دانشگاه شهید باهنر کرمان 40 ساله شد

معاون فرهنگی دانشگاه: به همت مرحوم علیرضا افضلی پور و فاخره صبا دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال 54 بنا نهاده شد/ سرود دانشگاه با حضور اهالی موسیقی مطرح استان در حال تنظیم و ساخت می باشد  

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان از تشکیل ستاد بزرگداشت چهلمین سال تاسیس این دانشگاه خبر داد.

محمد صادق بصیری روز سه شنبه در نشست خبری در این دانشگاه افزود: ستاد بزرگداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه در کرمان از دی ماه سال 93 شکل گرفت و از سال جاری کار خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: به همت مرحوم علیرضا افضلی پور و فاخره صبا دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال 54 بنا نهاده شد.

وی گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان از نظر موقعیت جغرافیایی تنها دانشگاه جامع جنوبشرق کشور است و این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های کشور از رشد سریعی برخوردار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر با اشاره به اینکه 15 کمیته در این ستاد تشکیل شده است افزود: کمیته های اخلاق علمی، توسعه کمی و کیفی دانشگاه، اشتغال، بازنشستگان و دانش آموختگان، پشتیبانی و مدیریت منابع، دانشجویی، ثبت وقایع دانشگاه و موزه دانشگاه از جمله این کمیته ها هستند.

وی گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان اسناد و مدارک زیادی دارد که در یک جا گرد نیامده اند و قرار است در طرح توسعه دانشگاه در کتابخانه مرکزی، موزه مرکزی احداث شود.

بصیری با اشاره به اینکه ارتباط انسانی دانشجویان و دانشگاه ها باید بیشتر شود گفت: برای این کار مقرر شد کمیته ای شکل بگیرد که تعامل دانشگاهیان بیشتر شود.

وی بیان کرد: در کنار این کمیته ها یکسری کارهای معمول هم در حال انجام است.

وی گفت: بیش از 80 برنامه فرهنگی در روز شمار فرهنگی سال آینده تحصیلی دیده شده است.

معاون دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: این دانشگاه میزبان جشنواره های ملی است و ششم و هفتم آبان امسال یک همایش بین المللی در دانشگاه برگزار می شود.

وی گفت: سمینار شهید مطهری و جشنواره قرآنی دانشجویان سراسر کشور از دیگر برنامه های آتی دانشگاه شهید باهنر است.

بصیری اظهار کرد: ماه محرم و صفر تمامی برنامه های دانشگاه رنگ و بوی محرم می گیرد.

وی افزود: امسال تندیس افضلی پور و صبا و همچنین فیلم مستند زندگی مرحوم افضلی پور و صبا در دست ساخت است.

وی گفت: سرود دانشگاه با حضور اهالی موسیقی مطرح استان در حال تنظیم و ساخت می باشد.

بصیری از برگزاری دهمین دوره جایزه افضلی پور در روز چهارشنبه شانزدهم اردیبهشت خبر داد و افزود: برای این جایزه همواره استادی از علوم مختلف معرفی می شود که امسال از علوم انسانی این استاد انتخاب می شود.

وی گفت: این استاد باید ویژگی هایی مانند استاد تمام، استاد نمونه کشوری، پژوهشگر نمونه کشوری، جایزه خوارزمی و فارابی را داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر فردی پنج مورد از این ویژگی ها را داشته باشد در این فهرست قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: قرار است جایزه فرهنگی و هنری مرحوم بانو صبا هم از سال آینده به مراسم جایزه افضلی پور اضافه شود.

وی افزود: این جایزه به کسانی داده می شود که در حوزه فرهنگی و هنری فعال باشند.

بصیری گفت: کمیته موزه دانشگاه هم از امسال به جمع آوری آثار دانشگاه می پردازد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران