2 هزار و 384 زائر از فرودگاه بین المللی کرمان به حج تمتع اعزام می شوند

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان: پروازها توسط هواپیمایی ماهان از 13شهریور به مقصد مدینه منوره آغاز می شود / پروازهای رفت در سه روز و هر روز دو پرواز خواهد بود/ پروازها با ایرباس پهن پیکر 340 برای اولین بار و ایرباس های 600-300 انجام می شود  

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان از هماهنگی های ویژه هوانوردی و فرودگاهی و تعامل با سایر نهادهای مجری پروازهای حجاج برای اعزام دو هزار و 384 زائر حج تمتع از پایانه بین المللی حجاج فرودگاه کرمان خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان کرمان، محمد نخعی افزود: هماهنگی های ویژه امنیتی، فرهنگی و اطلاع رسانی، ایمنی، هوانوردی، فرودگاهی، امدادی، پزشکی و بهداشتی با تشکیل جلسات پیگیری و گروه های ویژه برای انجام ماموریت های محوله در هر حوزه مشخص شده اند.

وی گفت: تاریخ انجام پروازها از 13 تا 15 شهریور و مقصد شهر مدینه منوره می باشد و برنامه فعلی که از سوی شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان مجری این پروازها اعلام شده انجام پروازهای رفت در سه روز و هر روز دو پرواز خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان پروازهای سال گذشته را عموما در ساعات نیمه شب و خسته کننده برای حجاج توصیف کرد و افزود: در گذشته پروازهای تمتع در ساعات نیمه شب و بسیار خسته کننده برای حجاج استان بود که با تغییراتی به ساعات مناسب روز منتقل شده و باعث تکریم و تسهیل امور حجاج استان می شود.

وی انجام پروازهای سال جاری حجاج تمتع استان را با پروازهای پهن پیکر ایرباس 340 برای اولین بار و نیز پروازهای ایرباس 600-300 عنوان و اظهار کرد: به منظور تسریع و نیز تکریم امور حجاج استان انتقال زائرین با پروازهای پهن پیکر یادشده که سال های پیش با ایرباس 600-300 و امسال با پروازهای ایرباس 340 شرکت هواپیمائی ماهان با تعداد صندلی بیشتر با تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام خواهد شد.

نخعی از اطلاع رسانی و هماهنگی های فرهنگی اداره کل فرودگاه ها خبر داد و گفت: روابط عمومی اداره کل، اطلاع رسانی حوزه هوانوردی و فرودگاهی و نیز پوشش خبری رسانه ملی و اصحاب خبری را مدیریت خواهد نمود.

وی با اشاره به پاسخگویی مراتب تاخیر، ابطال و نیز موارد هماهنگی های بار را مرتبط با وظایف شرکت های هواپیمایی مجری دانست و تاکید کرد: پاسخگویی مواردی همچون تاخیر، تعجیل، تغییر مسیر پروازی، ابطال و نیز موارد مرتبط با بار مسافران و حجاج صرفا از طریق روابط عمومی شرکت های هواپیمایی مجری اطلاع رسانی می شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران