راه اندازی مجددکارخانه تراکتورسازی جیرفت 100میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

کارخانه تراکتور سازی جیرفت از سال 73 شروع به کار کرد و در سال 89 به علت برخی از مشکلات تعطیل شد/ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی ایران: یکی از مشکلات عمده ما، معوق شدن تسهیلاتی است که در گذشته دریافت شده و این مساله، سود و جرایم تاخیر زیادی را به شرکت تحمیل کرده است/ هم اکنون کارخانه بدون اینکه فعالیت و تولیدی داشته باشد، باید ماهیانه یک میلیارد و 600 میلیون ریال به بانک عامل پرداخت کند/کارخانه جیرفت تحت لیسانس کارخانه تراکتور سازی گلدونی ایتالیا است و این کارخانه 120 عاملیت فروش در سطح کشور دارد  

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی ایران گفت: برای راه اندازی مجدد کارخانه تراکتور سازی جیرفت، 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزاش ایرنا، حسین محسنی روز سه شنبه در نشست اعضای هیات مدیره این کارخانه با فرماندار جیرفت افزود: هم اکنون موتورهای مورد نیاز کارخانه جیرفت از کشور آلمان سفارش داده شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی ایران که شرکت تحت مدیریتش یکی از سهامداران عمده کارخانه تراکتور سازی جیرفت محسوب می شود، ادامه داد: با تخصیص تسهیلات لازم و از سوی دیگر فراهم بودن زیر ساخت مناسب در این کارخانه، فعالیت مجدد تولید تراکتور بعد از ماه مبارک رمضان از سر گرفته می شود.

محسنی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عمده ما، معوق شدن تسهیلاتی است که در گذشته دریافت شده و این مساله، سود و جرایم تاخیر زیادی را به شرکت تحمیل کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون کارخانه بدون اینکه فعالیت و تولیدی داشته باشد، باید ماهیانه یک میلیارد و 600 میلیون ریال به بانک عامل پرداخت کند.

وی ادامه داد: هیات مدیره شرکت تراکتورسازی جیرفت تمام توان خود را برای راه اندازی مجدد این کارخانه به کار گرفته اند و مدیر پروژه هم مشخص شده است.

مدیرعامل کارخانه تراکتور سازی جیرفت هم در ادامه این نشست گفت: کارخانه تراکتورسازی جیرفت با ظرفیت تولید روزانه پنج دستگاه از سال 73 فعالیت خود را آغاز کرد.

نصرت سالاری بیان کرد: با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های لازم از جمله خط تولید و در صورت پرداخت تسهیلات بانکی، اعضای هیات مدیره اقدام به راه اندازی مجدد این کارخانه خواهند کرد.

وی با بیان این مطلب که تراکتورهای تولیدی در کارخانه جیرفت تحت لیسانس کارخانه تراکتور سازی گلدونی ایتالیا است، افزود: موتور این تراکتورها از کشور ایتالیا وارد می شد که بر اثر تحریم های ظالمانه دیگر قادر به وارد کردن موتور نشدیم و همین امر باعث شد که کارخانه در سال 89 با بحران مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا با راه اندازی این کارخانه 40 نفر در خط تولید و 30 نفر هم در دفتر مرکزی تهران به صورت مستقیم مشغول به کار شدند که تا سال 89 بیش از هزاران دستگاه از این تراکتور ها تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این برای فروش تراکتورهای کارخانه جیرفت 120 عاملیت فروش در سطح کشور راه اندازی شده که با بحرانی شدن وضعیت کارخانه، این عاملیت ها هم تعطیل شد.

سالاری بیان کرد: کارخانه تراکتورسازی جیرفت با سرمایه اولیه 21 میلیارد ریال با تولید تراکتورهایی از نوع کمرشکن باغی و گلدونی مدل 238،341 و مکستر در سطح کشور جایگاه ویژه ای داشت.

رییس هیات مدیره شرکت تراکتورسازی جیرفت نیز در ادامه این نشست با بیان این مطلب که 20 میلیارد ریال تسهیلات از بانک دریافت کرده ایم گفت: اکنون بیش از اصل تسهیلات به بانک عامل پرداخت شده اما سود و جریمه تاخیر باعث شده که هنوز 30 میلیارد ریال دیگر به بانک بدهکار باشیم.

محمد اسکندری خاطرنشان کرد: این مساله مانع از دریافت تسهیلات جدید برای ما شده و درخواست دارم که تدبیری اندیشده شود تا بدهی قبلی این کارخانه تعیین تکلیف شود تا بتوانیم از تسهیلات جدید استفاده کنیم.

فرماندار جیرفت هم در این نشست گفت: در قالب کارگروه مثلث توسعه اقتصادی که در شهرستان راه اندازی شده، احیای کارخانه هایی که با مشکل مواجه شده بودند، در دستور کار قرار گرفت که کارخانه تراکتور سازی جیرفت هم یکی از این کارخانه ها می باشد.

احمد امینی روش وی ادامه داد: احیای دوباره کارخانه تراکتور سازی از اولویت های کاری در شهرستان محسوب می شود زیرا ادوات کشاورزی نیاز امروز منطقه است.

وی بیان کرد: کارخانه تراکتور سازی جیرفت از جمله واحدهای تولیدی است که چند سالی، تعطیل شده و تمام تلاش ها بر این است که دوباره این واحد مهم اقتصادی منطقه فعال شود.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه تراکتور سازی جیرفت از سال 89 غیرفعال است و انتظار مردم این است که با توجه به موقعیت کشاورزی جنوب کرمان، این کارخانه دوباره به چرخه تولید برگردد.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم برای دریافت تسهیلات مورد نیاز این کارخانه انجام خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: به منظور رفع موانع تولید، هیات دولت مصوبه ای را از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرده است که می توان از این طریق برای دریافت تسهیلات به کارخانه تراکتور سازی کمک کرد.

محمود اسکندری تصریح کرد: تاکنون از طریق این مصوبه مشکلات برخی از کارخانه های منطقه حل و فصل شده است.

وی بیان کرد: با راه اندازی خط تولید، پروانه بهره برداری کارخانه تراکتور سازی جیرفت صادر می شود که این می تواند بسیاری از مشکلات آنها را حل و فصل کند.

کارخانه تراکتور سازی جیرفت از سال 73 شروع به کار کرد و در سال 89 به علت برخی از مشکلات تعطیل شد. 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران