استاندار کرمان: امضای طلایی باید از میان برداشته شود

رزم حسینی: در اقتصاد آزاد و خلق ثروت، امضای طلایی وجود ندارد/ یکی از راه هایی که کشورهای توسعه یافته دنبال می کنند بحث واگذاری اختیارات است/ مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان مطرح شد تا بتوان با توجه به مشکلات نظام اداری کشور، کارهایی را برای توسعه و پیشرفت این استان انجام داد/ قوانین مزاحم برای توسعه مشکل ایجاد کرده است  

استاندار کرمان با طرح این پرسش که چرا باید امضای طلایی وجود داشته باشد گفت: برای کاهش فساد اداری باید امضای طلایی از میان برداشته شود.

علیرضا رزم حسینی عصر سه شنبه در نشست استانداران منطقه پنج کشور در کرمان افزود: چرا باید کاری کنیم که رانت و قوانین مزاحم توسعه ایجاد شود و برای امضای وزیر و استاندار این میزان اهمیت وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: در اقتصاد آزاد و خلق ثروت، امضای طلایی وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم واگذاری اختیارات به استانداران گفت: یکی از راه هایی که کشورهای توسعه یافته دنبال می کنند بحث واگذاری اختیارات است.

استاندار کرمان افزود: تاکنون جلسات متعدد استانداران منطقه پنج کشور برگزار شده و هر استان در هر منطقه ای بر اساس ایده و تجربه خود اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی گفت: مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان مطرح شد تا بتوان با توجه به مشکلات نظام اداری کشور، کارهایی را برای توسعه و پیشرفت این استان انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح مثلث توسعه اقتصادی همه ارکان حکومت در برابر پیشرفت و توسعه نقش دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

رزم حسینی همگرایی و هم افزایی دستگاه های حکومتی، پررنگ کردن نقش امام جمعه، احصای قوانین مزاحم و شناسایی ظرفیت های موجود را از ثمرات طرح مثلث توسعه اقتصادی ذکر کرد و گفت: تاکنون در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی 75 هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در استان کرمان امضا و شش درصد آنها اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در برنامه های توسعه ای کشور موضوع واگذاری اختیارات به مردم و استان ها و نیز تمرکززدایی همواره در اصولی متقن مورد تاکید بوده و در ادبیات سیاسی و اقتصادی امام راحل نیز اعتماد به مردم و واگذاری کار به مردم به صراحت در کارنامه انقلاب اسلامی ثبت شده است.

استاندار کرمان گفت: در سیاست های چشم انداز دولت نیز بر تمرکز زدایی و تسهیل امور تاکید شده است.

وی اظهار کرد: در دولت گذشته یکسری اختیارات رییس جمهور به استان ها واگذار شده است که در برخی جاها خوب عمل نشد و بعد حذف شدند.

رزم حسینی گفت: در دولت تدبیر و امید، واگذاری اختیارات جدید به استانداران در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در استانداری کرمان بر اساس مثلث توسعه اقتصادی دنبال اختیارات سیاسی برای استانداران نیستیم بلکه اختیارات توسعه ای را می خواهیم تا خلق ثروت کرده و در راستای کاهش وابستگی اقدام کنیم.

وی گفت: انتظار نداریم حتما اختیارات را به استانداران واگذار کنند و حتی اگر این اختیارات به دستگاه های اجرایی واگذار شود نیز روند توسعه و پیشرفت با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

رزم حسینی افزود: منطقه پنج کشور، 77 درصد ارزش افزوده معادن، حدود 45 درصد خاک کشور و 29 درصد جمعیت کشور را در اختیار دارد و با توجه به ظرفیت های این مناطق لازم است اختیارات آنها نیز متناسب باشد.

وی تاکید کرد: منطقه پنج کشور باید مهاجر پذیر باشد و باید ناامنی احتمالی را با کار اقتصادی، ایجاد کارخانه و این موارد از بین ببریم.

وی اظهار کرد: دولت شیشه ای در سراسر کشور باید ایجاد شود و اگر از راه صداقت با مردم صحبت کنیم و از مردم کمک بخواهیم در رفع مشکلات فرهنگی و توسعه ای بسیار اثرگذار خواهد بود.

استاندار کرمان گفت: ما وظیفه شرعی، قانونی و ملی خود را انجام داده ایم و آمادگی داریم شرق کشور را با تکالیف و شاخص های مشخص تحویل بگیریم و بعد از دریافت اختیارات، با تکالیف و شاخص های مشخص تحویل دهیم.

وی افزود: نشست استانداران منطقه پنج کشور به صورت منظم و دوره ای در استان های مختلف به منظور توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار تشکیل شده است تا با هم افزایی و همگرایی و نقاط مشترک توسعه ای مسایل خود را حل کنند.

چهارمین نشست استانداران منطقه پنج کشور شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد.

استاندار کرمان: قوانین مزاحم برای توسعه مشکل ایجاد کرده است

استاندار کرمان گفت: قوانین مزاحم و دست و پا گیر که در گذشته توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده برای توسعه یافتگی مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی و نظارتی استان کرمان با حضور معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: سال گذشته مدیران اجرایی در دستگاه ها قوانین مزاحم را شناسایی کردند و یکی از سیاست های چشم انداز دولت رفع این گونه قوانین است.

وی گفت: معاون حقوقی رییس جمهوری یکی از مدافعان اصلی طرح رفع قوانین مزاحم در هیات وزیران بودند و معاون اول رییس جمهور نیز از آن حمایت کردند و این طرح در کارگروه دولت در دست بررسی است.

وی ادامه داد: قوانین مزاحم یا سرعت پیشرفت را کند می کند یا مانع آن می شود.

استاندار کرمان گفت: انتظار داریم بخشی از قوانین مزاحم که مربوط به مجلس شورای اسلامی است مرتفع شود.

وی افزود: ممکن است با رفع این قوانین مزاحم قوانین جدیدی لحاظ یا اصلاحاتی انجام شود که کار توسعه را تسریع کند.

رزم حسینی رعایت قوانین و مقررات را یکی از شاخص های توسعه هر جامعه دانست و گفت: هر جا مردم به نظم و انضباط پایبند باشند توسعه و پیشرفت سریعتر اتفاق می افتد.

وی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی با تمدنی پیشرفته و دیرینه که چندین هزار ساله است و نظام اداری ایران در دنیا نظام پیشرفته ای بوده، پایبندی مردم ما به اجرای قوانین و مقررات روز بروز افزایش می یابد.

استاندار کرمان بیان کرد: این فرهنگ باید توسط متولیان اجرای قانون توسعه یابد که به نفع همه مردم و قانونگذاران است.

وی گفت: ممکن است در مواردی مشکلاتی داشته باشیم اما اگر بخواهیم یکی از شاخص های توسعه ورزش، فرهنگ و افتصاد را مطرح کنیم همین قوانین و مقررات است.

رزم حسینی افزود: در دولت با دیدگاه روشن رییس جمهوری مبنی بر توسعه و پیشرفت کشور در حوزه داخلی و خارجی تعاملات خوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای مسوولیت استانداری در کرمان توسعه استان کرمان در اجرا مطرح بود که همه ارکان حکومت را به حوزه توسعه بیاوریم و همه دستگاه های نظارتی و نیروهای نظامی و انتظامی حضور یابند تا توسعه شکل گیرد.

وی اضافه کرد: عصر امروز سه شنبه با حضور معاون حقوقی رییس جمهوری نشست استانداران منطقه پنج کشور شامل استان های یزد، خراسان های شمالی، جنوبی، رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان در استانداری کرمان برگزار می شود.

استاندار کرمان گفت: در این نشست به دنبال راهکارهایی برای افزایش اختیارات استانداران هستیم و سعی می کنیم پیشنهادات عمل گرایانه ای را ارایه دهیم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران