استاندار کرمان: امروز نیازمند وحدت هرچه بیشتر هستیم

رزم حسینی: با بهره گیری از اقتصاد غیردولتی و مشارکت مردم مشکلات برطرف می شود/ ما با ایده توسعه در سایه ولایت وارد میدان شدیم که مورد حمایت ائمه جمعه هم قرار گرفتیم و گفتیم فرش قرمز را برای سرمایه گذاران پهن می کنیم  

استاندار کرمان گفت: امروز نیازمند وحدت هرچه بیشتر در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمان به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی افزود: وحدت موجود بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، کم نظیر و مثال زدنی است.

وی از روز ارتش به عنوان یک روز تاریخی نزد ملت ایران یاد کرد و گفت: 36 سال قبل رهبر کبیر انقلاب اسلامی با هوشمندی کامل 29 فروردین ماه را به نام روز ارتش نامگذاری کردند.

وی بیان کرد: امروز نام ارتش در سرنوشت تمامیت ارضی کشور ماندگار شده است.

استاندار کرمان گفت: حرکت امام راحل در نامگذاری روز ارتش موجب استحکام بین دولت و ملت شد و همواره باید از خدمات ارتش و سایر نیروهای مسلح قدردانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره قدرشناس بزرگان و خدمتگزاران خود است و قدرشناسی مردم از نیروهای مسلح امکان بسیار بزرگی است که باید همواره آن را ارج بگذاریم.

رزم حسینی با اشاره به این که ارتش خدمات بسیار درخشانی در جامعه انجام داده است گفت: ارتش جمهوری اسلامی، ارتشی توانمند است و وجود فرهنگ اسلامی در ارتش و سایر نیروهای مسلح از ویژگی های برجسته نیروهای نظامی و انتظامی در کشور است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی مانند سایر نیروهای مسلح به صورت هدفمند پیش می روند.

استاندار کرمان شهادت طلبی را از دیگر دستاوردهای بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: ارتش به دلیل انسجام درونی و مردم و تحت ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی با اقتدار در جامعه حضور دارد.

وی تصریح کرد: پایداری نیروهای مسلح و مردم بر سر عهد خود با یکدیگر باعث می شود کشورهایی که قصد ایجاد اختلاف و مشکل در کشور را دارند ناکام بمانند.

رزم حسینی مردمی بودن ارتش را از دیگر ویژگی های این مجموعه برشمرد و ادامه داد: امروز ارتش نهادی مردمی، در خدمت مردم و مال مردم است.

وی گفت: امروز شهدای ارتش، شهدای سایر نیروهای مسلح و مردمی که جان خود را در راه خدا داده اند، سرمایه بزرگی برای قوام نظام هستند.

استاندار کرمان تاکید کرد: ما وظیفه داریم همواره این روز را ارج بنهیم.

یگان های مختلف پیاده و خودرویی نیروهای مسلح امروز شنبه به مناسبت روز ارتش در مسیر بلوار 22 بهمن شهر کرمان رژه رفتند.

 

رزم حسینی: با بهره گیری از اقتصاد غیردولتی و مشارکت مردم مشکلات برطرف می شود

استاندار کرمان گفت: با اقتصاد غیر دولتی و استفاده از استعداد مردمی می توان مشکلات را حل کرد و بدون مشارکت مردم این کار امکانپذیر نیست.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قلعه گنج که با حضور رییس بنیاد مستضعفان برگزار شد افزود: کشوری که دارای ذخایر مادی و معنوی است و عقب افتادگی تاریخی دارد نیاز به تلاش دارد که البته باید همه در امر توسعه و در سایه ولایت تلاش کنند.

وی بیان کرد: ما با ایده توسعه در سایه ولایت وارد میدان شدیم که مورد حمایت ائمه جمعه هم قرار گرفتیم و گفتیم فرش قرمز را برای سرمایه گذاران پهن می کنیم.

استاندار کرمان گفت: در حوزه های مختلف معدن، صنعت و انرژی 75 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری امضا شد که شش درصد آن تاکنون محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما بیان کردیم قوانین نوشته شده مانع پیشرفت کشور است و در این زمینه قوانین مزاحم شناسایی شد که امید است این قوانین برداشته شود.

وی افزایش اختیارات را از دیگر درخواست های مدیریت استان بیان و ابراز امیدواری کرد: این درخواست محقق شود.

رزم حسینی گفت: بروکراسی اداری مانع توسعه کشور شده است و از مجموع سه هزار طرح نیمه تمام در استان با متوسط عمر 15 درصد حدود 600 درصد آن به اتمام رسید که 17 درصد از کل طرح های نیمه تمام می شود.

وی اظهار کرد: طرح همیاران آب هم مصوبات 17 گانه دارد که هم اکنون در حال اجراست.

وی گفت: 17 میلیون متر مکعب در این مدت صرفه جویی آب داشتیم و باید به دنبال محصولاتی که مصرف آب کمی دارند برویم.

استاندار کرمان ادامه داد: سال گذشته 600 حلقه چاه آب غیر مجاز پلمپ شد و این روند ادامه دارد و در همین راستا نیز از 150 میلیارد تومان تسهیلات آبیاری نوین بیش از 70 درصد آن جذب شد.

وی گفت: کشوری که این همه ظرفیت و سرمایه دارد نباید محروم داشته باشد و اگر در سالی که به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذری شده دست به دست هم دهیم مشکلات حل می شود.

رزم حسینی افزود: امام جمعه ها باید مانند حضرت امیر (ع) آبادگر باشند زیرا معتقدیم با یارانه گرفتن مشکل حل نمی شود.

وی گفت: ما اعتقاد داریم فرماندار با پنج نیرو نمی تواند 85 هزار نفر را آباد کند زیرا توان فرماندار همین است که امنیت شما را تامین کند و با 23 میلیارد تومان اعتبار دولتی نمی توان همه مشکلات را حل کرد.

وی افزود: وحدت بین شیعه و سنی با احداث کارخانه و ایجاد اشتغال محقق می شود و امنیت اینجا با احداث کارخانه تامین می شود.

استاندار کرمان بیان کرد: بنیاد مستضعفان آمده است که زیرساخت سرمایه گذاری را فراهم کند و باید شهرستان قلعه گنج در یک دوره زمانی با همکاری مردم ساخته شود و همه مردم باید در توسعه شهرستان سهیم باشند.

امام جمعه قلعه گنج هم گفت: در حال حاضر مطالعات توسعه شهرستان قلعه گنج در حال انجام است.

حجت الاسلام احمد نجنو تصریح کرد: باید در کنار اقتصاد بحث فرهنگ هم مورد توجه قرار گیرد و به اعزام روحانیون به روستاها توجه شود.

فرماندار قلعه گنج نیز گفت: امروز در دل مردم این شهرستان بارقه ای از امید پیدا شده است و تاریخ قلعه گنج از استاندار و رییس بنیاد مستضعفان به نیکی یاد خواهد کرد.

وحدت عیدی خاطرنشان کرد: آحاد مردم و مسوولان در شهرستان قلعه گنج آماده همکاری با بنیاد مستضعفان هستند تا طرح های آنها به ثمر برسد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران