مجتمع آبرسانی روستایی با حضور استاندار کرمان در بم افتتاح شد+ 3 خبر

سایر خبرهای استان: استاندار کرمان یک طرح آموزشی را در بم افتتاح کرد/ رییس کل دادگستری کرمان: اصلاح و افزایش مراکز مشاوره برای کاهش طلاق ضروری است/ یکهزار کیلوگرم گوشت گرم قربانی در کرمان توزیع شد  

مرحله نخست مجتمع آبرسانی روستای سبزوئیه از توابع شهرستان بم با حضور استاندار کرمان در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان در حاشیه افتتاح این طرح زیربنایی گفت: روستای سبزوئیه بم شامل 15 روستاست که در مرحله نخست آبرسانی، هفت روستا از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

علی رشیدی اظهار کرد: مرحله دوم طرح مجتمع آبرسانی به روستای سبزوئیه، هشت روستا را در بر می گیرد که به محض تامین اعتبار به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: یک حلقه چاه به منظور تامین آب مرحله نخست مجتمع آبرسانی به روستای سبزوئیه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 300 متر خط انتقال برق و 7.1 کیلومتر خطوط انتقال آب برای مرحله نخست آبرسانی احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: اعتبار هزینه شده به منظور اجرای این مرحله 11 میلیون و 854 هزار میلیون ریال است.

شبکه داخلی آب روستای سبزوئیه حدود 1.5 کیلومتر است. روستاهای سبزوئیه شامل 15 پارچه آبادی با جمعیت 15 هزار و 650 نفر در شرق استان کرمان و در شهرستان بم واقع شده است.

معاون سیاسی و امنیتی، معاون عمرانی استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و سایر مدیران اجرایی، استاندار کرمان را در سفر به بم همراهی می کنند.

استاندار کرمان در ادامه سفرهای شهرستانی خود دیروز به شهرستان بم سفر کرد. علیرضا رزم حسینی به اتفاق هیات همراه از کارخانه های موجود در ارگ جدید بم نیز بازدید کرد.

وی در شهرستان بم چند طرح را افتتاح و از روند اجرایی چند پروژه نیز در این شهرستان بازدید کرد. مرکز شهرستان بم در 190 کیلومتری شرق کرمان است.

 

استاندار کرمان یک طرح آموزشی را در بم افتتاح کرد

استاندار کرمان در ادامه سفر یک روزه به شهرستان بم دبیرستان دخترانه خواجه عسکر را افتتاح کرد.

دبیرستان دخترانه حضرت زهرا (س) خواجه عسکر با 13 میلیارد ریال اعتبار توسط بنیاد فرهنگی مصلی نژاد و با نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان احداث شده است. این مدرسه خیرساز با یکهزار و 303 متر مساحت و چهار هزار و 500 متر زیربنا به آموزش و پرورش شهرستان بم تحویل داده شد.

محوطه سازی و 290 متر حصارکشی در دبیرستان دخترانه حضرت زهرا (س) خواجه عسکر بم انجام و تجهیزات آموزشی مورد نیاز این واحد آموزشی نیز توسط بنیاد فرهنگی مصلی نژاد خریداری شده است. این مدرسه با شش کلاس قرار است به 134 دانش آموز خدمات آموزشی ارایه کند.

این مدرسه دارای فضای ورزشی، نمازخانه، آزمایشگاه و کارگاه است.

 

رییس کل دادگستری کرمان: اصلاح و افزایش مراکز مشاوره برای کاهش طلاق ضروری است

رییس کل دادگستری استان کرمان بر تقویت، اصلاح و افزایش مراکز مشاوره برای کاهش طلاق در جامعه تاکید کرد.

یدالله موحد در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: قانونگذار داوری در طلاق های توافقی را حذف و مراکز مشاوره را به عنوان جایگزین آن تعیین کرده زیرا معتقد است مشاوره تاثیر بیشتری دارد و اگر این مراکز نتوانند به وظایف خود عمل کنند شاهد افزایش طلاق های توافقی خواهیم بود.

وی گفت: در رابطه با مراکز مشاوره که تحت نظارت بهزیستی هستند انتظار داریم ضعف های احتمالی این مراکز رفع یا مراکز توانمند جدیدی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: انسجام مدیریتی در همه حوزه ها مطلب مهمی است و برای رسیدن به کار موفق و اثربخش به اهتمام و همراهی نیاز است و اگر به صورت بخشی نگاه کنیم و توپ را به میدان یکدیگر بیندازیم، اثربخشی کارها را از بین می برد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر تعیین فراوانی علل و عوامل طلاق تاکید و بیان کرد: بیشترین درخواست های طلاق از سوی زوجه صورت می گیرد که باید این موضوع نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با رسیدن به فراوانی علل طلاق می توان اتاق فکر توانمندی را ایجاد کرد و برای کاهش طلاق در جامعه اقدامات مناسب تر و راهکارهای اجرایی بیشتری را انجام داد.

موحد گفت: طرح جامع آموزش و مشاوره زوجین در کرمان به خوبی از سوی جهاد دانشگاهی اجرایی شده و می تواند به عنوان یک طرح ملی باشد و این طرح باید با قوت ادامه یابد و در ادامه ابتکارات و خلاقیت های بیشتری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل گیری کارگروه آیین نامه اجرایی تبصره دو ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از کارهای انجام شده برای آسیب زدایی و ترک اعتیاد اجباری، ایجاد مراکز ماده 16 است.

وی گفت: افراد با حکم قضایی برای سه یا شش ماه به منظور ترک اعتیاد به مراکز ماده 16 معرفی می شوند اما پس از خروج از این مرکز مورد مراقبت و حمایت واقع نمی شوند که زمینه ساز بازگشت آنها به عرصه اعتیاد می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: ایجاد مراکز حمایتی پس از خروج از مراکز ماده 16 از ضروریات است و عدم تشکیل این گروه موجب ناقص ماندن فعالیت ها و هدر رفت هزینه ها می شود.

وی همچنین گفت: جهان اسلام امروز به مراجع بین المللی نیاز دارد تا جنایاتی مانند اقدامات آل سعود بدون پاسخ باقی نماند.

موحد عنوان کرد: امروز کسانی که خود را خادمان حرمین شریفین می دانند مشغول کشتن آدم ها هستند.

وی تاکید کرد: در جامعه بین المللی اسلامی باید واکنش سریع و به موقع نسبت به جنایتی که در منا واقع شد، باشد و در کنار آن باید مراجع بین المللی نیز وجود داشته باشند تا عاملان این وقایع تلخ را به محاکمه کشانده و مجازات شرعی و قانونی را برای آنها اجرایی کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ کشور است.

وی افزود: بسیاری از کشورها دست به دست هم دادند و صدام را تهییج کردند تا به ملت ایران یورش ببرد و اینگونه بود که دوران دفاع مقدس آغاز شد.

موحد تاکید کرد: با رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری و از جان گذشتگی ملت ایران دوران دفاع مقدس با سربلندی ملت ایران به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس یادآور همه رشادت ها و جوانمردی های ملت ایران است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز گفت: آمار ورودی پرونده ها به مراجع قضایی استان در پنج ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 9 درصد کاهش داشته است.

حمید خالقی افزود: پرونده های وارده به مراجع قضایی در شهر کرمان 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: شهرستان انار با کاهش 33 درصدی ورود پرونده های طلاق رتبه اول را دارد.

وی گفت: استان کرمان به نسبت جمعیت در کشور از نظر طلاق رتبه 27 کشوری را در اختیار دارد.

معاون دادگستری استان کرمان یادآور شد: به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در کرمان رخ می دهد.

وی اظهار کرد: براساس آمار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ازدواج هفت درصد افزایش و طلاق هم هفت درصد افزایش داشته است.

خالقی گفت: تفاوت آمار موجود درباره طلاق بین دادگستری و اداره کل ثبت اسناد و املاک به دلیل آن است که دادگستری آمار ورودی پرونده های طلاق را اعلام می کند و ثبت اسناد به طلاق های ثبت شده می پردازد.

 

یکهزار کیلوگرم گوشت گرم قربانی در کرمان توزیع شد

مسوول بازرسی اوقاف کرمان از توزیع بیش از یکهزار کیلوگرم گوشت گرم قربانی بین نیازمندان و موسسات خیریه شهرستان کرمان و بخش ماهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان حجت الاسلام ابوالقاسم قادری گفت: همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش از محل موقوفه «آقا عبدالعلی» و موقوفه 'رستم خان امیری' شهرستان کرمان بیش از یکهزار کیلوگرم گوشت گرم قربانی بین نیازمندان و موسسات خیریه، مددجویان کمیته امداد توزیع شد.

وی افزود: موقوفه «آقا عبدالعلی» شامل رقبات مسکونی و تجاری واقع در شهرک های شهرداری و باهنر کرمان است که توسط واقف خیراندیش «آقا عبدالعلی» حدود 150 سال پیش با نیات مختلف و عام المنفعه وقف شده است.

وی با اشاره به نیات این موقوفه بیان کرد: این موقوفه دارای نیات مختلف است که برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت علی(ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، توزیع افطاری در ایام ماه مبارک رمضان و تهیه گوشت قربانی و توزیع آن بین نیازمندان و فقرا، بخشی از نیات این موقوفه ارزشمند است.

حجت الاسلام قادری گفت: در ماه مبار ک رمضان امسال نیز از محل اجرای نیات این موقوفه، بیش از 20 هزار وعده غذای گرم بین روزه داران شهرستان کرمان توزیع شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران