کرمان میزبان پنج شهید دفاع مقدس شد+ 3 خبر

سایر خبرهای استان: همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی در جیرفت برگزار شد/ 11.5 میلیون دلار کالای قاچاق در استان کرمان کشف شد/ 536 نیروی جوان در طرح مشارکتی مدارس بکار گرفته شدند  

به آرزویشان رسیده اند آن کبوتران خونین بالی که امروز به ظاهر بر بام کرمان که نه بر بلندای افتخار ایران اسلامی نشسته اند و با ورودشان به دیار کریمان اهالی این خطه را یادآور عاشورایی دیگر شدند.

به گزارش ایرنا نامدار و بی نام آنها که هرگز جویای نام نبودند، امروز نامشان چون درفش عشق، تارک هفت آسمان را می شکافد.

اینجا فرودگاه کرمان و جمعیتی مشتاق فرود هواپیمای حامل پنج شهید را به نظاره نشسته و منتظرند تا دستانشان را به یمن قدوم پاک شهدا متبرک کنند.

جمعی از مسوولان استان کرمان نیز در این آیین استقبال از شهدا حضور داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان روز سه شنبه در حاشیه ورود شهدا در جمع خبرنگاران گفت: پیکر پاک سه شهید گمنام و دو شهید شناسایی شده در دوران دفاع مقدس فردا چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در این استان تشییع می شود.

سرهنگ محمد مهدی ابوالحسنی افزود: شهدا امروز پس از استقبال در فرودگاه تا حسینیه ثارالله کرمان بدرقه می شوند.

وی اظهار کرد: دو نفر از شهدای گمنام در شهر کاظم آباد و یک نفر نیز در مرکز آموزش شهید باهنر ناجا در باغین به خاک سپرده می شوند.

وی گفت: یکی از شهدایی که در گلزار شهدای کاظم آباد آرام خواهد گرفت در تک عملیاتی سال 67 در منطقه فاو به شهادت رسیده و 29 ساله است و شهید دیگر نیز در تک عملیاتی سال 67 در منطقه مجنون به شهادت رسیده و 24 ساله است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: شهید گمنامی که در مرکز آموزش شهید باهنر ناجا به خاک سپرده می شود نیز در تک عملیاتی سال 67 در فاو به شهادت رسیده و 27 ساله است.

وی گفت: شهید بسیحی رضا زارعان ترک آبادی فرزند علی از شهرستان بم و سرباز وظیفه رضا پهلوانی فرزند غلامرضا از شهرستان کهنوج نیز پس از سال ها به آغوش گرم خانواده و ملت شهید پرور کشور بازگشته اند.

ابوالحسنی تصریح کرد: آیین وداع با شهدا نیز سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای شهر باغین، کهنوج، بم و شهر کاظم آباد برگزار می شود.

 

همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی در جیرفت برگزار شد

نخستین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

دبیر علمی همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی روز سه شنبه گفت: با اعلام فراخوان در آذرماه سال جاری 415 مقاله علمی به دبیرخانه علمی همایش ارسال شد.

امید اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد 374 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی گفت: از 374 مقاله پذیرش شده به علت پرداخت نکردن هزینه ها تعداد 44 مقاله چاپ نشد و 330 مقاله هم چاپ شد.

وی بیان کرد: از مقالات چاپ شده، 15 مقاله بصورت سخنرانی و 315 مقاله هم به صورت پوستر ارایه شد.

اسماعیلی گفت: هر مقاله با حضور دو داور در دهم بهمن ماه سال جاری مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

وی افزود: از بین مقالات ارایه شده به صورت پوستر تعداد 51 مقاله به عنوان مقاله برتر همایش انتخاب خواهد شد.

وی اظهار کرد: این مقالات در زمینه آلودگی زیست محیطی، بررسی اثرات خشکسالی بر اقتصاد در نواحی روستایی، مدیریت منابع آب در مزرعه، تاثیر گیاهان دارویی، آفات و سایر بخش های مرتبط است.

 

11.5 میلیون دلار کالای قاچاق در استان کرمان کشف شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت: امسال 11.5 میلیون دلار کالای قاچاق در این استان کشف شده است.

به گزارش ایرنا حمید ذکاء اسدی عصر دوشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: با توجه به اینکه بر اساس برآوردها حدود 10 درصد کالاهای قاچاق کشف می شوند 110 میلیون دلار کالای قاچاق از این استان عبور کرده است.

وی گفت: براساس آمار موجود اگر یک میلیارد دلار کالا به کشوری قاچاق شود حدود 100 هزار شغل از بین می رود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: علاوه بر وظیفه قانونی، وظیفه شرعی برای مقابله با این پدیده بر عهده داریم و اقدام در این راستا نوعی عبادت به شمار می رود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت: این استان با دارا بودن وسعت زیاد، تمام مشکلات مرزی را دارد.

وی با اشاره به اینکه موفقیت های حاصل شده در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با وجود کمبود امکانات بوده است افزود: در این حوزه به سمت نقطه مطلوب در حال حرکت هستیم.

ذکاء اسدی تاکید کرد: موظف هستیم برنامه ریزی بهتری را بری آینده داشته باشیم.

وی گفت: یکی از مصادیق مدیریت جهادی در استان کرمان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

 

536 نیروی جوان در طرح مشارکتی مدارس بکار گرفته شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 536 نیروی جوان مرتبط و بومی با اجرای طرح مشارکتی مدارس در چرخه کار قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا ابراهیم جهانگیری روز دوشنبه در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان افزود: برای سال تحصیلی جاری در آموزش و پرورش کرمان راهکاری پیش بینی شد که مدارس به صورت مشارکتی و اداره امور و تامین نیرو از طرف مقابل باشد.

وی بیان کرد: پیرو این تصمیم 120 مدرسه در استان به صورت مشارکتی در آمدند.

وی گفت: این طرح 11 هزار و 300 دانش آموز را شامل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ولی در این مورد مخالفت شد که واگذاری انجام نشود هرچند واگذاری نبود بلکه مشارکت بود.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح کیفیت کار چندین برابر افزایش پیدا کرده است.

جهانگیری گفت: 47 هزار معلم در آموزش و پرورش استان کرمان داریم که هر سال باید ساماندهی شوند و در این زمینه به 32 منطقه استان تفویض اختیار کردیم که معلمان را ساماندهی کنند.

وی درباره نقشه راه اصلاح نظام اداری بیان کرد: نگرانی که وجود دارد این است که هیچ اطمینانی نیست همه تلاش هایی که در خصوص نقشه راه اصلاح نظام اداری انجام شود دوباره به نقطه اول خود برنگردد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران