دو خبر کوتاه و خواندنی از استان کرمان

چهره های جدید در انتخابات اتاق بازرگانی کرمان/ طرح پلاک کوبی الکتریکی دام در کرمان اجرا شد  

چهره های جدید در انتخابات اتاق بازرگانی کرمان

انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان روز دوشنبه هجدهم اسفند در حالی برگزار می شود که از 15 نفر هیات نمایندگان دوره هفتم در این انتخابات حضور دارند.

به گزارش ایرنا فعالان اقتصادی در چهار بخش بازرگانی، صنعت، کشاورزی و معدن حضور دارند که از هر بخش به ترتیب پنج، پنج، سه و دو نفر به هیات نمایندگان 15 نفره اتاق بازرگانی راه خواهند یافت.

تعدادی از افرادی که بتازگی در انتخابات اتاق شرکت کرده اند اگرچه در حال حاضر دولتی نیستند اما سابقه فعالیت در دولت را دارند همچنین سایر افراد فعال در حوزه اقتصاد بویژه صنعت و معدن استان و یکی از روسای سابق کمیسیون های اتاق ایران نیز که کرمانی است برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کرده اند.

معاون اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از حائز شرایط بودن 909 نفر از اعضای اتاق برای حضور در انتخابات خبر داد.

محمود صنعتی روز یکشنبه به ایرنا گفت: اسامی این اعضا طبق بخشنامه انجمن نظارت بر انتخابات بر روی وب سایت اتاق کرمان منتشر شده است.

اعضای اتاق برای حضور در انتخابات باید دارای حداقل یک سال عضویت فعال در اتاق و روز 18 اسفند دارای کارت هوشمند فعال باشند.

بر این اساس فردا (دوشنبه) برای برقراری نظم در حوزه اخذ رای، افرادی که فاقد کارت هوشمند فعال باشند نمی توانند در محل حوزه اخذ رای حضور پیدا کنند.

 

طرح پلاک کوبی الکتریکی دام در کرمان اجرا شد

دام های سنگین موجود در استان کرمان با اجرای طرح پلاک کوبی الکتریکی از سند هویتی بین المللی برخوردار شدند.

به گزارش ایرنا رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان روز شنبه در حاشیه آیین شروع پلاک کوبی الکتریکی در یکی از دامداری های کرمان در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع می تواند دام را از مزرعه تا زمانی که به دست مصرف کننده می رسد ردیابی و از ورود دام غیر مجاز به استان پیشگیری کند.

عباس سعیدی ادامه داد: این کنترل و ردیابی در سراسر کشور و در سطح بین المللی قابل شناسایی است که به طریق پلاک کوبی الکترونیکی RFID و سیستم بارکدی شناسایی می باشد.

وی گفت: کار هویت دار کردن دام های سنگین استان کرمان از امروز شروع شد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و تعداد 65 هزار راس دام در نظر گرفته شده حدود چهار ماه به طول می انجامد.

معاون مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام کشور هم گفت: این طرح ملی با مصوبه مجلس و بر اساس ماده 10 قانون جامع نظام دامپروری کشور در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و هرمزگان در دست اجرا و قرار است در تمامی مناطق کشور اجرا شود.

احمد مقیمی افزود: وزارت جهاد کشاورزی متولی این کار انتخاب شده است.

بیش از 150 هزار راس دام سنگین اعم از گاو، اسب و شتر در استان کرمان وجود دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران