فرماندار کرمان: هجوم ملخ ها به مراتع ماهان تحت کنترل است+ 2 خبر

سایر خبرهای استان: مذاکره با بخش خصوصی برای ساخت آزاد راه سیرجان – بندرعباس/ سردار سلیمانی: اقتصاد داعش از چاه های نفت کرکوک و سوریه تامین می شود  

فرماندار کرمان با اشاره به حمله ملخ ها به بخشی از مراتع بخش ماهان گفت: حمله ملخ ها به مراتع این بخش در حال مهار شدن و تحت کنترل است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری کرمان، محمدعلی توحیدی در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان افزود: برخی تغییرات مانند کاهش میزان نزولات آسمانی و شرایط جوی و آب و هوایی سبب بروز تغییراتی در محیط زیست شده که باید با تدبیر و حضور بموقع مسوولان کنترل شود.

وی با اشاره به بارش مناسب نزولات جوی در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری خاطرنشان کرد: این بارش علاوه بر افزایش رویش گیاهان در مراتع استان کرمان، موجب افزایش تعداد برخی از گونه های حشرات شد.

وی تصریح کرد: مبارزه با آفات عمومی به عهده دولت است و ملخ هم از جمله آفات عمومی به شمار می رود و مردم هم باید در مهار این آفت به دولت کمک کنند.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان افزود: هجوم ملخ ها در بخشی از مناطق ماهان رویت شده که بیشتر تراکم بروز این آفت در مراتع و تاغزارها است.

وی ادامه داد: خسارت ناشی از هجوم ملخ ها به مراتع و باغات ماهان زیاد و گسترده نیست.

توحیدی تصریح کرد: مبارزه با آفت ملخ باید با جدیت ادامه پیدا کند تا از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: اداره منابع طبیعی، بخشداری و جهاد کشاورزی اقدامات مناسبی در زمینه مهار حمله ملخ ها به مزارع، باغات و مراتع بخش ماهان انجام داده اند.

وی گفت: سه هزار و 900 هکتار از مراتع بخش ماهان تاکنون به وسیله سمپاشی و مبارزه شیمیایی از گسترش آفت ملخ ها محافظت شده است.

فرماندار کرمان از مدیران دستگاه های ذیربط خواست با تقسیم کار مناسب ضمن مهار و نابودی ملخ ها از بروز و طغیان این آفت در سال آینده جلوگیری کنند.

 

مذاکره با بخش خصوصی برای ساخت آزاد راه سیرجان - بندرعباس

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: مذاکرات ساخت آزاد راه سیرجان - بندرعباس با مشارکت بخش خصوصی ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خداداد مقبلی افزود: بخش خصوصی در حال بررسی توجیه اقتصادی ساخت بزرگراه سیرجان - بندرعباس با مشارکت دولت است.

وی بیان کرد: در ملاقاتی که به منظور اجرای عملیات آزادراه به اتفاق استاندار با مقام عالی وزارت داشتیم وزیر راه و شهرسازی علاقمند بود این طرح با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

وی گفت: استاندار کرمان پیشنهاد کرد این طرح با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا شود و در این راستا با فرمانده این قرارگاه مذاکراتی در تهران انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: طی این مذاکرات مقرر شد قرارگاه خاتم الانبیاء بر اساس مطالعات مسیر و عدد ترافیکی آن به سمت هرمزگان، محاسبات فنی اقتصادی را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد قرارگاه خاتم الانبیاء طی دو هفته آینده نتیجه محاسبات را اعلام کند و در صورت تمایل به صورت مشارکت با وزارت و راه و شهرسازی عملیات اجرایی شروع شود.

مقبلی گفت: منتظر هستیم نتیجه این مطالعات مشخص شود و اگر برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی داشته باشد ادامه مذاکرات را پیگیری کنیم.

وی با بیان این که از بندرعباس تا سیرجان 304 کیلومتر است افزود: حدود 65 تا 70 کیلومتر از این بزرگراه از مسیر حاجی آباد در حوزه کرمان است و از سیرجان (سیرجان - شهربابک - انار) به طرف یزد نیز حدود 225 کیلومتر در حوزه کرمان قرار دارد.

وی اظهار کرد: در مجموع حدود 300 کیلومتر از این بزرگراه در حوزه کرمان قرار دارد که در این مرحله ساخت آزاد راه سیرجان - بندرعباس در دستور کار است.

 

سردار سلیمانی: اقتصاد داعش از چاه های نفت کرکوک و سوریه تامین می شود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: داعش یک طاعون و بلای بزرگی است و اگر کسی ملتی را نسبت به این خطر بی تفاوت کند در ریختن خون فردای آن ملت شریک است.

به گزارش ایرنا سردار سرلشکر قاسم سلیمانی عصر یکشنبه در گردهمایی بزرگ ایثارگران و رزمندگان استان کرمان که به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد، افزود: اگر در همسایه ما طاعون و بلا آمد برای سلامت خود مرزهای خود را قرنطینه، همه عوامل ورود و خروج را کنترل و به آن کشور برای عدم سرایت طاعون به کشورمان کمک می کنیم.

وی تصریح کرد: چطور برای ریزگردها و گرد و خاک جلسه منطقی می گذاریم که البته درست و منطقی، بر سلامت کودکان و پیران ما اثرگذار و توجه به آن بحق است اما باید بدانیم که طاعون داعش که سر بریدن انسان برایش آسان تر از گوسفند است و صدها نفر را خواباندن، سربریدن و فریاد الله اکبر سر دادن، خطر بزرگی است.

وی اظهار کرد: اگر کسی ملت را از این خطر آگاه نکند و برای رفع این بلا تلاش نکند در مصیبت آینده شریک و این یک عامل بزرگ است و عین منافع ملی ماست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: مقابله با داعش و گروه های تکفیری امروز از سوی مجموعه های سلب شده، افکار تندروانه و بخشی از افراد تاریخی نیست بلکه در بعد فردی و شخصی و هم در بعد کشورها احیاگران و حامیانی دارد.

وی افزود: بدانید آن کسی که می گوید سر مار در ایران است و باید سر مار را له کرد و از بین برد، همان خبیثی است که در لیله المبیت برای پیغمبر اسلام (ص) نقشه کشید و همان فکر است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه ما به کدام سرزمین چشم دوخته ایم، کدام منافع را تنگ کرده ایم و به کجا تجاوز کردیم، گفت: چه دلیلی برای این صف آرایی ها، سازماندهی ها، لشکر کشی ها، انجام اقدامات وحشیانه، افکار جهان را فریب دادن با درست کردن اتحادهای دروغین و اتحاد عالمی برای مقابله با داعش وجود دارد.

وی تصریح کرد: با همه این مواردی که برای مقابله با داعش عنوان می کنند پس چرا سرکوب نمی شوند، چرا مردم سوریه در رنج هستند و چرا قتل عام ها صورت می گیرد کجاست این اتحاد بین المللی؟

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: جریانی که امروز دنیا آن را تروریست می داند اعلام حکومت می کند، خطبه می خواند و قتل عام وحشیانه می کند.

وی افزود: آقای اوباما فاصه پایگاه اسد که هواپیماهای آمریکا در آنجا مستقر هستند با رمادی چند کیلومتر است؟ چطور می شود شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور مستقر شوید و اتحاد ایجاد کنید، اما هیچ غلطی نکنید این جز شریک بودن در توطئه و ضلعی از توطئه نیست.

سردار سلیمانی بیان کرد: هیچ اراده ای برای مقابله با داعش وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد داعش از چاه های نفت کرکوک و سوریه تامین می شود و با هزاران نفت کش آن را حمل می کنند و از طریق کشورهای موجود در اتحاد بین المللی شما برای مقابله با داعش، صادر می شود.

وی تاکید کرد: داعش توطئه خطرناک برای جهان اسلام است والله اگر کسی در تشخیص آن شک کند به فکر و عقل خود شک کند.

سردار سلیمانی از امام جمعه و استاندار کرمان که در این همایش حضور داشتند نیز تقدیر کرد.

وی گفت: آیت الله جعفری همیشه با حضور خوب خود در همه مجالس رونق بخش جلسات هستند.

وی ادامه داد: استاندار کرمان از فرماندهان دفاع مقدس و شهید زنده است که دیروز در همین روزها در منصب رزمندگی بود. 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران