رونمایی از طرح جدید ایران چک ۵۰ هزار تومانی + 5 خبر

سایر خبرها: محصول جدید ایران خودرو : خودروی جدید هایما S7/ معاون طیب نیا : ۵۰۳ نفر مالیات ۵۰ میلیونی می‌دهند/ سرمایه گذاری بیش از هفت هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی درحوزه آب هرمزگان/ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران: مردم منتظر ارزان شدن خودرو هستند/ جمع آوری روزانه زباله های شهر تهران 12 میلیارد ریال هزینه دارد  

خبرگزاری میزان نوشت: دبیرکل بانک مرکزی از رونمایی ‌ایران چک ۵۰ هزار تومانی با طرح جدید به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در روز چهارشنبه (فردا) خبر داد.

‌ محمود احمدی اظهار کرد: علاوه بر رونمایی از طرح جدید ایران چک 50 هزار تومانی، سکه نقره و طلا تمام بهار آزادی، دو نیم و پنج بهار آزادی با طرح جدید وارد بازار خواهد شد.

وی با بیان آنکه قطع ایران چک با گذشته تفاوت خواهد داشت، گفت: به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) انتشار ایران چک و سکه جدید از شهر مشهد آغاز می شود.

دبیر کل بانک مرکزی همچنین از بررسی افزایش سقف برداشت از عابر بانک ها در بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانک مرکزی بررسی هایی را برای افزایش سقف برداشت از عابر بانک ها به میزان 400 هزار تومان را انجام داده و قرار است در یک تا دو ماه آینده در این خصوص اعلام نظر شود.

 

محصول جدید ایران خودرو : خودروی جدید هایما S7

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای آنچه “توسعه سبد محصولات و ایجاد تنوع در بازار داخلی” می‌نامد، خودروی جدید هایما S7 را همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در شهر مشهد رونمایی و به بازار عرضه کرد.

به گزارش فارس، عملیات اجرایی راه‌اندازی خط خودروی هایما از آبان سال ۱۳۹۳ در شرکت ایران خودرو خراسان به‌صورت جدی آغاز و در چهار حوزه بدنه، رنگ، تزیینات و لجستیک به اجرا درآمد.

خطوط تولید محصول جدید با بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکاران داخلی، در مدت ۱۱ ماه آماده و راه‌اندازی شده است. هایما ۷ یک شاسی بلند جمع‌وجور با ظاهری شرقی است که به یک موتور ۲٫۰ لیتری DVVT مجهز است.

حداکثر قدرت خروجی این موتور برابر با ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور آن ۱۸۰ نیوتن بر متر دردور ۴۵۰۰ بوده و مصرف سوخت این خودرو طبق اطلاعات منتشر شده توسط کارخانه سازنده برابر با ۸٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

 

معاون طیب نیا : ۵۰۳ نفر مالیات ۵۰ میلیونی می‌دهند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی به معرفی برخی متواریان مالیاتی پرداخت و گفت: مالیات پرداختی یک دهم درصد از افراد بیش از ۵۰ میلیون تومان است.

علی عسکری در گفتگو با مهر درباره روند فرار مالیاتی در کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور فرار مالیاتی را به هیچ دستگاه، سازمان و شخصی منتسب نمی کند و کسانی که فرار مالیاتی دارند، روزنه های احتمالی قانون را پیدا می کنند و با شناخت آنها سوء استفاده کرده و از پرداخت مالیات فرار می کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به عنوان نمونه، واردات کالا به مناطق آزاد، آزاد است و این کار قانونی محسوب می شود اما خروج کالا از این مناطق باید از مبادی گمرک و با پرداخت سود بازرگانی و حقوق گمرکی و غیره صوررت گیرد و چنانچه خارج از این مسیر اقدام شود، فرار مالیاتی تلقی می شود، زیرا این فرد درآمدی کسب کرده و برای آن، مالیات عملکردی هم ارائه نمی کند و بر این اساس، قابل شناسایی نیست.

وی، فرار مالیاتی در بازارچه های مرزی را نمونه دیگری ذکر و بیان کرد: هر فردی که در بازارچه های مرزی فعالیت می کند و دارای کارت پیله وری و مرزبانی است، می تواند ۸۰ دلار کالا وارد کشور کند اما برخی با این کارت‌ها تا ۸۰۰ هزار دلار هم کالا وارد کرده اند و این فرار مالیاتی است. 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: ترانزیت کالا نیز نوعی دیگر است. ترانزیت‌هایی به کشورهای عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و غیره صورت می گیرد اما کالا در میانه راه در کشور خالی می شود ولی کامیون از مرز عبور می کند و این فرار مالیاتی است.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود درباره سهم و میزان مالیات پرداختی افراد در کشور بر اساس درآمدهایشان گفت: هر جامعه ای حق و حقوقی دارد و کسانی که فرصت کار و فعالیت در جامعه را پیدا کرده اند و از امکانات کشور استفاده می کنند، باید مالیات آن را هم بپردازند، این در حالی است که سازمان امور مالیاتی، مالیات‌ها را براساس درآمدهای افراد شناسایی و وصول می‌کند.

وی افزود: اگر کسی درآمدی کسب نکرده باشد و سازمان امور مالیاتی از وی مالیات اضافه دریافت کرده باشد، اطلاع دهد تا ما رسیدگی کنیم و حقوق آنها را بازگردانیم. برخی‌ می گویند که مغازه‌های خود را به خاطر مالیات می بندند اما همین افراد در جای دیگری مغازه دارند و یا پس از مدت زمان کوتاهی دوباره فعالیت خود را آغاز می کنند و تمامی این کارها برای فرار کردن از پرداخت مالیات است.

عسکری با اعلام اینکه ۷۲ درصد مودیان در کشورمان کمتر از ۵۰۰ هزار تومان مالیاتی می پردازند، یعنی مالیاتی پرداختی ۴۹۶ هزار و ۴۳۱ مودی بین یک ریال تا ۵۰۰ تومان است، افزود: ۳.۱ درصد از افراد مالیات پرداختی شان بین ۳ تا ۵ میلیون تومان، ۲.۲ درصد از افراد مالیات پرداختی شان بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان، کمتر از یک درصد از افراد مالیات پرداختی شان بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان و یک دهم درصد از افراد مالیات پرداختی شان بیش از ۵۰ میلیون تومان است که تعداد آنها به ۵۰۳ نفر می رسد.

 

سرمایه گذاری بیش از هفت هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی درحوزه آب هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان و معاون وی در میزگرد روز چهارشنبه ایرنا، عملکرد آب وفاضلاب شهری استان در دوسال دولت تدبیر و امید را تشریح کردند.

مدیران ارشد آب وفاضلاب شهری دراین میزگرد خبری که در دفتر بندرعباس برگزار شد، اقدامهای انجام شده در بخش آب و فاضلاب ،پروژه های اجرا شده ودردست اجرا وهمچنین برنامه های جدید این شرکت را درمیان گذاشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با تلاش ها و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، بیش از هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط این بخش در حوزه آب استان در دو سال اخیر صورت گرفته است.

حسین خادمی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این پروژه های سرمایه گذاری برای تامین آب 120 هزار مترمکعب آب در شبانه روز انجام شده است.

وی افزود: از جمله مهمترین این پروژه ها ، آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس است که مرحله اول آن با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز ، هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خادمی تصریح کرد: آب شیرین کن سه هزارو 750 مترمکعبی سیریک، تامین آب بستک از طریق دریا با اجرای حدود 70 کیلومتر خط انتقال و احداث آب شیرین کن در چارک از جمله دیگر پروژه هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست انجام می باشد.

وی بیان داشت: در طول دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای نسبت به رفع مشکلات حوزه آب هرمزگان انجام شده و با تزریق ویژه و به موقع اعتبارات هم اکنون شاهد سرعت بالای اجرای پروژه ها هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این نشست به بهره برداری از 17 پروژه در بخش آب و فاضلاب استان در هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه ها با اعتباری در حدود 480 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

خادمی ادامه داد : ظرف یکسال گذشته بیش از120کیلومتر از شبکه آب شهرهای استان اصلاح و بازسازی شده و 40 کیلومتر از شبکه آب شهرها نیز توسعه داده شده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله ششم توسعه و برنامه های همسو با این برنامه، خاطر نشان کرد: تدوین و اجرای برنامه کاهش هدررفت آب با بازسازی بیش از 122 کیلومتر از شبکه توزیع آب و خطوط انتقال و استاندارد سازی بیش از دو هزارو 500 انشعاب فرسوده، انشعاب و تعویض 120 دستگاه شیرآلات فرسوده از جمله خدماتی است که طی سال جاری به مشترکین ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص بحران کم آبی در استان، گفت: به دنبال تدوام خشکسالی و کاهش شدید نزولات جوی که هرمزگان را در ردیف کم بارش ترین استان کشور قرار داده، زنگ بحران کم آبی در این استان به صدا درآمده است.

خادمی بیان داشت: با وجود تلاش های بسیار شرکت آب منطقه ای هرمزگان در حفر چاههای جدید و جبران چالش کم آبی شهر بندرعباس، وسعت بحران آب در این شهر بیش از حد انتظار است.

وی ادامه داد: هم اکنون سه شهر در کشور در وضعیت بسیار بحرانی از نظر منابع آبی قرار دارند که در این میان بندرعباس مرکز استان هرمزگان در بحرانی ترین حالت است.

این مقام مسوول ابراز داشت: در حال حاضر شهر بندرعباس با کمبود 400 لیتر بر ثانیه آب در شبانه روز مواجه است که برای رفع این کمبود شرکت آب و فاضلاب اقدام به قطع مصارف آزاد، صنعتی، فضای سبز و مشترکان بسیار پرمصرف کرده ، اما با این حال باز هم به دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی بازهم بخشهایی از شهر بندرعباس همچنان با کمبود شدید آب روبه رو است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این تامین آب شهر بندرعباس از طریق سد استقلال میناب انجام می شد که به دنبال کاهش شدید ذخیره این سد، اقدام به تامین آب این شهر از طریق چاه ها کردیم که این نوع تامین آب پایدار نبوده و با مشکلاتی مواجه است.

خادمی با اشاره به افزایش نیاز آبی شهرها و وسعت بحران کم آبی در هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر آب مورد نیاز شهرهای استان بیش از چهار هزار و 200 لیتر بر ثانیه است ، در حالی که ظرفیت تامین آب استان سه هزارو 600 لیتر بر ثانیه می باشد و حدود 600 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم .

به گفته وی هم اکنون شهرهای بندرعباس ، بندر خمیر، روئیدر، تخت و قلعه قاضی سیریک، سردشت، گوهران، بستک ، جناح و گروک با کم آبی مواجه اند.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این نشست گفت: تا پایان امسال 60 درصد جمعیت استان از شبکه جمع آوری فاضلاب بهره مند می شوند.

امین قصمی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ابراز داشت: در جریان سفر دولت یازدهم به هرمزگان نگاه ویژه ای به بخشهای مختلف استان هرمزگان به خصوص آب و فاضلاب شده و اعتبارات تصویب شده به صورت کامل تخصیص یافته است.

قصمی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اجرای طرح های فاضلاب در شهر های استان شتاب بیشتری گرفته، گفت: اجرای طرح های فاضلاب یکی از شاخص های مهم توسعه در شهرها است به طوری که بهره برداری از طرح های فاضلاب علاوه بر بالا بردن سطح بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست در توسعه شهرها نقش بسیاری دارد.

وی ادامه داد: برخی از پروژه ها از جمله پروژه جمع آوری فاضلاب شهرهای میناب و رودان به دلیل برخی مشکلات از جمله کمبود اعتبارات متوقف شده بود که با حمایت های دولت یازدهم این پروژه ها از سال گذشته دوباره از سرگرفته شده است.

قصمی گفت: اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب شهرها نسبت به سال گذشته پانزده درصد افزایش داشته و تصفیه خانه های فاضلاب رودان و میناب نیز با سرعت بیشتری اجرا شده که امیدواریم در سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از این دو تصفیه خانه باشیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 45 درصد از جمعیت شهرهای استان از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند هستند که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بیش از 60 درصد برسد.

جدی گرفتن صرفه جویی در مصرف آب از جمله تاکیدهای معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان در میزگرد تخصصی آب بود.

علیرضا اکبری بیان داشت: اگر شهروندان 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، به طور یقین می توان بحران کم آبی را با کمترین تنش ها مدیریت کرد.

وی افزود: با توجه به لزوم صرفه جویی در مصرف آب و اهمیت نصب شیرآلات کاهنده مصرف، تاکنون تعداد 500 شیر کاهنده ، سه هزار قطعه سرشیر کاهنده مصرف و یک هزار و 200 دفترچه راهنمای صرفه جویی و مصرف بهینه در ایام تابستان در سطح شهرهای استان شامل؛ اماکن عمومی، مراکز مذهبی و آموزشی توزیع شده است.

اکبری ضمن عذرخواهی از شهروندان بندرعباسی به دلیل قطعی های مکرر اخیر، علت این قطعی ها را افزایش پیک مصرف در فصل گرما، محدودیت های منابع آبی خصوصا از دست دادن ذخیره سد استقلال و کم آب شدن چاه ها اعلام کرد.

وی با اشاره به ذخیره رو اتمام سد استقلال میناب، گفت: 12 حلقه چاه از چاههای پایین دست شمیل نیان به عنوان منابع جایگزین هستند که امیدواریم تا قبل از پایان ذخیره سد، این منابع به بهره برداری برسد.

اکبری ابراز داشت: طی روزهای اخیر این شرکت اقدام به قطع انشعابات فضای سبز شهری نیز نموده که انتظار می رود شهرداری بندرعباس نیز ضمن همکاری با مسئولان آب استان ، از دیگر منابع آبی برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده نماید.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی جامع و ترویج فرهنگ صرفه جویی در شرایطی که با محدودیت شدید منابع آبی مواجه ایم، بسیار ضروری بوده که همراهی موثر اهالی رسانه را می طلبد.

16سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18 دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135 حلقه چاه بین 30 تا 70 درصد شده و مشکلات بسیاری را برای شهروندان و کشاورزان استان ایجاد کرده است.

استان هرمزگان با 70 درصد کاهش بارندگی در بین 31 استان کشور ، ردیف آخر را به خود اختصاص داده است.

به دنبال کاهش شدید سطح منابع آبی در هرمزگان، مردم نقاط مختلف این استان از جمله شهرستان بندرعباس مرکز استان ، از هفته های گذشته شاهد قطعی چند ساعته آب (بیش از 72 ساعت) و یا افت فشار شدید آب بودند.

قطعی آب در گرم ترین ماه سال ،مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و امور روزمره آنان و رفع نیازهای اساسی به آب را با چالش جدی مواجه کرده است.

انتظار می رود بر اساس وعده و تدبیر متولیان آب استان ،با اجرای طرح های موثر و پایدار، این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن رفع گردد که صرفه جویی در مصرف آب از سوی مشترکان نیز در رفع این بحران نقش اساسی دارد.

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران: مردم منتظر ارزان شدن خودرو هستند

مردم به گمان اینکه نرخ ارز کاهش می‌یابد از خرید خودروی صفر در بازار امتناع می‌کنند.

غلامحسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار خودرو همچنان درگیر رکود است اظهار داشت: در حال حاضر تغییر خاصی در بازار خودرو رخ نداده و همان رکود همیشگی حاکم است.

وی افزود: مردم به گمان اینکه نرخ ارز کاهش می‌یابد از خرید خودروی صفر امتناع می‌کنند در حالی که نرخ ارز همچون گذشته خواهد ماند و تا به حال شاهد کاهش قیمت آن نبوده‌‌ایم.

قاسمیان در ادامه افزود: با وجود اینکه تقاضای چندانی در بازار خودرو وجود ندارد اما خودروسازان عرضه را همچنان ادامه داده و از لحاظ عرضه در بازار مشکلی وجود ندارد.

به گفته وی عدم میزان تقاضا منجر به کاهش قیمت خودرو به زیر قیمت کارخانه شده است.

 

جمع آوری روزانه زباله های شهر تهران 12 میلیارد ریال هزینه دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: روزانه حدود هفت هزار تن زباله در سطح شهر تهران تولید می شود که برای جمع آوری و دفن آن بیش از 12 میلیارد ریال هزینه می شود.

حسین جعفری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برهمین اساس سرانه تولید زباله هر شهروند تهرانی در روز حدود 900 گرم است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 300 تا 400 تن زباله در تهران تفکیک می شود تصریح کرد: روزانه در سایت پردازش آرادکوه حدود پنج هزار تن پسماند پردازش می شود که از این میزان حدود پنج درصد آن تفکیک و مابقی زباله های زیر سرندی (سهند غربالگری زباله ها ) به کود کمپوست تبدیل می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: بخشی از پسماندهای خروجی خطوط پردازش قابلیت بازیافت و تبدیل به کود کمپوست را ندارند که ما آنها را به عنوان مواد اولیه کارخانه زباله سوز به سایت تولید انرژی از زباله انتقال می دهیم.

جعفری گفت: مدیریت شهری و سازمان مدیریت پسماند باید روزانه یکبار بین ساعت 9 شب تا 4 صبح نسبت به جمع آوری زباله از سطح شهر اقدام می کند اما در برخی مناطق به دلیل عدم مشارکت شهروندان در طول شبانه روز برای نظافت شهری و تخلیه مخازن سه بار زباله ها جمع آوری می شود.

وی از شهروندان خواست با تفکیک زباله، اصلاح الگوی مصرف، کاهش حجم پسماندهای خشک و کاهش رطوبت زباله ها در مدیریت پسماند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران کمک کنند. 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران