استاندار کرمان: نگاه ما به استان بر پایه عدالت بوده است

رزم حسینی: امید است سال آینده کنفرانس جهانی تمدن جیرفت را در کرمان و جیرفت برگزار کنیم/ برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرده ایم و همه زمینه ها برای سرمایه گذاری فراهم است/ ارتفاعات کوه های سیرچ که ازسردترین نقاط کرمان محسوب می شود، مکان مناسبی برای ورزش اسکی است و در پی آن هستیم که در آنجا پیست اسکی راه بیندازیم/ به هر پدیده ای که می خواهیم دست بزنیم، بخشی از آن در استان کرمان وجود دارد و شاید بشود از استان کرمان به عنوان ایرانی کوچک نام برد  

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه فعالان سیاسی نباید در خصوص توسعه منطقه حاشیه سیاسی به وجود آورند گفت: براساس مسئولیت قانونی و شرعی، نگاه مان به استان کرمان بر پایه عدالت بوده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی شامگاه سه شنبه در همایش تمدن هلیل در هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان افزود: ضمن آنکه برای مدیریت و مدیران استان شمال، جنوب، شرق و غرب استان فرقی ندارد.

وی گفت: هلیل تمدن بسیار مهمی است که براساس مطالعات کارشناسان باید توجه ویژه ای در جمهوری اسلامی و دولت در خصوص تمدن جیرفت کرمان صورت بگیرد لذا امید است این تمدن غنی و دیرینه بتواند ظرفیت های مهمی را که در جنوب وجود دارد، معرفی کند.

استاندار کرمان به انعقاد تفاهمنامه سه جانبه بین میراث فرهنگی کشور، مرکز اسناد ملی ایران و استانداری کرمان در شش ماه گذشته اشاره کرد و گفت: امید است سال آینده کنفرانس جهانی تمدن جیرفت را در کرمان و جیرفت برگزار کنیم ضمن آنکه بدنبال آن هستیم در برنامه ششم توسعه زیرساخت های مربوط به این کنفرانس و اساسا تمدن هلیل را قرار دهیم.

وی به افتتاح فرودگاه جیرفت نیز اشاره کرد و افزود: امید است فعالان اقتصادی برای صادرات محصولات کشاورزی، از این ظرفیت استفاده کنند زیرا جیرفت مرکز مهمی برای محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه جیرفت و عنبرآباد برای جبران عقب افتادگی ها و آغاز مسیر توسعه یافتگی باید از مسیر جریانات سیاسی و سیاست زدگی ها در امان باشد خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید با شعار ولایت و توسعه و طرح مثلث توسعه اقتصادی که همگرایی و هم افزایی برای توسعه استان به وجود آورده، کار می کنیم.

وی جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان را نمونه ای از همگرایی دانست و گفت: همه شهرستان های استان کرمان در نمایشگاه توانمندی های استان حضور دارند و فرصت های سرمایه گذاری را آماده کرده اند تا به سرمایه گذاران ارائه نمایند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خطاب به استاندار کرمان گفت: برخی تلاش دارند با گرد و خاک، جلوی جلوه تمدن کهن جیرفت را بگیرند لذا از شما درخواست می کنم که به خاطر تمدن ایران کهن؛ به جیرفت توجه کرده و نگذارید این افراد فعالیت کنند.

فرج الله عارفی با تاکید بر اینکه ایجاد تمدن ها به جهت قرار گرفتن در مسیر ارتباطات فرهنگی و اقتصادی است افزود: باید در راستای ثبت جهانی تمدن هلیل، ادامه کاوش ها، تکمیل بزرگراه ها، تشکیل شرکت های توریستی، ساخت موزه جیرفت و برگرداندن تمامی اشیاء به سرقت رفته یا خارج شده از شهرستان اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی به ظرفیت های جنوب استان کرمان که از 13 اقلیم موجود در جهان، 11 اقلیم در شهرستان جیرفت وجود دارد و به عنوان مینیاتور اقلیم های دنیا معرفی شده است اشاره کرد و گفت: خاک مستعد این منطقه موجب تولید انواع محصولات کشاورزی دنیا شده به گونه ای که بیش از 176 نوع مرکبات در جنوب استان تولید می شود و بیش از 146 نمونه خرما در این منطقه در حال تولید است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جیرفت دارای حوزه های غنی فرهنگی، کشاورز، بهداشت، علوم و فنون و همچنین فعالیت های هنری است که تا 40 سال قبل کسی نمی دانست که مرکز تمدن آرت (ارت)؛ جیرفت است و اکنون شواهد و قرائن این بحث را تایید کرده است.

عارفی گفت: تولید چهار و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی، رتبه اول تا سوم قریب به هفت محصول کشاورزی، وجود رودخانه های دائمی، نیروی انسانی فعال، صنایع آهن و مس در دست اقدام، صنایع غذایی و ... از قابلیت های شهرستان جیرفت است که نیاز به توجه ویژه مسئولان را دارد.

افزایش شش برابری گردشگران خارجی در کرمان

استاندار کرمان از افزایش شش برابری گردشگران خارجی طی چهار ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی در چهارمین روز جشنواره اقتصادی و فرهنگی استان کرمان در سمینار کویرشناسی با اشاره به سیاست های مدیریتی استان کرمان در زمینه گردشگری افزود: تسهیل امر برای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران در حوزه گردشگری یکی از سیاست های ما است و در چهار ماه امسال 9 هزار نفر گردشگر خارجی داشتیم که نسبت به دولت قبل افزایش 6 برابری داشتیم و پیش بینی می کنیم تا پایان امسال حدود 20 هزار نفر گردشگر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرده ایم و همه زمینه ها برای سرمایه گذاری فراهم است یادآور شد: برای سامان دهی بحث کویر سازمانی به منظور آماده سازی زمینه برای آژانس های گردشگری تشکیل شده تا بتوانند گردشگران را با امنیت برای بازدید از جاذبه های گردشگری استان کرمان هدایت کنند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: کویر یکی از جاذبه های گردشگری است و به همت کویرشناسان و فضایی که در دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری به وجود آمده فرصت را غنیمت دانستیم که سمینار را با همکاری اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار و کویر را معرفی کرده و بشناسیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه ارتفاعات کوه های سیرچ جزء سردترین نقاط کرمان، مکان مناسبی برای ورزش اسکی است و در پی آن هستیم پیست اسکی در آنجا راه بیندازیم، تاکید کرد: اتفاقاتی که در دولت تدبیر امید در حوزه میراث فرهنگی و مرمت آثار باستانی رخ داد به اقرار کارشناسان کم نظیر است و امیدواریم این حرکت داشته باشد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم در این مراسم با اشاره به اینکه معنای بیابان لوت و در کنار آن زندگی کردن، نشان می دهد که چگونه نیاکان ما از ممات، حیات ایجاد کردند و برخی از قنات های اولیه در بم وجود دارد گفت: به هر پدیده ای که می خواهیم دست بزنیم، بخشی از آن در استان کرمان وجود دارد و شاید بشود از استان کرمان به عنوان ایرانی کوچک نام برد.

محمد حسن طالبیان افزود: با تلاش برای ثبت جهانی بم، اهمیت استان کرمان آنقدر مهم بود که پرونده های بعدی از این استان آغاز می شد و بعد از آن باغ شاهزاده ماهان که یکی از شاهکارهای باغ ایرانی است در لیست ثبت میراث جهانی قرار گرفت که نشان می دهد این باغ در یک بیابان، اکوسیستم را تغییر می دهد.

وی از ایران به عنوان سرزمین قنات ها یاد کرد و گفت: یک پرونده قنات ایرانی همراه با پرونده لوت را در دست ارزیابی برای ثبت جهانی داریم ضمن آنکه به طور کلی 11 پرونده قنات دیگر نیز در دست اقدام است که سه مورد از قنات ها از جمله قنات جوپار و قنات های دوقلوی بم در استان کرمان جزء این پرونده ها می باشند.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: این قنات ها موضوع اثر طبیعی است که متاسفانه در سال های گذشته به آن توجه نشده و در دولت کنونی این اتفاق افتاده و برنامه مدیریتی در این زمینه نوشته شده است که با این روند، کارهای بزرگ تری می توان انجام داد.

طالبیان گفت: شاید برخی فکر کنند کسی در بیابان لوت زندگی نمی کند و انسان از آن بهره ای ندارد اما این موضوع درست نیست و انسان های زیادی از این پدیده بهره دارند و اصرار داریم به جای کویر بگوییم بیابان لوت.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم گفت: استاندار کرمان از کویر به عنوان یک پتانسیل بسیار بزرگ برای توسعه گردشگری استان یاد کرد و این ماموریت را به اتاق بازرگانی داد که در این زمینه شروع به کار کند.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: رزم حسینی، استاندار کرمان از روزهای آغازین کار خود به ظرفیت کویر توجه کرده و به اتاق بازرگانی استان ماموریت داد تا مطالعاتی را برای سرمایه گذاری در آن انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: همیشه از کویر به عنوان یک عامل محدودکننده و تهدید در استان کرمان یاد می شده و این در حالی است که 60 درصد از کویر لوت در کرمان وجود دارد و باید این ظرفیت معرفی شود و این فرصت ارزنده ای برای فعالیت های اقتصادی و گردشگری است.

جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان 16 مرداد افتتاح شد و تا 23 مرداد در برج میلاد تهران ادامه دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران