مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان: ۲۷ شهر استان کرمان در وضعیت قرمز آب قرار دارند+ 6 خبر

سایر خبرهای استان: فرودگاه کرمان بین المللی شد/معاون استاندار: فقر اقتصادی و فرهنگی از دلایل بروز آسیب موادمخدر است/ 166 نفر در حوادث رانندگی برون شهری استان کرمان جان باختند/ دیدار استاندار کرمان با اساتید اقتصاد: باید بخش خصوصی را ترغیب کرد و پولهای موجود در اقتصاد استان را برای توسعه به چرخه انداخت/ استان کرمان در آینده نزدیک به سه هزار مگاوات برق در صنایع نیاز دارد/ رئیس کل دادگستری استان: دادگستری کرمان از طرح های توسعه شهری حمایت می کند  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: ۲۷ شهر این استان در وضعیت قرمز، ۲۱ شهر در وضعیت زرد و ۲۰ شهر در وضعیت سبز و قابل اعتماد قرار دارند.

به گزارش مهر، محمد طاهری پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با امام جمعه کرمان با اشاره به نامگذاری هفته اول تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: گرچه اعتقاد داریم که صرفه جویی در تمام مراحل زندگی باید مد نظر قرار گیرد اما به دلیل اینکه آغاز تیرماه به عنوان شروع فصل تابستان است؛ این هفته به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که امام جمعه کرمان در طی سالیان قبل از حامیان صنعت آب استان کرمان بوده و فرمایشات وی راهگشای مسائل شرکت آب و فاضلاب استان است، گفت: در حال حاضر ۶۸ شهر و ۱۲۹ روستا تحت پوشش شرکت آبفای کرمان قرار دارند که از این تعداد وضعیت آبی ۲۷ شهر استان در وضعیت قرمز، ۲۱ شهر در وضعیت زرد و ۲۰ شهر در وضعیت سبز و قابل اعتماد قرار دارند.

مدیرعامل آبفای استان کرمان در ادامه افزود: منبع تامین ۹۸ درصد آب استان از طریق چاههاست، تا کنون ۳۴۵ حلقه چاه وارد مدار بهره برداری شده است.

طاهری در ادامه گفت: نیاز آبی شهر کرمان در تابستان دو هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه است؛ اما ظرفیت تولیدی ما هزار و ۹۵۰ تا دو هزار لیتر در ثانیه می باشد که در این راستا ۲۸ حلقه چاه جدید حفر و وارد مدار بهره برداری شده که بخشی از این کمبود را جبران می کند.

مدیرعامل آبفا کرمان بیان داشت: نرخ آب ارزان و تعرفه آب پایین است به همین علت برخی از شهروندان از آب شرب برای شستشوی خودرو و کوچه استفاده می کنند در صورتی که اگر از همین داشته هایمان به صورت صحیح استفاده کنیم و مردم به اندازه و بهینه مصرف کنند با مشکل مواجه نمی شویم.

وی در پایان بیان داشت: اگر در استان کرمان نجابت مردم و همدلی روحانیون و مسئولین بومی نبود مشکلات کرمان باعث بوجود آوردن چالش در سطح ملی می شد.

این مسئول گفت: امیدواریم تابستان ۹۴ با کمترین چالش پشت سر گذاشته شود.

 

فرودگاه کرمان بین المللی شد

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: فرودگاه کرمان با مساعدت استاندار کرمان و تایید رییس سازمان هواپیمایی کشوری پس از احراز شرایط عمومی و اختصاصی بطور رسمی به عنوان بین المللی اعلام شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان کرمان محمد نخعی افزود: کسب عنوان بین المللی برای فرودگاه مرکز استان با پیشینه بیش از 60 سال و با تلاش مستمر دو ساله و رفع یافته های موثر و جدی محقق شد.

وی با تقدیر از تلاش های تمامی همکاران خود در احراز این رتبه برای استان کرمان گفت: حصول شرایط عمومی و اختصاصی در ارتباط با تمامی زیرساخت های لازم به منظور انجام مستقیم پروازهای بین المللی از فرودگاه کرمان برای استانداری و سازمان هواپیمایی کشوری محرز شده است.

وی برنامه های متنوع پروازی در حوزه بین الملل را مبنایی برای توسعه بیشتر استان دانست و گفت: براساس ابلاغ طرح مثلث توسعه از سوی استاندار کرمان و برنامه استان برای تعامل با کشورهای مطرح در حوزه اقتصادی و بازرگانی و گسترش گردشگری با توجه به جاذبه های غنی و نایاب میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کشاورزی، صنعت و معدن مطرح در سطح بین الملل، امکان ورود شرکت های هواپیمایی بین المللی برای برقراری پروازی بیشتر خواهد شد.

فرودگاه بین المللی کرمان پیش از این سابقه پروازی به کشورهایی چون عربستان، سوریه، امارات، روسیه، نجف و پروازهایی موردی از ایتالیا، بلاروس و دوحه را در کارنامه خود دارد.

همچنین در زمان زلزله مهیب سال 82 بم و اعلام حالت open sky، چهار هزار و 545 سورتی پرواز از تمام دنیا را بدون سانحه با تکیه به آخرین دانش روز و به صورت حرفه ای مدیریت کرد.

هم اکنون فرودگاه کرمان به مقاصد نجف، دبی و بغداد پرواز دارد.

 

معاون استاندار: فقر اقتصادی و فرهنگی از دلایل بروز آسیب موادمخدر است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت: فقر اقتصادی و فقر فرهنگی از مهمترین دلایل بروز آسیب مواد مخدر در جامعه است.

به گزارش ایرنا حمید ذکاء اسدی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در حوزه کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی افزود: عمده گرایش هایی که به سمت قاچاق و مصرف مواد مخدر است، ریشه اقتصادی دارد و در این زمینه با توجه به ابتکارات استاندار کرمان فعالیت های بسیاری در زمینه توسعه در حال انجام است.

وی اعتیاد را پدیده ای معضل آفرین توصیف کرد و گفت: انواع بیماری ها و جرایم ناشی از این معضل است و فقر اقتصادی نیز در این زمینه تاثیر زیادی دارد.

وی اظهار کرد: در کشور ما مانند دیگر کشورها انواع و اقسام مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته و بعد از انقلاب عمدتا در بعد نظامی و امنیتی فعالیت های زیادی انجام شده است.

معاون استاندار کرمان اقدامات بازدارنده را عامل جلوگیری از تشدید روند گسترش موادمخدر دانست و گفت: مجموع موارد مربوط به حوزه مواد مخدر و مقابله با این پدیده موجب شده تا مسوولان با دو بال امنیتی و اجتماعی در این راستا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دچار معضل مواد روانگردان و صنعتی هستیم و اگر روزی مرزها را کنترل می کردیم که مواد مخدر وارد نشود، امروز باید نگران لابراتوارها باشیم که مواد صنعتی را تولید و توزیع می کنند.

ذکاء اسدی گفت: رسانه ها بویژه صدا و سیما در راستای ارایه آموزش های پیشگیری از اعتیاد و درمان آن نقش عمده ای را بر عهده دارند.

وی افزود: خانواده ها نیز مسوول هستند و باید در کنار نهادهای آموزشی و فرهنگی در راستای مصون سازی فرزندان و اعضای خانواده خود اقدام کنند.

معاون استاندار کرمان با اشاره به تصویب سند جامع مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: باید برش استانی این سند تهیه شده و فعالیت های هماهنگی در راستای اجرای آن صورت گیرد تا شاهد موفقیت های بیشتری در این عرصه باشیم.

وی تبلیغات نادرست و باورهای اشتباه درباره مصرف مواد مخدر را از عوامل روی آوردن افراد به مصرف این مواد دانست و افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان بعد از تهران رتبه دوم را در کشور دارد که جای تقدیر دارد.

 

166 نفر در حوادث رانندگی برون شهری استان کرمان جان باختند

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در سه ماه اول امسال در مجموع 166 نفر در حوادث رانندگی در محورهای برون شهری جان باخته و 852 نفر نیز مجروح شده اند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ احمد حجت آبادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سه ماه گذشته تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در راه های برون شهری 20 درصد کاهش داشته و در بخش جرحی شاهد افزایش 25 درصدی هستیم.

وی بیان کرد: از مجموع تصادفات رخ داده در محورهای برون شهری، 50 درصد در راه های اصلی، 9 درصد در راه های فرعی و 40 درصد در راه های روستایی رخ داده است.

وی با بیان اینکه 28 درصد از حوادث رانندگی در محورهای برون شهری مربوط به واژگونی بوده است، گفت: با مدیریت سرعت خودرو ، آمار حوادث کاهش می یابد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان 10 درصد از حوادث رانندگی در محورهای برون شهری را مربوط به عابران پیاده ذکر کرد و افزود: تصادفات مربوط به موتورسیکلت ها نیز 28 درصد از تصادفات را شامل می شود.

وی به دلایل وقوع تصادفات اشاره کردو گفت: 38 درصد عدم توجه به جلو، 25 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 13 درصد خستگی و خواب آلودگی، 11 درصد انحراف به چپ، هشت درصد عدم رعایت حق تقدم و پنج درصد مربوط به نقص فنی و عدم رعایت فاصله طولی بوده است.

سرهنگ حجت آبادی تاکید کرد: حادثه خیز ترین محورهای استان کرمان در سه ماه ابتدای سال جاری محورهای انار – شهربابک، کرمان – سیرجان، کرمان - رفسنجان و سیرجان - شهربابک بوده است.

وی افزود: طولانی بودن راه ها و کم بودن مجتمع های رفاهی در راه های استان کرمان موجب افزایش حوادث رانندگی می شود.

استان کرمان در حال حاضر با بیش از 25 هزار کیلومتر راه ، رتبه چهارم راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

 

دیدار استاندار کرمان با اساتید اقتصاد: باید بخش خصوصی را ترغیب کرد و پولهای موجود در اقتصاد استان را برای توسعه به چرخه انداخت

استاندار کرمان با طرح مثلث توسعه اقتصادی کرمان در جمع استادان دانشکده اقتصاد خواستار همراهی علمی و تجربی دانشگاهیان برای توسعه استان و رفع محرومیت ها شد.

به گزارش مهر، استاندار کرمان که از ابتدای ورود به استان کرمان همواره به دنبال توسعه اقتصادی استان کرمان و رفع چالشها و محرومیتها بوده است عصر دیروز با طرح مثلث توسعه خود در جمع استادان و نخبگان اقتصادی استان کرمان حضور یافت و سعی کرد برای توسعه کرمان در بخشهای مختلف راه حلی علمی پیدا کند.

علیرضا رزم حسینی در جمع استادان دانشگاه باهنر کرمان از دستاوردهای دولت در ایام گذشته و همچنین مشکلات و چالشهای پیش رو گفت و خواستار همکاری علمی و حضور تمام پتانسیلها در این راه شد.

استاندار کرمان بار دیگر بر جذب سرمایه در کرمان اشاره کرد و افزود: نمی توان تمام بار را بردوش دولت گذاشت و باید بخش خصوصی را برای حضور در این عرصه ترغیب کرد و پولهای موجود در اقتصاد استان را برای توسعه به چرخه انداخت.

وی در ادامه دست روی یک نقطه کلیدی گذاشت و به تولید ثروتی معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان در بخش پسته و خرمای استان کرمان طی ۹ ماه گذشته اشاره کرد و این سوال را مطرح کرد که به نظر استادان بخش اقتصاد کرمان باید چه کاری انجام داد که این پول وارد چرخه اقتصادی استان کرمان شود.

وی اما چالشهای اصلی بخش اقتصاد و دانشگاه را نیز مطرح کرد و گفت: توسعه و دانشگاه به واقع هر کدام راه خود را می روند و گسستی بزرگ در این میان وجود دارد که رفع نشده است.

رزم حسینی در ادامه سخنانش در جمع دانشگاهیان کرمان به مدل اقتصادی خود اشاره کرد و بیان کرد که مدل مثلث توسعه را ۱۸ ماه قبل مطرح کردم و به گفته بسیاری از کارشناسان این مدل موفق بوده است و الان همه می دانند وقتی ما جوانان بیکار را در جامعه داریم دیگر اصلاح طلب بودن و اصولگرا بودن معنی نمی دهد بلکه باید اول مشکل این جوانان را حل کنیم.

به گفته استاندار کرمان هم اکنون سیاست در استان به عقلانیت رسیده است و همه به فکر توسعه و پیشرفت استان با هر تفکر سیاسی هستند و این مسئله در راس اهداف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز دانشجویان باید مهارتهای لازم را برای حضور در بازار کار بیاموزند . در بازار ما در کنار تخصص به تجربه و مهارت نیاز دارد.

استاندار کرمان افزود: ما در کرمان باید به فکر خلف مزیت و خلق ثورت با توجه به داشته هایمان باشیم و باید سعی کنیم عقب ماندگیهایمان را جبران کنیم.

 

استان کرمان در آینده نزدیک به سه هزار مگاوات برق در صنایع نیاز دارد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان با بیان اینکه یکی از مشکلات استان تولید برق است گفت: دو تا سه سال آینده باید سه هزار مگاوات برق مورد نیاز صنایع متقاضی در حال احداث را تامین کنیم.

علی اصغر نصراللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود مشکلات، با تلاش های انجام شده و به مدار آمدن نیروگاه بمپور در سیستان و بلوچستان، کهنوج در کرمان و گنو در بندرعباس تا حد زیادی کمبود فعلی تولید برق رفع و پایداری در شبکه ها ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های به عمل آمده در استان کرمان تاکنون قریب به چهار هزار و 690 مگاوات تفاهم نامه با بخش خصوصی برای تولید انرژی منعقد شده است.

نصر اللهی افزود: به میزان دو هزار و 400 مگاوات متقاضی احداث مولد مقیاس کوچک وجود دارد که برخی از آن ها در حال اتصال به شبکه ها و برخی نیز در جریان ساختمان سازی و اخذ اعتبارات و پروانه هستند.

وی گفت: برق منطقه ای کرمان هم اکنون معادل دو هزار و 500 میلیارد ریال طرح و پروژه در دست اقدام دارد که 40 تا 60 درصد پیشرفت دارند.

وی با بیان اینکه شالوده کار اقتصاد مقاومتی تحقق اصل 44 قانون اساسی است اظهار کرد: وزارت نیرو در این راستا در زمینه تولید اقدام به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی نموده و تسهیلاتی هم برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان گفت: استان کرمان به دلیل شاخص هایی چون گرمی آب و هوا در جنوب، وسعت زیاد و رشد بخش کشاورزی و صنعتی با رشد بار انرژِی برق مواجه و با پیک بار دو هزار مگاوات روبرو است.

وی با اشاره به افزایش پیک بار مصرفی در تابستان بیان کرد: تابستان امسال و سال آینده وضعیت تولید به دلیل به مدار آمدن نیروگاه کهنوج، گنو و بمپور بهتر شده و مشکل زیادی خصوصا در جنوب استان وجود ندارد و اگر مردم هم صرفه جویی را لحاظ کنند قطعا خاموش های احتمالی وجود ندارد و تابستان و پیک بار را به راحتی می گذرانیم.

نصراللهی اظهار کرد: با وجود محدودیت منابع مالی و مشکلاتی که در زمینه قوانین و بازرسی ها وجود دارد سعی ما بر این بوده است که نقطه تعادل را رعایت کنیم و همچنین در زمینه تجهیزات سعی ما بر صیانت و نگهداشت منابع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز درست استفاده کردن از مصرف انرژی در زندگی اجتماعی ما نهادینه نشده و رسانه ها باید در این زمینه تلاش و اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.

وی گفت: شرکت برق منطقه ای کرمان دو هزار و 540 مگاوات ظرفیت نصب شده دارد و یک میلیون مشترک در شاخه های مختلف، مصرف کننده هستند.

معاونت بهره برداری برق منطقه ای کرمان پیش از این گفته بود: برق منطقه ای کرمان مسوولیت تامین برق پهناورترین استان کشور با مساحت 172 هزار کیلومتر مربع را به عهده دارد و این گستردگی باعث شده دورترین پست انتقال استان تا مرکز 480 کیلومتر فاصله داشته باشد که دمای برخی نقاط به 55 درجه می رسد.

سید ناصر میرتاج الدینی افزود: برق کرمان در حال حاضر دارای 9 خط 400 کیلوولت، 29 خط 230 کیلوولت، 96 خط 132 کیلوولت و 12 خط 63 کیلوولت جمعا به مقدار هشت هزار و 270 کیلومتر است و همچنین 198 ایستگاه پست انتقال و فوق توزیع در استان با ظرفیت 9 هزار و 707 مگاوات فعال می باشد.

 

رئیس کل دادگستری استان: دادگستری کرمان از طرح های توسعه شهری حمایت می کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضائی از طرح های عام المنفعه در چارچوب مقررات و به طور عادلانه پشتیبانی قضایی خواهد کرد و از طرح های توسعه شهری به صورت جدی حمایت می کند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد روز سه شنبه در دیدار با شهردار کرمان گفت: تلاش ها و پیگیری مدیران شهرداری در رابطه با اجرای طرح های شهری جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: با اجرای طرح های مورد نظر در شهر کرمان، چهره این شهر متحول می شود و مردم از منافع این طرح ها بهره مند خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بسیاری از خدمات مناسبی که تاکنون ارایه شده محصول تجمیع اراده ها، تلاش و اقدام مدیران بوده است و امیدواریم در آینده نیز این وفاق، همدلی و همزبانی ادامه پیدا کند.

این مسئول قضائی استان کرمان افزود: مجموعه شهرداران مناطق شهری و شهرداری کرمان همکاری بسیار خوبی را با دستگاه قضایی دارند و دستگاه قضایی نیز همراهی و همکاری مناسبی را با شهرداری دارد تا بتوان خدمات مناسب تری را به مردم ارائه کرد.

موحد تاکید کرد: دستگاه قضایی استان کرمان همکاری لازم را با شهرداری به منظور بازپس گیری زمین های واگذار شده به بخش خصوصی که اقدامی در آنها انجام نشده را انجام می دهد.

وی خطاب به شهردار کرمان گفت: مشکلات را به خوبی می دانید و توانایی اداره شهر را دارید و می دانیم کمبود منابع مالی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

شهردار کرمان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: همکاری و پشتیبانی دادگستری استان کرمان در حوزه های مختلف و فعالیت های عمران شهری شایسته تقدیر است.

ابوالقاسم سیف الهی اظهار کرد: شهرداری همواره زحمات زیادی را برای دادگستری استان کرمان داشته است.

وی گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء طرح های بزرگی را در کرمان آغاز کرده است که می تواند زمینه ساز ارائه خدمات بهتر به مردم باشد.

این دیدار به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل دادگستری استان کرمان برگزار شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران