پرواز تهران - جیرفت و بالعکس لغو شد+ 2 خبر

سایر خبرهای استان: کشت جایگزین با هدف مقابله بابحران کم آبی در کرمان رو به افزایش است/ 52 فعالیت قرآنی به مناسبت ماه رمضان در کرمان انجام می شود  

نماینده شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه جیرفت اعلام کرد: پرواز تهران - جیرفت و بالعکس که قرار بود امروز (پنجشنبه) انجام شود لغو شد.

حمید گیلانی در گفت و گو با ایرنا گفت: در روزهای پنجشنبه پرواز از تهران به مقصد جیرفت ساعت 8.30 و از جیرفت به مقصد تهران ساعت 11.30 انجام می شد.

گفت: امروز (پنجشنبه) هم قرار بود پرواز تهران - جیرفت با شماره پرواز 4575 ساعت 8.30 انجام شود که به علت پایین بودن تعداد مسافر این پرواز لغو شد.

وی تاکید کرد: با توجه به انجام نشدن پرواز از تهران، پرواز شماره 4574 هم که قرار بود از جیرفت به مقصد تهران در ساعت 11.30 انجام شود لغو شد.

گیلانی خاطرنشان کرد: لغو شدن این پرواز به علت پایین بودن تعداد مسافر بوده است.

به گزارش ایرنا، پرواز های فرودگاه جیرفت هر هفته در روزهای دوشنبه و پنجشنبه توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می شود.

 

کشت جایگزین با هدف مقابله بابحران کم آبی در کرمان رو به افزایش است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: کشت محصولاتی از جمله زعفران، گل محمدی، عناب و زرشک که نیاز به آب کم دارند، به عنوان کشت جایگزین در شهرستان های مختلف استان کرمان رو به افزایش است.

مهدی لطفعلی زاده روز پنجشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: طرح جایگزین کردن محصولات کشاورزی با مصرف کم آب در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به مصوبات هفده گانه طرح همیاران آب خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از این مصوبات مربوط به بخش کشاورزی است و بر اساس آمار موجود نزدیک به 95 درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش کشاورزی استان کرمان از جمله افزایش کشت های جایگزین، مکانیزه کردن آبیاری و موارد دیگر در یک برنامه پنج ساله می توان بیش از 100 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی کرد.

وی به محصولات جایگزین در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: کشت درخت عناب از جمله موارد جایگزین می باشد که در شهرستان های زرند، بردسیر، سیرجان و کرمان کشت شده است.

لطفعلی زاده گفت: کشت درخت عناب با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده و برگزاری کلاس های آموزشی و ترویج این موضوع، مورد استقبال کشاورزان واقع شده است.

وی گفت: در برنامه ریزی های انجام گرفته از سوی این سازمان هر سال به میزان 500 هکتار به مزارع گل محمدی استان کرمان اضافه می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با هماهنگی مدیریت حفظ نباتات و بازدیدهای صورت گرفته از مناطق مورد نظر و بعد از تایید سالم بودن نهال ها و صدور گواهی توسط مدیریت حفظ نباتات نسبت به حمل و توزیع نهال در بین کشاورزان اقدام می شود.

وی با اشاره به کمک هزینه برای کاشت و ترویج گل محمدی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در خصوص خرید نهال گل محمدی درصدی از قیمت خرید نهال را به عنوان یارانه و برای کمک به کشاورزان در نظر گرفته است.

وی اظهار کرد: میزان آب مورد نیاز برای کاشت گل محمدی، زعفران و عناب در حدود سه هزار متر مکعب در هکتار است.

وی گفت: با توجه به محدودیت ها و مشکلات موجود در تهیه نهال زرشک ایجاد نهالستان در شهرستان بردسیر با هدف تامین نهال زرشک در سال های آتی در نظر گرفته شده است.

خشکسالی های متوالی در 17سال گذشته و برداشت بی رویه از سفره های آب زیر زمینی، استان کرمان را با بحران آب مواجه کرده است.

سالانه یک میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب در دشت های استان کرمان وجود دارد.

استاندار کرمان طی دو سال اخیر با فعال کردن شورای حفاظت از منابع آب استان طرح همیاران (پلیس) آب را در دستور کار قرار داد.

اصلاح الگوی کشت و استفاده از محصولات با نیاز کم به آب، اجرای روش های نوین آبیاری در مزارع و باغات با استفاده از تسهیلات دولت، خاموشی یا حذف موتورپمپ ها، تحویل حجمی آب، کاهش سطح زیر کشت برخی محصولات با توجه به وضعیت آب دشت ها و تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز از جمله این مصوبات و راهکارها بوده که با مشارکت مردم و کشاورزان در دست اجرا هستند.

 

52 فعالیت قرآنی به مناسبت ماه رمضان در کرمان انجام می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: این اداره برای ماه مبارک رمضان در 52 فعالیت قرآنی مشارکت دارد و برنامه شمیم وحی افتتاحیه فعالیت های قرآنی در ماه رمضان است.

فرشید فلاح شامگاه سه شنبه در حاشیه برنامه کرسی تلاوت قرآن کریم ( شمیم وحی ) در مسجد جامع کرمان در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: کرسی تلاوت قرآن یکی از سلسه برنامه های ماه مبارک رمضان است که توسط جمعی از دستگاه های مختلف با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می شود.

وی گفت: در واقع در بحث مشارکت بیشترین فعالیت قرآنی بر دوش مردم است و دولت کمترین نقش را دارد.

وی بیان کرد: این مراسم با همکاری دستگاه های مختلف به خصوص شهرداری تهران و کرمان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از مردم استان خواست در 52 برنامه قرآنی که در ماه مبارک رمضان برگزار می شود مشارکت داشته باشند.

قاری بین المللی قرآن نیز درباره اهداف طرح شمیم وحی گفت: چند نکته سبب شد امسال را در خدمت مردم عزیر در داخل ایران باشم.

حامد شاکر نژاد ادامه داد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم در چند سال اخیر بوده و هنوز هم ایشان تاکید به برگزاری محافل و کرسی های قرآنی تاکید دارند.

وی گفت: به همین دلیل تصمیم بر این شد در قالب شمیم وحی به بیانات رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم و برگزاری کرسی های تلاوت قرآن را سرلوحه برنامه ها قرار دهیم.

وی اظهار کرد: نکته اساسی در این طرح و کاروان قرآنی نور که در کشور اجرا می کنیم بحث حمایت از محرومان و همچنین تعظیم خانواده شهدا با اولویت خانواده شهدای قرآنی است.

شاکر نژاد گفت: از دیگر برنامه ها آزادی زندانیان و تهیه جهیزیه برای نیازمندان بوده که در استان کرمان هم این برنامه ها دنبال شده است.

وی از دیگر برنامه های کرسی تلاوت قرآن را مشاوره و کمک به علاقمندان تلاوت قرآن نام برد و گفت: بنا داریم یک انقلاب قرآنی با حضور جوانان و نوجوانان ایجاد کنیم که از خواسته های بزرگ و مهم مقام معظم رهبری است که تحقق یافته و انشاء الله با سرعت بیشتر پیگیری خواهیم کرد و با ارتباط سازنده قرآنی ما قوی تر شود.

وی سپس با صدای دلنشین آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد.

حجت الاسلام علی عارفی مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آیین به تفسیر قرآن کریم پرداخت. از قاریان استانی نیز مجید طالبی زاده به قرائت قرآن پرداخت.

همچنین در این آیین از خانواده شهیدان سیف الدینی که سه شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و نیز از خانواده شهید میرکمالی روحانی قاری قرآن تجلیل شد.

حامد شاکر نژاد دارنده مقام اول مسابقات بین المللی قرآن در کشور عربستان است.

وی دارای سبک تلاوت قرآن است و بسیاری از قاریان موفق از این سبک استفاده می کنند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران