اعلام یک کشته از کاروان‌های حجاج استان کرمان + 3 خبر

سایر خبرهای استان: رزم حسینی: امنیت و توسعه پایدار پیوند عمیق دارند/ بیش از 2 هزار و 153 میلیارد ریال توافق نامه سرمایه گذاری در منوجان امضا شد/ کرمان امروز روزانه منتشر می شود  

استاندار کرمان با اشاره به کشته شدگان فاجعه منا گفت: تنها یک مورد کشته در کاروان‌های حجاج استان کرمان بود که مربوط به شهرستان رفسنجان است.

به گزارش ایسنا، "علیرضا رزم‌حسینی" پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با ابراز تاسف از جان باختن تعدادی از حجاج ایرانی در حادثه منا گفت: استان کرمان در این حادثه کمترین تعداد کشته‌ها را داشت و در تماس تلفنی که با رؤسای کاروان‌های حجاج کرمانی داشتیم از وضعیت آنها کسب اطلاع شد و نحوه رسیدگی به موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

رزم‌حسینی افزود: تنها یک مورد کشته در کاروان‌های حجاج استان کرمان بود که مربوط به شهرستان رفسنجان است و یک مورد فوت زائر کرمانی نیز داشتیم که توسط کاروانی از‌ استان‌ دیگر اعزام شده بود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: مکاتبات و مشارکت‌های لازم از سوی همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی موثر باید برای تنظیم برنامه باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: اسنادی که در زمینه ورزش، آب، تغذیه سالم، توسعه اقتصادی استان، پتروشیمی و ... در استان کرمان تهیه شده و وضعیت جدیدی را برای استان تعریف کرده باید در برنامه ششم به عنوان اسناد قانونی به تصویب برسند.

رزم‌حسینی اظهار کرد: در زمینه پروژه‌های نیمه تمام استان اقدام قابل توجهی صورت نگرفته و لیستی از پروژه‌های نیمه‌ فعال نیز تا پایان هفته به تهران ارسال می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید بتوانیم طرح‌های کارآفرینی بسیج، سپاه، کمیته امداد و .. را تجمیع و از ظرفیت حداکثری این بخش استفاده کنیم، بیان کرد: رشد اقتصادی متوسط سال‌های گذشته در استان کرمان پایین‌تر از کشور است، بر این اساس باید علاوه بر جبران عقب‌ماندگی‌ها به ادامه مسیر نیز بپردازیم.

رزم‌حسینی افزود: هدف ما ایجاد نهاد اقتصادی در استان کرمان است، دشواری‌هایی در این بین وجود دارد، دولت نیز علاقه‌مند اجرای این موضوع است.

 

رزم حسینی: امنیت و توسعه پایدار پیوند عمیق دارند

استاندار کرمان گفت: امنیت پایدار پیوند عمیقی با توسعه پایدار دارد و مناطق دارای امنیت پایدار می توانند به سمت توسعه پایدار حرکت کنند.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در کرمان به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی با تسلیت فاجعه منا افزود: ایجاد امنیت در جامعه یکی از ماموریت های حکومت هاست و همه حکومت ها باید نقش حاکمیتی خود در حوزه امنیت را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در مبانی اسلامی نیز به موضوع امنیت تاکید ویژه ای شده است ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی به برکت نیروهای مقتدر مسلح خود دارای امنیت پایدار در جامعه است.

رییس شورای تامین استان کرمان گفت: امروز اقتدار ایران اسلامی به برکت خون شهدا، ولایت فقیه و حضور مردم در عرصه های مختلف ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ولایت فقیه یکی از پایه های اصلی امنیت پایدار در جامعه به شمار می رود زیرا ولایت، محور وحدت در جامعه به شمار می رود.

رزم حسینی حضور مردم را مولفه دیگر در ایجاد امنیت پایدار ذکر کرد و گفت: اگر مردم با نظام و حکومت همراه باشند، امنیت پایدار ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: در سال همدلی و همزبانی باید بر حضور فعال مردم تاکید داشت زیرا این حضور، امنیت پایدار را تامین می کند.

استاندار کرمان اقتصاد مردم را از دیگر مولفه های امنیت پایدار برشمرد و گفت: با تلاش در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام مهمی در مسیر تحقق و ارتقای امنیت برداشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: انسجام داخلی بین نیروهای مسلح از دیگر مولفه های امنیت پایدار به شمار می رود.

رزم حسینی گفت: امروز از شرقی ترین تا غربی ترین و از شمالی ترین تا جنوبی ترین مناطق کشور دارای امنیت خوبی است.

وی رسانه ها را از دیگر مولفه های ایجاد امنیت پایدار دانست و گفت: نمی توان رسانه های مهمی را که با مردم و افکار آنها ارتباط دارند، نادیده گرفت.

وی بیان کرد: در مسیر تامین امنیت مولفه های زیاد دیگری نیز وجود دارد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به دنبال افزایش سطح رفاه جامعه است اظهار کرد: به هر میزان که ناهنجاری ها کمتر باشد، احساس امنیت مردم بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم نیروی انتظامی را دوست دارند و ارتباط بسیار عمیقی با این نیرو دارند که این اعتماد باید روز به روز افزایش یابد.

رزم حسینی گفت: امروز در استان کرمان با تکیه بر همدلی و همزبانی بین اعضای شورای تامین، امنیت خوبی وجود دارد.

وی افزود: مواد مخدر و اشرار همیشه بوده و هستند و این امر مربوط به استان کرمان نیست بلکه موضوعی مرزی است و امروز ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیار فعال است.

رییس شورای تامین استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز همه کسانی که در حوزه امنیت استان تلاش می کنند، نقش تعیین کننده ای در این حوزه بر عهده دارند.

هفته نیروی انتظامی از امروز شنبه 11 مهر آغاز شد.

شعار نخستین روز هفته ناجا پلیس، اقتدار، کارآمدی و حرفه ای گرایی تعیین شده است.

 

بیش از 2 هزار و 153 میلیارد ریال توافق نامه سرمایه گذاری در منوجان امضا شد

فرماندار منوجان گفت: در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی و حضور بخش خصوصی در این شهرستان بیش از 2 هزار و 153 میلیارد ریال توافق نامه با سرمایه گذاران بخش خصوصی امضا شده است.

ایوب فلاحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید استفاده از همه ظرفیت های هر منطقه برای رشد و توسعه همان منطقه است لذا استفاده از منابع انسانی و مدیریتی با تاکید بر شایسته سالاری در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ایده استاندار کرمان باعث شده دولت زیرساخت ها را برای حضور بخش خصوصی مهیا و سرمایه گذاری آنها را در بخش های مختلف تسهیل کند.

وی با بیان این مطلب که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی حضور بخش خصوصی است گفت: در مثلث توسعه اقتصادی شهرستان منوجان 27 طرح در قالب تفاهم نامه با بخش خصوصی به امضا رسیده و زمینه اشتغال 778 نفر را فراهم کرده است.

فرماندار منوجان خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی 20 طرح توسط بخش خصوصی در حال اجراست که بیش از 308 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بر خواهد داشت.

وی گفت: بیش از 49 میلیارد ریال از سرمایه گذاری در شهرک صنعتی منوجان به بهره برداری رسیده است.

فلاحی افزود: طرح هایی شامل تولید کیسه پلی اتیلن و نایلون، تولید پانل از پلی استایرن، فرآوری محصولات کشاورزی، احداث مجتمع خدمات رفاهی و تولید درب و پنجره دوجداره در شهرک صنعتی آغاز به کار کرده اند.

وی ضمن اعلام حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان گفت: زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه فراهم است.

وی با بیان این مطلب که منوجان از ظرفیت های بسیاری در بخش های معادن و کشاورزی برخوردار است افزود: امیدواریم با استفاده بهینه از این ظرفیت ها شاهد پیشرفت این منطقه باشیم.

مرکز شهرستان منوجان در فاصله 430 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

 

کرمان امروز روزانه منتشر می شود

روزنامه کرمان امروز به صاحب امتیاز و مدیرمسوولی یحیی فتح نجات قرار است دوباره بصورت روزانه منتشر شود.

به گزارش روزنامه کرمان امروز، قائم مقام مدیر مسوول کرمان امروز در همین زمینه گفت: روز دوشنبه و در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد، مجوز انتشار روزنامه کرمان امروز به صورت روزانه صادر شد و مردم عزیز استان کرمان می توانند به زودی هر روز صبح اخبار و گزارش های روزانه این روزنامه را مطالعه کنند.

محمد فتح نجات افزود: با اقدامات و تلاش های دست اندرکاران نشریه کرمان امروز و با درخواست این نشریه، هیات نظارت بر مطبوعات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه مورخ 6/7/94 خود با درخواست مدیریت نشریه کرمان امروز مبنی بر تغییر انتشار آن از 2 شماره در هفته به روزنامه موافقت کرد.

وی خاطرنشان کرد: بی شک آنچه موجب شد هیات نظارت بر مطبوعات با این درخواست موافقت نماید، انتشار مرتب کرمان امروز، رعایت اصول مطبوعاتی و روزنامه نگاری و همچنین دارا بودن امتیازات لازم برای تغییر انتشار بوده است. نیک واقف هستیم این اقدام کاری بسیار ارزشمند و در عین حال سخت و اساسی است که تنها با رهنمود، ارشاد، یاری مردم خوب استان می تواند محقق شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: اینک با توسل به الطاف الهی و همیاری مسوولان فرهنگی و پشتیبانی بی دریغ مردم خوبمان این تحول بزرگ را آغاز می کنیم و امیدواریم آن طور که در خور شان مردم استان است، این بار را به مقصد برسانیم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران