مشاور ارشد رئیس جمهور: خودروهای داخلی را مردم مثل سابق نمی خرند

ترکان: تقاضا به حدی کم شده است که هم اکنون یکی از خودروسازان مجبور شده است در انبار خود 80 هزار خودرو نگهداری کند/ خودروسازان برغم این که با انباشت خودرو مواجه هستند، قیمت رسمی خود را کاهش نمی دهند  

عدم خرید خودرو توسط مردم باعث شده است خودروسازهای داخلی با انباشت محصول در انبارهای خود مواجه شوند.

به گزارش عصر ایران، مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون کمبود عرضه وجود ندارد ولی به طور جدی با کاهش تقاضا مواجه هستیم.

اکبر ترکان که در یک گفت و گوی زنده با رادیو اقتصاد صحبت می کرد، افزود: تقاضا به حدی کم است که هم اکنون یکی از خودروسازان مجبور شده است در انبار خود 80 هزار خودرو نگهداری کند.

در هفته های اخیر خرید خودروهای صفر به طور جدی کاهش یافته است و متعاقب آن، اکثر خودروهای موجود در بازار، نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشته اند. با این حال و برغم این که خودروسازان با انباشت خودرو مواجه هستند، قیمت رسمی خود را کاهش نمی دهند و متقابلاً مردم هم تمایل سابق به خرید خودرو را ندارند.

همچنین برخی خودروسازان داخلی که در سال های گذشته، به ندرت فروش اقساطی داشته اند یا اصلا نداشته اند، در مواجهه با شرایط جدید به طور جدی تری ناگزیر از فروش اقساطی شده اند تا بلکه بتوانند خودروهای موجود در انبار را بفروشند.

با این حال، بازار خودروهای صفر همچنان کم رونق است و مردم همچنان در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها و ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی هستند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران