رئیس مرکز کرمانشناسی: ردپای کرمان در طول تاریخ به روشنی آفتاب است+ 3 خبر

سایر خبرها: برگزاری جشنواره تجاری سازی فناوریهای پیشرفته در کرمان/ دبیر انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرتی کرمان: نمایشگاه قابلیت های گردشگری کرمان در تهران برپا شد/ فرماندار رابر: بزرگترین منطقه گردشگری در رابر ایجاد می شود  

رئیس مرکز کرمانشناسی گفت: کرمان دارای ارزش هایی است که همواره بدان نازیده ایم وسرزمینی است که تاریخ بدان مباهات می کند و ردپای کرمان در تاریخ همچون آفتاب است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدعلی گلاب زاده در سمینار کرمان در گذر تاریخ ،در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان که در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد با بیان اینکه کرمان در گذر تاریخ رد پایی به روشنایی آفتاب دارد گفت: کرمان در گذر تاریخ نام آشناست و تا هر کجا که در کوچه های تاریخ پیش برویم نام کرمان را به روشنایی و به بلندای همه روزگاران می توان دید.

گلاب زاده افزود: کرمان دارای ارزش ها و اعتباری است که همواره بدان نازیده ایم وسرزمینی است که تاریخ بدان مباهات می کند.

وی با بیان اینکه  مردم کرمان در گذر تاریخ از کمترین زمینه ها بیشترین بهره را برده اند گفت: آنجا که در جوار رودخانه قرار گرفته اند با کشت و زرع تمدن هلیل را آفریده اند و آنجا که همچون شهداد با خشکسالی و خست آسمان روبرو شده اند بدخشان را وارد کرده و جواهرات خود را ساختند و صادر کردند و نیازهای خود را مرتفع ساختند آنگونه که توانستند درفش 5 هزار ساله شهداد را به عنوان تمدن این سرزمین برای ما نگاه دارند.

وی ادامه داد: کرمان گویی آمده بود تا سنگ صبور همه روزگاران باشد و از یک طرف با خشکسالی های طبیعی روبرو بوده  و از سوی دیگر با هجوم دشمنان، با این همه کرمان هرگز در برابر سختی ها و طوفان های بلا سر خم نکرده و هر بار ققنوس وار از میان خاکستر خود بر خواسته و حیات مجدد خویش را آغاز کرده است.

گلاب زاده افزود: کرمان دامان خود را پروردگاه مردان و زنانی قرار داد که هر یک به تنهایی به عنوان مفخر یک جامعه بسنده است.

وی اظهارداشت:خواجو آمد تا طرز غزل به خواجو بیاموزد، افضل کرمانی شاعر، نویسنده، تاریخ نگار و طبیب کرمانی آمد تا باب فضیلت بگشاید ،شاه نعمت الله ولی ظهور کرد تا در نعمت باز کند.

مدیر مرکز کرمان شناسی با بیان اینکه کرمان توانست در عرصه سازندگی نیز گوی سبقت را از دیگران برباید گفت: میمندش که چندی پیش به دست فرزند خلف دیار کریمان به ثبت جهانی رسید سنگستانی است که هزاران فرهاد عاشق با تیشه همت و اراده دل سنگ را شکافتند و طرحی نو در انداختند تا نام کرمان به عنوان سرافراز ترین دیار همت و سازندگی باقی بماند.

وی ادامه داد: ارگ بم آمد تا پنجه در پنجه مرگ بیاندازد و نامیرایی خود را ثابت کند و دیدیم که اسیر پنجه مرگ نشد و نامیرایی خویش را رقم زد.

گلاب زاده گفت: این همت زمینه را به وجود آورد تا کرمان همواره در طول تاریخ دارای سرمایه های ارزشمندی باشد.

وی افزود: مسجد جامع کرمان جامع جمیع زیباییها، مسجد امام حکایت گر سالها  پایندگی و خود شناسی و مجموعه گنجعلیخان گنج همت کرمان است.

 

برگزاری جشنواره تجاری سازی فناوریهای پیشرفته در کرمان

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان از برگزاری جشنواره تجاری سازی در کرمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فن آوری استان کرمان، در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان کرمان در برج میلاد تهران، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان از برگزاری جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته در ۲۲ مهرماه ۱۳۹۴ در خبر داد.

عباس قوام اعلام کرد: هدف اصلی این جشنواره، شناسایی ایده های برتر و معرفی آنها به سرمایه گذاران است و برنامه آن معرفی فرصت های سرمایه گذاری و فروش فناوری خواهد بود.

قوام حوزه های تخصصی زیست فناوری، طب سنتی، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، انرژیهای نو، صنایع معدنی، اطلاعات و میکروالکترونیک، نفت و گاز، سلولهای بنیادی، خودرو، نساجی، کشاورزی، نانوفناوری و سایر حوزه های مرتبط با فناوریهای پیشرفته را به عنوان محورهای اصلی این جشنواره ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره ارتباط چند سویه ای را بین مخترعین، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران، متخصصان، شرکتهای دانش بنیان برقرار خواهد نمود و تلاش خواهد شد تا شبکه ارتباطی منسجم و مستحکمی با هدف شناسایی دستاوردهای بخش علمی و پژوهشی و معرفی آنها به سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین بخش صنعتی و خدماتی کشور به منظور پاسخگویی به نیازهای این بخش برقرار شود.

قوام همچنین از تلاش برای جذب نیازهای تکنولوژیکی سازمانها و صنایع و ارائه آنها به صاحبان فکر و اندیشه به منظور جهت دهی به ایده ها، طرح ها و اختراعات تولیدی در راستای نیازهای بخش صنعتی و خدماتی کشور و ایجاد ثروت به عنوان سایر اهداف این جشنواره نام برد.

وی در ادامه تاکید کرد که طرح های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی توسط هیأت داوران در نمایشگاه جانبی جشنواره به صورت پوستر ارائه خواهد شد و همزمان با این جشنواره، سمینار تخصصی «آشنایی با روش های نوین کارآفرینی و جذب سرمایه گذار» توسط مدرسان بنام دوره های مدیریت، کارآفرینی، اصول و فنون مذاکره و روش های جذب سرمایه گذار برگزار خواهد شد.

در پایان، قوام اظهار امیدواری کرد که این جشنواره با استقبال چشمگیر ایده پردازان و فعالان حوزه صنعت و فناوری کشور روبرو شده و بطور منظم و سالانه برگزار شود.

 

دبیر انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرتی کرمان: نمایشگاه قابلیت های گردشگری کرمان در تهران برپا شد

دبیر انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرتی استان کرمان گفت: فعالان عرصه گردشگری استان در کنار بدنه دولتی در نمایشگاه قابلیت های گردشگری حضور پیدا کرده اند.

مسعود دهقانی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: در هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان بخش خصوصی شامل دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان این عرصه در کنار بدنه دولتی در نمایشگاه قابلیت های گردشگری حضور پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه فعالان گردشگری استان کرمان با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت های گردشگری حضور پیدا کرده است، اظهار داشت: ارائه اطلاعات استان از طریق توزیع بروشور، نقشه و پکیج های گردشگری و همچنین اطلاعات تورهای کرمان گردی در حال انجام است.

دهقانی گفت: با برپایی این نمایشگاه، بستری مساعد برای معرفی ظرفیت‌های استان اعم از فرهنگی، اقتصادی و گردشگری به هموطنان عزیز ایجاد شده است و علاقه‌مندان به این حوزه ها می‌توانند از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ در برج میلاد از شرایط فراهم آمده، بهره‌مند شوند.

دبیر انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرتی استان کرمان تصریح کرد: این نمایشگاه همواره سکویی برای معرفی جاذبه‌ها بوده و به همین دلیل مقامات برگزارکننده نمایشگاه تلاش کرده‌اند با اجرای تمهیدات ویژه، شهروندان و گردشگران را به بازدید از نمایشگاه تشویق کنند.

 

فرماندار رابر: بزرگترین منطقه گردشگری در رابر ایجاد می شود

فرماندار شهرستان رابر با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در رابر گفت: از افراد علامند به سرمایه گذاری در این شهرستان حمایت می شود.

علیجان سلیمانی در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگ اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان رابر در ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان قرار داشته و با احداث جاده ای که به تازگی در دستور کار قرار گرفته است این فاصله به ۱۱۰ کیلومتر کاهش پیدا می کند.

وی در ادامه رابر را دومین شهرستان نمونه ایثارگری اعلام کرد و گفت: بیشتر سرداران متعلق به این شهرستان  بوده و همچنین بیش از ۳۵۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

فرماندار رابر یادآور شد: بیش از دو هزار نیروی عملیاتی از این شهرستان عازم جبهه های جنگ شدند.

وی تعداد آرامگاه های قبور مطهر شهدا را در این شهرستان ۴۳ آرامگاه عنوان کرد و گفت: این شهرستان دارای پنج بقاع متبرکه، ۸۵ مسجد بوده و فعالیت های فرهنگی بسیاری در این اماکن مقدس انجام می شود.

سلیمانی در ادامه شغل بیشتر مردم این منطقه را کشاورزی و دامداری دانست و گفت: این شهرستان دارای حدود ۵۰ هزار کلنی زنبور عسل است و پرورش زنبور عسل یکی از مشاغل خانگی این شهرستان محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به تنوع گیاهان دارویی و به دلیل کوهستانی بودن این منطقه با  کیفیت ترین عسل کشور در منطقه رابر استان کرمان تولید می شود.

فرماندار رابر در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر باغات این منطقه را درختان گردو و سیب تشکیل می دهند، گفت: در گذشته سیب و گلابی رابر از طریق دریا به هندوستان فرستاده می شد.

سلیمانی تصریح کرد: بزرگترین ایلات و عشایر استان کرمان در این شهرستان به نام های ایل سلیمانی، شمس الدینی،   امیری، قتلو و لورک هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان رابر دارای رودهای دائمی و فصلی زیادی است، گفت: هنزاء، تخت سرطشتک، گلو وازر، سرهنگر، باغوئیه، اسکر، چهرن، چشمه عروس، عشق آباد و  روستاهایی مانند ننیز، سیه بنوئیه، گنجان از جمله مناطق گردشگری رابر به شمار می روند.

فرماندار رابر به ایجاد بزرگترین منطقه گردشگری بین المللی در مناطق بندرهنزاء و سرطشتک توسط سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: همچنین این منطقه بزرگترین معادن مس کشور را در دل خود جای داده است.

وی گفت: معدن مس درآلوی رابر، معدن مس بندرهنزاء و کرومیت نیز در حاشیه هلیل رود این شهرستان قرار دارد.

سلیمانی در پایان با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان رابر، یادآور شد: افراد علاقمند به سرمایه گذاری می توانند در زمینه فرآوری محصولات دائمی، بسته بندی خشکبار و عسل، صنعت و معدن و گردشگری سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: از افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری در شهرستان رابر باشند حمایت می کنیم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران