استاندار کرمان: دخالت دولت دامنه حضور مردم را تنگ می کند

رزم حسینی: با وجود تحریم ها در 10 ماه گذشته 46 میلیارد دلار صادرات کشور بوده و 700 میلیون دلار فقط کالای سرمایه ای وارد استان کرمان شده است/ باید دولت را کوچک کنیم و به دست مردم بدهیم/ اگر تحریم ها برداشته شود و خارجی ها بگذارند کشور ما یک الگو می شود  

استاندار کرمان گفت: نمی خواهیم دولت را سنگین کنیم و هرچه دولت بیشتر در امور دخالت کند دامنه حضور مردم تنگ تر می شود.

علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با وی در استانداری کرمان افزود: اخیرا در نشستی در تهران قرار شد دولت منابعی را که در بخش توسعه یافتگی دارد در چند روستا برای ساختن یک روستا با امکانات مناسب برای روستاییان هزینه کند تا یک زندگی شرافتمندانه داشته باشند.

وی ادامه داد: شاید یکی از این مناطق شهداد باشد که بتوان یک روستای نمونه در امر توسعه را انتخاب کرد.

وی با تاکید بر این که باید نقش جدید غیر دولتی در کمیته امداد ایجاد کنیم گفت: دولت فقط بر اساس اقتصاد مقاومتی نقش نظارت، کنترل و برنامه ریزی را بر عهده دارد و اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید دولت را کوچک کنیم و به دست مردم بدهیم.

وی اظهار کرد: سال 94 کار جدیدی را انجام دهیم و مطالعه ای انجام شود که روستای نمونه انتخاب شود.

رزم حسینی گفت: امیدواریم روز به روز آمار امدادی کمیته امداد کاهش پیدا کند و به سوی توانمند سازی برود.

وی بیان کرد: این کمیته باید در این خصوص نقش آموزشی را بر عهده بگیرد و رسالت انقلاب اسلامی را در مسیر پیشرفت قرار دهیم.

وی افزود: با وجود تحریم ها در 10 ماه گذشته 46 میلیارد دلار صادرات کشور بوده و 700 میلیون دلار فقط کالای سرمایه ای وارد استان کرمان شده است.

استاندار کرمان با اشاره به ذخایر مادی و معنوی کشور تاکید کرد: اگر تحریم ها برداشته شود و خارجی ها بگذارند کشور ما یک الگو می شود.

وی ادامه داد: آمار جمعیت زیر پوشش کمیته امداد برای کرمان آمار خوبی نیست و در کشور هم آمار به همین شکل است و 15 استان آمارشان از استان کرمان بدتر است.

وی گفت: در بخش اقتصاد و فرهنگ باید کار فراوان انجام شود وتنها از عهده دولت بر نمی آید، تنها کاری که دولت می تواند انجام دهد این است که سیاست های صحیح اقتصادی را همراه با نظارت و تخصیص منابع برای بنگاه های غیر دولتی انجام دهد.

رزم حسینی بیان کرد: از طرف دیگر کمیته امداد یک نهاد غیر دولتی است و در این مجموعه تصمیمات می تواند روان تر گرفته شود و این یک امتیاز خوب برای این مجموعه است.

وی گفت: طی صحبتی که با سرپرست کمیته امداد داشتیم قرار شد در کنار کار توانمند سازی الگوی های توسعه را در روستاها راه بیندازیم.

وی تصریح کرد: کمیته امداد یک روستا یا یک شهر را برای توسعه در اختیار بگیرد.

استاندار کرمان گفت: تفکر باید این باشد که کمیته امداد فقط امدادی نیست بلکه ماموریت توسعه یافتگی در ایجاد شهرهای نیازمند کار پیشرفته را داشته باشد.

وی با گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) بیان کرد: این مجموعه تا امروز خدمات بزرگی را در کشور انجام داده است.

 

رییس مرکز ملی فرش ایران در کرمان: صادرات فرش ایران در سال 93 رشد داشته است

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: صادرات فرش در 10 ماه امسال از نظر وزن بیش از 34 درصد و از نظر ارزش بیش از 14 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا حمید کارگر روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نهمین المپیاد دانش آموزی و دانشجویی فرش دستباف ایران افزود: اگرچه این آمار نسبت به مدت مشابه گذشته که بدترین سال صادراتی فرش در دهه های اخیر بود و فقط 314 میلیون دلار فرش از کشور صادر شد خوشحال کننده است اما راضی کننده نیست.

وی خاطرنشان کرد: در دولت قبل تصمیماتی در فضای سیاسی کشور گرفته شد که اثرات مخرب بلند مدتی بر فرش دارد و یکی از این موارد در هدفمندی یارانه ها پرداخت مستقیم نقدینگی به قالیباف بویژه در روستاها بود که بخش زیادی از فعالان فرش را از دایره تولید فرش دستباف خارج کرد و چه کسی باید این اثرات را گوشزد کند.

وی گفت: در بسیاری از حوزه های صنایع باید قیمت تمام شده کاهش پیدا کند تا بتوان رقابت کرد اما آیا باید در حوزه فرش دستباف این اتفاق بیفتد و زمانی که دستمزد قالیباف نسبت به دستمزد بسیاری از مشاغل دیگر کمتر است باعث کاهش کیفیت فرش دستباف می شود.

رییس مرکز ملی فرش افزود: کشور چین از گردونه رقابت در صنعت فرش دستباف خارج شده و یکی از بهترین مقاصد فرش دستباف ایران و هشتمین وارد کننده بزرگ فرش دستباف از ایران است.

وی گفت: باید بتوانیم با برگزاری چنین کارگاه ها و همایش هایی حداقل یک جرقه و تلنگر برای رویکرد علمی داشتن به این حوزه را تجربه کرد و تا رسیدن به حد مطلوب هنوز راه بسیار است.

کارگر اظهار کرد: مرکز ملی فرش ایران مدافع کارآفرین در حوزه فرش و مشوق ایده ها و نظرات متخصصان این صنعت است زیرا در چارچوب اداری قرار نیست اتفاق خاصی را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: دانشگاه و صنعت وجود دارد و بر اساس آن مرکز ملی فرش ایران این آمادگی را دارد که محور این پیوند قرار گیرد.

وی گفت: مرکز ملی در این حوزه سعی دارد با انواع فرآیندهای پشتیبانی و حمایتی مراکز آموزشی را تقویت کند و به همین منظور دوره های آموزشی، انواع پروژه های پژوهشی، تقویت تجهیزات و منابع علمی و برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی برای تقویت رویکرد علمی به فرش را در دستور کار قرار داده است.

رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: چهارمین همایش ملی تحقیقات فرش دستباف اواسط سال آینده با رویکرد برون مرزی برگزار می شود که جهش مطلوب در حوزه علمی پژوهشی فرش است.

وی گفت: پیرو توافق نامه صورت گرفته حضور مرکز ملی فرش در بخش استانداردها و بازنگری در سرفصل های هنرستان های فرش دستباف از برنامه های سال 94 این مرکز است.

کارگر با اشاره به اینکه قرار نیست از گذشته فخر بفروشیم گفت: نگاه به گذشته خوب است ولی این کافی نیست و باید کاری کنیم تا آیندگان هم به فعالیت های امروز فعالان این حوزه افتخار کنند.

وی با اشاره به اینکه تابلو فرش بافی درکشور هزار و یک مزیت دارد افزود: این هنر باعث اشتغال خوب شده است و اما باید چارچوبی برای تابلوفرش ها به عنوان یک پدیده انکارناپذیر ترسیم کرد و این کار وظیفه من و شماست.

رییس مرکز ملی فرش ایران خطاب به همه متخصصان جوان حوزه فرش تاکید کرد: لطفا نگاه کارمند مدارانه به این حوزه نداشته باشید و با نگاه کارآفرینی به این حوزه نگاه کنید.

نهمین المپیاد دانش آموزی و دانشجویی فرش دستباف ایران 12 اسفند تا 14 اسفند با حضور دانشجویان و دانش آموزان رشته فرش از سراسر کشور در محل هنرستان مدرس کرمان برگزار شد.

 

 

پاسخ بانک مرکزی به شبهات انتشار اسکناس جدید+ 4 خبر

سایر خبرها/ توسط مقام رهبری: پیش نویس سیاست های کلی برنامه ششم به مجمع تشخیص ابلاغ شد/ نماینده مجلس؛ دولت برنامه ای برای افزایش بیشتر قیمت حامل های سوخت و انرژی ندارد/ اختصاص 1000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال / جزئیات طرح ویژه دولت برای معادن: رشد معدنی ۱۵ درصد می‌شود

 

 

بانک مرکزی به شبهات مطرح شده برخی جراید پیرامون انتشار اسکناس 50000 ریالی پاسخ داد.

در گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی آمده است: در پاسخ به شبهات مطرح شده برخی جراید و پایگاه های خبری پیرامون انتشار اسکناس 50000 ریالی با طرح سردر دانشگاه تهران در آیین هشتادمین سال تاسیس این دانشگاه، مواردی برای تنویر افکار عمومی ارائه می شود.

در پاسخ بانک مرکزی آمده است: دانشگاه تهران نخستین و مهم ترین دانشگاه کشور و مهد پرورش استعدادهای برتر و نخبگان از دیرباز بوده و هست. تا جایی که رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید این دانشگاه فرمودند: 'برترین دانشگاه کشور یعنی دانشگاه تهران که در واقع باید گفت دانشگاه تهران، دانشگاه ایران است و همیشه الهام بخش و پیشرو بوده و بیش از این هم انشاءالله باید باشد.'

در بخش دیگری از پاسخ بانک مرکزی خاطر نشان شده است: تغییر بخشی از طرح اصلی یک اسکناس یا سکه و انتشار آن به عنوان اسکناس و سکه یادبود و بزرگداشت به معنی حذف طرح اصلی نیست و اسکناس 50000 ریالی مزین به حدیث نبوی، نقشه ایران همراه با نشان انرژی هسته ای جمع آوری نشده و در چرخه پولی کشور معتبر و انتشار آن ادامه خواهد یافت.

بانک مرکزی تاکید کرده است: انتشار اسکناس و سکه یادبود به مناسبتهای گوناگون ملی، مذهبی و بزرگداشت موضوعی خاص، در ایران و جهان سابقه ای طولانی دارد؛ به عنوان نمونه به اسکناس های 5000 ریالی با طرح ماهواره امید، 20000 ریالی با طرح مسجدالاقصی، و سکه های رایج با طرح های آزادی خرمشهر، حرم حضرت معصومه(ع) حضرت شاهچراغ، اعیاد قربان و غدیر می توان اشاره کرد.

در بخش دیگری از پاسخ بانک مرکزی افزوده شده است: طرح اصلی روی اسکناس 50000 ریالی مزین به تصویر حضرت امام (ره) به رنگ بنفش است و طرح پشت اسکناس 50000 ریالی جدید نیز به رنگ بنفش و کاملا متناسب با رنگ نارنجی پس زمینه آن می باشد.

در ادامه خاطر نشان شده است: شعر مشهور حکیم ابوالقاسم فردوسی نقش بسته در طرح جدید اسکناس یادبود 50000 ریالی 'توانا بود هر که دانا بود/ ز دانش دل پیر برنا بود' تنها یک شعر نیست بلکه یک شعار ملی و جهانی است. فردوسی در شاهنامه، پس از ستایش پروردگار بر اهمیت علم و دانش تاکید دارد.

در بخش دیگری از پاسخ بانک مرکزی آمده است: در استفاده از آثار ملی و مذهبی برای طراحی و نقش اسکناس و سکه های رایج، اهمیت اثر مورد استفاده در طراحی به مراتب بیشتر از ارزش مبادلاتی آن، مورد توجه قرار می گیرد. برای مثال طرح مقبره سعدی شیرازی ابتدا روی سکه های رایج نقش بست و سپس در طرح پشت اسکناس 100000 ریالی مورد استفاده قرار گرفت.

بانک مرکزی تاکید می کند: بر اساس بند (و) ماده 2 قانون پولی و بانکی کشور، مبلغ اسمی، شکل، جنس، رنگ، اندازه، نقشه و سایر مشخصات اسکناس ها و سکه های فلزی رایج کشور به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی تعیین خواهد شد.

 

توسط مقام رهبری: پیش نویس سیاست های کلی برنامه ششم به مجمع تشخیص ابلاغ شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: پیش نویس سیاست های کلی برنامه ششم توسعه هفته گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد و هدف گذاری بهره وری سه درصدی در صدر سیاست های آن خودنمایی می کند.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز شنبه در سومین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی در شرکت ملی فولاد ایران، اظهار داشت: هدف سه درصدی دستیابی به بهره وری برای سومین سال پیش بینی شده و انتظار می رود به آن دست یابیم.

وی یادآور شد: این ابلاغیه طبق اصل 110 قانون اساسی که شروع هر برنامه توسعه باید توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان نگاه مشورتی پس از کار کارشناسی به پیشنهاد جمع و تایید رهبر معظم انقلاب به دستگاه های اجرایی ارجاع شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: همراه با برنامه های چهارم و پنجم توسعه ، در این دوره سیاست اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد و نشانگر این است که موضوع بهره وری و دستیابی به رشد متناسب به منظور تحقق هدف چشم انداز 1404یعنی رسیدن به جایگاه نخست علم و فناوری در منطقه درحالی که یک کشور توسعه یافته هستیم، اهمیت بسزایی دارد.

نوبخت ادامه داد: تحقق رشد اقتصادی به منظور دستیابی به این هدف یک ضرورت جدی است و تاکنون برای رسیدن به نتیجه لازم، کارنامه خوبی نداشته ایم.

وی افزود: ضرورتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است ، در عمل از سوی دستگاه های اجرایی به مورد اجرا درنیامده است و باید این مساله مهم مورد واکاوی قرار گیرد.

معاون رییس جمهوری همچنین گفت : رشد اقتصادی حاصل سرمایه گذاری و بهره وری است ، درعین حال رشد سرمایه گذاری 12.2 درصدی در برنامه ها پیش بینی شده که تحقق نیافته و با این فضای کسب و کار ، می توان آگاه شد که چرا سرمایه گذاری صورت نمی گیرد و نمی توانیم تعامل سازنده آنگونه که مصمم به آن هستیم ، با جهان محقق نمی شود .

نوبخت خاطرنشان ساخت : برخی از کشورها امروزبه نیابت از جهان در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران محدودیت ایجاد می کنند و این امر عدم سرمایه گذاری خارجی در کشورمان را توجیه می کند.

وی یادآور شد: رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی در سال 91 و منفی 1.9 درصدی سال گذشته نیز تجربه شد و بنابراین رشد منفی سرمایه گذاری و بهره وری را در این ارتباط شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: با وجودی که امروز ایران اسلامی در بین معدود کشورهای جهان جای گرفته که موفق به پرتاب ماهواره شده و اکنون تبادل اطلاعات را با آن صورت می دهد اما هنوز در زمینه بهره وری با روند نزولی مواجه می شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خاطرنشان ساخت: براساس بودجه سال 1394 و با وجود کاهش منابع نفتی و درآمدی، بیش از 9400 میلیارد تومان پژوهش و تحقیق پیش بینی اعتبار شده که این رقم رشد 34 درصدی نسبت به 1393 را نشان می دهد.

وی گفت: نفت همواره در تامین بودجه نقش بی همتا داشته اما اکنون در بودجه 1394 این امر کاهش یافته و بخش معدن و صنایع معدنی می تواند مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گفته نوبخت، براساس سیاست اقتصاد مقاومتی، بخش معدن از ظرفیت لازم برای توسعه کشور برخوردار است و برای جلب توجه به این بخش باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

در این مراسم که از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)برپا شده بود، برگزیدگان لوح بهره وری معادن و صنایع معدنی را از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دریافت کردند.

پنج شرکت مجتمع معدنی صنعتی فسفات اسفوردی، سنگ آهن سنگان، مجتمع معدنی صنعتی سنگ آهن چادرملو، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه به عنوان واحد های برگزیده معرفی شد.

 

نماینده مجلس؛ دولت برنامه ای برای افزایش بیشتر قیمت حامل های سوخت و انرژی ندارد

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان آینکه دولت برنامه ای برای افزایش مجدد قیمت حامل های سوخت و انرژی ندارد، گفت: با توجه به اینکه امسال سال پایان هدفمندی یارانه ها و قانون برنامه پنجم توسعه است و سال آینده قانون برنامه ششم توسعه کلید می خورد، دولت سال 94 را سال انتقالی محسوب کرده و قصد ندارد که بیشتر به مردم فشار وارد آورد.

علی محمد احمدی در گفت و گو با ایرنا، افزود: البته تحلیل های سیاسی وجود دارد مبنی براینکه دولت نگاه به آینده و انتخابات مجلس دارد و مجموعه این شرایط سبب شده که دولت عزمی برای گران کردن حامل های انرژی در سال 94 نداشته باشد.

وی حامل های انرژی در قانون هدفمندی یارانه را شامل آب، برق، بنزین، نفت کوره و نفت سیاه ذکر کرد و افزود: افزایش حامل های انرژی که نیمه سال بتدریج اتفاق افتاد، قشر متوسط و ضعیف جامعه را متحمل هزینه بیشتر کرد، هرچند کل جامعه هم تحمل افزایش بیشتر قیمت ها در این بخش را ندارند.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی افزود: سقف درآمدی در لایحه دولت، 62 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود اما پس از بحث و بررسی عملا 42 هزار میلیارد تومان تعیین شد که بر این اساس، حدود 20 هزار میلیارد تومان سقف درآمدی دولت کاهش یافت و تصور می شد که این کاهش، با افزایش نرخ حامل های انرژی جبران شود.

وی با بیان اینکه قرار است دولت از 11 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی برای یارانه ها استفاده کند، افزود: دولت احساس می کند با افزایشی که از قبل روی برخی حامل های انرژی برقرار کرده، ترجیح می دهد فعلا تغییری در نرخ حامل های انرژی صورت نگیرد.

 

اختصاص 1000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در تبصره 21، قرار شد دولت از محل هدفمندسازی یارانه ها، 1000 میلیارد تومان را به بحث اشتغال و بیکاری اختصاص دهد.

احمدی افزود: براین اساس دولت تقسیم بندی می کند که چه میزان را به صورت کمک بلاعوض یا کمک به بخش تولید یا یارانه تسهیلات اختصاص دهد و براین اساس شرایطی را فراهم می کند که بخشی به شکل یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی و بخشی صرف بودجه بیکاری شود.

وی یادآور شد: اگر اقدامات دولت و تامین بودجه آن از محل هدفمندی یارانه ها منجر به افزایش اشتغال شود، در واقع بازی برد - برد خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ برخی نمایندگان مجلس پیش بینی کرده بودند که دولت نرخ حامل های انرژی در لایحه بودجه ۹۴ را بین 30 تا 40 درصد افزایش دهد اما رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه نیازی به افزایش قیمت حامل انرژی در سال 94 نیست، افزود: با تصویب سقف درآمد 48 هزار میلیارد تومانی دولت ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها همانند سال گذشته، قیمت فرآورده های نفتی در سال آینده افزایش نخواهد یافت.

نوبخت در واکنش به پیشنهاد مجلس در زمینه افزایش درآمد ناشی از هدفمندی نیز گفت: امکان افزایش بیشتر حامل های سوخت و انرژی وجود ندارد چرا که ما نمی توانیم به مردم بیش از این فشار وارد کنیم و افزایش قیمت حامل ها، نارضایتی ایجاد می کند.

همچنین درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی در سال جاری 33 هزار میلیارد تومان بوده که در سال آینده هم حداکثر همین میزان خواهد بود.

 

جزئیات طرح ویژه دولت برای معادن: رشد معدنی ۱۵ درصد می‌شود

معاون وزیر صنعت از دو سیاست جدید دولت برای حمایت از بخش معدن خبرداد و گفت: حمایت از اکتشاف‌کنندگان و معدنکاران فعال در بخش زغال‌سنگ در دستور کار دولت قرار گرفته و طرحی در دست تهیه است.

جعفر سرقینی در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت رشد معدنی در سال ۹۴ گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش معدن کشور با توجه به مجموعه پتانسیل‌هایی که دارد، تا ۱۵ درصد جای رشد دارد؛ این در حالی است که هم اکنون رشد بخش معدن، ۱۰.۵ درصد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر مقداری بیشتر کار کنیم و معدنکاران نیز تلاش بیشتری کنند، به رشد ۱۵ درصدی بخش معدن در سال ۹۴ خواهیم رسید.

وی سیاست معدنی وزارت صنعت در سال ۹۴ را حمایت از بخش خصوصی برای حضور در اکتشافات معدنی دانست و تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی، حضور بیشتر این بخش در اکتشاف و نیز رونق در صنایع معدنی سیاست جدی وزارت صنعت در سال ۹۴ است، این در حالی است که به تناسب این سیاست‌ها، حمایت‌های مالی و تسهیلاتی نیز از معادن صورت خواهد گرفت.

به گفته سرقینی، معدن همچون سایر بخش‌های تولیدی از تمامی تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی می‌تواند استفاده کند اما دولت به طور مشخص برای بخش اکتشافات کمک خاصی برای معدنکاران در نظر گرفته که طرح ویژه‌ای برای این بخش در دست تهیه است.

وی اظهار داشت: همچنین دولت برای معدنکاران فعال در معادن زغال‌سنگ نیز حمایت‌های ویژه ای تدارک دیده است که به زودی اطلاع رسانی می‌شود، چراکه منتظر تعیین تکلیف نهایی حقوق دولتی معادن بوده ایم و بنا بر رقمی که برای حقوق دولتی در نظر گرفته می شود، این حمایت‌ها تعریف و آغاز خواهد شد.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در قانون پیش‌بینی شده است که ۶۵ درصد از حقوق دولتی به توسعه معادن برگردد که نمایندگان تلاش کرده‌اند برای سال بعد بتوانیم این رقم را محقق کنیم، اما اگر نتوانیم به این رقم برسیم، حتما تا سقف ۴۰ درصد از حقوق دولتی را در سال ۹۴ به توسعه معادن اختصاص خواهیم داد.

وی اظهار داشت: در سال‌جاری تنها ۲۲ درصد از حقوق دولتی معادن در بخش توسعه معدنی سرمایه گذاری شد که امیدواریم برای سال آینده، این رقم بیشتر شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران