استاندار کرمان: کار اساسی باید در حوزه عمران شهری انجام شود+ 2 خبر

سایر خبرهای استان: پیکر 10 شهید غواص و خط شکن در بافت تشییع شد/ قرارگاه خاتم الانبیاء 13 تقاطع را در کرمان در دست اجرا دارد  

استاندار کرمان تحول در عمران شهری را یک ضرورت دانست و گفت: باید کار اساسی در حوزه عمران شهری کرمان صورت گیرد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست پیگیری پروژه های شهری در محل استانداری افزود: در اجرای طرح ها باید افق 50 سال آینده را دید.

وی بیان کرد: استفاده مردم از خودروهای شخصی به دلیل کم بودن زمینه های مورد نیاز است و در اجرای طرح ساماندهی میدان آزادی باید افق 25 ساله مدنظر قرار گیرد زیرا ملاک نباید جمعیت باشد و باید به رفاه مردم توجه لازم صورت گیرد.

وی گفت: طرح های اجرایی در حوزه عمران شهری برای نظام است و طرح شخصی نیست.

استاندار کرمان با بیان اینکه همواره برای توسعه شهر کرمان تلاش می کنیم، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم بخش های شهری را در کرمان متحول کنیم.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای طرح های مختلف باید کارها را به افراد متخصص، متعهد و اهل ریسک سپرد.

در این نشست با حضور مسوولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و مدیران شهری روند اجرای برخی پروژه های مهم عمرانی شهر کرمان از جمله ساخت تقاطع های غیر همسطح بررسی شد.

 

پیکر 10 شهید غواص و خط شکن در بافت تشییع شد

پیکر 10 شهید غواص و خط شکن روز یکشنبه در بافت بر دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان تشییع شد.

پیکر 20 شهید غواص و گمنام عصر جمعه شانزدهم مرداد از سمت شهرستان انار وارد استان کرمان شدند و شهدا در دو کاروان در شهرستان های مختلف استان حضور یافتند.

یک کاروان از مسیر انار، شهربابک، سیرجان، بافت و بردسیر و دیگری از مسیر انار، رفسنجان، کوهبنان، راور، زرند و کرمان عصر امروز یکشنبه به شهر کرمان می رسند.

مراسم تشییع شهدا از صبح امروز با قرائت زیارت عاشورا در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بافت آغاز شد و تا دهستان کیسکان ادامه یافت.

شرکت کنندگان در این مراسم کاروان حامل پیکرهای مطهر شهدا را چون نگینی در برگرفتد و حین تشییع شهدا هر کسی به طریقی درس عاشقی را پس می داد.

مادرانی که با آینه و اسپند و گلاب به استقبال آمدند و پدرانی که با اشک چشم شهدا را در آغوش گرفتند همه و همه تصاویری بود که امروز مردم شهید پرور شهرستان بافت آن را به خوبی رقم زدند و اثبات کردند قدردان و مدیون خون شهدا هستند.

کاروان شهدا پس از عبور از شهر بافت مورد استقبال مردم بزنجان و کیسکان نیز قرار گرفت و مردم این مناطق و روستاهای در طول مسیر نسبت به شهدا ابراز ارادت کردند.

 

قرارگاه خاتم الانبیاء 13 تقاطع را در کرمان در دست اجرا دارد

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان گفت: 13 تقاطع در قالب 9 پروژه از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در شهر کرمان در دست اجراست.

ابوالقاسم سیف الهی روز یکشنبه در نشست پیگیری پروژه های شهری در محل استانداری افزود: تقاطع شهید حسین بادپا در حوزه طرح های ترافیکی 90 درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: برای تقاطع ابوذر نیز در حوزه ترافیکی پیگیری خوبی انجام شده است و پیشرفت کاری مناسب و تکنولوژی مناسبی دارد.

وی عنوان کرد: تقاطع غدیر نیز جمع بندی شده است و اختلافی درباره زمین آن وجود دارد که در حال برطرف شدن است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه طرح میدان آزادی نیز جمع بندی شده است گفت: امروز آمادگی بستن این میدان و آغاز عملیات اولیه وجود داشته اما به دلیل استقبال از شهدای غواص این کار به زمان دیگری موکول شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به مشخص نبودن مسیر عبور کابل های برق، لوله های آب و گاز و تجهیزات مخابراتی لازم است نقشه دقیق از سوی دستگاه های مربوط ارایه و همچنین نماینده ثابتی از سوی این دستگاه ها معرفی شود تا مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

سیف الهی گفت: چند مورد تعریض در خیابان استقلال باید انجام شود که بزودی انجام خواهد شد.

وی افزود: طرح پل شرف آباد و زنگی آباد نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: سایر پروژه های در دست اقدام از سوی قرارگاه خاتم در حال پیگیری و اجرا هستند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان گفت: در افق 1404 یک میلیون نفر جمعیت برای شهر کرمان تعیین شده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران