کرمانی ها بیش از چهار میلیارد ریال زکات فطره و کفاره روزه پرداختند+ 4 خبر

سایر خبرهای استان: کاهش هفت درصدی وقوع سرقت های مهم در کرمان/ فرصت های اقتصادی منابع طبیعی کرمان در تهران به نمایش گذاشته می شود/ سطح آب شهر کرمان بالا آمده است/ فرمانده مرزبانی ناجا در کرمان: نیروهای مرزبانی بر تمامی حرکات و فعالیت گروه ها اشراف دارند  

سرپرست معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان گفت: مردم این استان در پایان ماه رمضان سال جاری چهار میلیارد و 954 میلیون و 797 هزار و 337 ریال زکات فطره و کفارات خود را به پایگا های کمیته امداد پرداخت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، حجت الاسلام مصطفی طاهری افزود: زکات فطره جمع آوری شده از استان کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابهه سال قبل،60 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: سه میلیارد و 685 میلیون و 462 هزار و 887 ریال از زکات فطره جمع آوری شده در استان کرمان مربوط به فطریه عام و 16 میلیون و 266 هزار و 950 ریال مربوط به فطریه سادات است.

وی ادامه داد: همچنین 84 میلیون و 263 هزار و 750 ریال نیز مربوط به کفارات عمد و یک میلیارد و 168 میلیون و 803 هزار و 750 ریال مربوط به کفارت غیرعمد بوده است.

طاهری اظهار کرد: این میزان زکات فطریه و کفارات از حدود 260 پایگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کرمان جمع آوری شده که در اولین فرصت بین ایتام و نیازمندان این استان توزیع می شود.

وی تاکید کرد: شهروندانی که تاکنون موفق به پرداخت زکات فطریه و کفارات خود نشده اند می توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر استان کرمان، زکات فطریه و کفارات خود را پرداخت کنند.

 

کاهش هفت درصدی وقوع سرقت های مهم در کرمان

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: وقوع سرقت های مهم در این استان در سه ماه ابتدای سال جاری هفت درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا سرهنگ احمد منصوری روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: وقوع سرقت های عادی در استان کرمان نیز در سه ماه ابتدای سال جاری سه درصد کاهش و کشف این سرقت ها 14 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: سرقت از بانک نیز در این مدت 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال 93 کاهش نشان می دهد.

وی بیان کرد: وقوع کیف قاپی در سال جاری 66 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و کشف این جرم نیز 83 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس پیشگیری استان کرمان گفت: مجموع پرونده های ورودی به کلانتری های استان در سه ماه ابتدای سال جاری 35درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد دستگیر شدگان به تفکیک جرم در سه ماه ابتدای سال جاری در سرقت هشت درصد کاهش، در جرایم مالی و اقتصادی 13 درصد افزایش و در امور امنیتی 13 درصد افزایش داشته است.

منصوری گفت: وقوع جرایم در حوزه شرارت 36 درصد افزایش، مفاسد اجتماعی 26 درصد افزایش، قاچاق کالا 22 درصد افزایش و مابقی جرایم 12 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: تعداد کل دستگیرشدگان در سه ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شش درصد کاهش داشته است.

به گفته وی تعداد دستگیرشدگان متاهل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش و تعداد دستگیرشدگان مجرد نیز چهار درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دستگیرشدگان ایرانی هفت درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشته و تعداد دستگیر شدگان خارجی 82 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: تعداد اتباع بیگانه غیرمجاز دستگیر شده در سه ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1.7 درصد افزایش داشته است.

 

فرصت های اقتصادی منابع طبیعی کرمان در تهران به نمایش گذاشته می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: فرصت های اقتصادی منابع طبیعی استان کرمان که شامل گستره وسیعی از موارد برای جذب سرمایه گذار است در جشنواره فرهنگی کرمان در تهران به نمایش گذاشته می شود.

مهدی رجبی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح برنامه های کمیته منابع طبیعی در جشنواره فرهنگی کرمان در برج میلاد تهران افزود: با وجود اینکه اکثر افراد، استان کرمان را استانی خشک و کویری می شناسند، منابع طبیعی استان از ظرفیت بالایی در زمینه های مختلف از جمله زیبایی طبیعت، گردشگری، اکو توریسم و موارد دیگر برخوردار است و فرصت های بی نظیری را برای سرمایه گذاران فراهم خواهد آورد.

وی بیان کرد: به دلیل اهمیت منابع طبیعی در پهناورترین استان کشور، نظر استاندار کرمان بر این بود تا منابع طبیعی به صورت یک کمیته مستقل در این نمایشگاه فعالیت کند.

وی اظهار کرد: در حوزه منابع طبیعی به دنبال این هستیم تا در بخش نمایشگاهی و نشست های تخصصی، ظرفیت های منابع طبیعی استان که شناسایی شده است را برای سرمایه گذاران علاقه مند تشریح و ارایه کنیم.

رجبی زاده با اشاره به اینکه کمیته منابع طبیعی در نمایشگاه با دو بخش نمایشگاهی و ارایه فرصت های سرمایه گذاری حضو پیدا خواهد کرد، گفت: در بخش نمایشگاهی ماکت، عکس و پوستر و جزوات مربوط به اطلاع رسانی از منابع طبیعی استان کرمان برای بینندگان، علاقه مندان و سرمایه گذاران عرضه می شود.

وی سدهای زیرزمینی آب برای کشاورزی، کمربند سبز کرمان برای احداث ورزشگاه و مکان های گردشگری، پارک آبخیزها برای احداث پارک های کوچک، جنگل تاغ زار کرمان برای احداث پارک حیات وحش را از جمله فرصت های اقتصادی استان کرمان در زمینه منابع طبیعی برای سرمایه گذاران عنوان کرد.

وی معرفی رویشگاه های دارویی استان کرمان را از امکانات دیگر این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: رویشگاه های دارویی استان کرمان در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است و جنبه اقتصادی بسیار خوبی دارند.

وی همچنین معرفی پروژه های بین المللی طرح ترسیب کربن و RFLDL که در استان کرمان در حال انجام هستند را از دیگر برنامه های کمیته منابع طبیعی در این نمایشگاه دانست.

وی اظهار کرد: به منظور شناسایی توانمندی های استان کرمان با همت استاندار برای اولین بار مقرر شده است تا نمایشگاهی با دربرگیری همایش های مختلف از تاریخ 16 لغایت 23 مرداد در محل برج میلاد تهران برگزار شود.

رجبی زاده افزود: در این نمایشگاه ضمن نشان دادن امکانات و توانمندی های استان، مزیت های سرمایه گذاری و اقتصادی استان کرمان برای همگان به نمایش گذاشته خواهد شد و استاندار بر معرفی جاذبه های منابع طبیعی در هفته فرهنگی کرمان تاکید دارند.

پروژه RFLDLاحیای اراضی جنگلی و تخریب یافته با تاکید ویژه بر اراضی تحت تاثیر فرسایش بادی و خاک های شور) مشترک بین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات جهانی محیط زیست محیطی و سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) است.

همچنین پروژه ترسیب کربن اولین پروژه در ایران با رویکرد مشارکتی در بهره برداری و مدیریت عرصه های منابع طبیعی توسط مردم می باشد.

ظرفیت سازی جوامع محلی، توانمند سازی زنان و مردان از لحاظ اقتصادی و فرهنگی، تشکیل و توسعه صندوق های کوچک خرده اعتباری توسط مردم و واگذاری مدیریت آن به آنان، استفاده از انرژی های نو و در نهایت مشارکت جوامع محلی در مدیریت و احیای عرصه های منابع طبیعی از مهمترین راهکارها و تکنیک های به کار گرفته شده در این پروژه عنوان شده است.

 

سطح آب شهر کرمان بالا آمده است

مجری پروژه کاهش آب زیرسطحی شهر کرمان گفت: موارد متعدد در بازه زمانی تقریبا 10 تا 15 سال به بالا آمدن سطح آب در شهر کرمان دامن زده است.

امیر آیت الهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جنس خاکی که کرمان داراست نفوذ پذیری آب را بسیار کم و این خاک یک پتوی آب بند ایجاد کرده و باعث می شود آب از یک سطحی پایین تر نرود.

وی از علت های دیگر به نبود فاضلاب شهری و در پی آن وجود چاه های جذبی، تبدیل زمین های کشاورزی به مسکونی و پر شدن و خشک شدن قنوات در سطح شهر اشاره کرد.

وی گفت: هم اکنون در عمق پنج متری شهر کرمان آب دیده می شود و در برخی مناطق شهر در عمق هشت متری آب قابل برداشت است.

مدیر پروژه کاهش آب زیر سطحی شهر کرمان اظهار کرد: آب زیرسطحی کرمان تقریبا از سال 84 با گزارشی که از مسجد جامع و بازار قدیم کرمان در خصوصی نمدار شدن دیوارها و کف مشاهده شد مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به مطالعاتی که توسط مشاور در اوایل مشاهده انجام شد از سال 88 شروع پروژه کاهش سطح ایستابی آب زیرسطحی شهر کرمان که بر عهده آب منطقه ای بود در دستور کار قرار گرفت.

آیت الهی افزود: با بستن قرارداد با پیمانکار فاز اول پروژه از چهار راه ناصریه تا 150 متری میدان فابریک با هزار و 600 متر مسیر و چهار هزار متر خط جمع آوری اجرا شد.

وی عنوان کرد: با اجرای پروژه، سطح آب در مسجد جامع و بازار کرمان و اطراف آن به 12 متر رسیده است و مقداری از تنش های ایجاد در آن منطقه در خصوص بالا آمدن آب های زیرسطحی کم شده اما هنوز تا تکمیل شدن فاصله دارد و باید همزمان کاهش سطح آب در آن منطقه صورت گیرد.

مجری پروژه کاهش آب زیرسطحی شهر کرمان گفت: آب زیرسطحی در اطراف مسجد جامع و بازار کرمان از طریق چند چاه که از سوی شهرداری احداث شده پمپاژ می شود که این کار هم کمک بزرگی به رفع این مشکل می کند.

وی با بیان اینکه فاز اول تا سال 90 ادامه داشت خاطرنشان کرد: فاز دوم به دلیل بی اعتباری بلاتکلیف ماند و البته از مردادماه سال قبل با پیمانکار قرارداد بسته شد که پروژه از خیابان ابوحامد شهر کرمان در حال انجام است.

وی گفت: بحث های مالی پروژه و تامین نشدن اعتبار پروژه کاهش سطح ایستابی آب زیرسطحی شهر کرمان را با کندی پیشرفت مواجه کرده است.

آیت الهی خاطرنشان کرد: تا بهمن ماه سالجاری می بایست پروژه به اتمام برسد اما با وضعیت مالی موجود که دامنگیر پروژه شده دور از انتظار است.

وی با اعلام اینکه کاهش سطح ایستابی آب زیرسطحی شهر کرمان نیازمند 140 میلیارد ریال هزینه و همچنین دارای مهلت 18 ماهه بوده است اظهار کرد: از اعتبار سال قبل استان فقط سه میلیارد ریال به این پروژه تعلق گرفت که با این مقدار نمی توان کار چشمگیری در جهت پیشرفت پروژه انجام داد و 10 ماه هم از مدت تعیین شده گذشته است.

وی مبلغ قرارداد فعلی با پیمانکار را 89 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در مجموع پروژه دارای هفت خط گالری در عمق 12 متری از سطح زمین به طول 13 هزار متر و یک خط جمع آوری به طول هفت هزار و 500 متر می باشد.

آیت الهی افزود: خروجی آب به سمت دشت زنگی آباد در شهر کرمان هدایت شده و حدود 50 لیتر در ثانیه آب در حال خارج شدن است.

وی گفت: در توافق اولیه با شهرداری قرار بر این بود که در چهار راه بلدالامین آب تخلیه شود و شهرداری از آن برای آبیاری استفاده کند اما به دلیل موارد بهداشتی در محدوده شهر امکان خروج آب نیست.

مجری پروژه کاهش آب زیرسطحی شهر کرمان خاطرنشان کرد: گزارش هایی رسیده است که در تعدادی ساختمان در شهر کرمان آب در آپارتمان ها و زیرزمین ها بالا آمده و نمدار شده است که می بایست این پروژه با سرعت بیشتر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه هنوز گزارشی از ریزش ساختمان به این علت ارایه نشده است گفت: در زیر زمین بعضی ساختمان های بزرگ در شهر کرمان آب به بیرون پمپاژ می شود.

آیت الهی تصریح کرد: هر نوع استفاده از آب سطحی و زیر سطحی برای مردم و همچنین سایر ارگان ها منوط به کسب مجوز از شرکت آب منطقه ای است.

 

فرمانده مرزبانی ناجا در کرمان: نیروهای مرزبانی بر تمامی حرکات و فعالیت گروه ها اشراف دارند

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: با وجود اشراف اطلاعاتی در مرزبانی، تمام حرکات و فعالیت گروه ها را مد نظر داریم.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ قاسم رضایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در کرمان افزود: مرزبانی در مرزها در خط مقدم نیروهای امنیتی و دفاعی قرار دارد و خودش را متناسب با تهدیدات تنظیم می کند.

وی ادامه داد: نیروهای مرزبانی با اشراف اطلاعاتی که در مرزبانی وجود دارد، به تمام حرکات و فعالیت گروه ها اشرافیت دارند.

وی موضوع مواد مخدر را مهمترین مشکل مرزهای کشور دانست و گفت: بزرگترین مشکل ما در مرزها، ورود مواد مخدر است و در سال جاری بالغ بر 17 تن مواد مخدر کشف شده است.

وی بیان کرد: با توجه به انسداد در بخش شمالی منطقه مرزی سیستان و بلوچستان، تمرکز ما در جنوب سیستان و بلوچستان است و پیش بینی تکمیلی انسداد در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ایران کشور بزرگی است که مرزهای طولانی دارد و با 15 کشور همسایه است و ازجمله همسایگان ما کشورهای مسلمان و دوست مانند افغانستان و پاکستان هستند که اقدامات خیلی خوبی در سال های گذشته انجام شده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت کشورهای افغانستان و پاکستان و اقداماتی که استکبار در این کشورها انجام داده است، بخشی از این توطئه ها به مرز و مناطق مرزی کشیده می شودکه ازجمله آن موادمخدر است.

وی افزود: موضوع موادمخدر، مشکل جدی برای ما ایجاد می کند و جمهوری اسلامی به عنوان یک وظیفه دینی به موضوع مبارزه با مواد مخدر نگاه می کند.

وی ادامه داد: علاوه بر مواد مخدر، گروهک های تروریستی که توسط استکبار پرروش یافته و حمایت و تجهیز می شوند نیز مشکل ساز هستند.

وی بیان کرد: بیش از 70 گروه اشرار اعم از قاچاقچی، آدم ربا، سارق و فراری از قانون به پاکستان رفته اند و بخشی از آنها را استکبار آموزش داده و تجهیز می کند و به عنوان تروریست فعال می شوند.

سردار رضایی با اشاره به اقدامات خیلی خوبی که در حوزه مرزبانی انجام شده است، گفت: اشرافیت در مرز وجود دارد و بخشی از مرز که جاده ندارد و ابنیه ای باید ساخته شود، مورد توجه دولت است و امیدواریم در سال جاری یا حداکثر سال آینده به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: برای مرز جنوبشرق کشور در امسال اعتبارات خوبی اختصاص یافته است و امیدواریم اشرافیت ما بیشتر شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری مرزبانی تاکنون 15 شهید را تقدیم نظام کرده است که 13 نفر در غرب به شهادت رسیده اند و یک شهید در مبارزه با مواد مخدر بوده است و یک نفر در عملیات اخیر در سیستان و بلوچستان بوده است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در بحث کشورهای همسایه طبق پروتکل ها، نشست ها و اجلاس هایی با کشورهای همسایه از جمله پاکستان داشته ایم، موارد مورد نظر را گوشزد کرده ایم.

وی گفت: از دولت و مردم پاکستان می خواهیم که توجه بیشتری داشته باشند و این گروه ها که در آن کشور تجهیز و آموزش داده می شوند را مدیریت کنند.

وی اظهار کرد: پذیرفته نیست در همسایگی کشوری باشیم و روابط خیلی خوب و تاریخی داشته باشیم و به این موضوعات رسیدگی موثر نکنیم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران