استاندار کرمان: نباید روند سرمایه گذاری و عمران شهری در کرمان معطل بماند+ 4 خبر

سایر خبرهای استان: مرکز فرش جنوبشرق کشور در کرمان راه اندازی می شود/ فرش کرمان به وحدت مدیریت رسیده است/ تلفات رانندگی در استان کرمان هفت درصد کاهش یافت/ مستشار دادگاه کیفری استان: خبرنگاران بایستی از امنیت شغلی و حقوقی برخوردار باشند  

استاندار کرمان گفت: نباید اجازه داد که روند سرمایه گذاری، توسعه و عمران شهری در کرمان معطل بماند.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست پیگیری پروژه های عمران شهری کرمان افزود: همه باید دست به دست هم داده و فرش قرمز برای سرمایه گذاران را با همکاری یکدیگر پهن کنیم.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران الزامی برای حضور در کرمان ندارند و در صورتی که قرار باشد در بروکراسی اداری و پشت درهای بسته باقی بمانند از سرمایه گذاری منصرف شده و سرمایه خود را در جایی دیگر به کار خواهند گرفت.

وی در ادامه بر همراهی برخی از اعضای شورای شهر کرمان با سرمایه گذاران و مدیران طرح های عمران شهری تاکید کرد و گفت: نباید با طرح برخی حرف ها روند عمران شهری را معطل کرد.

وی عنوان کرد: شوراهای اسلامی شهر باید در مسیر ساختن و عمران شهری همراهی کنند و اگر این اتفاق نیفتد حرف های ناگفته ای وجود دارد که آنها را بیان می کنیم.

رزم حسینی با تاکید بر همراهی شورای اسلامی شهر کرمان در بسیاری از طرح های عمرانی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی در شهرها با رای مردم تشکیل شده اند تا به امر پیشرفت شهر کمک کنند.

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که مردم از آبادانی و نشاط شهری رضایت دارند، گفت: معتقدیم باید شورا فعال تر باشد و اگر مسایلی را مطرح می کنیم به معنای عدم همکاری یا تضعیف شورای شهر نیست و طرح این مسایل برای همفکری و همکاری بیشتر در مسیر توسعه و پیشرفت است.

وی در ادامه بر اعلام فراخوان سرمایه گذاری در محور کوثر تاکید کرد و افزود: شهرداری باید پیگیری های لازم را انجام دهد تا بتوان این طرح را در آینده نزدیک کلنگ زنی کرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید گذاشت فرصت سرمایه گذاری در استان کرمان از میان برود و باید زمینه ای فراهم کنیم که سرمایه گذاران برای توسعه استان گام بردارند.

وی ضمن بیان این مطلب که بهترین گروه مشاوران را برای عمران شهری به میدان آورده ایم، گفت: حرکت های توسعه ای استان کرمان به لطف خداوند آغاز شده و باید آنها را تسریع کنیم و از خواسته ای شخصی احتمالی برای منفعت عمومی مردم بگذریم.

وی بر انتخاب پیمانکاران توانمند برای اجرای طرح های مختلف تاکید کرد و افزود: طرح بدنه سازی میدان شهدای کرمان در زمان بهره برداری باید با نورپردازی و کیفت خوب انجام شده باشد و موجبات رضایت مندی هر چه بیشتر مردم را فراهم کند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در حوزه بهسازی و نوسازی بازار بویژه پشت بام های آن باید کارهای اساسی صورت گیرد، گفت: در حوزه تامین اعتبارات نیز استانداری کرمان باسایر نهادهای مربوطه همکاری لازم را دارد.

 

مرکز فرش جنوبشرق کشور در کرمان راه اندازی می شود

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از تبدیل باغ موزه فرش کرمان (شرکت فرش) به مرکز فرش جنوبشرق کشور خبر داد.

ناصر عباسپور روز یکشنبه در نشست توسعه خوشه کسب و کار فرش دستباف کرمان و راور افزود: تبدیل باغ موزه فرش کرمان (شرکت فرش) به مرکز فرش جنوبشرق کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حمید کارگر رییس مرکز ملی فرش ایران در آینده ای نزدیک به کرمان سفر می کند تا با حضور وی و مسوولان استانی در این خصوص صحبت شود و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین طی جلسه ای واگذاری ساختمان شرکت فرش کرمان از سوی صندوق ضمانت صادرات به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و در پی آن به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به تصویب رسید.

عباسپور درخصوص بیمه بافندگان فرش نیز اظهار کرد: استاندار کرمان و مسوولان مربوط پیگیر افزایش اعتبار در این بخش هستند.

در این نشست سایر مسوولان و فعالان حوزه فرش به بیان دیدگاه های خود در خصوص توسعه خوشه کسب و کار فرش دستباف کرمان و راور پرداختند و همچنین مسایل و مشکلات حوزه صنعت فرش مورد بررسی قرار گرفت.

برای احیای شرکت فرش کرمان (باغ موزه اکنون) استاندار کرمان و سایر مسوولان مربوط پیگیری های مستمری را انجام دادند و بسیاری از مسوولان کشوری در یک سال اخیر از این مرکز بازدید کرده اند.

 

فرش کرمان به وحدت مدیریت رسیده است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: با ساماندهی مدیریتی فرش کرمان به لحاظ ساختار دولتی و خصوصی، فرش کرمان اکنون به وحدت مدیریتی رسیده است.

به گزارش ایرنا، مصطفی زریسفی روز یکشنبه در نشست توسعه خوشه کسب و کار فرش دستباف کرمان و راور افزود: وضعیت فرش کرمان به لحاظ آمار و ارقام، میزان تولید، تعداد قالیبافان، انسجام ساختار در حوزه مدیریتی، وجود انجمن ها و تشکل های فعال فرش در استان کرمان و سایر موارد مرتبط با این حوزه مشخص شده است.

وی ساماندهی به وجود آمده در فرش کرمان را یک نقطه قوت در این بخش دانست و خاطرنشان کرد: اکنون فرش کرمان می تواند وارد رقابت های بین المللی شود اگرچه تا کنون هم هویت و ارزش فرش کرمان در بازار بین المللی کاسته نشده است.

وی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده اکنون استان کرمان نزدیک به 70 هزار بافنده دارد که از این تعداد 50 هزار نفر دارای شناسنامه کاری می باشند و تمامی اطلاعات آنان در زمینه کاری و مسایل دیگر در بانک اطلاعاتی موجود است.

زریسفی اضافه کرد: از تعداد فرشبافان استان کرمان 26 هزار نفر بیمه شده اند و بیش از 24 هزار نفر دیگر هم در انتظار بیمه می باشند که اگر اعتبارات لازم تخصیص داده شود آنان هم به جمع بیمه شدگان فرشباف افزوده خواهند شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان یادآور شد: فرش کرمان در سازمان جهانی مالکیت معنوی ( WIPO) به ثبت جهانی رسیده است.

وی افزود: المپیاد ملی فرش با نظر مسوولان به دلیل وجود امکانات لازم در استان کرمان برگزار شد که نشان از جایگاه خوب فرش کرمان در کشور دارد.

وی بیان کرد: با ورود آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سایر نهادهای آموزشی به حوزه علمی فرش کرمان، بار علمی این صنعت در کنار بخش عملی آن رو به افزایش است.

زریسفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تولید فرش استان کرمان سالانه به 242 هزار متر مربع می رسد.

فرش دستباف استان کرمان به ویژه شهرستان راور از فرش های با کیفیت و شناخته شده در سطح ملی و بین المللی است.

 

تلفات رانندگی در استان کرمان هفت درصد کاهش یافت

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: در پنج ماهه نخست امسال تلفات حوادث رانندگی در این استان هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

سرهنگ حمید معین زاده روز یکشنبه در آیین معارفه رییس پلیس راهور شهرستان رفسنجان افزود: برخورد با تخلفات حوزه ترافیکی نیز در پنج ماه ابتدای امسال در سطح استان کرمان 10 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین 186 جلد گواهینامه رانندگی در استان کرمان ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان تلفات عابران پیاده نسبت به کل کشور بیشتر است، عنوان کرد: هفت درصد رانندگان با سرعت بالا و غیرمجاز رانندگی می کنند.

سرهنگ معین زاده با اشاره به اینکه در شهرهای کوچک نیاز به دوربین کنترل سرعت داریم، اظهار کرد: استفاده از ابزار روز موجب کنترل بهتر ترافیک می شود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تلفات فعالیت می کند و در این رابطه دستگاه های مختلف در استان همکاری می کنند و پشتیبانی ائمه جمعه در این راستا موثر است.

سرهنگ معین زاده افزود: از سال 84 تا کنون در شهرهای کشور هر ساله با وجود افزایش حجم ترافیک، تلفات کاهش یافته است.

امام جمعه رفسنجان نیز بر ضروری بودن نصب دوربین های ترافیکی در رفسنجان تاکید کرد و گفت: پلیس در ایجاد امنیت نقشی اساسی را ایفا می کند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور افزود: دوربین های ترافیکی علاوه بر رصد اوضاع ترافیکی در حوزه کشف سایر جرایم از جمله سرقت ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

فرماندار رفسنجان نیز در این آیین گفت: امنیت کشور ما در سطح منطقه بی نظیر است که این موضوع به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای پر تلاش حوزه امنیتی حاصل شده است.

حمید ملانوری افزود: نیروهای امنیتی در رفسنجان در همه برنامه ها و ارکان ها نقش مفیدی ایفا می کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به نزدیک شده به فصل برداشت پسته در شهرستان رفسنجان، نیروهای انتظامی در این شهرستان کار گشت زنی در مناطق و اراضی پسته جهت جلوگیری از سرقت پسته را آغاز کرده اند.

در این آیین رضا سالاری نژاد به عنوان رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان رفسنجان انتخاب و از زحمات علی اکبر نصیری تقدیر به عمل آمد.

علی اکبر نصیری از این پس به سمت جانشین پلیس راهور و رییس عملیات پلیس راهور استان کرمان فعالیت خواهد کرد.

 

مستشار دادگاه کیفری استان: خبرنگاران بایستی از امنیت شغلی و حقوقی برخوردار باشند

مستشار شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کرمان با بیان اینکه رسالت بزرگ خبرنگاران حقیقت جویی و روشن کردن حقیقت است، گفت: خبرنگاران بایستی از امنیت شغلی و حقوقی برخوردار باشند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، علی سیدی در حاشیه دادگاه مطبوعات افزود: خبرنگارانی که در مدار قانون حرکت می کنند، شایسته تکریم هستند.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی اصحاب رسانه در گرو مهارت و توانمندی آنان است، ادامه داد: خبرنگاران و روزنامه نگاران حلقه واسط مسوولان و مردم به شمار می روند.

وی عنوان کرد:خبرنگاران و روزنامه نگاران بایستی براساس تفکرات دینی و هویت ملی خود گام بردارند تا دچار افراط و تفریط نشوند.

سیدی خاطرنشان کرد: همواره قانون سعی دارد که مطبوعات با نشاط باشند و براحتی سخن بگوید و با هرگونه افراط و تفریط مخالف است و خبرنگاران نیز باید در انتشار اخبار با رعایت حریم خصوصی و در نظر داشتن منافع عمومی گام بردارند.

وی تاکید کرد:هرگاه اصحاب مطبوعات از اصول حرفه ای خود گذر کنند و رعایت هویت و کرامات انسانی اشخاص را مد نظر قرار ندهند،دستگاه قضایی مکلف به رسیدگی واجرای قانون است.

این مقام قضایی گفت: روزنامه نگاران باید در بیان و نوشتار خود مسوولیت پذیر باشند و رعایت شئونات مخاطبین و حقوق شهروندی افراد را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: روزنامه نگاران همچنین بایستی از برخی مساdل چالشی بپرهیزند و مطالب را با رعایت حقوق شهروندی و حفظ حرمت افراد اعم از حقیقی وحقوقی،منتشر کنند و اگر مطالبی را بدون توجه به ارزش ها و قوانین ومقررات ارایه کنند، مسوول رفتار خود بوده و دستگاه قضایی در باب اجرای عدالت مصلحت اندیشی نخواهد کرد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران