استاندار کرمان: فرهنگ مطالبه گری در استان باید تقویت شود

رزم حسینی: توسعه با این سیستم دولتی بیمار، بی انگیزه با بروکراسی پیچیده و خسته کننده برای مردم امکان پذیر نیست/ ایران بر اساس اقتصاد مقاومتی باید اقتصادی درون زا داشته باشد/ گردشگران تا یزد می آیند و بر می گردند، در حالی که در 10 ماه گذشته 46 هزار گردشگر خارجی به استان یزد سفر کرده اند  

استاندار کرمان گفت: فرهنگ مطالبه گری و مشارکت مردم در استان باید تقویت و این نوع فرهنگ در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در صبحگاه اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: وجود 500 هزار دانش آموز در استان ظرفیت بسیار مهمی است که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی سیستم دولتی را بیمار، بی انگیزه با بروکراسی پیچیده و خسته کننده برای مردم عنوان کرد و گفت: توسعه با این سیستم دولتی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه کشور ما باید به قله های پیشرفت و تعالی برسد، افزود: ایران اسلامی براساس سندهای چشم انداز باید رتبه اول منطقه باشد.

وی بیان کرد: ایران بر اساس اقتصاد مقاومتی باید اقتصادی درون زا داشته باشد و بر اساس برنامه پنجم که از ریل خارجش کردند باید رشد اقتصادی هشت درصد می داشت که با این سیستم دولتی امکان پذیر نیست.

استاندار کرمان از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست در حوزه فرهنگ با همکاری فرهنگیان، انقلابی شگرف در آموزش و پرورش رقم بزند.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در استان کرمان افتاده است، اظهار کرد: حضور سرمایه گذاران در کرمان و در شرایط رکود اقتصادی به قول برخی از وزرا یک معجزه است.

رزم حسینی گفت: یکی از اولویت های اساسی که در دستور کار ما قرار دارد عمران شهری کرمان است و باید بپذیریم در این زمینه کاستی های اساسی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گردشگران تا یزد می آیند و بر می گردند، افزود: در 10 ماه گذشته 46 هزار گردشگر خارجی به استان یزد آمده است.

وی همچنین گفت: مدیرکل آموزش و پرورش در کمیته ارزیابی استانی در زمره مدیران بسیار فعال و زحمت کش است که استان و دولت از خدمات وی راضی هستند.

استاندار کرمان از آموزش و پرورش به عنوان یکی از پایه های توسعه یافتگی هر کشور نام برد و افزود: اگر آموزش و پرورش در منطقه ای وجود نداشته باشد توسعه اتفاق نمی افتد.

وی بیان کرد: نقش آموزش و پرورش در ساختن شخصیت افراد نیز بسیار مهم، تاثیرگذار، بی بدیل و اساسی است.

رزم حسینی گفت: اگر نگاه به آموزش و پرورش را تغییر دهیم و انتظاراتی را که حکومت از این نهاد دارد تببین کنیم، حرف های زیادی برای گفتن داریم.

وی افزود: حکومت انتظارات اساسی دارد که توسط معلمان به عنوان فرهنگ سازان محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه ریشه های عقب افتادگی استان را در سفرهای شهرستانی یادداشت کرده است، گفت: معلمان می توانند بسیاری از محاسن اخلاقی را در نهاد دانش آموزان نهادینه کنند تا بسیاری از مشکلات برطرف شوند.

استاندار کرمان تصریح کرد: انتظارات ما از معلمان و مدیران مدارس در حوزه توسعه یافتگی بسیار است و این آمادگی وجود دارد که سخنان و راهکارهای فرهنگیان را در زمینه توسعه استان کرمان بشنوم.

وی اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش می توانیم سخنان اساسی بگوییم و از آموزش و پرورش در راستای ایجاد توسعه استفاده کنیم و به سایر استان ها نیز این مهم را بیاموزیم.

استاندار کرمان گفت: آمادگی داریم مسایل مختلف را مطرح کنیم هرچند در گذشته به دلایلی از جمله ترس یا محافظه کاری این مسائل مطرح نمی شد.

وی به سفر روز گذشته خود به یزد اشاره کرد و گفت: در بازدید از بیمارستان های این استان از نزدیک از نظر کمی و کیفی بیمارستان های یزد را با کرمان مقایسه و به مسایل مهمی دست پیدا کردم.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته در حوزه سلامت در استان کرمان بسیار کم کاری کردیم نمی دانم چرا این اتفاق نیفتاده در حالی که به طور کامل این اقدامات اقتصادی هستند.

رزم حسینی گفت: در حال حاضر دو هزار تخت بستری بیمارستانی در استان کرمان کم داریم.

وی اضافه کرد: 50 درصد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان های یزد از خارج این استان هستند.

وی گفت: روز گذشته بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) رفسنجان را مورد بازدید قرار دادم که تفاوت بسیاری داشت.

استاندار کرمان افزود: حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در استان کرمان با داشتن شرایط مطلوب برای کار کردن در زمینه اخذ دستمزد یک ظرفیت است.

وی گفت: نخستین پروژه این قرارگاه 14 اسفند با حضور فرمانده قرارگاه در کرمان کلنگ زنی می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر کرمان باید ساخته شود، گفت: تاریخ گواهی می دهد هر زمان که خواستند کرمان را بسازند حاکم کرمانی را بر مسند قدرت شهر گذاشتند.

رزم حسینی اظهار کرد: من امروز می فهمم دلسوزی یک فرد بومی برای توسعه شهر چقدر مهم است و اینکه فرماندار بومی در ساختن شهرستان ها بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: باید حق خودمان را برای ساختن استان بگیریم.

استاندار کرمان افزود: نباید بی تفاوت باشیم، این همه ثروت در استان کرمان وجود دارد که البته فرهنگیان در استفاده از این ثروت ها می توانند تاثیرگذار باشند.

وی گفت: حاضرم با فرهنگیان مانیفستی را بنویسیم که چگونه تعالی فرهنگی را از مدارس آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه حاضریم انتظارات و نیازمندی های استان کرمان را از آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان از حکومت را برآورده کنیم، افزود: این آمادگی وجود دارد میز کاری را با فرهنگیان برای اعتلای استان کرمان تشکیل دهیم.

استاندار کرمان همچنین راهپیمایی 22 بهمن را گسترده دانست و گفت: مردم ایثارهای زیادی در ادوار مختلف کرده اند که این مسوولیت مسوولان را بیشتر می کند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران