امام جمعه کرمان: بزرگترین درد مردم نداشتن شغل است+ 8 خبر

سایر خبرهای استان: دبیر کل اتاق بازرگانی کرمان منصوب شد/ بیش از 9 هزار میلیارد ریال تفاهمنامه سرمایه گذاری در جیرفت امضا شد/ جذب فرصت های سرمایه گذاری در هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان/ کتاب تاریخ تجارت و اقتصاد کرمان به چاپ رسید/ سه شبکه تلویزیونی هفته فرهنگی کرمان در تهران را پوشش می دهند/ انتقاد رییس مجمع نمایندگان کرمان از کم توجهی به پیشگیری از وقوع جرم/ رییس کل دادگستری کرمان: باید به استقبال سرمایه گذار برویم/ 146 مرکز درمان مواد مخدر در شهرستان کرمان فعال است/ نماینده کرمان در مجلس: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بزودی به صحن علنی مجلس می آید  

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروز بزرگترین درد مردم نداشتن کار یا شغل و درآمد مکفی برای ادامه زندگی است.

آیت الله سید یحیی جعفری روز شنبه در نشست مشترک شورای اداری و قضایی استان کرمان که به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل دادگستری استان برگزار شد افزود: برخی کارها را مسوولان باید اورژانسی انجام دهند و مرکزی برای رسیدگی به این مسایل اضطراری وجود داشته باشد تا تکلیف مردم را روشن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر معیشت مردم حل شود از حجم مراجعات مردم به مسوولان کاسته می شود.

وی همچنین گفت: از ابتدا با حضور افاغنه در کشور و استان کرمان مخالف بوده ام.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: افاغنه فرصت های شغلی زیادی را اشغال کرده اند و به امنیت و سلامت جامعه ضربه می زند و جوابی که به ما می دهند این است که کارهایی از سوی افاغنه انجام می شود، ایرانی ها انجام نمی دهند.

وی اظهار کرد: مگر این کارها چه میزان سخت است و چقدر دشوار است که ایرانی ها آنها را انجام نمی دهند.

آیت الله جعفری با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: در راس شهدای هفتم تیرماه شهید بهشتی بود که تبلیغات شوم دشمنان علیه او آنقدر گسترده بود که خودی ها و متدینین نیز به این مرد بزرگ بدبین شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد بعد از شهادت دکتر آیت الله بهشتی گریه ها بر سر این عزیز گرانقدر کردند.

وی گفت: باید همواره کسب بصیرت کنیم و مواظب باشیم تحت تاثیر تبلیغات مسموم قرار نگیریم.

امام جمعه کرمان با اشاره به حجم سنگین ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی افزود: قاضی معجزه که نمی تواند کند و باید وقت کند تا به پرونده ها رسیدگی کند.

 

دبیر کل اتاق بازرگانی کرمان منصوب شد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، با صدور حکمی، مسعود رشیدی نژاد را به عنوان دبیرکل این اتاق منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان کرمان، رشیدی نژاد روز شنبه گذشته در نشست شورای اداری این اتاق با حفظ سمت مدیریت مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی، آموزش و انتشارات اتاق بازرگانی کرمان، به سمت دبیرکل اتاق کرمان منصوب شد.

دبیرکل اتاق کرمان در این نشست گفت: برای رسیدن به نتیجه خوب باید صداقت و خلوص در کار معیار قرار گیرد.

مسعود رشیدی نژاد از تعلق خاطر پرسنل به محیط کار به عنوان یک ارزش یاد کرد و گفت: تک تک همکاران می توانند در پیشبرد اهداف سازمان موثر باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با توجه به حضور ریاست اتاق کرمان در اتاق ایران، انتظارات از اتاق کرمان افزایش یافته است و لازم است همه همکاران با کار کارشناسی فعالیت های خود را به انجام برسانند.

انتخابات هشتمین دوره اتاق بازرگانی استان کرمان 18 اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار شد که در پایان 15 نفر به عنوان اعضای هیات نمایندگان انتخاب شدند.

در این دوره مهدی سیاوشی به عنوان رییس کمیسیون گردشگری، حمید عزت آبادی پور به عنوان رییس کمیسیون امور زیربنایی، فخری الله توکلی رییس کمیسیون قالی و فرش و محمدعلی محمد میرزاییان به عنوان رییس کمیسیون بازرگانی انتخاب شدند.

در این انتخابات، حسین نجف آبادی پور به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی، عباس جبالبارزی به عنوان رییس کمیسیون صنعت، جلیل کاربخش به عنوان رییس کمیسیون بانک، بیمه و مالیات و آرش علوی به عنوان رییس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار معرفی شدند.

پیش از این نیز در انتخابات اعضای هیات رییسه هشتمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، محسن جلال پور به عنوان رییس اتاق، سید مهدی طبیب زاده نایب رییس اول، محمد جلال مآب نایب رییس دوم، محسن رشید فرخی خزانه دار و محسن ضرابی به عنوان دبیر هیات رییسه اتاق کرمان انتخاب شده بودند.

محسن جلال پور 24 خرداد سال جاری در انتخابات اتاق ایران به عنوان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انتخاب شد.

 

بیش از 9 هزار میلیارد ریال تفاهمنامه سرمایه گذاری در جیرفت امضا شد

فرماندار جیرفت گفت: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان جیرفت، 9 هزار و 90 میلیارد ریال تفاهمنامه سرمایه گذاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی امضا شده است.

احمد امینی روش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان سرمایه گذاری در قالب 91 طرح در بخش های مختلف کشاورزی، خدمات، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و سایر زیر ساخت ها اجرا می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اشتغال یکی از دغدغه های خانواده ها و مسوولان به شمار می رود، بهره برداری از این طرح ها می تواند در اشتغالزایی افراد جویای کار نقش موثری داشته باشد.

امینی روش خاطرنشان کرد: پیش بینی اشتغال 91 طرح سرمایه گذاری در شهرستان دو هزار و 814 نفر به صورت مستقیم است.

وی تاکید کرد: این میزان تفاهمنامه سرمایه گذاری با 20 سال اعتبارات دولتی اختصاص یافته به شهرستان برابری می کند.

فرماندار جیرفت تاکید کرد: حتی اگر بخشی از این طرح ها هم مورد بهره برداری قرار گیرد، تحول چشمگیری در بخش های مختلف شهرستان را شاهد خواهیم بود.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: در مثلث توسعه اقتصدی شهرستان علاوه بر امضای تفاهمنامه های سرمایه گذاری، طرح هایی هم که به دلایل مختلف تعطیل شده بودند شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، کارخانه فراوری محصولات کشاورزی سنوس، کارخانه تراکتورسازی، کارخانه شیر پگاه، کارخانه تولید آرد، کارخانه صنایع غذایی ویس، کارخانه روغن کشی زیتون و ده ها کارخانه از جمله واحدهای تولیدی بودند که با پرداخت سرمایه در گردش مورد حمایت قرار گرفتند.

امینی روش تصریح کرد: در قالب طرح های مثلث توسعه اقتصادی شهرستان، نخستین کارخانه تولید آهن در شهرستان و جنوب کرمان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون دبیرخانه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان، تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن این طرح ها به کار گرفته است و تا رسیدن این طرح ها به مرحله اجرا، دیگر از پذیرش طرح جدید خوداری می شود.

فرماندار جیرفت تصریح کرد: اگر در سنوات گذشته هم چند درصد از این تفاهمنامه ها در شهرستان اجرایی شده بود امروز با این همه حجم مشکلات مواجه نبودیم.

امینی روش ادامه داد: تاکنون بخشی از این طرح ها به مرحله اجرا درآمده و مابقی هم در دست اقدام است که مشکلات پیش روی سرمایه گذاران با روحیه جهادی پیگیری و مرتفع می شود.

به گزارش ایرنا، مثلث توسعه اقتصادی، ایده استاندار کرمان بود که این مثلث از سه راس، نماینده مجلس، نماینده دولت و کارآفرینان تشکیل شده و در این بین ائمه جمعه نیز به عنوان ناظر بر این مثلث مشارکت دارند.

حدود دو سال از فعالیت طرح مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان جیرفت می گذرد که منجر به عقد تفاهمنامه 91 طرح سرمایه گذاری در بخش های مختلف شده است.

شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.

 

جذب فرصت های سرمایه گذاری در هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان

رییس کمیته فرصت های سرمایه گذاری جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران گفت: ماموریت اصلی ما بهره برداری از فرصت هفته فرهنگی برای درآمدزایی و جذب فرصت های سرمایه گذاری است.

هاشم مظفری عصر شنبه در نشست بررسی برنامه ها جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران افزود: چارچوب برنامه ها را بر اساس مدل توسعه و از ظرفیت تجمع کرمانی ها در مرکز در نظر گرفتیم.

وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری در استان کارهای بسیاری انجام شده که بر اساس مثلث اقتصادی ارتباطی با 14 کمیته برقرار کردیم و به نظر می رسد یک کار منحصر بفرد در روز سرمایه گذاری شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر شرکت های کارآفرین تاکنون 10 پروژه برجسته را که سرمایه گذاری ویژه می طلبد طراحی کردیم تا در این جشنواره ارائه شده است.

مظفری گفت: 110 نهاد سرمایه گذاری مرتبط داشتیم و افرادی از پارک های علم و فناوری، اتاق بازرگانی، سفارتخانه ها، رییس اتاق بازرگانی ترکیه، روسای سازمان های صنعت عراق و افغانستان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در روز برگزاری جشنواره حراج پروژه را داریم و بحث ها آغاز می شود و لوح های فشرده چند رسانه ای را برای این طرح ها طراحی می کنیم.

وی گفت: تدوین کتابچه طرح های برتر و تجلیل از سرمایه گذاران برتر را نیز در برنامه داریم.

مظفری افزود: در حوزه وقف اگر حمایت از سرمایه گذاران را داشته باشیم می توانیم با ایجاد موج خبری سرمایه های ویژه ای را جذب کرد.

رییس کمیته مفاخر و نام آوران این جشنواره هم گفت: حامی نمایشگاه هستیم و بخش اعظم غرفه ها را پیمانکاران ما انجام می دهند.

عشرت شایق افزود: روزنامه همشهری قبل، حین و بعد از برگزاری این جشنواره همه پوشش های تبلیغاتی را انجام می دهد و بیلبوردها و پورتابل های شهر تهران را نیز در اختیار گرفته ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 22 تهران گفت: منطقه 22 شهرداری تهران منطقه جدید و پایلوت گردشگری است.

وی ادامه داد: 374 سرای محله در تهران هر گونه پوستر و اطلاعیه ای که رابطه با این جشنواره به دست آنها برسد را در محلات توزیع و تبلیغ می کنند.

شایق گفت: هدف این است که کرمان در تهران در بزرگراه ها و محلات دیده شود و در خانه های فرهنگ، فرهنگسراها و کتابخانه ها نیز نامی از این جشنواره و کرمان را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بیش از دو هزار مفاخر ملی و فراملی استان کرمان وجود دارد اما مجبور هستیم که برترین های آنها را در دو جلد کتاب معرفی کنیم.

شایق با اشاره به اینکه کمیته ایثارگران را بالاتر از مفاخر دیدیم افزود: 15 شهید زنده استان را بویژه سردار حاج قاسم سلیمانی جزء این مفاخر مطرح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه استان های اردبیل، تبریز، لرستان و سیستان و بلوچستان به تهران آمدند اما دیده نشدند گفت: برای دیده شدن در همه موضوعات خواهر خواندگی داشته باشیم همانطور که اصفهان در 20 استان خواهر خوانده دارد.

وی ادامه داد: استان کرمان نیز باید در حوزه های مختلف خواهر خواندگی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برگزاری شب شعر و اهل قلم و توجه به رسانه ها در شب دوم جشنواره برنامه ریزی شده است.

فرشید فلاح اظهار کرد: رونمایی از دو کتاب شعر و معرفی شعرای سرشناس کرمان است و تجلیل از دو شاعر بزرگ بویژه احمدرضا احمدی را در این جشنواره خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای اجرای تئاتر و موسیقی از گروه های داوطلب نام نویسی شده است و همچنین غرفه مطبوعات کرمان با وجود اینکه همزمان با برگزاری جشنواره مطبوعات است نیز برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 800 اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات کرمان رسیده است گفت: در جشنواره مطبوعات ایران چهار هزار نفر شرکت می کنند و اینکه در استان کرمان این تعداد افراد شرکت کرده اند قابل توجه است.

 

کتاب تاریخ تجارت و اقتصاد کرمان به چاپ رسید

کتاب تاریخ تجارت و اقتصاد کرمان از هزاره نهم پیش از میلاد تاکنون با همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به چاپ رسید.

مولف این کتاب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تهیه مطالب این کتاب چهار سال زمان برده و به گونه ای بسیار ارزشمند و کارشناسی شده صفحه آرایی و چاپ شده است.

محمدعلی گلاب زاده گفت: این کتاب در یکهزار و 500 صفحه و دو جلد به چاپ رسیده و در یک جعبه ویژه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مفاخر اقتصادی استان از یکهزار سال پیش تاکنون در این کتاب مورد اشاره قرار گرفته است.

وی گفت: فعالیت کارآفرینان، بناهای ماندگار، بازرگانان متخصص و متخصصان بازرگان گوشه ای از اطلاعات مندرج در کتاب تاریخ تجارت و اقتصاد کرمان است.

گلاب زاده افزود: این کتاب در آیینی با حضور استاندار و شخصیت های اقتصادی استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس در روز اول مرداد امسال رونمایی می شود.

 

سه شبکه تلویزیونی هفته فرهنگی کرمان در تهران را پوشش می دهند

دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان در تهران گفت: سه شبکه تلویزیونی این جشنواره را پوشش می دهند و امیدواریم با کمک رسانه ملی برنامه را پوشش دهیم و کار را فراگیرتر کنیم.

یاسر سلیمانی عصر شنبه در نشست بررسی برنامه های هفته فرهنگی کرمان که با حضور استاندار کرمان برگزار شد افزود: 28 کمیته و کارگروه برای برگزاری جشنواره و هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران تشکیل داده ایم و تا زمان برگزاری جشنواره یک ماه زمان داریم.

وی گفت: از اوایل اسفندماه سال گذشته کار را در قالب جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان آغاز کردیم و شورای مرکزی با مرکزیت استانداری کرمان تشکیل شد و همه حوزه های استان کرمان را شامل می شود.

وی ادامه داد: هدف ما از معرفی کلی استان این بود که بتوانیم در حوزه گردشگری و مسائل اقتصادی نتایجی بگیریم.

وی گفت: تاکنون 120 جلسه را در مورد این جشنواره با مدیران و مسوولان استان برگزار کردیم و به سراغ 18 فرمانداری رفتیم.

دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان در تهران اظهار کرد: نمی خواستیم ظرفیت های شهرستان ها در ظرفیت های استان گم شود و می خواستیم برای آنها برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: سمینارها، برنامه شب ها و سخنران های جشنواره مشخص شده و تلاش برای پررنگ تر شدن کارها داریم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: سه دبیرخانه در تهران در منطقه 22 و 11 تهران به عنوان دو منطقه پشتیبان استان راه اندازی شده و در چهار استان در شرق، غرب و جنوب کشور نیز دبیرخانه داریم.

وی گفت: دو هفته مانده به زمان جشنواره از رسانه ملی و سایر حوزه ها تبلیغات را آغاز می کنیم و دو هزار عکس از مناطق تاریخی کرمان را در مترو تهران که روزانه دو تا سه میلیون نفر از آن استفاده می کنند، توزیع می شود.

وی افزود: هر شهرستان متناسب با توانایی خود ظرفیت هایش را ارایه می دهد و امکان فروش محصولات هم وجود دارد.

دبیر جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان تصریح کرد: 26 نفر کرمانی در شهرداری تهران داریم که در مسوولیت های مختلف از جمله معاون و مدیرکل فعالیت دارد که برای برگزاری این جشنواره به ما بسیار کمک کردند.

وی گفت: شرکت مس سرچشمه اسپانسر چاپ کتاب مفاخر استان کرمان است و قرار است 10 تندیس از مفاخر استان بعد از جشنواره در بوستان های تهران نصب شود.

 

انتقاد رییس مجمع نمایندگان کرمان از کم توجهی به پیشگیری از وقوع جرم

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: در مسایل و مشکلات اجتماعی متاسفانه کمتر به پیشگیری از وقوع جرم توجه می کنیم.

به گزارش ایرنا محمد مهدی زاهدی روز شنبه در نشست مشترک شورای اداری و قضایی استان کرمان که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری استان برگزار شد افزود: براساس گزارش های رسیده مواد مخدر به دبیرستان های پسرانه و دخترانه نیز رخنه کرده است.

وی اظهار کرد: معلمان در راستای مقابله با مواد مخدر نقش و وظیفه سنگینی را بر عهده دارند که باید این موارد را جدی بگیرند.

وی گفت: در مسایل اجتماعی، نگرانی های امنیت اجتماعی و معضلات اجتماعی ایجاد شده نیز همواره پیشگیری اهمیت بیشتری نسبت به درمان دارد زیرا گاهی اوقات درمان هزینه معنوی و مالی بسیاری را دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مسایل اقتصادی در وقوع جرایم افزود: بسیاری از مسایلی که در محاکم قضایی مطرح می شود ناشی از مسایل و مشکلات اقتصادی خانواده ها است.

وی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که افراد به ناچار مجبور نشوند دست به کاری بزنند که به معضلات اجتماعی ختم شود.

زاهدی به جایگاه قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه مانند طبیبی است که می تواند در راستای معالجه بیمار اقدام کرده و آرامش را برای مردم ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: حجم بالای کار قضات نیز یک مشکل به شمار می رود که باید تلاش کنیم قضات بیشتری استخدام شوند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به سبک زندگی اسلامی - ایرانی تاکید کرده اند که موجب رفع بسیاری از مشکلات می شود و باید در راستای توسعه این سبک زندگی اقدام کنیم.

زاهدی افزود: رونق عدالت اجتماعی یکی از مولفه های زندگی به سبک اسلامی ایرانی است.

وی اظهار کرد: فرهنگ کار، ازدواج، زندگی کردن، دوری از تجملات از دیگر مولفه های زندگی به سبک ایرانی و اسلامی است.

وی همچنین گفت: در زمینه حضور افاغنه پیگیری های جدی در کشور و استان کرمان انجام شده که نتایج خوبی داشته و بزودی این مصوبات اجرایی خواهد شد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: نزدیک 17 درصد جمعیت شمال استان کرمان افاغنه هستند که باید با همت جمعی برای حل این مشکلات اقدام کنیم.

 

رییس کل دادگستری کرمان: باید به استقبال سرمایه گذار برویم

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید به استقبال سرمایه گذار برویم و موانع پیش روی او را از میان برداریم.

یدالله موحد روز شنبه در نشست مشترک شورای اداری و قضایی استان کرمان که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری استان برگزار شد افزود: باید فرهنگ حمایت از سرمایه گذاری را نهادینه کرده و ارتقا بخشیم.

وی تاکید کرد: مدیران اجرایی باید بین سرمایه گذار اقتصادی با مفت خور اقتصادی فرق بگذارند.

وی گفت: یک سرمایه گذار می آید و سرمایه با خود می آورد تا سرمایه های موجود را افزایش دهد و یکی می آید که سرمایه ببرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: عرصه باید برای کسی که می خواهد بیاید و ببرد، بسته شود و نباید اجازه داد از فرصت ایجاد شده در استان کسانی سوء استفاده کنند و هیچ عذری در این عرصه قابل قبول نیست.

وی گفت: باید مقابل فساد، تعدی و تعرض به اموال عمومی مقابله کنیم.

موحد امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری را یکی از مباحث اصلی در استان کرمان اعلام کرد و افزود: در این زمینه وفاقی بین مدیران استان شکل گرفته است و همه اعتقاد دارند که باید به سهم خود در این عرصه تلاش کنند و قطعا دستگاه قضایی نیز یکی از ماموریت های خود را دفاع از سرمایه گذاری های مشروع و قانونی می داند.

وی ادامه داد: باید برنامه محوری و مشترک ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد بین دستگاه های نظارتی و اجرایی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید از طریق برنامه های مشترک و برگزاری دوره های آموزشی با آسیب ها و تهدیداتی که سلامت نظام قضایی را به خطر می اندازد، برخورد کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: پایداری هر نظام در گرو سلامت اداری آن است و اگر در ذهن مردم گزینه های قانون گریزی و مانند این موضوع ایجاد شود، بی اعتمادی به دولتمردان را ایجاد کرده و افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: دیدید که پرونده های اقتصادی بزرگ چه ضربه ای به اعتماد مردم زده است.

وی گفت: باید در کنار هم با مشارکت فکری و همراهی جلوی فساد را گرفت که این امر در قالب یک برنامه مشترک بین دستگاه های نظارتی و اجرایی امکان پذیر است.

موحد بر تقویت دوایر حقوقی دستگاه ها تاکید کرد و افزود: بین دوایر حقوقی دستگاه های اجرایی هم افزایی برای حراست از اموال عمومی وجود ندارد و هر کدام به صورت جزیره ای عمل می کند که این امر با آموزش و جلسات مشترک باید برطرف شود.

وی بیان کرد: جایگاه دوایر حقوقی نیز متناسب با شان آنها نیست و باید دید ساختار اداری این دوایر حقوقی کجاست؟

وی گفت: عناوین حقوقی مختلفی که از سوی نهادهای اجرایی به دستگاه قضایی معرفی می شود نشان می دهد که این واحد، جایگاه خود را ندارد و به درستی تعریف نشده است.

این مقام قضایی عنوان کرد: دوایر حقوقی ادارات جایگاه اداری مناسب ندارند و از حقوق درستی نیز برخوردار نیستند که یک آسیب به شمار می رود.

وی گفت: نیازمندیم که واحدهای حقوقی را از همه جهات ببینیم و از نظر آنها در تمامی امور استفاده کنیم.

موحد افزود: دستگاه قضایی باید در جهت تامین بهداشت حقوقی و قضایی جامعه تلاش کند و آنچه امروز دستگاه قضایی را زمین گیر و مسیر حرکت به سوی چشم اندازهای مورد نظر این دستگاه را کند کرده، حجم گسترده ورودی ها به این دستگاه است.

وی بر ارتقای بهداشت حقوقی و قضایی تاکید کرد و گفت: در اسناد بالادستی برای قوه قضاییه اهدافی تعیین شده که این قوه باید برای رسیدن به آن تلاش کند و در این راه قوه قضاییه نیاز به همراهی و مساعدت مردم و همه نهادهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی افزود: یکی از ویژگی های تعیین شده در سند چشم انداز برای قوه قضاییه این است که در افق 1404 باید به عنوان یک قوه مستقل، عدالت گستر، کارآمد و اثرگذار در تمامی عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و امنیتی کشور مطرح باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: قوه قضاییه با اصلاح ساختارها و قوانین و نیز با صدور احکام متقن و مستحکم، دادرسی های منصفانه و عادلانه و اطلاع رسانی باید اعتماد مردم را به دست آورد.

وی دسترسی به عدالت را دارای دو وجه دانست و گفت: وجه اول وجود فضای فیزیکی است و بخش دوم مربوط به کیفیت دادرسی ها و ایجاد تحول در این زمینه است تا عدالت مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه عدالت قضایی به منظور دسترسی مردم به عدالت مطرح شده تا مردم به عدالت اسلامی دسترسی داشته باشند.

موحد با اشاره به ویژگی دیگر تعیین شده برای قوه قضاییه گفت: ویژگی دیگر این است که نظام قضایی کشور باید مشارکت پذیر باشد و بیشتر مشارکت مردم را فراهم کند که تاکنون در این زمینه با اقدامات مختلفی از جمله راه اندازی شوراهای حل اختلاف و تصویب قانون مجازات اسلامی، نقش نهادهای مدنی برجسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در قوانین جدید به نقش مردم در حمایت از محیط زیست، زنان و کودکان نیز تاکید شده که براساس این قوانین می توانند مانند شاکی خصوصی وارد شوند و در تمام مراحل دادرسی شرکت داشته باشند.

موحد گفت: امروز در دستگاه قضایی راه اندازی تشکیلات مشاوره خانواده در حال تاسیس است تا بتواند از فروپاشی خانواده ها جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر تعریف شده برای دستگاه قضایی، روزآمد و کارآمد بودن است ادامه داد: امروز دستگاه قضایی در زمینه بهره گیری از فن آوری های نوین پیشگام بوده است.

وی با اشاره به مکانیزه شدن 120 شورای حل اختلاف استان کرمان، گفت: این اقدام به منظور تسهیل ارایه خدمات قضایی انجام شده که تداوم خواهد یافت.

رییس کل دادگستری استان کرمان پاسداری از حقوق عامه را یکی دیگر از ویژگی های دستگاه قضایی ذکر کرد و افزود: در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

از اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

 

146 مرکز درمان مواد مخدر در شهرستان کرمان فعال است

فرماندار کرمان گفت: 146 مرکز درمان مواد مخدر ( ام.ام.تی ) در این شهرستان فعال است.

محمدعلی توحیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: حدود 400 مرکز ام. ام. تی در استان کرمان وجود دارد.

وی اظهار کرد: دو مرکز گذری ترک مواد مخدر، دو مرکز مشاوره، شش مرکز اقامتی میان مدت و یک مرکز بلند مدت ترک اعتیاد در شهرستان کرمان فعالیت می کنند.

وی سال گذشته را در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر در شهرستان کرمان همراه با موفقیت دانست و گفت: بیش از 107 تن انواع مواد مخدر طی سال گذشته در استان کرمان کشف شده است.

رییس شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان افزود: شورای مبارزه با مواد مخدر این استان بعد از تهران رتبه نخست را در زمینه مبارزه با مواد مخدر کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 11 و نیم تن مواد مخدر طی سال گذشته در شهرستان کرمان کشف شده است.

توحیدی از انهدام 9 باند توزیع مواد مخدر و دستگیری دو هزار و 300 متهم و معتاد به مواد مخدر طی سال گذشته خبر داد و گفت: 760 نفر از دستگیرشدگان نیز به مراکز تبصره 16 به منظور ترک مواد مخدر فرستاده شده اند.

وی افزود: بیش از هزار و 340 باب منزل مسکونی مشکوک در سال 1393 مورد بازرسی قرار گرفت و بیش از 20 طرح مقابله با خرده فروشان در شهرستان کرمان به مرحله اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان سال گذشته 16 نشست تشکیل داده است.

فرماندار کرمان با بیان اینکه اولویت های کاری سال جاری این شورا در چهار موضوع پیگیری می شود اظهار کرد: خانواده، آگاهی و پیشگیری از مواد مخدر از جمله اولویت های کاری این شورا است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 50 درصد در موضوع اطلاع رسانی خانواده ها و در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر کار انجام شده است.

توحیدی انجام اقدامات آموزشی و فرهنگی در زمینه آگاه سازی جامعه از مضررات مصرف مواد مخدر در آموزش و پرورش را به عنوان رکنی رکین در آگاه سازی و ایمن سازی جوانان و جامعه به عنوان دیگر اولویت کاری این شورا نام برد.

وی گفت: طی سال گذشته و سال جاری با کارفرماهای واحدهای صنعتی، خدماتی و کارگری نشست هایی برگزار و ضرورت سلامت کارگران در ارتقاء بازده کاری توضیح داده شده است.

وی به توفیقات سمن ها در بخش بهبود یافتگان و ترک مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته و جاری همکاری خوبی با سمن ها داشته ایم.

فرماندار کرمان گفت: نمایشگاه هایی در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر در شهرستان کرمان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: وزیر کشور هم بر اجتماعی کردن مقابله، برخورد و درمان مواد مخدر با جدیت تاکید دارد و این امر در شهرستان کرمان هم در حال پیگیری است.

وی گفت: مدیران محلی و منطقه ای شهرستان کرمان نیز موظف به استفاده از امکانات برای بهبود افراد معتاد و مصون سازی مناطق در این بخش شده اند.

توحیدی افزود: شوراهای اسلامی باید در زمینه مقابله با مواد مخدر و آگاه سازی از مضررات پیشگیری و درمان کمک کنند.

وی اظهار کرد: دیدار با خانواده معظم شهدای مبارزه با مواد مخدر نیز به دلیل آگاه سازی جامعه در حال اجرا است.

وی گفت: استفاده از خیرین برای درمان معتادان و اطلاع رسانی، پیشگیری و ایجاد اشتغال در این قشر در دستور کار قرار دارد.

فرماندار کرمان به برگزاری چهار دوره آموزشی در راستای توانمند سازی سمن ها در زمینه مقابله با مواد مخدر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش بهبود یافتگان، 11 نشست اتاق فکر و شناسایی خیرین فعال در این بخش از جمله اقدامات انجام شده است.

وی از تصویب ماده 16 برای بانوان خبر داد و گفت: طبق این دستورالعمل بایستی اردوگاهی مشابه اردوگاه ترک اعتیاد مردان برای زنان تاسیس شود.

 

نماینده کرمان در مجلس: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بزودی به صحن علنی مجلس می آید

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بزودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در نشست مشترک شورای اداری و قضایی استان کرمان که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری استان برگزار شد افزود: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی از یک سال و نیم قبل مطرح شده که بعد از نشست های متعدد این طرح نهایی شده است.

وی ادامه داد: با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت فرا قوه ای در راستای مبارزه با فساد اقدام می شود.

وی تاکید کرد: تخلفات بزرگ اقتصادی نقش دشمن را در تخریب ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه هایی که امروز در زمینه مقابله با فساد عمل می کنند، براساس ماموریت های تعریف شده اقدام می کنند و رویکرد مواجه با این اقدامات در این سازمان ها ناقص است.

وی ادامه داد: اصلی ترین موضوع در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، موضوع مباحث اقتصادی و آثار آن در دستگاه قضایی است.

پورابراهیمی گفت: دستگاه قضایی در دو سال گذشته آمار بسیار خوبی در رسیدگی به پرونده ها داشته است.

وی تاکید کرد: اگر زیرساخت های اقتصادی در استان و کشور برطرف نشود، نگرانی ها درباره افزایش این مشکلات پا برجا خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از خدمات دستگاه قضایی استان کرمان گفت: رییس کل کنونی این دستگاه در زمان مدیریت خود منشاء تحولات بسیار خوبی در استان شده اند.

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران