سفر معاون اول رییس جمهوری به کرمان لغو شد+ 7 خبر

سایر خبرهای استان: استان کرمان 321 شهید کارمند دارد/ معاون وزیر کشور در کرمان: مقابله با فساد در حوزه های مختلف اولویت دولت است/ 15 هزار میلیارد ریال پروژه در گل گهر سیرجان آماده افتتاح است/ پیش بینی ایجاد 18 هزار و 500 شغل در بخش صنعت و معدن جنوب کرمان/ کاشت حلزون شنوایی همزمان در دو گوش در کرمان/ کارگاه بسته بندی زعفران در بافت بهره برداری شد/ بودجه ماهان ۱.۵ میلیارد تومان کاهش یافت  

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان گفت: سفر معاون اول رییس جمهوری به استان که قرار بود فردا پنجشنبه انجام شود، لغو شده است.

نقی عظیمی زاده عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سفر معاون اول رییس جمهوری به دلیل کسالت وی لغو شده است.

وی تصریح کرد: پزشک معالج اسحاق جهانگیری اجازه پرواز را به وی نداده است.

وی گفت: سفر معاون اول رییس جمهوری به کرمان در اولین فرصت بعد از بهبود حال جسمانی وی انجام خواهد شد.

قرار بود معاون اول رییس جمهوری فردا پنجشنبه در چهارمین روز هفته دولت به منظور بازدید و افتتاح چند طرح معدنی و صنعتی به استان کرمان سفر و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اسحاق جهانگیری را همراهی کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بعدازظهر امروز مورد عمل جراحی آنژیو قرار گرفت و اکنون وضعیت عمومی وی خوب است.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بعدازظهر امروز که به جهت معاینات پزشکی به بیمارستان قلب تهران مراجعه کرده بود، با تشخیص پزشک معالج خود مورد عمل قلب آنژیو قرار گرفت. جهانگیری دقایقی قبل به بخش منتقل شد و حال عمومی وی خوب است.

بنا به دستور پزشک معالج معاون اول رئیس جمهور برای بهبودی کامل باید چند روزی استراحت کامل داشته شد.

همچنین برنامه‌های پیش‌بینی شده جهانگیری برای سفر به کرمان و افتتاح بزرگترین کارخانه فولاد لغو شده است تا وی با نظر پزشک بهبودی کامل خود را پیدا کند.

 

استان کرمان 321 شهید کارمند دارد

مسوول سازمان بسیج کارمندان سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کارمندان بسیجی در هشت سال دفاع مقدس نقش موثری داشتند که در این راه 21 هزار شهید در سطح کشور و 321 شهید در استان کرمان تقدیم نظام اسلامی کردند.

سرهنگ حمیدرضا حسین خانی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته دولت و روز بسیج کارمندان به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: معظم له می فرمایند آنچه مهم است نیروی بسیجی را طوری تربیت کنید که در این صراط مستقیم ماندگار و پایدار باشد.

وی گفت: بسیج مستضعفین نهاد جوشیده از متن انقلاب اسلامی که با تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) با رسالت حمایت از انقلاب و دستاوردها تشکیل شده است.

وی بیان کرد: بسیج مستعضفین توانسته با بهره گیری از سیره های مدیریت انقلابی و اسلامی در بیش از سه دهه در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و غیره از نظام جمهوری اسلامی به نحو احسن دفاع کند.

مسوول سازمان بسیج کارمندان استان کرمان گفت: بسیج نیروی استراتژیک نظام با حفظ و توسعه انگیزه و آمادگی در صحنه موردنیاز به ایفای نقش تاثیرگذار خود می پردازد.

وی افزود: بسیج یک حرکت منطقی اسلامی و منطبق بر نیاز دنیا و جامعه اسلامی توصیف شده است.

وی با بیان اینکه بسیج به فرموده حضرت امام ( ره) لشکر مخلص خداست خاطرنشان کرد: تنها تا زمانی این خلوص باشد بسیج خواهد توانست چه در عرصه جنگ سرد و نرم از آزمون های الهی سربلند بیرون بیاید.

حسین خانی به تشکیل بسیج ادارات اشاره کرد و گفت: بسیج ادارات به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد که می بایست الگوی جدیدی در ادارات حاکم شود تا با ارایه یک رفتار و کردار مبتنی بر فطرت و اخلاق اسلامی همراه باشد.

وی ادامه داد: بسیج در جهت تغییر و تحول در بخش های مختلف ادارات و نهادهای دولتی مسوولیت و وظیفه سنگینی به عهده داشت.

وی گفت: بسیج ادارات بعد از جنگ نظامی در جنگ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و غیره بر علیه باورها و اعتقادات این نظام نقش ویژه و با پرورش مدیران جهادی و انقلابی و نگاه این مدیران به مسوولیت به عنوان باب رحمت الهی و تلاش جدید در جهت حل مشکلات مردم انقلابی و ارایه خدمات بی منت فعالیت داشته است.

مسوول سازمان بسیج کارمندان استان کرمان ادامه داد: بسیج ادارات با نظم و داشتن تقوا در گفتار و کردار رویکردی بر عملکرد و ماهیت ادارت و نهادها نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با شناسایی آسیب ها و تهدیدات با استفاده حداکثری از فرصت ها و راهنمایی مقام معظم رهبری سعی شده تا نظام اداری سالم بدون از هر حاشیه و مشکلی داشته باشیم.

حسین خانی گفت: فرهنگ ایثار را باید از مولفه های اقتصاد مقاومتی دانست که می بایست نخبگان فرهنگی، اجتماعی و رسانه ها به تثبیت آن همت گمارند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان نیز در این آیین گفت: ما مفتخریم باقرالعلوم شکافنده بزرگترین اسرار بشری و شخصیت بی نظیر تاریخ امام ماست و افتخار پیروی از مذهب جعفری را داریم.

محمد دوست محمدی افزود: ما مفتخریم در عصر و زمانی زندگی می کنیم که بزرگمردی همچون حضرت امام (ره) به پشتوانه ملت بزرگ ایران به تنهایی در مقابل همه مستکبران دنیا با عزت و اقتدار، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در این ماموریت خدایی بنیان نهاد.

وی گفت: شهیدان ما همه فرزندان و پیروان طریقت رهبری و شاهدان همیشه جاوید و نماد عزت و افتخار این ملت هستند.

وی خاطرنشان کرد: افتخار نصیب ما شد که در هوایی تنفس و در نظامی زندگی و خدمت نماییم که حاصل مجاهدت و اخلاص و ایثار آن شهیدان و امام شهیدان است.

دوست محمدی گفت: شرکت مخابرات استان کرمان با همه توان و امکانات پای به پای رزمندگان و ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس در میدان جهاد وارد شد.

وی ادامه داد: علاو بر حضور در صفوف مقدم و عرصه رزم در رابطه با برپایی خطوط ارتباطی در سخت ترین شرایط و نیز تامین ارتباطات موردنیاز رزمندگان و خانودهای معظم آنها افتخار دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان گفت: تا جایی که مخابرات استان به عنوان لشکر دوم ثارالله لقب گرفت و امروز با نسبت بیش از 60 درصد پرسنل ایثارگر را شامل می شود.

وی بیان کرد: ما مفتخریم که شهید حاج احمد عبدالهی این چهره صمیمی دوست داشتنی، ساده زیست و با اخلاص همکار ما در مرکز کرمان و سر خیل شهدای ماست.

دوست محمدی گفت: اکنون نزدیک سه دهه از شهادت او می گذرد و چه زیباست بزرگداشت یاد نام و همرزمانش و معرفی این چهره درخشان ایرانی اسلامی به نسل جدیدی که در آن زمان حضور نداشتند و نسلی که باید بکوشیم سرش را بالا بگیرد و به افتخارات برادرانش و هموطنانش به همه دنیا ببالد و افتخار کند.

 

معاون وزیر کشور در کرمان: مقابله با فساد در حوزه های مختلف اولویت دولت است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: مقابله با فساد در حوزه های مختلف بویژه زمین خواری و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در وزارت کشور و دولت در اولویت قرار گرفته است.

هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه در همایش فرمانداران استان کرمان افزود: وزارت کشور تحت هیچ شرایطی از تخلقاتی که منجر به زمین خواری و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی شود، نخواهد گذشت و حتما جلوی آنها را خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در استان کرمان شاهد اقدامات قابل توجهی در زمینه مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی بوده ایم و این امر باید در شهرستان ها نیز مد نظر باشد.

وی بر برخورد قاطعانه با موضوعات مرتبط با زمین خواری و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی تاکید کرد و گفت: براساس تحلیل هایی که در اختیار ما قرار گرفته، شاهد سیل مهاجرت از شهرهای کوچک و متوسط به سمت شهرهای بزرگ هستیم که برای کند کردن این روند به توسعه فضای محیطی شهرهای کوچک و متوسط توجه ویژه ای صورت گرفته است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه ریشه اصلی مهاجرت از شهرهای کوچک و متوسط به شهرهای بزرگ در اقتصاد ناسالم است افزود: فقدان جذابیت های شهری و محیطی نیز نقشی در این موضوع دارد.

وی عنوان کرد: از سال گذشته اعتباراتی برای تقویت شهرداری ها و دهیاری ها برای ایجاد جذابیت های شهری و محیطی اختصاص یافته است.

خندان دل گفت: باید با افزایش دقت و نظارت زمینه درست مصرف شدن منابع اختصاص یافته و برای عمران محیطی را فراهم کرد.

وی افزود: کرمان همیشه جلودار ایده پردازی در امور توسعه ای کشور بوده و تاکنون نیز این جلوداری را حفظ کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز در شهر کرمان گفت: این طرح در جلوگیری از ساخت و ساز های غیرقانونی و توسعه و بهبود فضای سبز کارایی خوبی دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان اشاره و بیان کرد: خوشحال شدم که امروز ارقام بسیار قابل توجهی در صرفه جویی از آب را در استان کرمان شاهد هستیم.

وی گفت: ایده بکار گیری ظرفیت های بخش خصوصی همواره در کشور مورد تاکید بوده و به واقع راز نجات اقتصاد کشور در همین موضوع است و بسیار خوشحال هستم که در سالجاری بیش از سه هزار میلیارد تومان اقدامات بخش خصوصی در استان کرمان به بهره برداری می رسد.

خندان دل اظهار کرد: ببینید که گام ها چه میزان بلند است و چه میزان در راستای اعتماد سازی بین مردم اقدام می شود.

وی گفت: اندیشه های استان کرمان در مسیر توسعه سرآغازی برای سایر استان ها خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب افزود: امتیاز بالایی که در جذب اعتبارات آب های تحت فشار کسب شده، تاکیدی است که باید از عنصر گرانقیمت آب در مسیر توسعه به خوبی استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: باید سعی کنیم با بهره گیری از ایده های مناطق مختلف کشور چارچوب های عملیاتی تر و اجرایی تر را برای کشور رقم بزنیم.

وی گفت: هرچند امسال اعتباراتی در چارچوب اعتبارات دولتی به استان کرمان تعلق می گیرد اما ممکن است مبلغ آن در برابر اقدامات بخش خصوصی قابل توجه نباشد.

وی اظهار کرد: طرح های عمرانی باید با توجه به بهینه مصرف کردن منابع با شیب و شتاب قابل توجه، عملیاتی شوند.

خندان دل گفت: برای مصرف صحیح منابع در بخش دولتی ساز و کارهایی را داریم که با شکل گیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اندیشه درست عمل کردن و جهت گیرانه تر عمل کردن تقویت شد.

وی افزود: امیدواریم در استان ها نیز با تقویت نهاد برنامه ریزی و تقویت ساز و کارهای تشخیص پروژه و تخصیص بتوانیم بخش بزرگی از محدودیت منابع را از محل تحدید در منابع جبران کنیم.

وی اظهار کرد: با بکار گیری توان مردم تلاش شد که نه تنها کمبودها جبران شود بلکه آثار بیشتری به دست آید و در حوزه شهرداری ها نیز باید به این موضوع توجه لازم صورت گیرد.

معاون وزیر کشور گفت: به جای آنکه تعداد کثیر پروژه را مد نظر قرار دهیم باید پروژه های کمتری را مد نظر داشته باشیم و به جای آن سرعت اجرای طرح ها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه سرمایه گذاری شهرداری ها باید با فعال سازی کمیته های انطباق شرایطی را ایجاد کنیم که دقت مسوولان بر روی تامین منافع عمومی متمرکز شود و همیشه تعامل و مبادله فکر در این زمینه صورت گیرد.

وی تاکید کرد: امید باید همیشه بین مردم افزایش یابد و این مهم با خوب کار کردن حاصل می شود زیرا مردم چشم های زیربین و دقیقی دارند و خدمتگزاران خود را تشخیص می دهند.

خندان دل افزود: امسال، سال انتخابات است و دشمن تلاش می کند امید مردم را از بین ببرد و باید افزایش امید در مردم را همواره مد نظر داشته باشیم.

این همایش در سومین روز هفته دولت در استانداری کرمان برگزار شد.

 

15 هزار میلیارد ریال پروژه در گل گهر سیرجان آماده افتتاح است

15 هزار میلیارد ریال پروژه در مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان آماده بهره برداری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، بهره برداری از خطوط پنج و شش تولید کنستانتره در مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر در مجموع با ظرفیت چهار میلیون تن و سرمایه گذاری یکهزار و 730 میلیارد ریال و 104 میلیون یورو از جمله این پروژه هاست.

با افتتاح این پروژه برای حدود 285 نفر به صورت مستقیم و 840 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

خط تولید آهن اسفنجی در شرکت جهان فولاد سیرجان به ظرفیت یک میلیون تن و ارزش 2 هزار و 900 میلیارد ریال و 56 میلیون یورو پروژه دیگر آماده افتتاح است که بر اساس آن 400 نفر به صورت مستقیم و یکهزار و 200 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

سومین پروژه نیز خط شماره یک تولید کنستانتره در شرکت گهر زمین با ظرفیت 2 میلیون تن است که برای آن حدود 86.5 میلیون یورو هزینه شده است و با بهره برداری از آن 80 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیرمستقیم صاحب شغل می شوند.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تا پایان سال 98 قصد دارد تولید خود را به 20 میلیون تن کنستانتره، 20 میلیون گندله و پنج میلیون تن فولاد در منطقه گل گهر سیرجان برساند.

در حال حاضر ظرفیت تولید در این منطقه حدود هشت و نیم میلیون تن کنستانتره و پنج میلیون تن گندله است.

این گزارش با بیان اینکه این چشم انداز در سه فاز تقسیم بندی شده است می افزاید: پروژه هایی که قرار است فردا پنجشنبه افتتاح شوند پروژه هایی هستند که در فاز اول قرار دارند.

پروژه های توسعه مجتمع گل گهر سیرجان قرار است فردا پنجشنبه همزمان با چهارمین روز هفته دولت با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان و شماری از مسوولان کشوری و استانی افتتاح شود.

مرکز شهرستان سیرجان در 175 کیلومتری غرب کرمان است.

 

پیش بینی ایجاد 18 هزار و 500 شغل در بخش صنعت و معدن جنوب کرمان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: با توجه به صدور پروانه های تاسیس، پیش بینی کارشناسان این سازمان، در زمینه اشتغال در حوزه معدن چهار هزار و 500 نفر و در بخش صنعت 14 هزار نفر است.

محمود اسکندری روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه جنوب کرمان افزود: 2 هزار و 700 نفر در بخش معدن و سه هزار و 800 نفر در بخش صنعت این منطقه مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه صنعت و صدور جواز تاسیس، 68 درصد و صدور پروانه بهره برداری 33 درصد از مجوزها در دو سال اخیر صورت گرفته است.

وی گفت: از جوازهای صادره در بخش صنعت، 60 درصد در شهرستان جیرفت، 20 درصد در کهنوج، 10 درصد در عنبرآباد و 10 درصد در چهار شهرستان جنوبی دیگر شامل منوجان، رودبار جنوب، فاریاب و قلعه گنج صادر شده و شهرستان جیرفت با فراهم بودن زیرساخت های سرمایه گذاری بیشترین مجوز صادره را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: صدور مجوز کشتارگاه های صنعتی با اعتبار 500 میلیارد ریال و پایانه صادراتی جنوب کرمان با سرمایه گذاری 230 میلیارد ریال از طرح های مهمی است که مجوز آنها صادر شده است.

وی گفت: 70 درصد پروانه اکتشافات و در بخش پروانه بهره برداری 44 درصد مجوزها نیز در دو سال گذشته صادر شده است.

اسکندری اظهار کرد: 50 درصد از رشد سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از زمان تاسیس در دو سال گذشته بوده است.

وی گفت: این سازمان در زمینه رشد سرمایه گذاری و صدور جواز تاسیس رتبه دوم کشوری را بین سازمان های این وزارتخانه به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در زمینه ارزیابی عملکرد سالیانه نیز این سازمان بین سازمان های مربوط در سطح کشور در خصوص پروانه بهره برداری در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در خصوص جذب تسهیلات فنی و اعتباری با مساعدت شخص وزیر، این سازمان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد.

وی با بیان این که نگاه به معدن و سرمایه گذاری در این منطقه تغییر کرده است افزود: فرهنگ معدنی باید در تمامی نقاط جنوب کرمان نهادینه و هیچ مشکلی نباید مانع از کند شدن روند سرمایه گذاری در این بخش شود.

در ادامه این نشست با اهدای لوح سپاس از یک سال تلاش خبرنگاران حوزه صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تجلیل شد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، منوجان، کهنوج و قلعه گنج را زیر پوشش دارد.

 

کاشت حلزون شنوایی همزمان در دو گوش در کرمان

اولین بار در ایران و خاورمیانه عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی همزمان در دو گوش به روش آندوسکوپی در مرکز آموزشی درمانی شفا کرمان، بر روی کودک 12 ماهه انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران روز چهارشنبه در حاشیه انجام این عمل جراحی گفت: چون این کاشت همزمان انجام می شود، بیمار همزمان به صورت دو طرفه می شنود و جهت یابی او نیز خوب صورت می گیرد.

دکتر حسام الدین امام جمعه افزود: روش اندوسکوپی همانند روش هایی که اکنون می شود، نیست، در این روش طول دوره درمان و بهبودی بیمار کمتر است و نتایج بالاتری دارد.

وی با بیان اینکه عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی برای همه سنین قابل انجام است، گفت: موفقیت این عمل، بستگی به مدت زمان شنوایی فرد دارد و نتایج آن نیز متغییر است و هر چه فرد ناشنوا کوچکتر باشد، نتایج مثبت تر و شنوایی بهتر است.

وی گفت: سهم بیمار در هزینه عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی همزمان در دو گوش به روش اندوسکوپی 26 میلیون تومان است.

مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران افزود: بیمه ها برای پروتز کاشت حلزون برنامه ای ندارند و هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت به طور کامل پوشش می دهد زیرا پروتز هر گوش بالغ بر 18 هزار دلار نزدیک به 70 میلیون تومان هزینه دارد.

این عمل جراحی در سومین روز هفته دولت در شهر کرمان انجام شد.

 

کارگاه بسته بندی زعفران در بافت بهره برداری شد

نخستین کارگاه بسته بندی زعفران همزمان با سومین روز هفته دولت در بافت بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این کارگاه با اشاره به سطح زیر کشت 78 هکتاری زعفران در شهرستان بافت گفت: خشکسالی و کمبود آب و جایگزینی محصول کم آب زعفران و تولید سالیانه 10کیلوگرم زعفران خشک سبب ایجاد کارگاه بسته بندی زعفران در استان کرمان به مرکزیت شهر بافت شد.

بهرام لطیفی از تولید روزانه سه کیلوگرم زعفران با هشت نمونه بسته بندی در این کارگاه خبر داد.

همچنین کارگاه تولید و بسته بندی خشکبار با 400 متر مربع زیربنا و ظرفیت تولید 400 تن محصول در سال و مرکز مخابرات و فیبرنوری شهرک صنعتی بافت افتتاح و عملیات اجرایی اتاق اصناف با زیربنای 600 متر مربع در سه فاز نیز آغاز شد.

به گفته فرماندار بافت با اجرای این طرح ها به صورت مستقیم برای 25 نفر ایجاد شغل شده است.

فتحعلی حمزه جواران افزود: با بهره برداری از این طرح ها بیش از یکهزار خانوار از مزایای آنها بهره مند شدند.

رییس اداره مخابرات شهرستان بافت نیز از ایجاد 256 خط جدید در شهرک صنعتی خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز و ایجاد فیبرنوری بیش از یکهزار خط قابلیت افزایش این ظرفیت را دارد.

برای اجرای این طرح های عمرانی بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

بودجه ماهان ۱.۵ میلیارد تومان کاهش یافت

بخشدار ماهان از کاهش ۱.۵ میلیارد تومانی بودجه سال جاری بخش ماهان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم با وجود کاهش در بودجه، پروژه های عمرانی و اقتصادی با جذب سرمایه به اجرا برسند.

به گزارش مهر، علی زهرودی صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری ماهان که حضور خادمین امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و هفته دولت، از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگو هایی والا برای اجرا مسئولیت نام برد که خدمات ارزنده ای را به انقلاب و ملت ایران ارائه کرده اند.

وی افزود: در این هفته که مصادف با شهادت این دو بزرگوار است باید با الگو قرار دادن این شهیدان به طور ویژه برای پاسخگویی به مشکلات مردم تلاش کنیم.

زهرودی تاکید کرد: باید از هر فرصتی برای خدمت به مردم بهره برد وعملکرد مسئولین باید به گونه ای باشد که توقعات مردم را بر آورده سازد و مردم بتوانند این تلاش ها و فعالیت ها را با چشم خود به وضوح ببینند.

بخشدار ماهان با اشاره به بودجه ۶.۵ میلیاردی پروژه های عمرانی و اقتصادی بخش ماهان در سال گذشته گفت:۷۰ درصد از این بودجه یعنی اعتباری معادل ۴.۸ میلیارد جذب پروژه های عمرانی شد و بسیاری از این پروژه ها به نتیجه رسید.

زهرودی از کاهش ۱.۵ میلیاردی بودجه سال جاری بخش ماهان نسبت به سال گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد با وجود کاهش در بودجه، پروژه های عمرانی و اقتصادی بتوانند با جذب سرمایه به اجرا برسند.

وی مشکل تامین آب اشامیدنی ماهان را یکی از بزرگترین مشکلات این بخش بیان کرد و افزود: در سال گذشته برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهر ماهان یک حلقه چاه حفر و تجهیز و به شبکه آبرسانی متصل شد؛ اما متاسفانه پاسخگو نیاز آب شرب مردم نبوده است.

بخشدار ماهان اذعان داشت: در سال جاری اعتباراتی برای طرح هایی از قبیل تامین آب آشامیدنی، ساخت مخزن ذخیره آب شهر محی آباد، نگهداری از منابع طبیعی در شهرهای جوپار و ماهان، نوسازی و بهسازی مدارس و ... اختصاص یافته است.

این مسئول از افتتاح چندین پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت با حضور استاندار و مسئولین استانی خبر داد و افزود: این پروژه ها شامل کارخانه شکلات و کلمپه، مدرسه، استخر پرورش ماهی و ... است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران