موافقت نامه خط دوم انتقال آب به کرمان منعقد می شود+ 4 خبر

سایر خبرهای استان: قدردانی استاندار کرمان از مردم برای حضور پرشور در باغ فتح آباد/ سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان منصوب شد/ کامیاب سرپرست معاونت توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار کرمان شد/ 90 زمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان معرفی می شود  

استاندار کرمان گفت: موافقت نامه خط دوم انتقال آب شرب به کرمان در یک ماه آینده انجام می شود.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان در شهرستان زرند افزود: با این انتقال، بحران آب استان کرمان در چند سال آینده مرتفع خواهد شد.

وی گفت: همچنین با انتقال آب برای بخش صنعت کرمان بسیاری از چاه های آب آزاد خواهند شد.

وی با اشاره به مشکلات بخش ذغال سنگ افزود: در نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد قیمت ذغال سنگ 14 درصد افزایش یابد.

استاندار کرمان گفت: امیدواریم با ابلاغ این افزایش قیمت بخشی از مشکلات صنعت ذغال سنگ برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت زغال سنگ ما با تکنولوژی قدیمی به کار خود ادامه می دهد که همین امر باعث شده قیمت تمام شده ذغال سنگ نسبت به قیمت جهانی سه برابر بیشتر باشد.

رزم حسینی گفت: بنابراین شرکت هایی که در حوزه ذغال فعالیت می کنند باید از تکنولوژی جدید استفاده کنند و نوآوری را به وجود آورند.

وی ادامه داد: در بحث واگذاری اختیارات به استان ها اولین استانی بودیم که خواستیم اختیارات به استان ها و نه به استانداری واگذار شود و این اقدام منجر به تشکیل جلسات متعدد از جمله نشست استانداران مناطق شد.

استاندار کرمان گفت: در نهایت این درخواست به هیات وزیران ارسال و مقرر شد اختیارات به کرمان به صورت پایلوت واگذار شود.

وی تصریح کرد: هرچند این مقدار اختیارات راضی کننده نیست اما برای شروع خوب است.

رزم حسینی به فروش املاک دستگاه های دولتی اشاره و اظهار کرد: مقرر شده تمام موسسات دولتی که املاک خود را می فروشند هزینه آن را به استان واریز کنند.

وی در خصوص ماده 180 گفت: ما هم معتقد هستیم که بر اساس شاخص ها بایستی عدالت رعایت شود و آن بخش از ماده 180 که در اختیار استانداری باشد تردید نکنید که در آن رعایت می شود.

وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست که شاخص های استان را در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

استاندار کرمان گفت: در خصوص بودجه های ماده 180 آن بخشی را که اجحاف شده قبول داریم و در حال پیگیری آن هستیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران افزود: از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دعوت می کنیم از 16 تا 23 مرداد در این جشنواره حضور داشته باشند.

رزم حسینی بیان کرد: ما در کمیته های تخصصی آمادگی داریم تا میزبان نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشیم.

استاندار کرمان امروز سه شنبه به منظور شرکت در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان به زرند در 75 کیلومتری شمال کرمان رفت.

 

قدردانی استاندار کرمان از مردم برای حضور پرشور در باغ فتح آباد

استاندار کرمان در پیامی از حضور پرشور مردم در آیین افتتاح باغ فتح آباد قدردانی کرد.

علیرضا رزم حسینی یک روز پس از افتتاح باغ فتح آباد با حضور وزیر کشور اظهار کرد: مردم شریف و هنر دوست دیار کریمان که در گذر تاریخ با علاقه و صبوری پیگیر مرمت و بازسازی مواریث فرهنگی کرمان بوده و هستید، اینک که با حمایت و دلگرمی شما عزیزان بازسازی باغ تاریخی فتح آباد پایان یافت و آیین افتتاح آن به لطف خدا برگزار شد بر خود لازم می دانم تا از تک تک هموطنان عزیز که با حضور گرمشان در این شب به یاد ماندنی، امید تازه ای به مسوولین خدمتگذار خود بخشیدند و همچنین از منابع ارزشمند باغ فتح آباد که بی شک بخشی از هویت تاریخی ما را معرفی می کند حفظ و حراست کردند قدردانی نمایم.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری کرمان وی افزود: امید که در پرتو الطاف خداوند متعال سربلند باشید.

باغ تاریخی فتح آباد دوشنبه شب طی آیینی با حضور وزیر کشور، مسوولین استانی و کشوری و جمع کثیری از مردم افتتاح شد.

بازسازی و مرمت این مجموعه در شهر اختیارآباد از اوایل سال گذشته شروع شده بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، برای رسیدن به باغ فتح آباد باید از جاده آسفالته سعادت آباد به سمت اختیارآباد منحرف شویم تا بعد از عبور از این منطقه، در 14 کیلومتری کرمان، به محوطه این باغ مصفا و بزرگ برسیم.

در مسیر رسیدن به باغ، تابلوهایی دیده می‌شد که بر روی آن نوشته شده بود به باغ فتح آباد، مادر باغ شاهزاده نزدیک می‌شوید، باغی که قبل از باغ شاهزاده ساخته شد و بر ساخته شدن این باغ در ماهان تاثیر فراوان داشت.

سر در ورودی روی در کاشی‌ کاری‌های زیبایی دارد و  طوری ساخته ‌شده که در زمستان‌‌ها مانع از ریزش برف و باران بوده و در تابستان‌ نیز مانعی برای تابش مستقیم آفتاب باشد. در بالای سردر آیاتی از قرآن کریم نوشته شده تا بازدیدکنندگان هنگام ورود و خروج از زیر آیات قرآن عبور کنند.

طاق این عمارت به یک نورگیری گنبدی شکل ختم می شود،آنچه که در این عمارت بسیار اهمیت دارد ارتباطی است که میان فضاها و قسمت های مختلف آن پدید آمده و این ارتباط سبب شده تا عمارت در عین تنوع و گوناگونی، از وحدت و یکپارچگی قابل توجهی برخوردار شود. بیش از 100 گونه گیاه دارویی از جمله 20 گونه نادر آن در این باغ کشت شده است.

معماری زیبای این عمارت با کاشی کاری های رنگینش می تواند هر بیننده‌ای را در دنیایی از زیبایی تاریخ غرق کند. در محوطه داخل باغ و دور تا دور فواره های آن صندلی‌های زیادی چیده شده بودند که در ابتدا گمان آن می رفت که به طور کامل پر نشوند اما بر خلاف انتظار، حتی قبل از زمان آغاز مراسم، دیگر صندلی خالی در داخل محوطه وجود نداشت و تعداد زیادی از مردم از قشرهای مختلف در جشن تولد دوباره این بنای زیبا و دیدنی حضور پرشور خود را به عمل رسانده بودند.

در اردیبهشت ماه سال 93 عملیات بازسازی و ترمیم باغ فتح آباد به دستور استاندار کرمان آغاز شد و روز گذشته تقریبا بعد از گذشت 14 ماه، بسیاری از مسئولان استان برای افتتاح این باغ گرد هم آمده اند.

 

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان منصوب شد

ابوالقاسم سیف الهی با حکم استاندار کرمان به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری منصوب شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی در متن این حکم آورده است:

جناب آقای ابوالقاسم سیف الهی

سلام علیکم

نظر به مراتب تعهد، شناخت و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال در چارچوب وظایف مصوب و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بکارگیری تمامی تجربیات و توان در پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید موفق باشید.

ابوالقاسم سیف الهی پیش از این شهردار کرمان بود که از سمت خود استعفا کرد.

محمدجواد کامیاب معاون سابق عمرانی استاندار کرمان نیز به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری منصوب شد.

 

کامیاب سرپرست معاونت توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار کرمان شد

محمد جواد کامیاب، به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، طی حکمی از سوی استاندار کرمان محمد جواد کامیاب به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار منصوب شد.

کامیاب پیش از این به عنوان معاون عمرانی استاندار کرمان مشغول خدمت بود.

 

90 زمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان معرفی می شود

رییس کمیته کشاورزی جشنواره فرهنگی کرمان در تهران گفت: در این جشنواره حدود 90 زمینه سرمایه گذاری مرتبط با کشاورزی و در بخش های مختلفی همچون صنعتی، صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون به نمایش گذاشته می شود.

عباس سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حدود 20 غرفه در جشنواره هفته فرهنگی کرمان در تهران مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: فرصت های سرمایه گذاری بخش کشاورزی در استان کرمان برای سرمایه گذاران علاقه مند، به روش های مختلف از جمله به صورت پنل و اقلام چاپی ارایه می شود.

وی اظهار کرد: 14 اولویت سرمایه گذاری از تعداد 90 زمینه سرمایه گذاری انتخاب شده است که به صورت پنل به نمایش گذاشته می شوند.

وی خاطرنشان کرد: معرفی و به نمایش گذاشتن رتبه های استان کرمان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور از دیگر برنامه های کمیته کشاورزی در نمایشگاه هفته فرهنگی کرمان در برج میلاد تهران و برای همگان است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی محسوب می شود و یک چهارم باغات کشور را در خود جای داده است بیان کرد: استان کرمان در تولید گردو، پسته، خرما، سطح زیر کشت گلخانه ای و کشت محصولات جالیزی مقام اول کشور را دارد.

سعیدی گفت: استان کرمان در محصول گردو با 21 هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید بالغ بر 30 هزار تن، در محصول پسته با 260 هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید 165 هزار تن و در محصول خرما با 61 هزار هکتار سطح زیر کشت و 327 هزار تن تولید سالیانه رتبه اول را در کشور دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: استان کرمان در زمینه سطح زیر کشت گل محمدی مقام دوم و در سطح زیر کشت مرکبات مقام سوم کشور را دارد.

وی یادآور شد: محصولاتی همچون خرما و صنایع جنبی و تکمیلی آن، پسته و انواع فرآورده آن، محصول سیر، گردو، عسل، گل محمدی، ضایعات نخیلات، سرمایه گذاری در بخش گلخانه ای، فرآورده های لبنی، احداث سردخانه برای محصولات کشاورزی، تولید چرم و صنایع جنبی آن، دستگاه های چاله زن برای دفع کودها و موارد دیگر و زیر مجموعه های آنان فرصت های خوبی برای ورود سرمایه گذاران فراهم می کند.

وی گفت: تعدادی از غرفه ها به بخش های خصوصی برای نمایش توانمندی هایشان و بخشی هم به دستگاه های دولتی تابع جهاد کشاورزی در استان کرمان برای معرفی اقداماتشان واگذار می شود.

وی اظهار کرد: به نمایش گذاشتن خود محصولات کشاورزی استان کرمان هم از برنامه های ما در این جشنواره می باشد.

هفته فرهنگی این استان به منظور نمایش ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی استان کرمان از شانزدهم تا بیست و سوم مرداد ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار می شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران