استاندار: کرمان از پیمانکاران ضعیف لطمه دیده است + 7 خبر

سایر خبرهای استان: کمک 102 میلیونی خیرین کرمانی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد/ دعوت اتاق کرمان از صادرکنندگان برای انتخاب صادرکننده نمونه/ رییس مجمع نمایندگان استان کرمان: انتقال آب به کرمان یکهزار و 350 میلیارد تومان نیاز دارد/ مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان: 150فرستنده ماهواره ای علیه ارزشها تبلیغ می کنند/ آیین بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در کرمان برگزار می شود/ نمایشگاه بومی سازی قطعات شرکت گل گهر برگزار می شود/ استاندار کرمان: هدف ستاد سرمایه گذاری سلامت، جذب سرمایه هاست  

استاندار کرمان گفت: شهر کرمان از پیمانکاران ضعیف لطمه دیده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی این مطلب را در نشست عمران شهری با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری، فرماندار کرمان، سرپرست شهرداری، رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان و مدیرعامل شرکت کرمان پتک بیان کرد.

وی افزود: اگر از پیمانکاران قوی مانند شرکت کرمان پتک استفاده نکنیم امور استان پیش نمی رود و کار مردم روی زمین می ماند.

وی با بیان اینکه شهر کرمان باید ساخته شود گفت: قرار نیست شهر کرمان مانند تاریخش بتدریج ساخته شود.

استاندار کرمان ادامه داد: پروژه هایی در شهر کرمان وجود دارد که پرداختن به آنها تحولی در شهر ایجاد می کند.

وی گفت: آقای زنگی آبادی مدیرعامل شرکت کرمان پتک دیگر تنها پیمانکار پروژه های شهری نیست بلکه باید او را سرمایه گذار نامید.

بنابر این خبر در این نشست پس از بررسی پروژه های شهری و با توجه به ضرورت استفاده از فاینانس داخلی و بهسازی محیط شهری مقرر شد شرکت کرمان پتک طبق کلیات ذیل تا سقف یکصد میلیارد تومان، ظرف جدول زمانبندی توسط شهرداری و شورای شهر، در شهر کرمان عملیات عمرانی انجام دهد و وجه آن را ظرف حداکثر 5 سال دریافت کند.

همچنین مقرر شد مدیرعامل شرکت کرمان پتک براساس معرفی شهرداری، حداکثر تا سقف پنجاه میلیارد تومان نسبت به آسفالت معابر شهر کرمان اقدام نماید.

مقرر شد حداکثر تا سقف بیست میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی پارک جنگلی شهید باهنر، تا سقف 10 میلیارد تومان برای بهسازی و توسعه جنگل قائم (پردیسان قائم) و حداکثر تا سقف مبلغ 20 میلیارد تومان برای اجرای مرکز شهر (دانتون) هزینه شود.

اجرای جاده بام کرمان (کوه های صاحب الزمان) برای اجرای تله کابین و سرمایه گذاری بالای کوه حداکثر تا سقف 10 میلیارد تومان از دیگر مصوبات این نشست بود.

اجرای بدنه سازی میدان مشتاق (شهدا) و اتمام پروژه شهر شش دروازه نیز بر عهده شرکت کرمان پتک قرار گرفت.

 

کمک 102 میلیونی خیرین کرمانی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

مردم نیکوکار شهر راین در همایش پیاده روی استان کرمان با اهدای مبلغی معادل 102 میلیون تومان زمینه آزادی 10 زندانی غیرعمد را فراهم کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، همایش پیاده روی «صبح و نشاط» که به همت فدراسیون ورزش‌های همگانی و مشارکت ستاددیه این هفته 30 مرداد ماه با حضور ده هزار نفری مردم شهر راین استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم ورزشی که به طور زنده از شبکه سوم سیما پخش می‌شد مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در این نهاد مردمی گفت: در حاشیه همین مراسم نیکوکاران نوع دوست با اهدای مبلغی معادل 102میلیون تومان زمینه آزادی حداقل 10 زندانی غیرعمد را فراهم کردند.

موسوی‌قوام با اعلام آمار جمعیت 249 نفری زندانیان غیرعمد این استان افزود: متاسفانه هنوز محکومان مالی بیشترین آمار را در این بین به خود اختصاص داده و از این جمعیت هم زندانیان مهریه بیشترین تعداد را شامل می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: ستاد دیه این استان طبق سنت هر ساله خود در طول دهه کرامت میزبان جشن‌های گلریزانی در سطح استان بوده و در تلاش است تا پایان شهریور ماه جشن بزرگ گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد شهر کرمان را با حضور مدیرعامل ستاددیه کشور و سایر مسئولین کشوری و استانی برگزار کند.

 

دعوت اتاق کرمان از صادرکنندگان برای انتخاب صادرکننده نمونه

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از صادرکنندگان برای مشارکت در انتخاب صادرکننده نمونه و به نمایش گذاشتن توان، تعدد، تنوع و ظرفیت بالای صادرات استان دعوت کرد.

سید مهدی طبیب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتظار داریم صادرکنندگان و فعالان صادرات استان امسال مشارکت بیشتری در این حوزه داشته باشند تا صادرکنندگان واقعی و زحمت کش این بخش معرفی شوند.

وی گفت: صادرکنندگان برای انتخاب صادرکننده نمونه در سال جاری می توانند به سایت nemoonesh.tpo.ir که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی کرده، مراجعه کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان بیان کرد: ثبت نام در این سایت تا بیست و یکم شهریور و مهلت تحویل مدارک تا بیست و هشتم همین ماه ذکر شده است.

وی گفت: امیدواریم با ثبت نام همه صادرکنندگان استان در این سایت، صادرکننده هایی با محصولات صادراتی بیشتر، بهتر و با حداکثر کیفیت ارایه شده انتخاب و به سایرین معرفی شوند.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: استان توان بالایی برای صادرات دارد که تحقق این امر مستلزم مشارکت صادرکنندگان است.

هر سال همایش روز صادرات با حضور مسوولان استانی و کشوری و معرفی صادرکنندگان نمونه و تجلیل از آنها در آذر ماه برگزار می شود که امسال نیز اتاق بازرگانی برای برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش و اطلاع رسانی جامع و کامل آن تلاش می کند.

سال گذشته این همایش در بیست و ششم آذر برگزار و از 17 صادرکننده نمونه و سه واحد منتخب در توسعه بازار قدردانی و تجلیل شد.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان: انتقال آب به کرمان یکهزار و 350 میلیارد تومان نیاز دارد

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: یکهزار و 350 میلیارد تومان بودجه انتقال آب به استان کرمان است.

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدمهدی زاهدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ما جلسات زیادی را داشتیم و بحث انتقال آب پول و بودجه زیادی نیاز دارد و انجام این کار، مشکل بود.

وی خاطرنشان کرد: از بیست سال قبل مسوولان و نمایندگان به دنبال اجرای انتقال آب به استان کرمان بودند، اما برای اولین بار قانون اجرای انتقال آب به استان کرمان صورت گرفته است.

وی گفت: یکی از مشکلات فعلی بحران آب و کرمان زیر خط قرمز بحران آب است و هم اکنون ما از عمق 370 متری آب را می آوریم و تا چهار سال آینده اگر آب را به کرمان انتقال ندهیم باید از این استان عزیز مهاجرت کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در چهار سال گذشته تلاش زیادی در خصوص بحران آب انجام دادیم و برای این امر تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی گفت: یکی از مشکلات دیگر کرمان، کار است و باید کرمان را صنعتی کنیم تا اشتغالزایی داشته باشیم و مساله کار جوانان حل شود.

زاهدی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی موردی بود که مسوولان استان 20 سال دنبال آن بودند اما موفق به انجام نشده بودند و ما در جلساتی که همراه استاندار به دیدار وزیر نفت رفتیم توانستیم این صنعت را در کرمان راه اندازی کنیم و چهار هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و 40 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم از مزایای راه اندازی این مجتمع است.

وی گفت: با راه اندازی صنایع فولاد در استان کرمان چهار کارخانه شامل تولید آهک، گندله، آهن اسفنجی و در نهایت فولاد احداث و در کنار آن نیروگاه برق 500 مگاواتی نیز راه اندازی می شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: حداقل دو هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و به ازای هر نفر اشتغال 15 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود و قرار گذاشتیم که نیروها بومی و کرمانی باشند.

وی گفت: توسعه صنایع لاستیک بارز در کرمان نیز میسر شده و در 22 بهمن آغاز مراحل آن صورت می گیرد و یکهزار نفر در کرمان و 400 نفر در سیرجان به کار گرفته می شوند.

زاهدی همچنین به مشکلات معلمان اشاره کرد و افزود: در زمینه نظام رتبه بندی معلمان اختلافاتی میان مجلس و دولت وجود دارد و هنوز حل نشده است زیرا ما باور داریم در نظام رتبه بندی باید کرامت و منزلت معلمان و جایگاه اجتماعی آنها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: منزلت معلمان تنها با یک افزایش حقوق محقق نمی شود، ما از افزایش حقوق حمایت می کنیم اما این مساله مربوط به رتبه بندی معلمان نیست.

وی افزود: بیش از 300 هزار نفر اتباع بیگانه در شمال استان کرمان زندگی می کنند که آماری در حدود 17 درصد است که 200 هزار نفر بدون مجوز و کارت شناسایی زندگی می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتباع بیگانه بسیاری از جرم ها و کارهای شومی را انجام می دهند و ما نگرانی جدی در این خصوص داریم که اگر کاری نکنیم تا چهار سال آینده به واسطه ناامنی نمی توانیم در کرمان زندگی کنیم.

وی گفت: در جلسه شورای تامین به توافق های خوبی رسیدیم و طی دو سال این معظل مهار خواهد شد، ما با این پدیده مقابله می کنیم و از مردم هم می خواهیم به ما کمک کنند.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نمی توان درباره نتیجه گیری در زمینه برجام صحبت کنیم، برجام نکات مثبت زیادی دارد اما از دید منتقدین برجام نیز اشکالات جدی وجود دارد.

زاهدی گفت: بررسی باید به دور از احساسات و غرض ورزی و کاملا کارشناسی و در چارچوب منافع ملی و خط قرمزهایی باشد که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند.8060/3028

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان: 150فرستنده ماهواره ای علیه ارزشها تبلیغ می کنند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: طی 10 سال گذشته بیش از 150 فرستنده ماهواره ای توسط دشمنان راه اندازی شده که علیه ارزش ها و نظام ما تبلیغ می کنند.

به گزارش ایرنا ابوالحسن صادقی جهانی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیرجان افزود: گروه های معاند و مخالف این حرکت را به صورت زنجیره ای دارند در صورتی که در جامعه ما هرکسی می خواهد برنامه فرهنگی را به نام خود تمام کند و وحدت رویه نداریم.

وی اظهار کرد: باید برای مقابله با این هجمه های فرهنگی دشمنان منسجم باشیم.

وی ازدواج های منتهی به طلاق و مواد مخدر را از چالش های پیش رو عنوان کرد و گفت: برای رفع ناهنجاری ها و مشکات باید همه کمک کنند و نگذاریم ارزش های ما دچار خلل شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان بیان کرد: بسیاری از طلاق ها در سال های اول ازدواج رخ می دهد که نیازمند راه چاره است و در زمینه مواد مخدر هم سن مصرف و نوع آن تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: بیایید همه خود را در قبال این مشکلات و راه چاره مسئول بدانیم و عملیاتی اقدام کنیم.

صادقی جهانی گفت: اگر شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان اقدام عملی نکند و در حد برنامه ریزی بدون اقدام باشد نمی توانیم راه حل داشته باشیم و ما امروز باید به دور از مسائل سیاسی حتی آموزش های چهره به چهره را در موارد مختلف داشته باشیم.

وی نبود توازن جمعیتی اعم از سنی، قومی و مذهبی را یکی دیگر از مشکلات جامعه عنوان و اضافه کرد: باید بین جمعیت فعال و غیر فعال، اقوام و جغرافیا یا سالخورده و جوان توازن را سنجید تا برنامه های فرهنگی موثر باشد و گرنه هر کجا با جان و دل با مردم همسو بوده ایم آنان همکاری کرده اند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان ادامه داد: بیش از 85 درصد مناطق سیرجان زیر پوشش سیستم آنتن دهی دیجیتال قرار دارند.

وی گفت: حمایت مسوولان نقش مهمی در ایجاد شبکه های دیجیتال در مناطق مختلف دارد و این مرکز آماده همکاری با ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسوولان برای ارتقای برنامه های شبکه استانی است زیرا امروز راه حل مشکلات فرهنگی دغدغه همه مسوولان است.

امام جمعه سیرجان هم در این نشست صدا و سیما را دانشگاهی بزرگ عنوان کرد که می تواند در برنامه های فرهنگی جامعه موثر باشد.

حجت الاسلام سید محمود حسینی گفت: لازم است صدا و سیما به برنامه های مذهبی تعمیق بیشتری دهد و همه می دانیم فرهنگ سازی خوب می تواند در صدا و سیما انجام شود و لازمه کار برنامه های رسانه عمق بخشیدن به اصول و ارزش هاست.

وی خواستار پوشش صد درصدی شبکه های دیجیتال در مناطق شهرستان شد.

فرماندار سیرجان هم از صدا و سیمای مرکز استان برای پخش برنامه های مناسب قدردانی کرد.

منصور مکی آبادی خواستار راه اندازی دفتر خبری در سیرجان شد.

 

آیین بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در کرمان برگزار می شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: آیین بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر روز یکشنبه هشتم شهریور با سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی در کرمان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا مهدی صدفی روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی هفته دولت و آیین بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان افزود: این آیین ساعت 20 و 30 دقیقه روز یکشنبه هفته آینده در حسینیه ثارالله کرمان آغاز می شود.

وی از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان استوانه های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: به منظور تجلیل و تکریم از این شهدای بزرگوار و همچنین اشاعه سیره شهدا به عنوان الگو و نمونه ستاد بزرگداشت سالگرد شهیدان رجایی و باهنر در کرمان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: برنامه های مختلفی در هفته دولت پیش بینی شده است.

وی گفت: روز هشتم شهریور به نام شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر نامگذاری شده که همواره با اجرای ویژه برنامه های خاص همراه بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: برگزاری کنگره بزرگداشت شهید باهنر در کرمان مستلزم هماهنگی و برنامه ریزی است و باید در این مراسم از افراد ذی نقش برای همکاری دعوت بعمل آید و نقش تاثیرگذار مردم در این مراسم نباید فراموش شود.

محمدجواد کامیاب با تاکید بر اینکه باید راهکارهایی ارایه شود تا مردم حضور پرشوری داشته باشند افزود: کرمانی ها با مهجور بودنشان موجبات مظلوم ماندن شهدایشان را فراهم کرده اند، لذا باید تلاش کرد که مراسمی در شان آنان برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز گفت: شهید باهنر در کرمان مظلوم واقع شده است.

محمدرضا حسنی سعدی اظهار کرد: وی در سنین پایین به درجه اجتهاد رسیده و فردی بود که در کنار تحصیلات حوزوی از تحصیلات دانشگاهی نیز بهره مند شد.

وی گفت: شهید باهنر بیش از 39 اثر مکتوب از خود به جای گذاشته و شخصیت ارزشمندی مانند او باید به نسل جوان معرفی شود.

وی بیان کرد: مسوولان استان در آغاز اولین روز از هفته دولت با غبارروبی گلزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان های شهدا، به نیابت از شهید باهنر، مقبره پدر این شهید بزرگوار را گلباران خواهند کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان هم گفت: این ایام فرصت خوبی است که بتوانیم شخصیت این دو شهید بزرگوار را معرفی کنیم.

فاطمه السادات حسینی افزود: تجلیل و گرامیداشت یاد و خاطره این دو شهید عزیز یک وظیفه برای همه مردم و مسوولان است.

وی تصریح کرد: باید برنامه های داشته باشیم که جوان ها را بتوانیم جذب کنیم، جوان هایی که فردا سکان مدیریت مملکت را به دست خواهند گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در برگزاری برنامه ها می توانیم از انجمن ها، سمن ها و کانون های علمی فرهنگی استفاده و با برنامه ریزی کارهایی را به جوان ها واگذار کنیم.

وی گفت: می توانیم در این بزرگداشت با دعوت از خانواده این شهیدان و بیان خاطرات شهدا اندیشه های نظام، اهداف و دستاوردهای انقلاب را به جوانان معرفی کنیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان هم گفت: بخش های متفاوتی از وصیت نامه و افکار شهید باهنر در هفته دولت در سایت استانداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نقی عظیمی زاده افزود: نماهنگی توسط این اداره کل از زندگینامه شهید باهنر در مراسم سالگرد این شهید به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به فعال سازی سامانه پیامکی استانداری کرمان در راستای ارسال پیامک های مربوط به این هفته گفت: سامانه پیامکی کتابخانه های ملی استان از میان جوانان 15 هزار عضو دارد که می توان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان از نشریات استان درخواست کرد تا در هفته دولت به وصیت نامه و افکار شهدای دولت بویژه شهید باهنر و شهید رجایی بیشتر پرداخته شود.

هفته دولت از فردا دوشنبه دوم شهریور آغاز می شود.

 

نمایشگاه بومی سازی قطعات شرکت گل گهر برگزار می شود

مشاور مدیرعامل شرکت گل گهر سیرجان گفت: نمایشگاه بومی سازی قطعات و ماشین آلات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت های وابسته از روز پنجشنبه پنجم شهریور ماه به مدت پنج روز در محل نمایشگاه های بین المللی جنوبشرق کشور در کرمان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، عباس دعاگویی روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه این نمایشگاه در فضایی به مساحت یک هزار و 200 متر برگزار می شود، افزود: در 30 غرفه از این نمایشگاه قریب به دو هزار قطعه به نمایش گذاشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعه ها مربوط به بخش های مختلف از جمله ریخته گری، ساخت و سازه و موارد دیگر می باشد که حدود 11 هزار شناسنامه فنی برای قطعه های تهیه و تنظیم شده و ارزش تقریبی محصولات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به 500 میلیارد ریال می رسد.

وی تقویت بنیه صنعتی و ساخت قطعات و ماشین آلات در کرمان، ارتقای کیفیت قطعات تولیدی در استان، خودباوری و اعتماد به نفس بیشتر، افزایش سرمایه گذاری در بخش هایی از جمله قطعه سازی و ایجاد مهارت و تقویت نیروی انسانی را از اهداف این نمایشگاه دانست.

دعاگویی یاداور شد: یکی از امکانات این نمایشگاه این است که صنعتگرانی در استان که قادر به تولید قطعات حتی در حد یک پیچ می باشند در قالب تفاهم نامه می توانند با شرکت گل گهر همکاری داشته باشند.

مدیر نمایشگاه بومی سازی قطعات و ماشین آلات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت های وابسته اظهار کرد: یکی از مطالبات مسوولان و مردم استان کرمان از شرکت های توانمند و بزرگ این است که در جهت رونق استان تلاش کنند و از جمله مطالبات استفاده از نیروهای بومی در صنایع می باشد.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برنامه هایی را برای این بخش مدنظر قرار دادند که از جمله آن اولویت استفاده از صنایع و امکانات بومی می باشد و همچنین در بخش اشتغال هم در شزایط مساوی، اولویت با نیروهای بومی است.

مشاور مدیرعامل شرکت گل گهر سیرجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چند طرح بزرگ هم اکنون در حال انجام است که در هفته دولت با حضور معاون اول رییس جمهوری تعدادی از آنها به بهره برداری می رسد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی سنگ آهن به عنوان یکی از قطب های فعال معدنی و صنعتی در خاورمیانه مطرح است که دارای قابلیتهای بسیاری برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.

با اجرای پروژه های شرکت در آینده نزدیک مجموعه تولیدات سالانه این شرکت به مرز 12 میلیون تن خواهد رسید که این رقم 30 درصد از نیاز فولادسازی های کشور را تامین می کند.

 

استاندار کرمان: هدف ستاد سرمایه گذاری سلامت، جذب سرمایه هاست

استاندار کرمان گفت: ستاد سرمایه گذاری سلامت در کرمان با هدف جذب سرمایه و جلب توجه سرمایه گذاران به این استان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان ارجمند کرمان افزود: ستاد سرمایه گذاری سلامت کرمان با هدف جذب سرمایه علاقه مندان به سرمایه گذاری در استان و نیز تاسیس بیمارستان جدید در کرمان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: نمی توان انتظار داشت تا زمانی که بخش اقتصاد شفاف نشود، بخش خصوصی در حوزه درمان وارد عرصه شود.

استاندار کرمان به اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش درمان اشاره کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح های موفقی است که در دولت یازدهم به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش درمان اقدامی مهم و تاریخی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه کرمان با کمبود بیمارستان مواجه است گفت: این استان نیازمند حضور بخش خصوصی در بخش درمان است.

رزم حسینی تصریح کرد: تعداد تخت های بیمارستانی در کرمان کافی نیست.

وی اظهار کرد: محمد ارجمند موسس بیمارستان ارجمند علاوه بر تاسیس این مرکز درمانی در صنعت فرش استان کرمان نیز اقدامات تاثیرگذاری انجام داد و امروز فرش کرمان را با نام ارجمند می شناسند.

وی گفت: اینکه امروز فرش کرمان در جهان از نامی معتبر برخوردار است به دلیل زحمات مرحوم محمد ارجمند در سال های قبل است.

استاندار کرمان از تاسیس بیمارستان ارجمند نیز به عنوان باقیات الصالحات برای مرحوم ارجمند نام برد.

وی با بیان اینکه بیمارستان ارجمند حدود 80 سال قبل تاسیس شده و اکنون نیز توسط فرزندان وی اداره می شود، ابراز امیدواری کرد: طرح توسعه این بیمارستان با موفقیت انجام شود.

رزم حسینی گفت: چراغ پرفروغی که محمد ارجمند روشن کرده باید توسط فرزندان وی همچنان روشن باقی بماند.

این بازدید به همراه شماری از مسوولان در اول شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک انجام شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران