رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: صحنه های خوبی در افق کشور قابل ترسیم است

آیت الله هاشمی رفسنجانی: : این مردم بودند که توانستند فضا را عوض کنند / در شرایط ناباوری دولتی بوجود آمد که شجاعانه روی مشکل ترین مشکلات کشور دست گذاشت و سیاست خارجی خود را بر رفع تحریم ها که همه زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده بوده متمرکز کرد / وحدت در کرمان به چشم می خورد/ مثلث توسعه مقدمه کارهای بزرگ است/ امروز هیات های جامعی از کشورهای پیشرفته آماده سرمایه گذاری در ایران هستند که این امر نشان دهنده لیاقت، صداقت و موفقیت ایرانی هاست  

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان گفت: امروز با تجربه های کسب شده بعد از انقلاب اسلامی صحنه های خوبی در افق تاریخ کشور قابل ترسیم است.

به گزارش ایرنا آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه جمعه در این آیین که با حضور شماری از مقامات کشوری و استانی در برج میلاد تهران برگزار شد افزود: 10 سال گرفتار تحریم ها بودیم که این امر موجب شد بخشی از بافته های گذشته پنبه شود.

وی با بیان این که شرایطی پیش آمد که ملت آگاه را به صحنه آورد خاطرنشان کرد: این مردم بودند که توانستند فضا را عوض کنند و در شرایط ناباوری آنان دولتی بوجود آمد که شجاعانه روی مشکل ترین مشکلات کشور دست گذاشت و سیاست خارجی خود را بر رفع تحریم ها که همه زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده بوده متمرکز کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوران تحریم را یکی از امتحانات الهی دانست و گفت: خوشبختانه در این شرایط مردم خم به ابرو نیاوردند و توانستند کشور را آرام نگه دارند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که منطقه در جنگ، نزاع و خونریزی به سر می برد ایران توانست سربلند تحت تحریم ها به راه خود ادامه دهد و زمانی که شرایط فراهم شد پنجه در پنجه قدرتمندان در مدت 22 ماه مذاکره سخت توانست حق خود را ثابت کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد که در مدت کوتاهی بتوان نقاط ضعف گذشت را جبران کرد.

وی افزود: در داخل عده ای زحمت درست می کردند که البته حس نیت داشتند و می خواستند در مقابل کارشکنی های طرف مقابل نشان دهند که به عجز نیامده ایم و ما از بابت این افراد نگرانی نداریم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: براساس برخی اخبار کشور سوئیس همه تحریم ها را لغو کرده و چین نیز اعلام کرده بزودی تحریم را برداشته و برای همکاری با ایران آماده است.

وی با اشاره به این که در شرایطی برخی کشورها حاضر نبودند با ایران رابطه معمولی نسبتا خوب دشته باشند افزود: امروز این شرایط بوجود آمده و هیات های جامعی از کشورهای پیشرفته آماده سرمایه گذاری در ایران هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: این امر نشان دهنده لیاقت، صداقت و موفقیت ایرانی هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پتانسیل به نمایش گذاشته شده از استان کرمان را در جشنواره فرهنگی اقتصادی خوب توصیف کرد و گفت: مردم کرمان در این نمایشگاه کارآفرینی، ابتکار، ظرافت و استعداد خود را بخوبی به نمایش گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای کرمانی ها مهم است اداره استان توسط فردی آشنا به امور کرمان است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از استاندار کرمان به عنوان یکی از فرمانده هان لایق و موفق دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: رزم حسینی در دوران دفاع مقدس مخلصانه جنگید و بعد از جنگ هم بدون هیچ توقعی در بخش خصوصی مشغول بکار و موفق شد ابتکارات خوبی را از خود نشان دهد.

وی با بیان این که رزم حسینی در برهه حساسی به استان آمد گفت: استاندار کرمان فردی فراجناحی است که خود را در محدوده یک جناح محبوس نمی کند و برای همه جناح ها احترام قائل است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: استاندار کرمان این موضوع را در عمل نشان داده است.

وی افزود: کمتر استانی است که از لحاظ سیاسی آماده کار و متنفر از درگیری و فحاشی باشد اما امروز وحدت در کرمان به چشم می خورد.

وی به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: این طرح مبتنی بر اسناد بالادستی و مقدمه کارهای بزرگی در آینده است و در حالی که سایر استانها در حال آماده کردن خود برای استقبال از شرایط پساتحریم هستند این کار در استان کرمان آغاز شده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکل اشتغال جوانان گفت: با توجه به وجود جوانان تحصیلکرده در کشور این مشکلات با امکانات مردم و بهره گیری از ظرفیت و استعداد بخش خصوصی قابل حل است.

وی با بیان این که اصل 44 قانون اساسی چند سال پیش با تفسیری که در اصل بود اصلاح شد خاطرنشان کرد: براساس این اصل کارهایی که دولت بی جهت برعهده گرفته است به مردم واگذار و از اقیانوس مردم برای پیشبرد کشور استفاده می شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی انگیزه بخشی خصوصی را بسیار بالا خواند و گفت: بخش خصوصی به اندازه نیاز از نیروی انسانی استفاده می کند و از سرعت عمل بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر این که بخش خصوصی مانع از معطل ماندن سرمایه ها می شود اظهار کرد: این بخش با هزینه کم کارهای بزرگی انجام می دهد.

وی تاکید کرد: باید به سمت توسعه دانش محور که در اسناد بالادستی مورد تاکید قرار گرفته است حرکت کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: یک کشور زمانی موفق می شود که دست نیروهای مردمی باز باشد و در چارچوب سیاست های کلی که نظام عمده آن را انجام داده نهضت عمیق سازندگی به راه افتد.

وی گفت: می دانیم که اگر در چند هفته ای که مانده تا کارها رو به راه شود بتوانند از فشارهایی که لابی های اسراییلی روی توافق دارند توافق را نجات دهند که ظاهرا می توانند آن موقع است که ایران می تواند یک حرکت جدید سازندگی و کم سابقه براساس دانش نیروهای فراوانی که ساخته و آماده خدمت کرده است را اغاز کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: این چیزی است که همه و دنیا انتظار آن را دارند.

وی گفت: از نکات جالب این است که ایران در این شرایط که منطقه غرق خون، ترور و ناامنی است در بین کشورهای اطراف که دائما در آنها خونریزی است حتی در ترکیه ای که جای امنی بود ایران می تواند لنگر ثبات باشد و به برقراری آرامش کمک کند.

وی تصریح کرد: البته این طور نیست که فکر کنیم حالا که تحریم نیست و دست مان باز است کارها را به دست خارجی ها دهیم بلکه آنها می توانند مثل همه جا بیایند و سرمایه گذاری کنند، تکنولوری و کارهایی که بیشتر از ما بلد هستند را اینجا انجام دهند اما در حال حاضر در داخل ایران نیروهای فراوانی داریم که هر جا در دنیا کار دست شان بوده درخشیده اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دنیا شخصیت های ایرانی وجود دارد که در ردیف بالای کارهای علمی خود را نشان داده اند.

وی تاکید کرد: جمعیت جوان بسیار آماده ای برای حضور در صحنه سازندگی در کشور وجود دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور بانوان را مورد اشاره قرار داد و گفت: خانم ها در گذشته حضور عینی چندانی نداشتند اما امروز بخش عظیمی از کرسی های دانشگاه در دست بانوان است و تعداد زیادی از جمعیت دانشجویان، اساتید و مدیران لایق را بانوان تشکیل می دهند.

جشنواره فرهنگی اقتصادی استان کرمان 16 مرداد در برج میلاد تهران افتتاح شده بود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران