17 هزار گردشگر خارجی در سال 93 به کرمان سفر کردند

جهانشاهی: پیگیر کاهش تصدی گری های بخش دولتی در زمینه گردشگری هستیم / سفیران کشورهای آلمان و روسیه در آینده نزدیک به کرمان می آیند که در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است/ پیشنهاد رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی کرمان برای رونق گردشگری ...  

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سال گذشته حدود 17 هزار گردشگر خارجی از استان کرمان دیدن کردند.

به گزارش ایرنا محمد جهانشاهی روز یکشنبه در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان کرمان افزود: در دو ماه گذشته استان کرمان شاهد رشد 55 درصدی فقط در تورهای خارجی نسبت به سال 93 بوده است.

وی سال 95 را سال سفر به کرمان دانست و خاطرنشان کرد: استان کرمان در سال های اخیر در زمینه گردشگری از رشد قابل توجهی برخوردار شده است که باید به صورت جدی تر آن را تقویت کرد.

وی گفت: پروژه سلام گردشگر در جهت نزدیک کردن افکار عمومی با بخش گردشگری در سطح استان کرمان و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در حال اجراست و برنامه های متنوعی در این خصوص تدارک دیده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان ادامه داد: پروژه ای هم تحت همین هدف با عنوان پنجشنبه های گردشگر به صورت تورهای یکروزه و دو روزه در سطح استان کرمان و بعد از ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

وی به پروژه احیای باغ فتح آباد کرمان اشاره کرد و افزود: نیاز به کارهای بیشتری همچون این پروژه در سطح استان کرمان و در راستای رونق صنعت گردشگری داریم.

جهانشاهی تصریح کرد: پیگیر کاهش تصدی گری های بخش دولتی در زمینه گردشگری هستیم و اگر انجمن های گردشگری فعال تر شوند و با چارچوب مشخص تری عمل کنند این کار زودتر شروع خواهد شد.

وی گفت: سفیران کشورهای آلمان و روسیه در آینده نزدیک به کرمان می آیند که در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی به سفر سفیر ژاپن در چند روز گذشته به کرمان اشاره کرد و گفت: وی بعد از سفر خود به کرمان اعلام کرد از نظر ما شرایط سفر به استان کرمان فراهم است و ما در این زمینه مشکلی نمی بینیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه ایران یکی از امن ترین کشورها در سطح منطقه است بیان کرد: وقتی گردشگران خارجی بعد از تبلیغاتی که در خصوص نا امن بودن ایران شده است به کرمان سفر می کنند امن بودن کشور ما برای آنها روشن می شود.

وی تاکید کرد: گردشگری سومین محور توسعه استان کرمان بعد از بخش های کشاورزی و صنعت و معدن است و همکاری بیشتر مدیران دستگاه های دولتی را می طلبد.

جهانشاهی با انتقاد از آمار موجود در بخش گردشگری کرمان عنوان کرد: از برنامه های بالادستی و چشم انداز 20 ساله فاصله داریم و می طلبد که استان کرمان و ظرفیت های آن بیشتر شناسانده شود و این همه ظرفیت گردشگری باید در خدمت توسعه استان باشد.

وی افزود: هر مسافر قطار گردشگری که سال گذشته به کرمان آمد حدود یک ساعت و نیم در باغ گردشگری شاهزاده ماهان با عنوان یک باغ گرشگری قرن نوزدهمی به دیدن پرداخت و از بابت آن 100 یورو پرداخت کرد.

وی همچنین گفت: آیین نامه جدید دفاتر خدماتی و گردشگری به زودی اعلام خواهد شد و بر اساس آن وظایف آژانس و چارچوب کاری هرکدام مشخص خواهد شد.

جهانشاهی افزود: تفاهم نامه ای با بانک مهرکارآفرین به امضا رسیده است که با معرفی آژانس ها تا سقف یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و امکانات از سوی این بانک وام داده می شود.

پیشنهاد رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی کرمان برای رونق گردشگری

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کرمان گفت: دستگاه های دولتی موظف شوند مهمانسراها، خودروهای تورگردی و موارد دیگر خدماتی خود را در این خصوص حذف و تعطیل کنند تا شاهد رونق صنعت گردشگری به صورت حرفه ای آن باشیم.

احمد فاطمی روز یکشنبه در نشست مدیران دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان کرمان افزود: دولت در اصل 44 قانون اساسی پذیرفته است که باید همه چیز را به اهل فن که همان بخش خصوصی می باشد واگذار کند.

وی بیان کرد: کارهایی در این خصوص در حال انجام است که به عنوان یک طرح مدون به کارگروه گردشگری فرستاده شود و بعد از تایید استاندار کرمان به صورت بخشنامه دولتی به دستگاه های دولتی فرستاده و ابلاغ شود.

وی به فعالیت دفترهای خدمات گردشگری بدون مجوز در سطح استان کرمان اشاره کرد و گفت: این دفاتر به علت پاسخگو نبودن به مراجع مرتبط راحت تر فعالیت می کنند که باید راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شود.

فاطمی افزود: انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان کرمان خواستار نگاه ویژه ای از سوی دستگاه های مربوط در حوزه گردشگری می باشد تا بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.

وی با بیان اینکه موانع رشد گردشگری استان کرمان زیاد و گوناگون است بیان کرد: بخش های خصوصی مطالبه گری خود را از دستگاه های دولتی به علت های گوناگون مطرح نمی کنند.

رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی کرمان خاطرنشان کرد: در این جلسات عوامل رشد یا موانع رشد صنعت گردشگری کرمان مورد بررسی قرار می گیرد و نقطه نظرات از سوی مدیران دفاتر خدماتی مطرح می شود.

اجرایی شدن کامل اصل 44 در بخش گردشگری، شناساندن مکان های گردشگری ناشناخته در استان کرمان، گروه بندی دفاتر استان، ارایه آموزش های لازم و بکارگیری نیروهای متخصص از جمله مطالب مطرح شده در این نشست از سوی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی بود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران