استاندار کرمان: تحولات خوب در حوزه اقتصادی اطلاع رسانی شود+ 2 خبر

سایر خبرهای استان: کرمان در ردیف نخست استان های مواجه با بحران آب است/ استاندار کرمان: کشور به مجاهدت اقتصادی نیاز دارد  

استاندار کرمان گفت: اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی کشور و استان کرمان انجام شده است که مردم از آن اطلاع کامل ندارند.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر جمعه در دیدار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با وی در دفتر استاندار افزود: انتشار خبر به تنهایی نمی تواند تاثیر چندانی بر مخاطب داشته باشد بلکه پیام باید به صورت تحلیل به مخاطب ارایه شود.

وی با بیان اینکه دولت ابزار رسانه زیادی ندارد، ادامه داد: انتظار می رود ایرنا نقش فعال تری نسبت به انعکاس فعالیت های انجام شده در استان کرمان ایفا کند.

وی به اقدامات عمرانی و سرمایه گذاری انجام شده در استان کرمان اشاره کرد و گفت: بخش عمده مردم از اقدامات دولت اطلاع کامل ندارند.

رزم حسینی اظهار کرد: دولت قبل امکانات و ابزار زیادی برای اطلاع رسانی داشت و صدا و سیما نیز در خدمت دولت بود اما دولت تدبیر و امید در زمینه اطلاع رسانی در تنگنا قرار دارد.

وی تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی باید برنامه ها و سیاست های دولت را برای مردم تببین کند.

وی گفت: ما نمی خواهیم کارهای نکرده را تبلیغ کنیم زیرا اعتقاد داریم این کار اثر معکوسی در جامعه بر جای می گذارد.

استاندار کرمان افزود: کارهای انجام شده باید با شیوه و نقلی بهتر از خبر به اطلاع جامعه رسانده شود.

وی گفت: تجربیات دولت های گذشته جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید تجمیع شده است.

رزم حسینی افزود: هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی غیر از تعالی اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی چیز دیگری نیست.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه ایجاد همدلی بین سیاسیون استان کرمان اظهار کرد: برای نخستین بار موفق شدیم فعالان سیاسی کرمان را دور هم جمع کنیم و منشور اخلاق و همدلی را که همه با خواست خودشان تهیه و امضا کردند در استان کرمان رونمایی کنیم.

استاندار کرمان ادامه داد: سیاسیون استان کرمان در مدت زمان حدود هفت ماه کار کردند تا توانستند در اصولی با یکدیگر رقابت و بعد از آن رفاقت کنند.

وی گفت: سیاسیون استان کرمان پذیرفتند در یک ساز و کار مشخصی فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: دولت فضایی در این استان به وجود آورده که از همه ظرفیت ها استفاده شود و در همین راستا استان کرمان به سمت همدلی گروه های سیاسی پیش رفته است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در گذشته نیز اقدامات زیادی انجام شده است تصریح کرد: اما هر مقدار که کار انجام شود به دلیل اینکه با نقطه مطلوب فاصله داریم باز هم اندک است.

وی افزود: رییس جمهور نیز بر استفاده از گروه ها و سلایق مختلف جناحی تاکید دارد.

حسین رمضانی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این دیدار برنامه های ایرنا برای مرکز کزمان و دفتر جیرفت تشریح کرد.

 

کرمان در ردیف نخست استان های مواجه با بحران آب است

امام جمعه موقت کرمان گفت: این استان در ردیف نخست استان هایی است که با بحران آب روبرو هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه های نماز جمعه کرمان افزود: کمبود آب موجب شده طرح انتقال آب از دریای عمان به این استان در دستور کار استانداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر بحران آب ادامه پیدا کند، تاریخ از شهر و استان کرمان به عنوان یک شهر سوخته یاد می کند.

وی گفت: مردم باید شیوه علمی و مکانیزه مصرف آب را مد نظر داشته باشند.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: مقابله اصولی با بحران آب باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی رزق و روزی مردم است و از نظر اسلام هم اهمیت بالایی دارد.

حجت الاسلام صباحی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می فرمایند 'برای رفع مشکلات باید نگاه به درون داشته باشیم' اظهار کرد: معظم له همچنین به اقتصاد مقاومتی نیز توصیه کردند.

وی ادامه داد: پرداختن به مسایل کشاورزی در راس اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

خطیب جمعه کرمان همچنین به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اشاره و از برخی مغازه و اغذیه فروشی ها که در این ماه قبل از افطار اقدام به فروش مواد غذایی می کنند، گلایه کرد.

حجت الاسلام صباحی گفت: باید در ماه مبارک رمضان از نمازهای جماعت، سخنرانی و برنامه هایی که در مساجد برگزار می شود، بهره برد.

وی به حضور پرشور مردم در ماه مبارک رمضان در نماز جمعه نیز اشاره و از این حضور پرشور تقدیر کرد.

وی گفت: حرمت ما مبارک رمضان باید نگه داشته شود.

 

استاندار کرمان: کشور به مجاهدت اقتصادی نیاز دارد

استاندار کرمان وحدت را عامل امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: کشور نیاز به مجاهدت اقتصادی دارد لذا باید فرهنگ دفاع مقدس را در اداره کشور بکار گیریم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در چهاردهمین یادواره سرداران و 53 شهید منطقه خنامان رفسنجان افزود: اگر می خواهیم کشوری سربلند داشته باشیم و در نظام جمهوری اسلامی تنفس کنیم باید با گرفتن درس اخلاص و صداقت از شهدا به این مهم دست یابیم که البته مسئولان در این زمینه باید از خودشان آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا یک هدف مقدس داشتند و درگیر خودخواهی های سیاسی نبودند خاطرنشان کرد: ملت ایران که فرزندان خود را در دوران جنگ یکی پس از دیگری روانه جنگ می کرد، فرهنگ عاشورایی را نشان داد و نظیر این جنگ را در هیچ سرزمینی سراغ نداریم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرزندان این ملت روزگاری برای دفاع و سربلندی ایران اسلامی گوش به امر ولی فقیه زمان به میدان نبرد رفتند و جان خود را فدا کردند یادآور شد: فرزندان ملت در اوج گمنامی داوطلبانه از سراسر کشور برای دفاع از اسلام و این سرزمین سخاوتمندانه جنگیدند و هیچگاه به دنبال مقام و درجه نبودند لذا یادواره شهدا همواره در تاریخ باید بماند.

رزم حسینی گفت: فداکاری و ایثار رزمندگان و شهدا باید نسل به نسل بیان شود و حفظ وحدت یکی از درس هایی است که از دوران دفاع مقدس کسب شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی) از سوی مقام معظم رهبری افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حکیمانه نام سال را انتخاب کردند، کشورهای مسلمان که وحدتی ندارند و از ولایت بی بهر ه اند دچار آشوب هایی شده اند.

استاندار کرمان گفت: اگر امروز با هجمه ای از مشکلات اقتصادی روبرو هستیم و تحریم های ناجوانمردانه بر ما روا داشته و کمبودهایی در حوزه فرهنگی داریم، اما دولت در خط اعتدال حرکت کرده و از همه جناح های سیاسی و ظرفیت های اقتصادی فرهنگی برای اداره کشور استفاده کرده است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه دولت مصمم است تا چالش های سیاسی فروکش کند خاطرنشان کرد: بنای مدیریت استان بر توسعه اقتصادی و فرهنگی است و ما به دنبال حاشیه سیاسی نیستیم و آنچه امروز مردم از ما توقع دارند، خدمت گذاری است.

وی با اشاره به اینکه فضای استان کرمان باید فضایی باشد که راه شهیدان را دنبال کند و این راه به غیر از وحدت و سازندگی نیست گفت: اگر شهدا زنده بودند، تقویت فرهنگ، دینداری و تقویت اقتصاد و ایجاد شغل برای خواهران و برادرانشان را می خواستند.

استاندار کرمان از به جریان افتادن جهاد اقتصادی در استان کرمان خبر داد و افزود: نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی، ظرفیت های علمی و دانشگاهی، کشاورزی، معادن، گردشگری و ... زیادی در استان کرمان وجود دارد که از این ظرفیت ها باید در خدمت توسعه استان استفاده شود.

وی به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: امروز هر روستایی تنها پنج درصد هزینه های درمان را می پردازد و شهروندان هم 10 درصد و هر کسی که از هیچ نوع بیمه ای برخوردار نبوده، امروز زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

استاندار کرمان گفت: استان کرمان سال گذشته رتبه اول جذب اعتبارات آبیاری تحت فشار را کسب کرده است، چون کشاورزان همکاری کردند و این طرح منسجم ادامه خواهد داشت.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت و معدن سرمایه گذاری انجام شده و به اقرار وزرا در کمتر استانی این کار انجام شده است افزود: 3 هزار و 800 طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل آنها به 10 هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی به دو انتخابات مهم و اساسی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: نباید فضای انتخابات به درگیری و نزاع تبدیل شود و کاندیداها نباید حرکات تحریک آمیز داشته باشند لذا مردم اجازه عبور از خط قرمزها را ندهند، زیرا اگر وحدت لطمه خورد و فضای استان متشنج شود، سرمایه گذاران تردید می کنند و اشتغالی هم ایجاد نخواهد شد.

استاندار کرمان یادآور شد: دولت وظیفه دارد، زمینه انتخابات سالم و شفاف را فراهم کند تا کاندیداها به طور مساوی بتوانند تبلیغ کنند، دولت بدون هیچ دخالتی فقط مجری خواهد بود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه در سراسر استان کرمان آهنگ سازندگی و آبادانی آغاز شده است خاطرنشان کرد: فرمانداران باید روستا به روستا به مردم اعلام کنند که کشاورزان در طرح همیاران آب به خوبی همکاری کردند و صرفه جویی قابل توجهی در این بخش صورت گرفته است لذا باید برای نجات نسل های آینده در بخش کشاورزی صرفه جویی کرده و آب را بی رویه هدر ندهیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان استاندار کرمان در ادامه این سفر یک روزه با حضور در منزل شهید نصرالله فلاحتی با خانواده این شهید دیدار و گفت و گو کرد.

شهید نصرالله فلاحتی در سن 22 سالگی در منطقه سردشت کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران