استاندار کرمان: این استان می تواند پایلوت برنامه های اقتصادی باشد

رزم حسینی: مشارکت در پروژه ها و سرمایه گذاری در آنها حداکثر ماندگاری را برای صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان در پی دارد/ بنگاه هایی در استان کرمان اکنون فعال هستند که نیاز به شریک مطمئن در جهت توسعه بخش خود دارند/ استان کرمان سود آور است و در این زمینه کم بضاعت نیست و ما از کسی پول مجانی نمی خواهیم  

استاندار کرمان گفت: کرمان می تواند به عنوان استان پایلوت برنامه های سرمایه گذاری و مشارکتی اقتصادی صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان انتخاب شود.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز شنبه در دیدار مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان کشور و مدیران اقتصادی استان با وی در دفتر استاندار افزود: در صورت موفق بودن پروژه ها در کرمان می توانید آنها را در نقاط دیگر کشور اجرا کنید.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در پروژه ها و سرمایه گذاری در آنها حداکثر ماندگاری را برای صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان در پی دارد.

وی بیان کرد: بنگاه هایی در استان کرمان اکنون فعال هستند که نیاز به شریک مطمئن در جهت توسعه بخش خود دارند.

استاندار کرمان گفت: این استان در حوزه کشاورزی به سمت رونق صنایع گلخانه ای و به نوعی مشارکت با کشاورزان در حرکت است که به اهداف صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان نزدیک است.

وی مشارکت در یکهزار یا دو هزار هکتار صنایع گلخانه ای استان کرمان را به عنوان یکی از پیشنهادهای خود به مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان مطرح کرد.

رزم حسینی گفت: اولین شرکت تجمیعی با عضویت خرده مالکان و تجمیع کشاورزان در شهرستان سیرجان آغاز بکار کرده است که یکی از اقدامات آنان آبیاری تحت فشار در 320 هکتار سطح زیر کشت می باشد.

وی ادامه داد: در تغییر گونه های پسته هم کارهایی از سوی این شرکت ها در حال انجام است.

استاندار کرمان گفت: جنوب استان نیز در بخش فرآوری و صنایع بسته بندی غذایی محصولات کشاورزی از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 600 هزار تن گوجه فرنگی در جنوب کرمان تولید می شود خاطرنشان کرد: می توان با تاسیس یک کنستانتره آب گوجه فرنگی با تکنولوژی جدید و با برند خوب در این زمینه هم مشارکت کرد.

رزم حسینی همچنین سرمایه گذاری در حوزه خدمات شهری و اقتصادی کرمان را از اقتصادی ترین سرمایه گذاری ها اعلام کرد.

وی افزود: در حوزه سلامت هم می توان گام هایی در جهت ساخت بیمارستان و دیگر بخش های مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی برداشت و در این بخش با تضمین سود طرح هایی را ارایه و از سرمایه گذاری در این بخش استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه عشایر دارای 52 نوع محصول هستند اظهار کرد: شما می توانید بر اساس مسوولیت هایی که دارید یک شرکت عشایری را تاسیس کنید و عشایر می توانند در آن شرکت سهامدار باشند.

استاندار کرمان گفت: این شرکت واسطه ای برای جمع آوری محصولات و عرضه آنها باشد و می تواند شعباتی هم در سراسر کشور برای خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عشایری دارای مشارکتی بالایی است افزود: در بخش عشایر بیشتر کار مدیریتی، نرم افزاری و ساماندهی و فروش محصولات در یک بازار دایمی را می طلبد.

رزم حسینی تجمیع فروشگاه های عشایری را به عنوان مرحله اول طرح مشارکتی و سرمایه گذاری پیشنهاد کرد.

وی گفت: استان کرمان سود آور است و در این زمینه کم بضاعت نیست و ما از کسی پول مجانی نمی خواهیم.

استاندار کرمان در بخش دیگری ازسخنان خود تاکید کرد: منابعی که از 60 هزار بیمه شده زیر پوشش این صندوق در استان وجود دارد می بایست در همین منطقه هزینه شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان، روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مدیران بخش های اقتصادی کرمان نیز در این نشست حضور داشتند.

همچنین بین استاندار کرمان و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان کشور تفاهم نامه ای به امضا رسید که از بندهای مهم آن می توان به فرصت یک ماهه برای انتخاب طرح های اقتصادی از سوی این صندوق اشاره کرد.

کرمان رتبه چهارم بیمه شدگان بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را دارد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه حدود 65 هزار بیمه شده تحت حمایت این صندوق در استان کرمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: استان کرمان رتبه چهارم را در تعداد بیمه شدگان از سوی این صندوق دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رستمی روز شنبه در دیدار خود با استاندار کرمان و جمعی از مدیران اقتصادی این استان افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پوشش های خوبی می دهد و همه در جهت توسعه بیمه شدگان بایستی کمک و تبلیغ نمایند و استان کرمان می تواند تعداد بیمه شدگان فعلی خود را به 320 هزار خانوار افزایش دهد.

وی از افراد واجد شرایط خواست برای تحت پوشش قرار گرفتن این صندوق اقدام کنند و مسوولان هم در این زمینه کمک نمایند.

رستمی خاطرنشان کرد: استان کرمان ظرفیت های بسیارخوبی برای سرمایه گذاری و مشارکت در بخش های اقتصادی، عمران شهری و کشاورزی دارد.

وی به طرح های پیشنهادی از سوی مدیران اقتصادی کرمان اشاره و بیان کرد: پیشنهادات امروز در قالب تفاهم نامه بررسی می شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران