کاروان شهدای عزت و غیرت شانزدهم مرداد وارد کرمان می شود+ 4 خبر

سایر خبرها: 20 مولفه زیباشناسی کویر در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان معرفی می شود/ مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان معرفی شد/ انتقال یکهزار و 555 فرهنگی استان کرمان مورد موافقت قرار گرفت/ وقف باغ پسته در شهربابک برای نیازمندان و فقرای این شهرستان  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: کاروان 21 شهید با شعار کاروان شهدای عزت و غیرت با رویکرد استکبارستیزی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت روز شانزدهم مرداد وارد کرمان می شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 21 شهید در استان کرمان تشییع می شوند که 11 شهید شناسایی شده و 10 شهید نیز گمنام هستند.

وی با اشاره به اینکه در این کاروان، شهدای غواص و خط شکن حضور دارند، عنوان کرد: این شهدا در عملیات کربلای چهار به شهادت رسیده اند و جزو مظلوم ترین شهدا به شمار می روند.

وی با اشاره به این مطلب که 16 مرداد روز ورود شهدا به استان کرمان است، عنوان کرد: این شهدا در بازه زمانی 16 تا 20 مردادماه در شهرستان های استان کرمان حضور می یابند.

وی اظهار کرد: این شهدا در ساعت 18 روز 16 مردادماه در شهرستان انار مورد استقبال قرار می گیرند و شبانگاه 16 مردادماه را در شهرستان انار خواهند بود.

وی گفت: در روز 17 مردادماه کاروان شهدا در قالب دو مسیر به شهرستان های مختلف استان می روند.

سرهنگ ابوالحسنی تاکید کرد:کاروان شهدا در مسیر شماره یک در شهربابک و سیرجان تشییع می شوند و در روز هجدهم به بافت، بردسیر و کرمان می رسند.

وی ادامه داد: کاروان شهدا در مسیر شماره دو نیز در شهرستان های انار، رفسنجان، زرند، راور، کوهبنان و کرمان تشییع می شوند.

وی بیان کرد: این شهدا در شهر کرمان ساعت 18 روز 18 مردادماه در مصلای کرمان مورد استقبال قرار می گیرند و مراسم وداع با شهدا در کرمان نیز در این روز خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهدای با نام در شهرستان های رفسنجان، بم، سیرجان، بافت، شهربابک، کرمان و زرند دفن می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: شهیدان علیرضا رحمانی فرزند رضا، محمد شیخ شعاعی از روحانیون شاخص استان، غلامرضا جعفری، حسن رجبعلی پور، محمدرضا طالبی زاده، مهدی عبدالهی زاده، حمیدرضا سلطانی، اکبر منظری توکلی، اصغر تاراج، غلامرضا آخوندی و عزیزاله راوند به عنوان شهدای شناسایی شده در استان کرمان تشییع و خاکسپاری می شوند.

وی بیان کرد: احتمال افزایش شهدای شناسایی شده به 12 شهید وجود دارد.

وی تاکید کرد: شهدای یاد شده در 12 شهر در روز شهادت امام جعفر صادق در 20 مردادماه تشییع وتدفین می شوند.

 

20 مولفه زیباشناسی کویر در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان معرفی می شود

دبیر کارگروه کویرشناسی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان گفت: 20 پارامتر را از نگاه زیباشناسی در این سمینار عرضه و از پشتیبانی استانداری و اتاق بازرگانی و دبیرخانه جشنواره قدردانی می کنیم.

اکبر رشیدی مقدم عصر شنبه در نشست خبری کارگروه کویرشناسی جشنواره کرمان در تهران افزود: اگر جای دیگری و در هر نقطه ای از عالم و کشور گرم ترین نقطه زمین در آن بود به عنوان یک رکورد همیشه در سطح جهان حرف برای گفتن داشت که این گرما با 159 درجه فارنهایت توسط سازمان های بین المللی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر گودترین نقطه فلات ایران در هر نقطه دیگری بود بیشتر از ما از آن بهره برداری می کردند.

وی بیان کرد: لوت به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود که استان از هر سه بخش آن سهم عظیمی دارد و 60 درصد خاک کویر لوت از آن ماست.

دبیر کارگروه کویرشناسی با اشاره به اینکه رونمایی شماره ثبت ملی کویر لوت در این جشنواره یکی از برنامه ها خواهد بود تصریح کرد: اینها کفایت نمی کند و هدف اصلی ما از شناخت لوت، زیبا شناسی لوت به عنوان مهمترین مسئله است.

وی گفت: در این همایش می توانستیم از اساتید کشور در مورد مسائل علمی دعوت و به آن بپردازیم اما احساس کردیم که از زاویه ای وارد شویم که برای همه مردم جالب باشد.

رشیدی مقدم خاطرنشان کرد: پارامترهای بسیاری در زمینه زیباشناسی وجود دارد که می توان به کاروانسراها از ساسانی تا قاجاریه بویژه کاروانسراهای شاه عباسی در مسیر قدیم کرمان به مشهد اشاره کرد.

وی بیان کرد: قلعه هایی خشتی که مردم در آنها زندگی می کردند و همچنین 30 کاروانسرای زیبا از کرمان تا مشهد داریم که هر یک جاذبه در سطح بین المللی هستند.

وی افزود: برج ها و قلعه های مسکونی لوت و قلعه رموک و چغوکی مربوط به اهل ساسانی از جمله جاذبه های کویر است.

دبیر کارگروه کویرشناسی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران بیان کرد: راههای باستانی لوت بویژه راهی که از دارستان بم به خراسان جنوبی فعلی تمام می شود که از هزار سال پیش بوده و ماراتن اصلی کل راههای ماست که قسمتی از آن بدون آب طی می شده است.

وی خاطرنشان کرد: تنگه های کویر لوت را از نظر زیباشناسی و رودخانه کویر لوت به طول 90 متر به نام رود شور که دائمی است معرفی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دو رودخانه دائم دیگر را پیدا کرده اند که نمکی و زیباست گفت: این دو رود را در این سمینار معرفی می کنیم.

رشیدی مقدم خاطرنشان کرد: چاله ها به عنوان دریاهای نهفته کویر هستند و دریای نهفته آب در زیر خود دارد که بسیار زیبا و جالب هستند.

وی گفت: ما در عمق لوت آبشار نمکین داریم که هنوز جایی معرفی نشده اند و آنها را معرفی می کنیم.

وی افزود: آبشارها و توده های ماسه ای جهان و هرم ها و تپه های بسیار زیبایی در کویر لوت وجود دارد که در نوع خود بی نظیر هستند.

این کویرشناس گفت: در این جشنواره گندم بریان و آتشفشان شمال آن را معرفی می کنیم.

وی با اشاره به سابقه زیست و اقوام تاریخی و مردمان کویر لوت که صبور هستند گفت: بدون داشتن رودخانه آب را از دل قنات بدست می آورده اند و هزاران سال از لوت نگهداری کردند.

وی بیان کرد: حیات گیاهی لوت بسیار زیباست و در این جشنواره به جنگل عراقی و گل تاغ و سرجنگل و سایر می پردازیم که ناشناس هستند.

رشیدی مقدم با اشاره به حیات جانوری در کویر لوت گفت: ما در لوت سوسمار دم تیغی داریم که در حوالی محدوده شهرستان ریگان است و بیش از 100 سال کسی از حضور آن خبر نداشت.

وی اظهار کرد: یوزپلنگ آسیا، گورخر زرد ایرانی، جبیرها و آبزیان در کویر وجود دارد.

وی گفت: در لوت آثار تاریخی بسیار زیاد و امامزاده زید شهداد وجود دارد و حدود سه هزار شی تاریخی پنج هزار ساله تاکنون از منطقه شهداد کشف شده است.

رشیدی مقدم تصریح کرد: ورزش در لوت زیباست و می توانیم بهترین تورهای ورزشی را در سطح جهانی برگزار کنیم، بهترین گروه های محقق را در لوت پذیرا باشیم و از سراسر دنیا جذب گردشگر داشته باشیم.

وی افزود: یکی از کارهای ماندگار و مهم جشنواره این است که یک مجموعه عکس زیبا را از همه این عوامل در تعداد زیادی آماده کرده ایم که در سمینار و نمایشگاه به نمایش در می آید.

وی خاطرنشان کرد: می خواهیم نمایشگاه دائم از زیبایی های کویر در منازل و ادارات با این مجموعه عکس داشته باشیم.

رشیدی مقدم گفت: هدف ما جذب گردشگر از داخل و خارج ایران و تقویت جامعه محلی است زیرا هر گردشگر هر جا می رود تا 160 شغل را فعال می کند.

وی ادامه داد: لازم است زمینه برگزاری یک همایش بین المللی را با توجه به ثبت جهانی لوت برای معرفی بیشتر کویر لوت فراهم کنیم.

وی گفت: باید از کویر به گونه ای استفاده شود که اکوسیستم محیط را حفظ کنیم و تیغ لودر در کویر یک مهلک است.

دبیر کارگروه کویرشناسی افزود: اگر کوتاهی شود با توجه به معادنی که در کویر وجود دارد بحران را در چند سال آینده خواهیم داشت.

هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان از 16 تا 23 مرداد در برج میلاد تهران برگزار می شود.

 

مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان معرفی شد

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از معرفی مدیر جدید روابط عمومی این اتاق خبر داد.

سید مهدی طبیب زاده عصر شنبه در نشست خبری کارگروه کویرشناسی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران که 16 تا 23 مرداد در برج میلاد برگزار می شود محمدعلی جمشیدی را به عنوان مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان معرفی کرد.

وی گفت: همچنین عباس عسجدی مدیر پیشین روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان به عنوان مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان به کار خود ادامه خواهد داد.

جمشیدی پیش از این سه سال کارشناس روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان و سابقه فعالیت به عنوان روابط عمومی هیات های فوتبال، تیراندازی و کوهنوردی استان را دارد.

وی همچنین سابقه سردبیری نشریات استقامت، کرمان جوان و همراه و همکاری با نشریات دنیای اقتصاد و شرق را نیز در کارنامه خود دارد.

 

انتقال یکهزار و 555 فرهنگی استان کرمان مورد موافقت قرار گرفت

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در مجموع پنج هزار و 489 فرهنگی استان کرمان متقاضی نقل و انتقال بوده اند که با انتقال یکهزار و 555 نفر موافقت شده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان حمیدرضا دعاگویی در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش استان افزود: متقاضیانی که نسبت به نتیجه انتقال خود اعتراض دارند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی kr.ent.medu.ir در قسمت اعتراضات این سامانه حداکثر تا تاریخ 14 مرداد می توانند درخواست تجدید نظر خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به الکترونیکی بودن همه مراحل نقل و انتقالات فرهنگیان استان کرمان بیان کرد: با تمهیدات در نظر گرفته در سامانه نقل و انتقال زمینه ثبت نام دو هزار و 275 فرهنگی برای اولین بار فراهم شد.

وی از نیروی انسانی به عنوان عنصر اصلی رسیدن به اهداف سازمان نام برد و بر بهسازی و ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش تاکید کرد.

دعاگویی از برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه معلمان کتب تازه تالیف پایه های پنجم ابتدایی و نهم متوسطه دوره اول خبر داد.

وی بر برگزاری دوره های آموزشی مدرسه محور در سال تحصیلی 95-94 تاکید و خاطرنشان کرد: این دوره ها باید بدون دریافت هرگونه وجه از معلمان در مدارس اجرایی شود.

وی گفت: با ساماندهی بهینه نیروی حق التدریس در هر سه مقطع تحصیلی زمینه صرفه جویی در آموزش و پرورش و کاهش حق التدریس فراهم می شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: تمامی پیش دبستانی ها و امر آموزش نوآموزان 4 تا 6 سال از مهر 94 زیر پوشش و نظارت آموزش و پرورش هستند.

وی با تاکید بر تهیه محتوای آموزشی هماهنگ برای پیش دبستانی ها از تشکیل شورای تحلیل محتوای پیش دبستانی در آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد.

برپایه این گزارش گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان به مدت یک روز در مهمانسرای فرهنگیان کرمان برگزار شد.

 

وقف باغ پسته در شهربابک برای نیازمندان و فقرای این شهرستان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهربابک گفت: خیر نیکوکار شهربابکی باغ مشجر پسته خود را با سه نیت، وقف نیازمندان و فقرای این شهرستان کرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان وحید پور محمدی افزود: عباس دهقانی از خیرین نیکوکار یکهزار و 500 متر مربع از اراضی باغات مشجر پسته ثمری خود را در قالب سنت حسنه وقف ثبت کرد.

وی اظهار کرد: واقف درآمد حاصل از فروش محصولات این باغ را با سه نیت ارزشمند قرار داده است.

وی ذبح گوسفند و توزیع نذری بین نیازمندان به نام مبارک حضرت ابوالفضل (ع)، مخارج کودکان بی سرپرست و تهیه جهیزیه دختران نیازمند و فقیر شهرستان را از جمله نیات واقف عنوان کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهربابک تصریح کرد: از ابتدای سال جاری به همت واقفان دور اندیش سه فقره وقف در این شهرستان محقق شده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران