استاندار کرمان: مفاخر در قید حیات شناسایی و معرفی شوند+ 2 خبر

سایر خبرهای استان: رییس انجمن آثار و مفاخر: باید برای نسل جوان الگو معرفی کنیم / 26 هزار و 461 نفر در استان کرمان صاحب شغل شدند  

استاندار کرمان گفت: در شناسایی مفاخر باید رعایت اهل زمانه را داشته باشیم و مفاخر در قید حیات نیز معرفی شوند.

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان کرمان در دفتر استاندار افزود: افتخاری است که پس از هشت سال این انجمن دوباره راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم مفاخر و مشاهیر استان کرمان را به نسل جدید که نیازمند یک هویت ملی است معرفی کنیم.

وی این حرکت را بسیار نوید بخش خواند و گفت: نسل ما پیشینیان را که زحمات زیادی کشیدند تا استان کرمان، کریمان بماند می شناسد.

استاندار کرمان تصریح کرد: امروز هم می بینیم که شخصیت های بزرگی در همه رشته ها داریم.

وی گفت: در انجمن مفاخر اگر بحث فرهنگ، هنر و علم است که همه علما در آن جای می گیرند.

رزم حسینی با بیان اینکه اکنون مفاخر در گذشته شناسایی می شود افزود: در زمان تهیه این فهرست مفاخر در قید حیات مانند حاج قاسم سلیمانی که شخصیتی جهانی است و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز می توانند در آن جای بگیرند.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که این مفاخر، مفاخر بمانند و کسانی را معرفی کنیم که نسل آینده آنها را بپذیرد.

وی گفت: برای هر کدام از مفاخر یک جزوه آماده شود تا نسل آینده بخواند و بداند.

استاندار کرمان افزود: باورمان بر این است که اگر انجمنی هم تشکیل نمی شد بایستی اینگونه گرامیداشت ها را برای بزرگان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: استان ما بزرگانی را تحویل جامعه داده که منشاء بسیاری از کارهای بزرگ و ماندگار بوده اند و حتی امروز هم اشخاص بزرگی داریم که در قید حیات هستند.

رزم حسینی گفت: باید آهنگی را راه بیندازیم که اگر بزرگان نبودند دیگرانی هم نبودند که بتوانند در حوزه های مختلف نقش آفرینی کنند.

 

رییس انجمن آثار و مفاخر: باید برای نسل جوان الگو معرفی کنیم

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: از هر راهی که ممکن است باید نسل جوان را راهنمایی کنیم و برایشان الگو معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا مهدی محقق روز شنبه در نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان کرمان در دفتر استاندار افزود: ما باید برای نسل جوان که سازنده آینده مملکت هستند یک نمودار و یک الگو داشته باشیم تا از خارج کشور الگو نگیرند.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا بزرگانی که در قید حیات هستند مورد قدردانی قرار گیرند.

وی افزود: این قدم اول برای شناسایی مفاخر استان که به همت استاندار برداشته شده است قابل تقدیر است.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بیان کرد: تاکنون 135 بزرگداشت برگزار و برای هر کدام از بزرگداشت ها نامه چاپ کرده ایم.

وی گفت: پنجم اردیبهشت امسال نیز مراسم بزرگداشت امام موسی صدر را برگزار می کنیم.

محقق با اشاره به اینکه باید به ارزش علمی و فرهنگی شخصیت ها بپردازیم افزود: بچه های امروز به دنبال مطالعه و در عصر تکنولوژی هستند و ما باید به صورت درخشان این بزرگان را معرفی کنیم.

 

26 هزار و 461 نفر در استان کرمان صاحب شغل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته 26 هزار و 461 نفر از جویندگان کار در استان صاحب شغل شدند.

حسن رحمانی روز شنبه در نخستین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سال 94 افزود: 76.83 درصد از تعداد 34 هزار و 440 متقاضی شغل که جزء تعهد اشتغال استان بود در سال گذشته اجرایی شد.

وی به اجرای طرح تکاپو به طور ویژه در بخش اصلاح ساختار تولید و تکمیل زنجیره ارزش در کشور اشاره و بیان کرد: این طرح در دست بررسی است و بزودی در کرمان به عنوان استان پایلوت اجرا می شود.

وی گفت: هفت جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال 93 برگزار شد که در آن 34 برنامه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: در جلسات سال گذشته این کارگروه تعداد 74 مصوبه مطرح و 62 مصوبه اجرایی شد.

وی با ارایه گزارش تحلیلی از بازار کار استان براساس آمارهای مستند مراکز کاریابی غیر دولتی کرمان گفت: بیش از 59 درصد جویندگان کار استان را مردان تشکیل می دهند و بیشترین آمار افراد با مدرک لیسانس هستند.

اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در این نشست به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

همچنین مقرر شد نشست ویژه با مدیران مراکز و موسسات کاریابی در آینده نزدیک برگزار شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران