همایش بین المللی تمدن جیرفت برگزار می شود+ 4 خبر

سایر خبرهای استان: 31 نقطه برای مبارزه با زمین خواری در کرمان شناسایی شد/ سه هزار بیمار سخت درمان و نیازمند در کرمان شناسایی شدند/ 637 پایگاه جشن نیکوکاری در استان کرمان برپا می شود/ اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در جنوب کرمان آغاز شد  

مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق گفت: همایش بین المللی تمدن جیرفت با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری کرمان برگزار می شود.

فرخ شعبان زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه که بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری کرمان منعقد شد، برگزاری این همایش در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: همایش بین المللی تمدن جیرفت به منظور معرفی پیشینه تمدنی ایران و پژوهش در مورد یافته های باستانی این منطقه برگزار می شود.

وی گفت: کمیته راهبردی با عضویت نمایندگان ارشد سه دستگاه با هدف برنامه ریزی، هدایت، پیگیری و نظارت بر اجرای مطلوب تفاهم نامه تشکیل می شود.

شعبان زاده ادامه داد: دانشنامه جامع کرمان با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و استانداری کرمان تدوین می شود.

وی گفت: این دانشنامه بر اساس تفاهم نامه ای که میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی به نمایندگی سیدرضا صالحی امیری و استانداری کرمان به نمایندگی علیرضا رزم حسینی منعقد شد، تدوین شود.

وی بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه، طرفین باید به منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های علمی کشور برای تدوین دانشنامه جامع کرمان استفاده کنند.

مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق گفت: همچنین طرفین باید در بررسی و شناسایی نیازهای گوناگون در زمینه های مختلف علمی، تحقیقاتی و بهره گیری مطلوب از امکانات موجود و منابع مطالعاتی برای تدوین دانشنامه جامع استان کرمان همکاری کنند.

این تفاهم نامه ها پنجم اسفند در حاشیه بازدید علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منعقد و میان طرفین مبادله شد.

 

31  نقطه برای مبارزه با زمین خواری در کرمان شناسایی شد

مدیر امور اراضی استان کرمان گفت: بر اساس مصوبات شورای تامین استان 31 نقطه در شهر کرمان برای مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی شناسایی شده است.

قدرت الله باقدرت روز یکشنبه در حاشیه رفع تصرف اراضی دولتی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در منطقه ده بالا شهر کرمان در گفت و گو با ایرنا افزود: البته همه این مناطق شناسایی شده جزء مستثنیات نیست.

وی بیان کرد: منطقه کاری ما مربوط به مکان هایی می شود که از لحاظ مقررات منابع طبیعی مربوط به دولت نیست ولی سابقه زراعت و درختکاری داشته است که در حال حاضر تغییر کاربری اراضی داده اند.

وی گفت: منطقه ده یاسایی ده بالا از توابع شهرستان کرمان با مساحت تقریبی پنج هکتار به صورت غیر مجاز باغات و اراضی کشاورزی آن تغییر کاربری و قطعه بندی شده است که امروز مورد تخریب قرار گرفت.

مدیر امور اراضی استان کرمان ادامه داد: منطقه دیگر محمدآباد ده بالا در کرمان به مساحت هشت هکتار بود که بسیاری از ساختمان های موجود در آن که به صورت غیر مجاز احداث شده بود، تخریب شدند.

وی گفت: بین 13 تا 15 هکتار در اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ساختمان ها و حصارکشی های موجود در این منطقه تخریب شد و این برخوردها ادامه دارد.

 

سه هزار بیمار سخت درمان و نیازمند در کرمان شناسایی شدند

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: تاکنون سه هزار بیمار سخت درمان و نیازمند در استان کرمان شناسایی شده اند.

ناصر شیبانی روز شنبه در نشست خبری افزود: تاکنون در راستای اجرای طرح شفا برای 150 نفر از این بیماران حامی یابی شده است.

وی گفت: تاکنون 70 میلیارد ریال از اعتبارات امداد صرف هزینه های درمانی مددجویان شده است.

وی اظهار کرد: امسال 10 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار نیز بیمه تامین اجتماعی شده اند و 60 میلیارد ریال برای پرداخت حق بیمه آنها اختصاص یافته است.

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد استان کرمان بعد فقر در استان را گسترده خواند و گفت: نیازهای فقرا نیز در طول زمان تغییر کرده است.

وی بیان کرد: نیازهای محرومان از کمک های موردی و بلاعوض به سوی وام اشتغال رفته که نشان دهنده ایجاد و ارتقای فرهنگ اشتغال و کارآفرینی بین این افراد است.

شیبانی گفت: در گذشته اغلب سالمندان تحت حمایت کمیته امداد بودند و اکنون میانگین سن مددجویان تحت حمایت کاهش یافته و بیشتر زنان سرپرست خانوار زیر پوشش قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: تلاش شده حمایت های کمیته امداد در حوزه حمایت و سلامت خانواده در راستای توانمند سازی خانواده ها باشد و با هر خدمت، یک گام خانواده ها را در مسیر توانمندسازی پیش ببریم.

به گفته وی در حال حاضر 300 هزار مددجوی دایمی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان قرار دارند.

 

2637  پایگاه جشن نیکوکاری در استان کرمان برپا می شود

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: 2 هزار و 637 پایگاه جشن نیکوکاری امسال در استان کرمان برپا می شود.

محمدکاظم رجایی روز شنبه در نشست خبری افزود: از مجموع پایگاه های جشن نیکوکاری در استان کرمان، 326 پایگاه ثابت، 140 پایگاه سیار، 320 پایگاه در مساجد، 83 پایگاه در مراکز نیکوکاری محله ای، 76 پایگاه در حوزه های مقاومت بسیج و یکهزار و 692 پایگاه در مدارس برپا می شوند.

وی بیان کرد: در مجموع 381 پایگاه در شهر کرمان برپا می شود.

وی ایجاد مراکز نیکوکاری را یکی از اهداف برنامه دهه چهارم فعالیت کمیته امداد ذکر کرد و گفت: کرمان یکی از سه استان برتر کشور در ایجاد مراکز نیکوکاری معرفی شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کرمان افزود: شبکه سازی اجتماعی در مراکز نیکوکاری شکل گرفته و تاکنون 40 مرکز نیکوکاری در استان راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: هر پایگاه یک مرکز نیکوکاری شعار امسال ما در حوزه توسعه مشارکت های مردمی است.

رجایی رشد درآمدهای مردمی را بسیار چشمگیر دانست و گفت: در جشن نیکوکاری سال گذشته 11 میلیارد و 725 میلیون ریال تعهدات انجام و بالغ بر 20 میلیارد ریال درآمد حاصل شد.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود امسال رشد چشمگیری را در کمک های مردمی به جشن نیکوکاری شاهد باشیم.

 

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در جنوب کرمان آغاز شد

22 اکیپ از بازرسان با اجرای مانور بسیج سلامت نوروزی فعالیت خود را در هفت شهرستان جنوبی کرمان آغاز کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت روز شنبه در حاشیه این مانور در جیرفت در گفت و گو با ایرنا گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی هر سال در آستانه سال نو آغاز می شود و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

اسدالله احمدی بیان کرد: بازرسان از ساعت هشت تا 20 بر مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران ها و بهداشت محیط به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آب و مواد غذایی قعالیت می کنند.

وی گفت: به همین منظور در جنوب استان کرمان 22 اکیپ که هر اکیپ شامل حداقل دو بازرس است در هفت شهرستان این منطقه فعالیت می کنند.

وی افزود: در این طرح رستوران های فعال مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می گیرند و رستوران هایی که نتایج بازرسی آنها مورد تایید باشد برای اعطای نشان سیب سلامت در سیستم جامع بازرسی قرار می گیرند.

احمدی گفت: افراد مشخص شده در اکیپ های بازرسی با لباس های فرم اقدام به بازرسی از مراکز مورد نظر خواهند کرد.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز کرمان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، منوجان، قلعه گنج و کهنوج را زیر پوشش دارد.

استان کرمان به دلیل وسعت زیاد و پراکندگی جمعیت چهار دانشگاه علوم پزشکی در کرمان، رفسنجان، بم و جیرفت دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران