نماینده کرمان و راور در مجلس: مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه جدی مردم است

سایر خبرهای استان: نماینده زرند و کوهبنان در مجلس: شهرستان زرند به قطب صنعتی تبدیل می شود/ بیش از 128 میلیارد ریال سرمایه گذاری در روستاهای جیرفت تصویب شد/ بازدید سرزده معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از واحد زرند  

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه مهم و جدی مردم است، گفت: قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور کامل اجرا نمی شود.

محمدرضا پورابراهیمی عصر شنبه در جمع خبرنگاران به انتشار اخبار فساد مالی در کشور اشاره کرد و گفت: این اخبار نگاه و دیدگاه مردم را در مورد نظام تغییر می دهد.

وی از قوه قضائیه خواست در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی با جدیت و قاطعیت برخورد کند.

وی گفت: جرم مفسدان اقتصادی مانند اقدامات دشمن است و مفسدان اقتصادی اعتماد مردم را به نظام کاهش می دهند لذا این افراد مفسد فی الارض به شمار می روند و باید مجازات شوند.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار نقاط قوت باید به نقاط ضعف و آسیب ها نیز پرداخت، افزود: مشکلات اقتصادی یکی از چالش های اساسی امروز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر ساماندهی مشکلات اقتصادی تصریح کرد: کاهش آسیب ها در زمینه تحریم ها یکی از اقداماتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را باید مد نظر قرار داد گفت: دولت حرکت خوبی را آغاز کرده و می تواند مسیر اجرایی بندهای اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

وی اظهار کرد: یکی از چالش های بخش اقتصادی کشور حوزه مفاسد اقتصادی است که به دلیل وجود تحریم ها و برخی به بهانه تحریم ها، رویکرد اقتصادی غیرشفاف دارند.

پورابراهیمی به وجود یک میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب سالانه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: راه برون رفت از معضل کم آبی در کرمان صرفه جویی در بخش های مختلف بخصوص کشاورزی است.

وی ادامه داد: بعد از اجرای طرح صرفه جویی، کشاورزان اجرا کننده آبیاری سنتی، مجرم شناخته می شوند.

وی به عملکرد شورای شهر کرمان اشاره و بر حفظ همدلی اعضای این شورا تاکید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اختلاف در شورای شهر را موجب ضرر مردم دانست و تاکید کرد: نباید اختلافی بین اعضای شورای شهر وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: کسری بودجه نیز یکی دیگر از مشکلات شهر کرمان است که این مشکلات با اقدامات استاندار و جذب سرمایه گذاران در حال رفع است.

وی با اشاره به موضوع تقسیم استان کرمان گفت: موضوع تقسیم استان کرمان در حال حاضر و با توجه به مسایل قومی و شرایط امنیتی در دستور کار وزارت کشور نیست.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بودجه جاری استان در سال 94 تغییر چندانی نداشته است، تصریح کرد: این بودجه در بخش تملک ها حدود 20 درصد رشد داشته که چشمگیر است.

وی افزود: تخصیص بودجه های استانی در سال جاری دو برابر سال گذشته بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نگران بروز بحران اقتصادی در شرکت مس هستم.

وی با اشاره به اخذ تسهیلات دو هزار و 300 میلیارد تومانی شرکت مس با سود بالای 25 درصد افزود: سود سالانه ای که این شرکت در قبال این وام ها می پردازد 600 میلیارد تومان است.

وی از وجود مافیای سهام عدالت در کشور به عنوان یکی از دلایل مفاسد اقتصادی نام برد و گفت: 40 درصد سهام شرکت های قدر و بزرگ سهام عدالت است.

پورابراهیمی افزود: 45 میلیون نفر دارنده سهام عدالت در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه هیئت مدیره سهام عدالت در شرکت ملی مس دو نفر از کارمندان مدیرعامل هستند، افزود: در این شرایط نمی توان انتظار نظارت داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به اقتدار نظامی کشور به عنوان دیگر نقاط قوت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی به یک قدرت نظامی برتر در منطقه تبدیل شده است که می تواند قدرت بازدارندگی داشته باشد.

وی افزود: علیرغم خواست دشمن در 35 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی با اینکه با ترفندها و دشمنی های زیادی در ادوار مختلف مواجه بوده، به فضل الهی مسیر پیشرفت خود را با اقتدار به پیش برده است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی نقاط قوت و بررسی نقاط ضعف نظام و تهدیدها و فرصت ها، اظهار کرد: این امر به ترسیم بهتر آینده نظام می انجامد.

پورابراهیمی به دو نقطه قوت اصلی در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط این قوت حوزه مسایل علم و فناوری در کشور است.

وی گفت: امروز کشور ایران جایگاه توانمندی های علمی خود را به نحوی رقم زده که حرکت توفنده و شتابنده علم در این کشور مورد اذعان سایر کشورهای دوست و دشمن است.

وی اظهار کرد: اخذ رتبه های علمی در کشور بیانگر ارتقاء جایگاه علمی ایران اسلامی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران که در گذشته توان تخصصی در ارایه گفتمان علمی را نداشت امروز به قدرت غالب علم در منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: توان نظامی جمهوری اسلامی ایران در معادلات نظامی منطقه اثرگذار است.

به گفته وی جریان جنگ در عراق، لبنان و فلسطین با اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در حال تغییر معادلات نظامی است.

پورابراهیمی به حضور تعدادی از نمایندگان عراق طی ماه گذشته در ایران اشاره کرد و گفت: این افراد که در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند اذعان داشتند اگر جمهوری اسلامی نبود کشور عراق توسط داعش به طور قطع نابود شده بود.

وی ادامه داد: این نمایندگان می گفتند آنچه موجب شده این پیروزی ها برای عراق به دست بیاید رشادت های فرمانده ای به نام سردار حاج قاسم سلیمانی است.

وی گفت: سردار سلیمانی از افتخارات نظام، ایران و جهان تشییع است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی قلب های مسلمانان را در خارج از مرزها تسخیر کرده است.

وی گفت: در سوریه نیز رشادت های حاج قاسم سلیمانی که با رویکرد دفاع از جبهه مقاومت است موجب پبروزی های این سرزمین شده است.

وی به شهادت شهید الله دادی و شهدای حزب الله اشاره کرد و گفت: نخستین گروهی که این گستاخی را برنتابید و درصدد پاسخگویی به این تجاوز برآمد حماس اهل تسنن بود و این نشان می دهد که امروز جمهوری اسلامی ایران خارج از مرزها است.

پورابراهیمی افزود: پیام امام خمینی (ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی امروز از طریق دل های آزادیخواهان جهان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دو اقدام باید مدیریت شود که یکی از این اقدامات کاهش اثرات و آسیب های ناشی از اقدامات دشمن در زمینه تحریم هاست گفت: در حال حاضر تحریم ها آثار خود را در حوزه های اقتصادی کشور بر جای گذاشته است.

وی گفت: در بخش مذاکرات هسته ای نیز ما اعتقاد داریم این مذاکرات باید استمرار پیدا کند و از گروه مذاکره کننده هم حمایت می کنیم و اعتقاد داریم عزت نظام جمهوری اسلامی را با هیچ چیزی عوض نخواهیم کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: تفاهمی که با حفظ عزت مردم همراه نباشد برای ما مورد قبول نیست البته تاکنون فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنای تصمیم گیری تیم مذاکره کننده هسته ای قرار داشته است.

وی گفت: باید از موضع اقتدار و توانمندی های درونی در بخش هسته ای پیش برویم تا دشمن به خواسته های ما تن دهد.

 

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس: شهرستان زرند به قطب صنعتی تبدیل می شود

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان زرند با به ثمر نشستن واحدهای صنعتی در حال احداث به قطب صنعتی استان و کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسین امیری شامگاه جمعه در نشست خبری با اشاره به بهره برداری از کارخانه کک سازی و قطران زرند و نیاز این کارخانه به زغال سنگ افزود: بخش زغالسنگ شهرستان با مشکلات تولید مواجه است که باید در راستای رونق معادن و ایمنی آن بیش از پیش تلاش و نیاز کارخانجات را تامین کنیم.

وی گفت: ایجاد فضای سبز و تفریحی در جوار کارخانه کک سازی از جمله فعالیت هایی می باشد که در حال توسعه است.

وی به احداث کارخانه فولاد در زرند اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال بیش از چهار هزار نفر ایجاد می شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تمامی زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم شده و با اقداماتی که در زمینه صنعتی شدن در این سال ها صورت گرفته است، سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری رغبت دارند.

وی بیان کرد: با پیگیری استاندار سخت کوش و تلاش فرماندار و مسوولان در سال جاری ضمن صحبت با سرمایه گذار در مورد احداث نخستین منطقه ویژه ریلی کشور، اقدامات ارزنده ای صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر موافقت نامه های لازم را در استان و تهران کسب کنیم تا شاهد آغاز اجرای این پروژه مهم در شهرستان باشیم.

امیری به زیرساخت های شهری و ترافیکی بویژه در حاشیه های شهر و ورودی ها اشاره کرد و گفت: ورودی های زرند زیبنده این شهرستان نیست و درصدد احداث ورودی های استاندارد و قابل قبول هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون کمربندی جدید شهرستان از مسیر کارخانه فولاد در حال احداث است که با اجرای آن حجم ترافیک در سطح شهر و حاشیه آن کاهش می یابد.

وی گفت: کمربندی ورودی رفسنجان به زرند نیز در دستور کار قرار دارد که در این زمینه جلسات متعددی با شهرداری، شورای شهر و مسوولان استان داشته ام.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی درباره بخش کشاورزی اظهار کرد: توسعه کشاورزی در شهرستان زرند با توجه به بحران آب غیر ممکن است و تنها راه برون رفت از بحران کم آبی استفاده بهینه از آب های موجود و روش های نوین آبیاری است.

وی اجرای سیستم فاضلاب شهرستان زرند را بسیار با اهمیت دانست و گفت: سرمایه گذارانی تمایل به اجرای این طرح دارند که از طریق مناقصه اجرایی می شود.

امیری ادامه داد: گاز رسانی به دهستان های سربنان، جرجافک، سیبریز و ده علی کوهبنان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، فضای رسانه در شهرستان زرند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به صنعتی شدن شهرستان زرند و اقدامات ارزشمندی که صورت گرفته رسالت رسانه ها سنگین تر می شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسانه ها باید همگام با توسعه اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: در کنار به بار نشستن واحدهای صنعتی فعالیت های فرهنگی نیز در این شهرستان افزایش می یابد.

این نشست خبری با حضور فرماندار زرند، رییس شورای اسلامی شهرستان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه برگزار شد.

کارخانه کک سازی و قطران زرند با ظرفیت تولید 800 هزار تن روز دوشنبه بیستم بهمن امسال با حضور معاون اول رییس جمهوری در این شهرستان بطور رسمی افتتاح شد.

شهرستان زرند از معادن غنی زغال سنگ برخوردار بوده و طرح فولاد زرند ایرانیان نیز در این شهرستان در دست اجراست. مرکز شهرستان زرند در 75 کیلومتری شمال کرمان است.

 

بیش از 128 میلیارد ریال سرمایه گذاری در روستاهای جیرفت تصویب شد

فرماندار جیرفت گفت: با هدف توانمندسازی روستاییان تاکنون 128 میلیارد و 103 میلیون ریال طرح سرمایه گذاری در این شهرستان مصوب شده است.

احمد امینی روش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان سرمایه گذاری در قالب 35 طرح در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان مصوب شده است.

وی بیان کرد: طرح های ارایه شده بیشتر در بخش کشاورزی شامل پرورش زنبور عسل، احداث گلخانه و دامپروری است.

وی گفت: دولت به منظور توسعه روستاها و توانمندسازی روستاییان سه برابر سرمایه آورده را به متقاضیان تسهیلات پرداخت می کند.

فرماندار جیرفت افزود: این طرح ها در شهرستان مصوب و برای تعیین تکلیف نهایی به اداره کل امور روستایی استانداری ارسال شده است.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح ها در اشتغال روستاییان، جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها و توسعه شهرستان موثر است.

امینی روش گفت: درخواست افراد در ستاد تسهیل سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد تا هرچه سریعتر این طرح ها به سرانجام برسد.

شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

 

بازدید سرزده معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از واحد زرند

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی بطور سرزده از پروژه های دانشگاه آزاد واحد زرند بازدید کرد.

محسن هاشمی روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های در دست اجرای دانشگاه آزاد اسلامی زرند گفت: برای فعال کردن پروژه ها و اطلاع از وضعیت واحدها نیاز به بازدید و همچنین بررسی و تصمیمات جدی برای اتمام و تکمیل پروژه ها وجود دارد.

وی افزود: پروژه های عمرانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می بایست متناسب با نیازهای دانشجویان، شهرستان و منطقه برنامه ریزی و ساماندهی شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زرند نیز گفت: این دانشگاه توانسته است در خصوص ایجاد زمینه رشد و توسعه همه جانبه شهرستان نقش مثبت خود را ایفا کند.

کاظم نعمت الله زاده ماهانی، بیان کرد: تربیت نیروی متخصص یکی از این فعالیت هاست که امروز در راس مجموعه های اداری و صنعتی این شهر و استان قرار گرفته اند.

وی افزود: متاسفانه با وجود زیرساخت های مناسب آموزشی و رفاهی دانشگاه آزاد در حال حاضر مهمترین دغدغه ما و مسئولین شهرستان کمبود دانشجو و عدم تناسب بین دانشجو و امکانات این دانشگاه است.

وی درباره تغییر کاربری برخی پروژه های در حال اجرای این واحد دانشگاهی به منظور تامین منابع مالی دانشگاه خواستار توجه و همکاری بیشتری از سوی رییس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی شد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از پروژه های در حال اجرای مجتمع کارگاهی، آزمایشگاهی و کمپ و همچنین ساختمان های آموزشی، ورزشی و سلف سرویس دانشگاه آزاد زرند بازدید کرد.

حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و حبیب الله خنجری فرماندار زرند نیز در این بازدید حضور داشتند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران