پرسش استاندار کرمان از اهالی استان: اگر استاندار بودید چه کارهایی نمی کردید

رزم حسینی: به همه کسانی که در پاسخ به این پرسش همکاری و طی سه ماه آینده نظر خود را بصورت مکتوب به روابط عمومی استانداری ارسال کنند جوایزی اهدا می شود/ می توانیم از این نظرات و پیشنهادات در جهت ساختن استان کرمان اسفاده کنیم/ شبکه مجازی تهدید نیست بلکه باید تمام فناوری های جدید را به خدمت بگیریم و تبدیل به فرصت کنیم  

استاندار کرمان با طرح این پرسش که اگر استاندار بودید چکار می کردید و چه کارهایی نمی کردید از عموم افراد جامعه برای پاسخگویی به آن دعوت کرد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه ای و همچنین سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم در کرمان افزود: به همه کسانی که در پاسخ به این پرسش همکاری و طی سه ماه آینده نظر خود را بصورت مکتوب به روابط عمومی استانداری ارسال کنند جوایزی اهدا می شود.

وی بیان کرد: می توانیم از این نظرات و پیشنهادات در جهت ساختن استان کرمان اسفاده کنیم.

وی گفت: همه می توانند نظرات خود را در مورد اقدامات انجام شده همچون مثلث توسعه یا اقداماتی که می توان انجام داد به صورت مکتوب در اختیار استانداری قرار دهند.

استاندار کرمان افزود: براساس نظرسنجی که در شورای اجتماعی کشور صورت گرفته است معلمان گروه های مرجع مورد اعتماد مردم و کسانی هستند که مردم به آنان رجوع می کنند و از آنها مشورت می گیرند.

وی عنوان کرد: در همه کشورهایی که کار پیشرفت و توسعه را طی کردند و به جلو رفتند و جمهوری اسلامی این مسیر را طی می کند می دانند آموزش و پرورش یک سرمایه انسانی است.

رزم حسینی تجمیع سرمایه انسانی را سرمایه اجتماعی دانست و گفت: هر کشوری که بخواهد مسیر توسعه یافتگی را طی کند باید آموزش را از نظام آموزش و پرورش شروع کند و نیاز است سرمایه گذاری بیشتری در سخت افزار آموزشی و مکان های آموزشی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید آهنگ اقتصاد و رونق اقتصادی نواخته شده است اظهار کرد: قصد و نیت آن است که معیشت و اقتصاد فرهنگیان بهبود یابد.

وی همچنین گفت: معلمان الگوی رفتاری دانش آموزان هستند و هر تفکر و رفتاری که معلم داشته باشد دانش آموزان هم الگو می گیرند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: دانش آموزان دوست دارند از معلم صداقت و راستی را یاد بگیرند و باید به دانش آموزان یاد بدهیم که اصل بر برائت است.

وی افزود: احترام متقابل از برنامه های دیگری است که معلمان می بایست به دانش آموزان آموزش دهند و به آنان بویژه در سنین پایین آموزش دهیم که از سنین کودکی فرهنگ مشارکتی را یاد بگیرند.

وی بیان کرد: به دانش آموزان آموزش دهیم کارآفرین و ارزش آفرین باشند که کارمند دولت منزلتی نیست و بروکراسی دولتی و دیوان سالاری به پیشرفت کمکی نمی کند.

رزم حسینی گفت: از سنین پایین یاد بگیریم حقوق همدیگر را رعایت کنیم تا در دوران های بعد از مدرسه هم به حق دیگران احترام بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه گفت و گو بین دانش آموز و معلم شخصیت دانش آموز را می سازد خاطرنشان کرد: این موارد را در مدرسه می بایست به فرزندان مردم که یک سوم وقت خود را در محیط آموزشی مدرسه می گذرانند یاد داد.

استاندار کرمان افزود: شبکه مجازی تهدید نیست بلکه باید تمام فناوری های جدید را به خدمت بگیریم و تبدیل به فرصت کنیم.

وی گفت: با آگاهی دادن به دانش آموزان و ارتقای سطح آگاهی از فناوری نو می توان از آن در جهت تعالی آموزشی کشور استفاده کرد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران