مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران: تولید کنسانتره به یک میلیون تن افزایش می یابد+ 6 خبر

سایر خبرهای استان: نماینده مردم کرمان و راور: قوانین امروز باید براساس شرایط جنگ اقتصادی تعیین شود/ همایش مدیران کل اقتصاد و دارایی منطقه پنج کشور در کرمان برگزار می‌شود/ مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها: جنوب کرمان به شهرک لجستیک نیاز دارد/30 طرح عمرانی در شهرستان راور افتتاح شد/ 11 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در شمال استان کرمان اجرا شد/ هفت طرح عمرانی در کوهبنان به بهره برداری رسید  

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران از افزایش تولید کنسانتره ۲۵ درصد به یک میلیون تن تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش مهر، احمد مرادعلیزاده عصر شنبه در آیین افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ مس سرچشمه اظهار داشت: با افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ، ظرفیت تولید از ۵۲۰ هزار تن به ۶۸۰ هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: این کارخانه با اعتبار ۸۰ میلیون یورو ارزی و ۲۸۰ میلیارد تومان ریالی  سرمایه گذاری شده است که ۳۰ درصد کار پروژه در سالهای ۸۰ تا ۸۳ اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برنامه سنگین و پرحجمی در حوزه توسعه صنعت مس تدوین شده است، ابراز داشت: در سال جاری در بخش تولید با برنامه ای فشرده‌ای که داریم امیدواریم به حدود یک میلیون تن کنسانتره ۲۵ درصد برسیم که میزان مس محتوایی آن حدود ۲۵ هزار تن است که ۱۷ درصد رشد را شاهد خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: در بخش توسعه نیز طی دو سال بعد از بازنگری های انجام شده و از مجموع ۳۶ واحدی که قبلا تدوین شده بود و سرمایه گذاری بسیار گسترده ای را می خواست، ۱۸ پروژه از پروژه ها در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۲.۲ میلیارد یورو و چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مدون شده است تا اجرایی شوند و این پروژه ها ظرفیت مس را به ۴۰۰ هزار تن می رسانند.

مرادعلیزاده با بیان این مطلب که تاکنون بخشی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها تامین شده و تامین منابع مابقی نیز در حال پیگیری است، اضافه کرد: تاکنون ۷۳۰ میلیون یورو سرمایه گذاری انجام شده است.

این مسئول افزود: از مجموع طرح های توسعه ای تدوین شده برای توسعه صنعت مس، ۷۰ درصد در استان کرمان، حدود ۱۹ درصد در آذربایجان و ۱۱ درصد در سایر استان های کشور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه گفت: در استان کرمان دو معدن دره آلو و چاه فیروزه با توان سرمایه گزاران داخلی  ۶۵ درصد هر کدام از کارخانجات در قالب مزایده بخش خصوصی واگذار می شود به طوری که دو هزار و ۳۰۰  میلیارد تومان روی کارخانجات سرمایه گذاری خواهد شد.

مرادعلیزاده تصریح کرد: در حال حاضر توان فنی و عملی همکاران ما به حدی رسیده که در دو سال گذشته تمامی کارخانجات را به بهترین نحو بازسازی کردند.

وی ادامه داد: در بخش فروش نیز از تیرماه ۹۲ و همزمان با آخرین تحریمی که بر کشور حاکم شد شرایط فروش مس دچار مشکلاتی شد اما با این وجود سالانه هم طرح های توسعه را پیش بردیم و هم هزینه های جاری شرکت را تامین کردیم.

مراد علیزاده با ابراز امیدواری از اینکه با توافقی که صورت گرفته است فضای سیاسی کشور باز و شرایط فروش ما بهتر شود، تصریح کرد: تاکنون چرخ شرکت بر اساس شرایط، خوب چرخیده و اتفاق مهم این بود که قیمت ها از حدود ۹ هزار دلار به زیر پنج هزار دلار رسیده است که این امر شرایط را دشوار کرده و باید با همه این موارد کاری کنیم که سیستم به نحو احسن مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به سه مشکل در حوزه کاری خود پرداخت و گفت: از بدو شروع به کار من در شرکت مس قول داده ام که این شرکت به هلدینگ تبدیل و همچنین کرمان و آذربایجان به بنگاه سرمایه پذیر تبدیل شود که در این رابطه بیش از ۱۰ جلسه با سازمان های مختلف برگزار شده است و مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شوند.

به گفته مرادعلیزاده آلایندگی منطقه سرچشمه و خاتون آباد از مشکلات این منطقه است که باید کارخانه اسید بهره برداری شود تا شرایط محیطی قدری اصلاح و رفع شود.

وی در پایان گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی مس این موضوع سبب شده تا تعارضات در واحدهای صنعتی بزرگ بیشتر شود که جا دارد با سعه صدر و تحمل بیشتر زمینه ای را فراهم کنیم که بتوانیم مسائل را حل کنیم.

 

نماینده مردم کرمان و راور: قوانین امروز باید براساس شرایط جنگ اقتصادی تعیین شود

نماینده مردم کرمان و راور گفت: قوانین و مقررات امروز باید براساس شرایط جنگ اقتصادی تعیین شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، محمدرضا پورابراهیمی در آئین تودیع و معارفه مدیر کل دیوان محاسبات استان کرمان که با حضور حمید تیموری معاون حقوقی و امور مجلس دیوان محاسبات کشور و ذکاء اسدی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان برگزار شد، گفت: دیوان محاسبات جزء خانواده مجلس و بخشی از دستگاه قضایی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات رکن اساسی در موضوع نظارت در کشور است، افزود: موضوع نظارت یکی از موضوعات مهم در کشور است که باید به آن توجه ویژه شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه وجود تحریم در کشور زمینه تخلفاتی را بوجود آورد، تصریح کرد: حوزه نظارتی در کشور نیازمند قوانین ویژه ای برای جلوگیری از تخلفات است.

وی با اشاره به ارائه طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی به مجلس شورای اسلامی، گفت: دستگاه های نظارتی ما بیشتر به کشف جرم می پردازند و شکاف بین کاشف و ضابط اختلافاتی را بوجود می آورد.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم مهمتر از کشف جرم است، افزود: رویکردی که دیوان محاسبات در کشور و استان در خصوص پیشگیری و آموزش مدیران داشته، بسیار قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات بازوی پرتوان قوه مقننه در کشور است و خروجی آن باید کاهش مفاسد اقتصادی باشد.

در این مراسم داریوش فخرایی مدیر کل جدید دیوان محاسبات استان کرمان با اشاره به اینکه هدف دیوان محاسبات قفل کردن امورات استان نیست، گفت: در تحقق سیاست های قبلی و بعد استان همکاری می کنیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان قابلیت های فراوانی داشته و از بزرگانی در عرصه های مختلف در سطح کشور برخوردار است، افزود: قول می دهم که برای خدمت به کرمان آمدم و قصدم خدمتگزاری به مردم فهیم و مومن استان کرمان است.

 

همایش مدیران کل اقتصاد و دارایی منطقه پنج کشور در کرمان برگزار می‌شود

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان از برگزاری همایش مدیران کل اقتصاد و دارایی منطقه پنج کشور در کرمان خبر داد.

به گزارش مهر، حمید شیخ اسدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه پنج کشور از استان های کرمان، فارس، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تشکیل شده است، گفت: این همایش در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ شهریورماه جاری به صورت دو روزه در کرمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش با سخنرانی اکرمی معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور و همچنین پور ابراهیمی نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با موضوع بررسی چالش ها در حوزه نظارت مالی برگزار می شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان ادامه داد: در این همایش مدیران کل اقتصادی وزرات اقتصاد و دارایی کشور نیز حضور دارند.

شیخ اسدی تصریح کرد: هدف از برگزاری همایش مدیران کل اقتصاد و دارایی منطقه پنج کشور؛ معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان است.

وی یادآور شد: همچنین در این همایش زیر ساخت های حوزه کشاورزی، صنعت و معدن استان کرمان معرفی می شود.

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها: جنوب کرمان به شهرک لجستیک نیاز دارد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های جنوب کرمان گفت: ایجاد شهرک لجستیک برای تکمیل و توسعه زنجیره تدارکات مانند جمع آوری، فرآوری، بسته بندی و توسعه صادرات محصولات جنوب استان در جیرفت ضروری است.

کوروش جهانبخش کرمانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پایانه بار، پایانه صادراتی و فرودگاه در جیرفت به عنوان سه راس یک مثلث برای داشتن منطقه لجستیک، یک امتیاز محسوب می شود که می توان سایر بخش های مورد نیاز برای ایجاد شهرک لجستیک را در این مجموعه جای گذاری کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه تولیدات منطقه جنوب کرمان بیشتر مواد فاسد شدنی هستند، حمل و نقل باید جاده ای - هوایی باشد تا بصورت مستقیم محصولات به بازار هدف برسند.

وی افزود: فعالیت مجدد فرودگاه جیرفت از سال گذشته به عنوان یکی از پایه های حمل و نقل ترکیبی به ما کمک کرده است و تعریف هرچه سریعتر مرز هوایی فرودگاه جیرفت باید اتفاق بیفتد زیرا با تحقق این مهم محصولات صادراتی سریعتر منتقل می شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های جنوب کرمان تعداد شرکت های حمل و نقل جاده ای در جنوب استان را 105 شرکت عنوان و بیان کرد: همه این شرکت ها تجربیات خوبی در بارگیری و حمل محموله ها دارند و در کنار آنها پنج انجمن صنفی شامل دو انجمن در بخش مسافر و سه انجمن در بخش بار مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: زیرساخت های مجازی در جنوب استان وجود دارد اما استفاده ای که باید از بین حلقه های مختلف باشد، وجود ندارد.

جهانبخش کرمانی، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت اطلاعات و مدیریت لجستیک را در تمامی فرآیندهای کسب و کار مهم تلقی کرد و گفت: چرخه مدیریت فقط با فرآیند حمل و نقل محقق نمی شود.

 

30 طرح عمرانی در شهرستان راور افتتاح شد

فرماندار راور گفت: 30 طرح در هفته دولت امسال با بیش از 100 میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح شد.

سید حسن میرصادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دو طرح در بهزیستی شهرستان و دو طرح در مرکز بهداشت شامل راه اندازی پایگاه جاده ای 115 و مرکز دندانپزشکی شفا و طرح های دیگر در شهرستان راور افتتاح شد.

وی گفت: در بخش کشاورزی 35 هکتار آبیاری قطره ای و محل نگهداری و پرورش شتر با ظرفیت 45 نفر به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: پنج طرح در آموزش و پرورش شهرستان از جمله یک مدرسه و سالن چند منظوره فیض آباد و در بخش تبلیغات اسلامی سه خانه عالم روحانی افتتاح شد.

فرماندار راور به طرح های راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: روکش آسفالت محور راور - مشهد به طول 20 کیلومتر افتتاح و عملیات روکش آسفالت راور - زرند به سمت راور به طول 25 کیلومتر شروع شده است.

وی بیان کرد: در شهرداری راور نیز هفت طرح همزمان با هفته دولت افتتاح شده است.

میر صادقی گفت: سه طرح برق رسانی در شهرستان راور افتتاح و یک روستا، شهرک غربی و حجت از نعمت برق برخوردار شدند.

وی از افتتاح طرح هادی بنیاد مسکن در روستای کز خبر داد و افزود: بهره برداری ساختمان دهیاری در روستای حر و مخزن ذخیره سازی آب در روستای گروک از دیگر طرح هاست.

 

11 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در شمال استان کرمان اجرا شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با اجرای طرح همیاران آب از سال 93 تاکنون نزدیک به 11 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در حوزه شمال استان اجرا شده است.

عباس سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این در حالی است که آبیاری تحت فشار در استان از اوایل انقلاب اسلامی تا سال 92 به میزان 90 هزار هکتار بود.

وی گفت: در برنامه سال جاری قرار است بین 13 تا 15 هزار هکتار زمین کشاورزی در شمال استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شوند که نقش بسیار خوبی در کاهش مصرف آب دارد.

وی بیان کرد: طرح همیاران آب به پیشنهاد استاندار کرمان تدوین و با همکاری دستگاه های مختلف و بهره برداران اجرایی شد و بر اساس این طرح سالانه 15 هزار هکتار زمین به آبیاری تحت فشار مجهز می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: اگر اعتبارات بیشتری وجود داشته باشد این مقدار افزایش خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با توجه خاص دولت تدبیر و امید به آبیاری تحت فشار و اعتبارات مناسبی که برای آن در نظر گرفته شده استقبال کشاورزان برای اجرای آبیاری تحت فشار کم نظیر است.

سعیدی تصریح کرد: کشاورزان به این موضوع پی برده اند که کم آبی چه فجایعی را به بار خواهد آورد و اکنون مصمم به استفاده از سیستم های نوین آبیاری در مزارع و باغات خود هستند.

وی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به اعتباراتی که دولت برای اجرای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته است از این طرح استقبال کنند.

وی گفت: البته اکنون به دلیل استقبال خوب کشاورزان با کمبود اعتبار مواجه و نیازمند کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا اعتبارات کافی در نظر گرفته شود و بتوانیم پاسخگوی همه کشاورزان باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: خرده مالکی و شوری بیش از حد آب محدودیت های را برای استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار فراهم کرده است.

وی با اشاره به استقبال همزمان از اجرای آبیاری تحت فشار در همه شهرستان ها گفت: در باغات از جمله پسته و بعد خرما استقبال از آبیاری تحت فشار بیشتر بوده است.

سطح زیر کشت باغی و زراعی در 16 شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان حدود 550 هزار هکتار است.

جنوب استان با هفت شهرستان سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد.

 

هفت طرح عمرانی در کوهبنان به بهره برداری رسید

فرماندار کوهبنان گفت: هفت طرح عمرانی با اعتبار 10 میلیارد و 140 میلیون ریال به مناسبت هفته دولت در این شهرستان افتتاح شد.

محمدرضا مهدلو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در هفته دولت طرح برق رسانی و روشنایی روستای فاقد شبکه زعفرانیه به طول یکهزار و 100 متر شبکه فشار متوسط و 200 متر شبکه فشار ضعیف با استفاده از یک دستگاه پست هوایی و اعتباری معادل 600 میلیون ریال اجرا شد.

وی گفت: پد هلیکوپتر جمعیت هلال احمر شهرستان کوهبنان با مساحت 90 متر مربع و صرف هزینه بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال از اعتبارات شهرستان در مدت یکسال نیز به بهره برداری رسید.

فرماندار کوهبنان بیان کرد: طرح پخش سیلاب دهستان خرمدشت برای جلوگیری از هدر رفت نزولات آسمانی به حجم 37 هزار متر مکعب خاکریزی با اعتبار 750 میلیون ریال افتتاح شد.

وی گفت: بهره برداری از فاز اول طرح مجتمع آبرسانی فیدکوئیه و توابع با هفت و نیم کیلومتر خط انتقال و اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال آغاز شد که با افتتاح این طرح 50 خانوار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

مهدلو افزود: عملیات باند دوم ورودی شمالی کوهبنان به طول سه کیلومتر با اعتبار چهار میلیارد ریال و اجرای طرح های بهسازی، زیر سازی آسفالت معابر شهری و روستایی و پارک کودک با اعتبار 154 میلیون ریال از برنامه های هفته دولت در این شهرستان بود.

کوهبنان در فاصله 180 کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران