جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران افتتاح شد+ 6 خبر

سایر خبرهای استان: استاندار کرمان: فرصت تاریخی در استان فراهم شده است/ سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی کرمان: جدیدترین تولیدات گردشگری کرمان در «برج میلاد »رونمایی می شود/ معاون رییس جمهوری در جشنواره کرمان: کرمان همه ظرفیت ها را دارد/ ادعای شین هوا: آیین استقبال از شهدای غواص در ماهان برگزار می شود/ رییس کل دادگستری استان کرمان: خبرنگاران براساس اصول اسلامی و انقلابی عمل می کنند/ رئیس کل دادگستری استان کرمان: ممانعت از دسترسی به اطلاعات جرم محسوب می‌شود  

جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان شامگاه جمعه با حضور جمعی از مقامات و مسوولان کشوری و استانی در برج میلاد تهران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا آیین افتتاح هفته فرهنگی و اقتصادی استان کرمان با حضور آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری، محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، جمعی از نمایندگان، مسوولان و فعالان اقتصادی و فرهنگی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

این جشنواره از امروز جمعه شانزدهم مرداد تا بیست و سوم مرداد به منظور معرفی قابلیت های استان کرمان در برج میلاد برپاست.

غرفه هایی در زیر مجموعه کمیته های مذهبی و فرهنگی، ورزش و جوانان، شهدا و ایثارگران، میراث فرهنگی و گردشگری، ارتباطات و تبلیغات، علم و فناوری، هنر، صنایع و معادن، مفاخر و نام آوران، شعر و اهل قلم، عشایر، کشاورزی و محصولات غذایی، فرصت های سرمایه گذاری، مواد غذایی و لباس، محیط زیست، منابع طبیعی، بانوان کارآفرین و کمیته اقتصاد مقاومتی در مدت اجرای جشنواره به فعالیت می پردازند.

همچنین کارگروه های مطبوعات و رسانه، تمدن هلیل و کارگروه کویر شناسی هم در این جشنواره برنامه های مختص به خود را دارند.

سمینار بم و زلزله و میراث جهانی، مراسم شب شعر و اهل قلم و رسانه، اجرای موسیقی و تئاتر محلی کرمان، سمینار علمی و فناوری، همایش گردشگری و تاریخی، سمینار کویر شناسی، همایش ورزش و جوانان، برنامه های مذهبی و موارد دیگر از جمله برنامه هایی است که در هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان اجرا می شود.

آیین افتتاح جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان بطور زنده از شبکه کرمان و شبکه سراسری شما پخش شد.

 

استاندار کرمان: فرصت تاریخی در استان فراهم شده است

استاندار کرمان گفت: امروز فرصت تاریخی در این استان فراهم شده و کابینه استان کرمان کابینه ای متخصص، دنیا دیده و ایثارگر است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی شامگاه جمعه در آیین افتتاح جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در سالن همایش های برج میلاد تهران افزود: ما خود را در استان کرمان وقف کرده ایم و فرهنگ وقف نباید در مزرعه و خانه باشد بلکه باید در وقت ما هم بوجود بیاید.

وی بیان کرد: استان کرمان آمادگی دارد که دولت کوچک اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را در کرمان ایجاد کند؛ دولتی که حداکثری بهره وری و کمترین کارمند را داشته باشد.

وی گفت: ما می خواهیم به عنوان اولین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی باشیم.

استاندار کرمان ادامه داد: امشب، شبی خاطرانگیز برای همه کرمانیان بلند مرتبه ای است که عظمت نجابت آنها به گونه ای است که خودشان را کمتر مطرح می کنند.

وی افزود: سلام آیت الله جعفری امام جمعه کرمان را که باید مجسمه نجابت ایشان را در یکی از میادین نصب کرد و خواهیم کرد به همه می رسانم که به دلیل کهولت سن و مشکلی که داشتند نتوانستند به این جشنواره بیایند.

رزم حسینی با اشاره به این که جشنواره فرهنگی و اقتصادی کرمان با همت شهردار تهران و سایر مسوولان برگزار می شود گفت: کرمان استانی زرخیز است و نباید فکر کنیم که استانی کویری است هرچند کویر هم ظرفیتی است که ناشناخته مانده است.

وی بیان کرد: این استان با تمدن و کشفیات جدیدی که در هلیل جیرفت بدست آمده حکایت از پیشنیه 10 هزار ساله دارد و اگر این کشفیات ثابت شود می تواند تاریخ دیرینه شناسی جهان را تغییر دهد.

استاندار کرمان گفت: امروز سه اثر ثبت جهانی میراث فرهنگی در استان داریم و سال آینده با ثبت دو اثر دیگر رتبه اول را در تعداد آثار ثبت جهانی خواهیم داشت.

وی افزود: استان کرمان 110 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، 110 هزار دانشجو، 550 هزار دانش آموز و 44 حوزه علمیه دارد و علما و شعرای نامدار و شهدای بزرگواری همچون شهید باهنر دارد که فرهنگ سلحشوری را در این استان زنده کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین بزرگانی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی را دارد که بار مقاومت را به تنهایی بر دوش می کشد.

رزم حسینی اظهار کرد: آیا شایسته است که استان کرمان با داشتن این ظرفیت های اجتماعی که هنوز بعضی از آنها را نمی شناسیم فقر و محرومیت داشته باشد.

وی ادامه داد: استان کرمان رتبه اول معادن کشور را دارد و 40 درصد ارزش افزوده معادن کشور مربوط به این استان است.

وی با اشاره به این که بزرگترین معادن مس، تیتانیوم و کرومیت در استان کرمان است

گفت: تا سال 96 تولید 11 میلیون تن ذوب فولاد خواهیم داشت و همچنین 32 میلیون تن کنسانتره در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار کرمان افزود: بزرگترین شبکه حمل و نقل هوایی در کرمان است و سردار عرب نژاد در شرکت هواپیمایی ماهان آن را سربلند کرده است.

وی اظهار کرد: همچنین بزرگترین حمل و نقل ریلی کشور تا سال آینده در کرمان خواهد بود.

وی گفت: در حوزه کشاورزی نیز 70 نوع محصولات باغی و 54 نوع محصولات زراعی و 25 درصد باغات کشور در استان کرمان است.

رزم حسینی افزود: خط صلح گاز از استان کرمان می گذرد و این امکان را برای ما فراهم می آورد که در پتروشیمی فعال باشیم.

وی گفت: رتبه اول تولید خلق پول توسط کشاوزران و معادن از آن استان کرمان می باشد و این استان در بخش کسب و کار در 30 ماه گذشته 11 پله صعود کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در استان کرمان افزود: اولین کاری را که انجام دادیم ایجاد همدلی و وحدت رویه در استان بود.

استاندار کرمان، تشکیل مثلث توسعه اقتصادی را از دیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: این طرح می گوید همه ارکان حکومت باید در توسعه باشند و ائمه جمعه هم باید در مسیر توسعه حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: خطبه های امروز نمازجمعه استان کرمان بسیار غنی و در مسیر توسعه استان است.

رزم حسینی گفت: موافقت نامه های سرمایه گذاری و فرهنگ اقتصادی زمینه ایده ای جدید را فراهم آورده است و نباید با رفتن یک استاندار امر توسعه متوقف بماند.

وی در خصوص چالش های استان کرمان هم گفت: اولین چالش ما بحران آب است.

وی ادامه داد: در این دولت بزرگترین تونل انتقال آب کشور در استان کرمان کلید خورد که امکان انتقال 700 میلیون متر مکعب آب را فراهم می آورد و امیدواریم در 4 سال آینده بتوانیم بحران آب را حل کنیم.

استاندار کرمان اجرای طرح همیاران آب در استان را برای مدیریت مصرف یادآور شد و گفت: رتبه اول جذب اعتبارات آبیاری تحت فشار متعلق به کرمان است.

جشنواره فرهنگی اقتصادی استان کرمان به منظور معرفی ظرفیت ها و قابلیت های این استان از امروز جمعه شانزدهم مرداد تا بیست و سوم مرداد در برج میلاد برپاست.

 

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی کرمان: جدیدترین تولیدات گردشگری کرمان در «برج میلاد »رونمایی می شود

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان کرمان از رونمایی از جدیدترین تولیدات گردشگری این استان در «برج میلاد» طی هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان خبر داد.

محمد جهانشاهی در گفتگو با مهر اظهار داشت: نمایشگاه قابلیت های گردشگری استان در فضایی به مساحت هزار متر مربع در برج میلاد تهران برگزار می شود.

جهانشاهی تصریح کرد: در این نمایشگاه ظرفیت های استان کرمان در حوزه‌های صنایع‌دستی، میراث فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی در قالب تولیداتی جدید مانند پوستر، سی‌دی، نقشه، بروشور و کتابچه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در معرفی استان مهمترین مساله تبلیغات و اطلاع رسانی است، افزود: در این نمایشگاه بیش از ۵۰ هزار نسخه انواع اقلام تبلیغاتی توزیع خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: تمامی ارگان ها و نهادهای اطلاع رسانی استان باید در معرفی استان همکاری و فعالیت داشته باشند چرا که معرفی استان تنها در توان یک دستگاه نیست و باید هم افزایی لازم صورت پذیرد.

 

معاون رییس جمهوری در جشنواره کرمان: کرمان همه ظرفیت ها را دارد

معاون رییس جمهوری در امور مجلس با اشاره به توافق هسته ای گفت: آنچه در مذاکرات بدست آمده نشانه قدرت و عظمت ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری شامگاه جمعه در آیین افتتاح جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان که در برج میلاد تهران برگزار شد افزود: نزدیک به 22 ماه در دشوارترین زمان، بی نظیرترین هماورد حقوقی و دیپلماسی را با استعانت از خداوند متعال، حمایت بی بدیل مردم، حمایت گسترده رهبر معظم انقلاب و با مدیریت شایسته رییس جمهوری داشته ایم و توانستیم مهمترین گام را در عرصه جهانی برداریم.

وی گفت: پایمردی مردان عرصه دیپلماسی کشور توانست چهره واقعی از ایران و ایرانی را ارائه دهد و در این مصاف دشوار، ایران در برابر همه قدرت های برتر جهان توانسته برتری منطق ایرانی و تمدن ایرانی را به کرسی بنشاند.

معاون رییس جمهوری در امور مجلس به پیروزی بزرگ علمی و دستاورد مهم مردان عرصه دیپلماسی کشورمان اشاره کرد و افزود: در این پیروزی بزرگ علمی که دستاورد و نتیجه ی همدلی و همزبانی همه مردم و ارکان نظام بوده، زمینه ای فراهم شد تا کشورهای بزرگ جهان برای سرمایه گذاری هجوم بیاورند.

وی به تعبیر یکی از مسوولان اروپایی اشاره کرد و گفت: امروزه کشورهای بزرگ در صف میزبانی از رییس جمهور محبوب و منتخب این ملت هستند.

انصاری تصریح کرد: دولت توانست با تکیه بر خرد جمعی و اولویت های درست و هوشمندانه، در عرصه جهانی تحریم ها و تهدیدها را از بین ببرد و با حمایت مردم گام های موفقیت آمیزی بردارد؛ به گونه ای که دوستان انقلاب خوشحال، دشمنان انقلاب مایوس و رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر به روش منطقی، حقوقی و دیپلماتیک در جهان منزوی شود.

وی افزود: دولت با زحمت توانست تورم 40 درصدی عنان گسیخته را به 15 درصد کاهش دهد و سقوط عمیق رکود منفی 7 درصدی سال 91 را در سال 93 به مثبت 3 درصد ارتقاء داده است.

وی همچنین از کرمان به عنوان استانی چهارفصل، زیبا و پهناور یاد کرد و گفت: کرمان همه نعمت های بی بدیل الهی و ظرفیت ها را دارد و باید قدر این نعمت ها را دانست.

معاون پارلمانی رییس جمهوری بیان کرد: از ابتکار عمل استاندار خلاق و پرتلاش استان کرمان تشکر می کنیم که بسیار موقعیت شناسانه اقدام به برپایی این جشنواره و در کنار آن برپایی یک هفته نمایشگاه متنوع برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان کرده اند.

وی گفت: این جشنواره بهترین نمونه اجرایی و عملی شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت است و گامی عملی در همراه کردن نخبگان، سرمایه گذاران و فعالان مختلف در عرصه های گوناگون در استان کرمان است.

انصاری برگزاری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان را فرصتی برای معرفی توانمندی های این استان به مردم داخل و خارج کشور دانست و گفت: استان کرمان ظرفیت های فراوانی در بخش معادن، کشاورزی و غیره دارد و این مردم شایسته الگو شدن در اقتصاد مقاومتی هستند.

وی تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی بنای دولت است و به دنبال آن هستیم که از سرمایه گذاری مولد استقبال و حمایت کرده و موانع را برداریم که در این راستا بسته ای از سیاست ها تدوین و در دست نهایی شدن و ابلاغ است.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان و جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی و فرهنگی نیز در این آیین حضور داشتند.

جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان 16 تا 23 مرداد در برج میلاد تهران برگزار می شود.

 

ادعای شین هوا: آیین استقبال از شهدای غواص در ماهان برگزار می شود

بخشدار ماهان از برگزاری آیین استقبال و تشییع پیکر مطهر شهدای غواص در ماهان خبر داد.

به گزارش مهر، علی زهرودی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی آیین استقبال از شهدای غواص اظهار داشت: مردم ماهان ۱۹ مرداد ماه میزبان شهدای غواص می شوند.

وی افزود: آیین استقبال از این شهدا ساعت هفت صبح از میدان آزادی ماهان آغاز و پیکر مطهر این شهدا تا میدان امام بر دوش مردم شهید پرور بخش ماهان تشعییع می شوند.

زهرودی یادآور شد: پیکر شهدای غواص بعد از تشییع و برگزاری مراسمی با شکوه در میدان امام ماهان به سمت راین بدرقه می شوند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما یک پیام دارند و پیامشان عزت و غیرت است، ادامه داد: آیین استقبال، بدرقه و تشییع شهدا می تواند بر روی مردم تاثیر گذار باشد و فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است.

بخشدار ماهان تاکید کرد: نباید اجازه دهیم کسی از این آیین استفاده سیاسی کرده و مراسم سمت و سو سیاسی به خود بگیرد.

 

رییس کل دادگستری استان کرمان: خبرنگاران براساس اصول اسلامی و انقلابی عمل می کنند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: خبرنگاران در ایران به برکت خون شهدا، بر سرحرفه خویش با هیچ صاحب زر و زوری معامله نکرده و بهتر از گذشته بر اساس اصول انقلابی و اسلامی که همان دفاع از مظلومان و انعکاس درد و رنج آنان است، عمل می کنند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد روز شنبه به مناسبت روز خبرنگار افزود: در دنیای کنونی با وجود فناوری های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی، اجتماعی، امنیتی و قضایی جامعه و انتشار آنها بسیار هزینه بر، دشوار و در عین حال بسیار ضروری و حیاتی است.

وی ادامه داد: روز خبرنگار به نام کسانی نامگذاری شده است که در عصر ارتباطات با تلاش و همت خویش رسالتی بزرگ برای افزایش آگاهی عمومی جامعه بر دوش می کشند.

وی بیان کرد: روز خبرنگار یادآور مجاهدت ها و زحمات کسانی است که در تمامی عرصه ها با حضور خود مسوولیتی تاریخی را در بیان واقعیت ها بر عهده دارند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه تصویرگر وجدان بیدار جامعه و جهان قلمداد می شوند که همه تلاش خود را برای آگاهی، روشنگری، آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی به کار می گیرند؛ کسانی که امانتداری و صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده و در راه رساندن حقایق به گوش مخاطبان خود لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

موحد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام عرصه خبر، محمود صارمی، فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار را به همه خبرنگاران عرصه مطبوعات و رسانه های ارتباط جمعی استان کرمان تبریک گفت.

در هفدهم مرداد 1377 محمود صارمی خبرنگار شجاع خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به دست نیروهای طالبان در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید و با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، این روز به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان: ممانعت از دسترسی به اطلاعات جرم محسوب می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تصویب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: ممانعت از دسترسی به اطلاعات جرم محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، یدالله موحد صبح پنجشنبه در نشست شورای عالی بسیج رسانه استان کرمان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، دسترسی آزاد به اطلاعات را از جمله حقوق مردم دانست و اظهار داشت: امنیت ملی و حریم خصوصی افراد خط قرمز در حوزه اطلاع رسانی است.

موحد یادآور شد: به جز دو موضوع گفته شده سایر اطلاعات باید در اختیار افراد قرار گیرد، چرا که اگر آگاهی مردم بالا باشد به صورت آگاهانه تری می توانند در تعیین سرنوشتشان تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران حق دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی دستگاه ها را دارند، افزود: ممانعت از دسترسی به اطلاعات جرم به شمار می رود.

موحد با اشاره به اینکه در قانون اساسی و قانون مطبوعات به مسئله دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره شده است، ابراز داشت: متاسفانه در مقام عمل مشاهده می کنیم که دستگاه ها و مسئولان مختلف به این اصل توجه نمی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تصویب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: در واقع دسترسی آزاد به اطلاعات حق محوری خبرنگاران است.

وی تاکید کرد: این اصل باید مورد توجه قرار گیرد و خبرنگار باید بتواند با مراجعه به دستگاه های مختلف اطلاعات لازم را دریافت کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خبرنگاران را نماینده جامعه دانست و ابراز داشت: اصحاب رسانه پل ارتباطی مردم و مسئولین بوده و مردم باید اطلاعات را از خبرنگاران دریافت کنند.

موحد با اشاره به اینکه حقوق مردم بر حقوق حاکمیت تقدم دارد، ابراز داشت: مردم حق دارند از اطلاعات آگاهی داشته و براساس آن آگاهانه عمل کنند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران