده و ما از لحاظ اقتصادی در حوزه گردشگری نتوانستیم بهره زیادی ببریم.

از دیگر بخشهای این همایش ارائه مقالات و تجربیات کارآفرینی زنان در حوزه گردشگری توسط سخنرانان بود.به عنوان مثال خانم مینا امین زاده با ارائه پروژه اکو موزه روستای شفیع آباد به تشریح فعالیتهای خود و همکارانش در لایروبی قنات های این روستا و آموزش شیوه های علمی کشاورزی به روستائیان و همچنین توانمند سازی زنان در حوزه کارآفرینی و صنایع دستی پرداخت.

در پایان بیانیه همایش قرائت شد و لوح های تقدیر و تندیس به شرکت کنندگان و سخنرانان برگزیده اعطا شد. پس از پایان همایش نیز شرکت کنندگان از ارگ جدید بم بازدید بعمل آوردند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران