استاندار کرمان: مثلث توسعه در حال تبدیل شدن به نهاد اقتصادی است+ 5 خبر

سایر خبرهای استان: استاندار کرمان: واحدهای صنعتی نباید با روش های غیرمعمول اداره شود/ مدیر عامل صنایع مس: از فاز دوم توسعه کارخانه تغلیظ مس سرچشمه در هفته دولت بهره برداری می شود/ آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی انجام شد/نماینده کرمان و راور در مجلس: مقابله با زمین خواری در کرمان اقدامی انقلابی بوده است/ رزم حسینی: زمین خواران در کرمان تغییر کاربری اساسی ایجاد کرده بودند  

استاندار کرمان با بیان اینکه مثلث توسعه اقتصادی در حال تبدیل شدن به یک نهاد است گفت: از نقش روحانیون در مثلث توسعه اقتصادی تشکر می کنیم و امیدواریم این نهاد اقتصادی را در بقیه دوره ها هم داشته باشیم.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای اداری استان کرمان با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت آغاز هفته دولت با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی افزود: دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته در حوزه سیاست داخلی آرامش و عقلانیت سیاسی در کشور به وجود آورده است.

وی گفت: وحدت بین سران قوا و همدلی که اکنون وجود دارد یکی از برکات دولت خردگرای دکتر روحانی است که خوشبختانه در این مدت موفقیت های خوبی در این زمینه داشته اند.

استاندار کرمان اضافه کرد: همدلی به وجود آمده در استان کرمان کم نظیر است.

وی گفت: در حوزه سیاست خارجی هم بالاخره مناقشه هسته ای که چندین سال مانده بود با درایت و حمایت مقام معظم رهبری به سرانجام رسید و امیدواریم در چند ماه آینده این پرونده تعیین تکلیف و مسیر آبادانی جدیدی برای کشور باز شود.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 تاکید کرد: اگر بخواهیم یکی از خدمات درخشان نظام بعد از انقلاب را نام ببریم همین گفتمان منطقی است که ما بر زور غبله کردیم و این اتفاق بسیار بزرگی بود که بعد از انقلاب صورت گرفته است.

رزم حسینی اظهار کرد: تورم 40 درصد در سال 92 اکنون به زیر 15 درصد رسیده، شدت تورم کاهش پیدا کرده و همچنین سیاست های صحیح علمی و اقتصادی که در سطح دولت تصمیم گیری می شود موجب شده ثبات نسبی در حوزه اقتصاد خود را نشان دهد.

وی افزود: حمایت های بی دریغ نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امامان جمعه در سراسر استان و همچنین مدیران دولتی موجب شده خدمات بسیار خوبی در کرمان انجام شود.

استاندار کرمان گفت: افتتاح طرح هایی که در شهرستان های سیرجان و رفسنجان در پایان هفته و به مناسبت هفته دولت انجام می شود ارزشی نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان دارد که حدود 618 میلیارد تومان دولتی و مابقی مربوط به بخش خصوصی است.

وی افزود: این پروژه ها برای نزدیک به دو هزار و 500 نفر اشتغال فراهم می کند.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح همیاران آب را هم با جدیت دنبال می کنیم و بحث آب را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی افزود: امسال حدود 370 میلیارد تومان از بند «ق» که مربوط به صرفه جویی در حوزه سوخت بود برای استان کرمان تخصیص داده شده و با اجرای پروژه ها در سال جاری 95 درصد شهرهای استان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این بودجه چهار برابر بودجه های سنوات گذشته می باشد.

استاندار کرمان گفت: با این اقدام نزدیک 68 درصد روستاهای استان صاحب گاز خواهند شد.

 

استاندار کرمان: واحدهای صنعتی نباید با روش های غیرمعمول اداره شود

استاندار کرمان گفت: سیستم ما نباید به گونه ای باشد که واحدهای صنعتی را به روش های غیرمعمول روی پا نگه داریم.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری کرمان افزود: باید با استفاده از تکنولوژی های جدید از زیان دهی شرکت ها و واحدهای صنعتی و تولیدی جلوگیری و این واحدها به واحدهای سودآور تبدیل شود.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم واحدهای صنعتی ایجاد شده، بمانند و تقویت شوند زیرا تضعیف این واحدها به ضرر اقتصاد استان کرمان است.

استاندار کرمان بیان کرد: واحدهایی که با مشکلات مالی روبرو شده اند باید با ارزیابی مجدد از فعالیت های خود زمینه ای را فراهم کنند که بتوانند در مسیر حل مشکلات خود گام بردارند نه اینکه با دریافت تسهیلات بیشتر، بر مشکلات خود بیفزایند.

وی در زمینه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ذغالسنگ در استان کرمان گفت: وضعیت تولید ذغال در ایران به صرفه نیست و قیمت تمام شده آن در برخی کشورها 50 تا 70 درصد کمتر از قیمت شماست و دولت مجبور است سیاست واحدی را درباره ذغالسنگ کرمان اتخاذ کند.

رزم حسینی عنوان کرد: برای فعال کردن واحدهای کرمان در زمینه ذغال تلاش می کنیم و باید راهکاری را پیدا کنیم که ذخایر ذغالسنگ مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: امیدواریم با رفع تحریم ها، ماشین آلات و تکنولوژی جدید تری در زمینه صنعت ذغال وارد شود و بتوانیم این صنعت را فعال تر کنیم.

وی افزود: مدیران این حوزه باید در جلسات کارشناسی، راهکارهایی را پیدا کنند که بتوان صنعت ذغالسنگ را مجددا احیا کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه واحدهای کوچک باید حمایت شوند که به تعطیلی نرسند تاکید کرد: در عین حال این واحدها نیز باید مدیریت کنند که بهره وری واحدهای تحت مدیریت آنها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد که هیچ واحد آجرپزی تعطیل و به جای آن باید هماهنگی شود تا بتوانند به صورت اقساط هزینه های سوخت مورد نیاز خود را پرداخت کنند.

رزم حسینی گفت: امسال سه هزار و 700 میلیارد ریال در بودجه گاز برای گازرسانی به شهرها و روستاهای استان کرمان اختصاص یافته است که جای تقدیر از مسوولان این حوزه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این نشست با حضور مدیران عالی استان برگزار می شود و اگر مدیرعاملی این قدر تعهد نداشته باشد که برای بقای شرکت خود در این جلسات حضور یابد به معنای آن است که اهمیت نمی دهد.

در این نشست مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه های مختلف از جمله هزینه سوخت واحدهای تولیدی، عدم توانایی واحدهای تولیدی در پرداخت حق نظارت بر حفر چاه ها، مشکلات مالی واحدهای تولیدی و بدهی های مالیاتی با حضور استاندار کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

 

مدیر عامل صنایع مس: از فاز دوم توسعه کارخانه تغلیظ مس سرچشمه در هفته دولت بهره برداری می شود

مهندس مرادعلیزاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، صبح دیروز در بازدید از کارخانه تغلیظ مس سرچشمه از آمادگی مدیران و کارکنان مس برای افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ سرچشمه در هفته دولت خبر داد.

احمد مراد علیزاده در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی مس منطقه کرمان گفت: با اجرای فاز دوم توسعه تغلیظ سرچشمه، 160 هزار تن کنسانتره مس با عیار 28 درصد و 1100 تن کنسانتره مولیبدن با عیار 54 درصد، به مجموع تولیدات شرکت مس افزوده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیون یورو و 280 میلیارد تومان ظرف مدت 66 ماه به اجرا درآمده است و کارگران و کارشناسان صنعت مس با همکاری چند شرکت اروپایی این پروژه ملی را در شرایط دشوار تحریم به انجام رسانیده‌‌اند. فاز دوم توسعه تغلیظ سرچشمه قرار است در هفته دولت افتتاح شود.

احمد مرادعلیزاده همچنین در نشستی با کارکنان مس منطقه کرمان که پیش از ظهر دیروز در نمازخانه امام سجاد (ع) مس سرچشمه برگزار شد، اعلام کرد: این شرکت برنامه‌ای برای کاهش حقوق و مزایای کارکنان ندارد و شایعاتی که در این مورد منتشر شده، بی اساس است.

مرادعلیزاده که در حضور بیش از 700 نفر از کارکنان منطقه کرمان سخن می‌گفت، اظهار داشت: با ادامه یافتن شرایط تحریم بین المللی مس و کاهش 40 درصدی قیمت جهانی این محصول در بازارهای داخلی و خارجی، تمرکز ما در افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در خرید کالاها و ملزومات است و با همه دشواری‌های پیش رو، حقوق و مزایای کارکنان کاهش نخواهد یافت.

این نشست به دلیل ایجاد هیاهو و سر دادن شعار توسط تعداد اندکی از افراد معترض ناتمام ماند و کارکنانی که می‌خواستند مسایل خود را با مدیر عامل مس در میان بگذارند، با ابراز نارضایتی از شرایط پیش آمده و بدون اینکه امکان طرح دیدگاه‌های خود را پیدا کنند، نمازخانه را ترک کردند.

در عین حال، معدودی از سایت‌های خبری منطقه، از ضرب و شتم مدیر عامل مس توسط کارگران سرچشمه خبر دادند که این خبر فاقد صحت و اعتبار است و تعداد معترضین، به یک دهم حاضران در نشست هم نمی‌رسید.

همچنین عصر دیروز، جمع زیادی از کارکنان سرچشمه با صدور بیانیه و امضای طوماری، از ناتمام ماندن نشست مدیر عامل مس انتقاد کردند و از مسئولین امنیتی خواستند که با برهم‌زنندگان این نشست، برخورد قانونی کنند.

 

آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی انجام شد

معاون سازمان میراث فرهنگی از تعریف هزار و ۲۰ پروژه سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش مهر، اسدالله درویش امیری پیش از ظهر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان ضمن تبریک هقته دولت، گفت: شهید باهنر نگین درخشان شهدای استان کرمان است.

وی کارنامه عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران را درخشان دانست و افزود: دولت تدبیر و امید در بدترین و سخت ترین شرایط بر سر کار آمد.

درویش امیری در ادامه گفت: در زمان دفاع مقدس، دورانی را سپری کردیم که سیلوهای گندم خالی از مواد اولیه مورد نیاز مردم بود؛ اما در آن روزگار انسجام و وحدت ملی به گونه ای بود که مردم حاضر بودند از جیب خود برای دفاع از حکومت هزینه کنند تا آرامش در جامعه حکمفرما شود.

وی ابراز داشت: در دولت هفتم قیمت نفت به هشت دلار رسید  که برای توزیع اعتبارات و اداره و آبادانی کشور ۵۰ درصد بودجه نفت برای هزینه های عمرانی و مابقی آن برای هزینه های جاری صرف می شد. این در حالیست که هزینه های عمرانی در واقع باعث اشتغالزایی و تولید ثروت می شوند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: در سال ۹۲ قیمت هر بشکه نفت ۱۴۰ دلار بود و در حالی دولت یازدهم وارد عرصه مدیریتی کشور شد که مرکز ثقل مدیریتی و نظام برنامه ریزی کشور منحل شده بود و طرح ها، فاقد کارهای کارشناسی بودند.

وی گفت: در سال ۹۲ با نفت بشکه ای ۱۴۰ دلار؛ ۹۲ درصد از مجموع درآمد کشور به هزینه های جاری و پرداخت یارانه ها اختصاص داشت و تنها هشت درصد برای هزینه های عمرانی اختصاص داشت.

درویش امیری در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا صحیح تر است که ماهانه ۴۵ هزار تومان پول را به صورت نقدی در اختیار افراد قرار دهیم یا اینکه این پول را صرف ایجاد زیرساخت های لازم برای اشتغال و ازدواج جوانان کنیم؟

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر به جای اینکه هزینه های ملی برای رفع مشکلات اجتماعی و بیکاری صرف شود خرج روزمرگی مردم می شود.

درویش امیری ادامه داد: در سال ۹۳ همه تلاش دولت برای سر و سامان دادن به مصرف بودجه کشور به کار گرفته شد و در سال ۹۴ در ابتدا بودجه کشور ۲۲۴ هزار میلیارد تومان بسته شد که با کاهش قیمت نفت به ۱۹۸ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماهیانه ۱۱ هزار میلیارد تومان صرف حقوق کارکنان دولت و یارانه ها می شود.

درویش امیری با اشاره به بالا رفتن سطح انتظارات مردم از دولت، افزود: دولت در چنین شرایطی سعی کرد که سرمایه های مسلم مردم را که در چارچوب تحریم ها گرفتار شده بود را آزاد کند و با همت تیم مذاکره کننده در مذاکره هسته ای موفق شدیم. وی گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده ثروت بلوکه شده مردم به کشور برگشت داده شده و دولت بتواند برنامه‌ های اساسی خود را اجرا کند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بعد از تحریم ها فرصت سرمایه گذاری برای همه دستگاه های اجرایی از جمله میراث فرهنگی فراهم است و مدیران دستگاه ها نیز برای بعد از تحریم ها برنامه ریزی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه زمینه سرمایه گذاری زودبازده، تولید ثروت و افزایش درآمد ملی در میراث فرهنگی وجود دارد، افزود: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی تدوین برنامه ششم دو بند را به صورت ویژه به مامورت های سازمان اختصاص داده اند.

درویش امیری با بیان اینکه معظم له در ارتباط با توسعه گردشگری و جذب گردشگران به ایرن گفتند که باید به مرز پنج برابر تا پایان برنامه ششم دست پیدا کنیم، گفت: ورود جهانگردان به ایران نیازمند یکسری زمینه هایی است که باید فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین توسعه، ترویج، تقویت و صادرات صنایع دستی و صیانت از میراث فرهنگی نیز در ابلاغات مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سازمان فرصت های سرمایه گذاری فراوانی را تعریف کرده و هزار و ۲۰ پروژه در زمینه سرمایه گذاری را مانند سرمایه گذاری در بازارچه های صنایع دستی، واگذاری اماکن و خانه های تاریخی، سرمایه گذاری در مجتمع های بین راهی، تفریحی و رفاهی، احداث هتل های پنج و چهار ستاره توسعه مناطق گردشگری را تعریف کرده است.

وی بیان داشت: این پروژه ها به دو زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده و به زودی بر روی سایت سازمان قرار خواهند گرفت.

درویش امیری در ادامه به وجود ۶۰۰ اثر ثبت ملی و سه اثر ثبت جهانی در کرمان اشاره و تصریح کرد: کویر ثروت بزرگی است که مورد غفلت قرار گرفته که می تواند به مرکزی برای تولید ثروت ملی تبدیل شود. کویر برای گردشگران اروپایی بسیار جذاب است.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی نیاز به حمایت و کمک از بیرون دارد چرا که در هشت سال گذشته بیشترین آسیب در ساختار اداری را دیده است. کشور دچار مشکلات جدی بودجه بوده و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

درویش امیری گفت: کرمان چند سال در حوزه گردشگری در لیست سیاه قرار داشت که طی دو سال گذشته از این لیست خارج شد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: امیدواریم در دوره جدید کاستی های گذشته جبران شود و کرمان سربلند تاریخی به تاریخ جویان جهانی معرفی شود.

 

نماینده کرمان و راور در مجلس: مقابله با زمین خواری در کرمان اقدامی انقلابی بوده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی در کرمان اقدامی انقلابی و ارزشمند بوده است.

به گزارش ایرنا محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در دیدار استاندار و جمعی از مسوولان استان کرمان با رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام در زمینه مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی نیازمند اراده و عزم بود که استاندار، فرماندار و سایر مسوولان مربوط این عزم را داشتند و آن را اجرایی کردند.

وی با تاکید بر این که ملاک ارزیابی ما قانون است عنوان کرد: اقدامات استان کرمان در زمینه مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی براساس قانون انجام شده است.

وی تصریح کرد: افرادی نیز مکاتباتی داشته و معتقدند که حقی از آنها در این زمینه ضایع شده که در جلسه ای با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان مقرر شد بررسی های لازم صورت گیرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از زحمات همه مسوولان بویژه استاندار، فرماندار و رییس کل دادگستری استان کرمان تقدیر شود گفت: در حوزه مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی بسیار حساب شده، کار شده است.

وی به ایجاد کمربند سبز در شهر کرمان اشاره کرد و افزود: با ایجاد این کمربند تا حدود 200 سال آینده زمین خواری در این اراضی صورت نخواهد گرفت.

فرماندار کرمان هم در این نشست گفت: در راستای زمین خواری و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی در کرمان حتی بنگاه های معاملاتی در بیابان ها شکل گرفته بود که اقدام به تصرف این زمین ها و قطعه بندی و فروش آنها می کردند.

محمدعلی توحیدی افزود: برای مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به نحوی تدبیر شد که کمترین آسیب ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اقدام بسیار انقلابی و موثری با همکاری همه دستگاه ها انجام شده است و همواره بر رعایت قانون تاکید داشته ایم.

وی گفت: حتی قبل از اقدام به تخریب بناهای ایجاد شده در این مناطق، هشدارهای لازم را به ساکنان و مالکان داده ایم.

فرماندار کرمان گفت: در 31 نقطه از شهر کرمان اراضی دولتی و غیردولتی شناسایی شد تا در کنار آنها کمربند سبز ایجاد و از بروز زمین خواری در این اراضی جلوگیری شود.

وی افزود: کمربند سبز شهر کرمان بعد از خط محدوده شهر به طول 20 کیلومتر و در دو خط 50 متری ایجاد شده است.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سفری یک روزه به کرمان آمد و با نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار و جمعی از مسوولان استانی دیدار و در ادامه از برخی مناطق حاشیه ای شهر کرمان و اراضی رفع تصرف شده بازدید کرد.

 

رزم حسینی: زمین خواران در کرمان تغییر کاربری اساسی ایجاد کرده بودند

استاندار کرمان گفت: زمین خواران در استان کرمان تغییر کاربری اساسی ایجاد کرده بودند که با همت همه مسوولان این مساله برطرف شد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در دیدار رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات انجام شده در راستای مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی براساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی بیان کرد: واقعیت این است که اگر ما نیز در راستای مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی اقدام نمی کردیم، مانند دوره های قبل اتفاقی نمی افتاد و فقط شهر توسعه می یافت، جمعیت زیادی در حاشیه شهر مستقر می شدند و ناهماهنگی هایی ایجاد می شد.

وی با اشاره به اسکان افاغنه غیرمجاز در حاشیه شهر و ایجاد مشکلات در زمینه های مختلف گفت: براساس آمار نیروی انتظامی 85 درصد سرقت های شهر کرمان متعلق به حاشیه شهر است.

استاندار کرمان افزود: براساس قانون تصمیم گرفتیم کار مقابله با حاشیه نشینی را انجام دهیم که با همکاری همه دست اندرکاران مربوط این کار انجام شد.

وی خطاب به رییس کمیسیون اصل نود گفت: کاش سفر شما زمانی انجام شده بود که افراد ذی نفوذ در دستگاه های اجرایی بودند و اقدام به زمین خواری می کردند.

رزم حسینی بیان کرد: مدیران استان کرمان خوب، دلسوز و همراه هستند.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به کرمان سفر کرد و با نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار و جمعی از مسوولان استانی دیدار و در ادامه از برخی مناطق حاشیه ای شهر کرمان و اراضی رفع تصرف شده بازدید کرد. 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران