استاندار کرمان: خدمات جاری خیرین باید بهبود و توسعه یابد+ 3 خبر

سایر خبرهای استان: نماینده کرمان مجلس: فرار مالیاتی چالش اصلی اقتصاد کشور است/ امام جمعه کرمان: عدالت در اخذ مالیات اجرا شود/ مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان: با افرادی که از دادن مالیات فرار می کنند برخورد می شود  

استاندار کرمان گفت: همه کسانی که مسوول هستند باید خدمات جاریه ای که توسط خیرین به دست ما رسیده است را بهبود و توسعه بخشند.

علیرضا رزم حسینی شامگاه جمعه در بازدید از پرورشگاه دیلمقانی و دیدار با فرزندان این مرکز افزود: ما و همه مسوولان باید به بهبود وضعیت موقوفه بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم صنعتی و دیلمقانی از پیشگامان خیرین مجتمع های پرورشی در استان کرمان هستند.

وی تاکید کرد: باید در پرورشگاه دیلمقانی باغ و گلستانی ایجاد شود که بچه های این مجتمع از آن استفاده کنند.

استاندار کرمان گفت: ممکن است روش های آموزشی قدیمی جوابگو نباشد لذا باید آموزش ها با سبک و روش های جدید جایگزین آموزش های سبک قدیم شود که حتما شما این کار را خواهید کرد.

وی افزود: مساعدت لازم صورت گیرد تا جابجایی حفر چاه آب این مجتمع انجام شود و فضای خشک مجتمع به گلستان تبدیل شود.

رزم حسینی از سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خواست در صورت امکان مدارس نیمه تمام استان در اختیار موقوفات قرار گیرد تا به عنوان شعبه دوم پرورشگاه دیلمقانی و سایر پرورشگاه ها باشند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: اگر موقوفات همکاری و مساعدت نمایند آمادگی لازم را در این خصوص داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان هم در این دیدار گفت: پرورشگاه دیلمقانی در دو بخش دختران و پسران فعالیت می کند.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده افزود: بخش پسران این مجتمع از سال 1386 فعال تر شده و تاکید مرحوم دیلمقانی نیز بر ایتام پسر بوده است.

وی بیان کرد: از دیگر کارهای ما بازخوانی مجدد و با دقت وقف نامه مرحوم دیلمقانی بوده که در آن به نکات بسیار خوب رسیده ایم.

وی گفت: این مجتمع از سال 1385 تاکنون شاهد تحولاتی بوده و در دوران بلوغ بیش از 200 نفر زیر پوشش بوده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: پنجاه نفر پرسنل در این مجتمع خدمت می کردند اما به دلیل هزینه های زیاد باید تقلیل می شدند که اکنون به 20 نفر رسیده است.

وی گفت: یکی دیگر از کارهای ما در این مجموعه این است که مجتمع در گذشته به صورت مدیریتی اداره می شد اما اکنون به صورت هیات امنایی مدیریت می شود.

حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: در این مجموعه ترویج و آموزش قرآن اصل کار است چرا که مورد تاکید وقف نامه پرورشگاه دیلمقانی می باشد.

وی با اشاره به اینکه برای تمام بخش های مختلف بچه های این مجتمع دستور العمل نوشته شده است گفت: بچه های این پرورشگاه اغلب بی سرپرست هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: در این مجتمع تجهیزات دندانپزشکی نیز موجود است و مختصصان خیر خدماتی را ارایه می دهند.

وی بیان کرد: برای اولین مرتبه بعد از گذشت 70 سال از وقف سردار نصرت در این مجتمع مدرسه ای ساخته می شد.

وی گفت: این مدرسه یک بنیه ی بسیار خوب برای پرورشگاه دیلمقانی ایجاد خواهد نمود.

حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: سطح باغات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از 150 هکتار به 230 هکتار افزایش یافته و به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی اظهار کرد: در این مجتمع برای پسران یک ساختمان جدید احداث می کنیم.

وی گفت: این اداره کل در سال 1385 با 570 میلیون تومان بدهکاری مواجه بود اما در حال حاضر مقروض نیست و دارایی آن رو به رشد است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان هم در این دیدار گفت: نیت واقف این مجتمع تربیت بچه هاست لذا باید یکسری از موارد را در ادامه زحمات گذاشت تا نیت واقف میسور شود.

عباس صادق زاده افزود: از نظر علمی اگر تمام امکانات تربیتی در یک محیط باشد، تربیت صحیح اتفاق نمی افتد.

وی تاکید کرد: تجمع بیش از 25 نفر از بچه ها در یک مرکز مشکلاتی را بوجود می آورد.

وی گفت: از نظر علمی برگشت بچه های مجتمعی به جامعه 30 درصد است در حالی که برگشت بچه های تربیتی به شکل شبه خانواده به جامعه 10 درصد است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: در حال حاضر 70 نفر از بچه های بی سرپرست در این مجتمع زیر پوشش هستند که می توانیم تا سقف 200 نفر را در این مجتمع تکمیل کنیم.

وی گفت: آمادگی داریم ساختمان این مجتمع را به چندین خانه تبدیل کرده تا بچه ها به صورت پنج تا شش نفره با یک مادر و به صورت شبه خانواده در هر یک از این خانه ها تقسیم شوند.

در این دیدار ایجاد موزه اشیاء مربوط به وقف استان و همچنین واگذاری یخدان ها به زورخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان و شماری از مدیران کل استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

استاندار کرمان به همراه مسوولان در کنار ایتام نماز جماعت را اقامه و روزه خود را افطار کردند.

 

نماینده کرمان مجلس: فرار مالیاتی چالش اصلی اقتصاد کشور است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به فرارهای مالیاتی برخی در کشور اشاره کرد و گفت: فرارهای مالیاتی یکی از چالش های اصلی اقتصاد کشور است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی شبانگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز مطرح شده و البته با رویکردی علمی است این است که ما سهم نفت را در بودجه عمومی کاهش و سهم مالیات را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: طبق آمارها در سایر کشورها سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی در کمترین حد 20 درصد است که اگر با این مقدار حساب کنیم باید سهم مالیات ما در اقتصاد کشور 190 هزار میلیارد تومان باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به برخی معافیت های مالیاتی مانند بخش کشاورزی در کشور اشاره و اظهار کرد: برخی معافیت های مالیاتی در کشور وجود دارد.

وی افزود: اگر رقم معافیت های مالیاتی کم شود، می توانیم به خالص 150هزار میلیارد تومان مالیات در اقتصاد کشور برسیم.

وی گفت: در حال حاضر بالاترین رقم مالیاتی مربوط به سال جاری است که رقمی در حدود 74 هزار میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این صورت 75 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم و راه حل آن، اجرای نظام جامع اطلاعات مالیاتی است.

پورابراهیمی افزود: خلاء اصلی برای عدم وصول فرارهای مالیاتی در کشور عدم اجرای طرح نظام جامع اطلاعاتی مالیاتی است.

وی تاکید کرد: با وزارت اقتصاد و مالیات توافق کردیم تا پایان سال 1394 سامانه های اطلاعاتی مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و ارزش افزوده کامل شود.

وی تصریح کرد: در نیمه اول سال آینده از وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی قبول نخواهیم کرد کسی در حوزه نظام مالیاتی اطلاعات شفاف نداشته باشد.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به محرومیت و مشکلات اقتصادی و فرهنگی شهرستان راور اشاره کرد و گفت: چالش اصلی همه مشکلات حوزه های مختلف این شهرستان ریشه در مسایل اقتصادی دارد.

وی اظهار کرد: بالاترین جرایم در استان کرمان طبق بررسی و آمارها ریشه کاملا اقتصادی دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته آینده نیز رییس سازمان بهزیستی برای بررسی و رفع برخی مشکلات به استان کرمان و شهرستان راور سفر می کند.

وی با بیان اینکه در حوزه قالیبافی راور نیز کار خوبی انجام شده ادامه داد: در این راستا 300 نفر فرش های عتبات عالیات را می بافند و پیش بینی می شود برای 300 تا 500 نفر در یک دوره حداقل پنج ساله اشتغال ایجاد شود.

وی به توسعه ورزش در راور در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: سال قبل قرارداد یک میلیارد تومانی با باشگاه صنعت مس امضا شد.

وی به حضور اتباع غیرمجاز در استان کرمان نیز اشاره کرد و ادامه داد: درخواست ممنوعیت حضور افغان ها در شهرستان کرمان را مطرح کرده ایم.

وی تصریح کرد برآورد می شود که 300 هزار نفر افغان در استان حضور داشته باشند که ساماندهی آنها اولویت نخست این بخش محسوب می شود.

پورابراهیمی همچنین به شفاف سازی پرونده های اقتصادی اشاره و تاکید کرد: در این زمینه زمزمه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی دستگاه ها در کشور علاقه مند به تمکین از قانون نیستند.

وی ادامه داد: اگر دولت با جدیت این مهم را پیگری نکند، زحمات نمایندگان در مجلس به هدر می رود.

پور ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع بی سر و سامان نظام مهندسی ساختمان کرمان اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی ساختمان در کرمان در واقع یک فاجعه است.

وی ادامه داد: در دو یا سه دوره اخیر هر فردی که به نظام مهندسی ساختمان کرمان می آید، تخلف می کند.

وی ادامه داد: جالب این است فردی بدون مدرک معتبر دانشگاهی در نظام مهندسی ساختمان کرمان مشغول به کار است.

وی اظهار کرد: هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کرمان از نظر ما قانونی نیست و خلاف قانون کار می کند در حالی که این نظام مهندسی روزانه هزاران متر پروانه صادر می کند.

وی افزود: با وزیر راه و شهرسازی درباره تعیین تکلیف نظام مهندسی ساختمان در کرمان رایزنی شده است.

وی تاکید کرد: استیضاح وزیر راه در دستور کار است و از وی در این مورد سووال خواهم کرد که دلیل اجرا نشدن قانون در حوزه نظام مهندسی ساختمان چیست؟

 

امام جمعه کرمان: عدالت در اخذ مالیات اجرا شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خطاب به مسوولان اداره کل مالیاتی تاکید کرد: دقت کنید که عدالت در اخذ مالیات اجرا شود.

آیت الله سیدیحیی جعفری روز سه شنبه در دیدار جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان کرمان با وی به مناسبت هفته مالیات افزود: اگر مالیات آن طور که باید و شاید از اهلش گرفته شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: عده ای با روش های مختلف از پرداخت مالیات فرار می کنند.

وی ضمن اشاره به فرا رسیدن شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: علی (ع) در ماه مبارک رمضان و در محراب عبادت و در حال بندگی به شهادت رسید زیرا عادل بود، امام علی (ع) به هیچ وجه امتیازی برای کسی قائل نمی شد و جرم حضرت این بود.

آیت الله جعفری ادامه داد: افرادی که زیاده خواه و دنیا طلب هستند نمی توانند در مقابل عدل علی (ع) دوام بیاورند و عدالت اجتماعی امیر المومنین را کسی تحمل نمی کرد.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی زندگی امروز همه مسوولین و مردم باید سلامت دین باشد، بیان کرد: یکی از مسایل رعایت عدل است و مردم از تشکیلات دولتی مخصوصا امور مالیاتی توقع دارند آنجایی که قرار است مالیات اخذ شود این کار با جدیت صورت گیرد.

وی یادآور شد: مالیات از کسانی طلب می شود که از نظر مادی در وضعیت خوبی باشند و همه باید بدانند که این مالیات صرف کشور و مملکت می شود.

وی با بیان اینکه کشور اکنون در شرایط سختی به سر می برد خاطرنشان کرد: جنایتکاران غربی آنقدر سلاح هسته ای انباشته کرده اند که صدها بار می توانند دنیا را خراب کنند ولی به ما می گویند که شما حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را ندارید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اکنون بیش از 10 سال است که مذاکرات شروع شده است و معلوم نیست به نتیجه برسیم .

وی افزود: وزیر امورخارجه به کشورمان به همراه تیم هسته ای در حال مذاکره است و تلاش خود را می کند.

آیت الله جعفری افزود: در همه دوره ها زورگویی در عالم بوده است با این تفاوت که زورگویان امروز، ادعای حقوق بشر دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کشتار مردم یمن توسط نیروهای آل سعود اشاره کرد و گفت: حدود 100 روز است که با حمله های هوایی زیرساخت های کشور یمن را تخریب می کنند اما مردم یمن که خواستار حکومت مزدور نبودند از مقاومت خود دست برنخواهند داشت.

هفته مالیات از 16 تیرماه آغاز شده است.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان: با افرادی که از دادن مالیات فرار می کنند برخورد می شود

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: با افرادی که از دادن مالیات فرار می کنند تا جایی که توانایی داشته باشیم و قانون اجازه دهد، برخورد می کنیم.

به گزارش ایرنا امرالله عابدی روز سه شنبه در دیدار جمعی از مسوولان اداره کل امور مالیاتی استان کرمان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان به مناسبت هفته مالیات افزود: مسوولین ارشد نظام حامی کارگزاران دولت هستند و این پشتوانه ما در اجرای قانون است.

وی با بیان اینکه قانون به ما اجازه داده است که اگر فردی درآمدی کافی در سال نداشته باشد، از مالیات معاف شود، افزود: نزدیک به 46 درصد از مشاغل و کسبه جزء از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر افراد متمول و با درآمد بالا تحت رسیدگی برای پرداخت مالیات هستند.

به گفته عابدی سازمان امور مالیاتی کشور طرحی به نام خود اظهاری دارد که بر اساس آن، درصد اندکی بر روی مالیات سال قبل اضافه می شود که اجرای این طرح از برخوردها و تنش ها در سازمان مالیاتی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: این قانون جلوی بسیاری از مسایل را می گیرد و امسال هشت درصد برای اضافه شدن به مالیات سال قبل تعیین شده است.

عابدی اظهار کرد: جلسات مختلفی با اصناف در خصوص شناساندن طرح خود اظهاری برگزار شده و توافق نامه به امضا رسیده است و استقبال خوبی از این طرح می شود.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) سفارش کرده اند که در اخذ مالیات تا جایی که امکان دارد تخفیف داده شود، تصریح کرد: به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات هستیم. هفته مالیات از روز 16 تیر آغاز شده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران