افزایش 80 درصدی بودجه ماده 180 استان کرمان + 4 خبر

سایر خبرهای استان: محصولات دانش بنیان شرکت تولیدی در کرمان رونمایی شد/ استاندار کرمان: بازار کمترین نوسان را در دو سال گذشته داشته است/ توفان در شهداد خسارت بر جا گذاشت/ تفاهم نامه سرمایه گذاری صنایع تبدیلی در کهنوج امضا شد  

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی از افزایش 80 درصدی بودجه ماده 180 استان در سال آینده خبر داد.

محمدمهدی زاهدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش مجمع نمایندگان استان کرمان و پیگیری ها مداوم، بودجه ماده 180 استان کرمان حدود 80 درصد نسبت به سال 1393 افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مبلغ به سه هزار و 990 میلیارد ریال در سال 1394 افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این بودجه بر اساس تصمیم و هماهنگی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با فرمانداران و بخشداران برای رفع مشکلات ضروری شهر و روستا از قبیل آب، اصلاح معابر، کمک به آموزش و پرورش و غیره هزینه خواهد شد.

بودجه ماده 180 استان کرمان در سال جاری 2 هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.

 

محصولات دانش بنیان شرکت تولیدی در کرمان رونمایی شد

محصولات دانش بنیان یک شرکت تولیدی در زمینه تولیدات لمسی و هوشمند با حضور استاندار کرمان رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت نگار هوشمند روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از این محصولات دانش بنیان در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت تنها تولید کننده 100 درصد بومی بردهای هوشمند داخل ایران است.

مهدی آرقم افزود: سالانه دو هزار برد توسط این شرکت تولید می شود و 58 نفر پرسنل در زمینه تولید محصولات مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: این فعالیت سه سال شروع شده است و از سراسر کشور برای این محصول سفارش می شود.

وی از جمله مشکلات برای ادامه کار را وام های با سود بالا عنوان کرد و گفت: وجود محصولات خارجی مشابه حتی با دو برابر قیمت از جمله مواردی است که ادامه کار را سخت می کند.

آرقم افزود: نظر استاندار کرمان هنگام بازدید از محصولات رونمایی شده بسیار مساعد بود و حمایت خود را اعلام کردند.

مدیر فروش و بازرگانی شرکت نگار هوشمند هم گفت: این شرکت تنها تولید کننده محصولات لمسی و وایت بردهای هوشمند است که افتخار ملی محسوب می شود و نیازمند حمایت دولت است.

سیما سلطانی افزود: اگر از ورود کالاهای چینی نامرغوب جلوگیری شود شرکت های ایرانی می توانند در فضای رقابتی مناسب کالای با کیفیت را به فروش برسانند.

وی اظهار کرد: نمایشگاهی با نام خلیج همیشه فارس در امارات برگزار شد که کارشناسانی از کشورهای مختلف دنیا در غرفه ما حضور یافتند و این محصول را تایید کردند.

استاندار کرمان نیز در این بازدید برای حمایت از شرکت های دانش بنیان قول مساعد داد و قرار شد این شرکت به بنیاد نخبگان کرمان یا بنیاد ملی نخبگان برای واگذاری تسهیلات معرفی شود.

 

استاندار کرمان: بازار کمترین نوسان را در دو سال گذشته داشته است

استاندار کرمان گفت: امسال و سال گذشته کمترین نوسانات در حوزه بازار وجود داشته است در حالی که سال های 90 و 91 نوسان قیمت بویژه در عید نوروز بیشتر بود.

علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان افزود: علت این بود که اقتصاد ملی بر اساس سیاست های مالی و پولی، کشور را تقریبا تحت کنترل قرار داده بود و خوشبختانه تورم تا امروز روند کاهنده ای داشته است.

وی گفت: براساس گزارش های انجام شده در خصوص قیمت 28 قلم از اجناس اصلی و مورد استفاده مردم در ماه جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل نشان از این دارد که تورم کاهشی است و البته درصدهای افزایشی در بعضی از اجناس کاملا معقول است.

وی اظهار کرد: صندوق بین المللی پول و بانک جهانی رشد اقتصادی ایران را تا 2.2 درصد پیش بینی کرده اند و همچنین بانک مرکزی اعلام کرده است که به رشد اقتصادی مثبت 1،5 درصد خواهیم رسید که حرکت بسیار مثبتی است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی اجناس مانند گوشت مرغ در ماه گذشته افزایش قیمت داشته است، گفت: اتفاق خاصی در اقتصاد ایران نیفتاده است که این اجناس افزایش قیمت داشته اند و باید در این خصوص پیگیری های لازم انجام شود و همچنین گوشت مرغ با قیمت مصوب خود به فروش رسد.

وی عنوان کرد: انتظار ما این است تا همه بازاریان در فروش شب عید همکاری کنند تا سال آینده بتوان در حوزه اقتصادی حرف های جدیدی داشت.

رزم حسینی گفت: کار بسیار خوبی در بخش تامین میوه انجام شد و نتیجه این بود که قیمت ها در سال گذشته افزایش پیدا نکرد بلکه بر عکس هم اتفاق افتاد و امیدواریم در سال جاری به نحوی باشد که مردم ایام عید را به خوبی سپری کنند و سیاست دولت هم بر مبنای ابلاغیه ای که پیوسته اعلام می کند همین است.

وی تصریح کرد: دولت تمایل دارد تا آنجا که امکان دارد در امور بازار دخالت نکند.

وی تاکید کرد: بازرسی و تیم بازرسی مردم نهاد هم در ایام عید نظارت و اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار کرمان گفت: راه اندازی فروشگاه های فوق العاده در بازار و توسط بازاریان بسیار خوب و مثبت است به شرط اینکه اصناف این کار را واقعا منصفانه و ضابطه مند انجام دهند.

وی اضافه کرد: اصناف و ارگان های مرتبط نظارت و پیگیری کامل را انجام دهند تا عده ای نتوانند از این موضوع سوء استفاده کنند.

وی گفت: رسانه ها برپایی فروش فوق العاده را به مردم اطلاع رسانی کنند و متذکر شوند که بازاریان فروش فوق العاده را راه اندازی می کنند تا با این روش اجناس با کیفیت و قیمت های مناسب به دست مردم رسد.

 

توفان در شهداد خسارت بر جا گذاشت

دبیر ستاد مدیریت بحران بخش شهداد گفت: وزش توفان در این بخش بیش از 30 میلیارد ریال خسارت بر جا گذاشت.

ماشاءالله پورحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توفان روز گذشته - یکشنبه - به بخش های کشاورزی، شبکه برق و مخابرات آسیب جدی وارد کرد.

وی گفت: بیشترین خسارت توفان به بخش کشاورزی از جمله مرکبات، نخیلات، سیفی جات، یونجه، سیر و گندم وارد شد.

رییس جمعیت هلال احمر بخش شهداد افزود: وزش توفان 300 میلیون ریال هم به شبکه برق خسارت زد که بر اثر آن برق نقاطی از این شهرستان چندین ساعت قطع بود.

توفان با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت روز گذشته شهداد از توابع شهرستان کرمان را درنوردید و زندگی مردم را دچار اختلال کرد.

 

تفاهم نامه سرمایه گذاری صنایع تبدیلی در کهنوج امضا شد

فرماندار کهنوج گفت: تفاهم نامه سرمایه گذاری برای احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی سبزی و میوه در این شهرستان امضا شد.

به گزارش روز دوشنبه فرمانداری کهنوج، سید محسن صمدانی افزود: موضوع این تفاهم نامه احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی سبزیجات و میوه جات با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال به اضافه 48 میلیون یورو است.

وی گفت: این طرح در آینده نزدیک در شهرک صنعتی کهنوج اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است امضای این تفاهم نامه همکاری در آینده نزدیک منشاء خیر و برکت برای مردم شهرستان باشد.

فرماندار کهنوج گفت: این شهرستان موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و معدن دارد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های دقیق در قالب مثلث توسعه در آینده شاهد ارتقای بخش صنعت در این منطقه خواهیم بود. 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران