فرماندار جیرفت: تسهیلات به کارآفرینان واقعی پرداخت شود+ 6 خبر

سایر خبرهای استان: دو طایفه در جنوب کرمان پس از هشت سال صلح کردند/ بهسازی و مقاوم سازی بازار کرمان تا نیمه اول سال آینده به اتمام می رسد/ تجلیل از رانندگان قانونمدار در بافت/ 9 شکارچی متخلف در رفسنجان دستگیر شدند/ برداشت غیر قانونی از حساب افراد در کرمان کاهش یافت/ دبیرکل موقت جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان انتخاب شد  

 

فرماندار جیرفت گفت: با توجه به وصول نشدن معوقات برخی بانک ها و موسسات مالی، تسهیلات باید به کارآفرینان واقعی که توان بازپرداخت را دارند واگذار شود.

به گزارش ایرنا احمد امینی روش روز یکشنبه در دیدار با معاون صندوق کارآفرین امید استان کرمان افزود: دولت فقط دنبال ارایه تسهیلات نیست لذا با پالایش طرح ها باید متقاضیان دارای توان بازپرداخت را به موسسات مالی معرفی کرد.

وی گفت: دولت آماده است برای وصول معوقات صندوق ها، موسسات مالی و اعتباری و بانک همکاری کند زیرا این پول دوباره به چرخه تولید و اقتصاد وارد خواهد شد.

فرماندار جیرفت با بیان این که تسهیلات بانکی باعث رونق اقتصادی و شکوفایی استعدادهای منطقه می شود افزود: مردم با پرداخت معوقات بانکی خود زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی را برای سایر متقاضیان فراهم می کنند.

وی اظهار کرد: فرمانداری جیرفت با برگزاری نشست شورای بانک ها آمادگی دستگاه اجرایی را برای وصول مطالبات بانک ها اعلام کرده است.

امینی روش با اشاره به تغییر نگاه دولت به روستاها از سکونتگاه به واحدهای اقتصادی گفت: دولت با فراهم کردن زیرساخت ها از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی می توانند با سرمایه گذاری در روستاها از سود بیشتری بهره ببرند زیرا در روستاها هم نیروی کار ارزان و هم قیمت تمام شده پایین است.

وی گفت: برای ایجاد طرح های اشتغالزا و تولیدی، موسسات مالی و بانک ها هم باید بروکراسی اداری را از پیش روی متقاضیان واقعی بردارند.

فرماندار جیرفت با بیان این مطلب که جمعیت روستایی از جمعیت شهری جیرفت بیشتر است افزود: روستاییان نقش موثری در اقتصاد منطقه دارند و باید تسهیلات بیشتری در این بخش به آنها ارایه شود.

معاون صندوق کارآفرین امید استان کرمان هم در این نشست گفت: هدف از پرداخت تسهیلات به متقاضیان حمایت از کارآفرینان است.

فرهاد حکیم نیا افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات به کارآفرینان واقعی و وصول معوقات نیازمند همکاری نماینده دولت در جیرفت هستیم.

 

دو طایفه در جنوب کرمان پس از هشت سال صلح کردند

فرماندار قلعه گنج در جنوب استان کرمان گفت: دو طایفه احمدی و کرمی پس از هشت سال نزاع و درگیری با هم صلح و سازش کردند.

وحدت عیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طایفه های احمدی و کرمی پس از هشت سال نزاع و درگیری و کشته شدن دو نفر از طایفه ها و مجروح شدن یک تن دیگر با میانجی گری سران طوایف و امام جمعه قلعه گنج صلح کردند.

وی بیان کرد: امروز کشور و جامعه به آرامش نیاز دارد و همه مردم و مسوولان باید با همدلی و همزبانی این آرامش را مهیا کنند زیرا اتحاد و همدلی، نشانه پیروزی است.

وی گفت: قبایل، مذاهب و ادیان بسیاری در کشور وجود دارند و همه مردم با هر دین و مذهب و از هر قوم و قبیله باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه خود تلاش کنند.

فرماندار قلعه گنج ادامه داد: همانگونه که ایشان شعار سال را دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامیدند لذا ما باید به این شعار جامه عمل بپوشانیم و همه با اتحاد و همدلی مسوولان را در مسیر توسعه و پیشرفت یاری کنیم.

وی با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای انتظامی و نظامی گفت: امروز اگر امنیت پایدار وجود دارد به برکت خون شهدا و زحمات شبانه روزی نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی است.

عیدی افزود: مردم و مسوولان باید به کمک نیروی انتظامی بشتابند و منطقه را برای کسانی که به دنبال نابود کردن جوانان از طریق مواد مخدر هستند ناامن کنند.

مرکز شهرستان قلعه گنج در فاصله 430 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

 

بهسازی و مقاوم سازی بازار کرمان تا نیمه اول سال آینده به اتمام می رسد

استاندار کرمان گفت: عملیات بهسازی و مقاوم سازی بازار کرمان تا نیمه اول سال آینده به اتمام می رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در حاشیه بازدید شامگاه شنبه از روند بهسازی و مقاوم سازی بازار کرمان افزود: این بازار باید به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی گفت: برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی درصدد هستیم بازار کرمان را به صورت کامل بازسازی، مرمت و مقاوم سازی کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم فصلی نو را در حفظ، نگهداری و زیباسازی بازار کهن و تاریخی استان کرمان رقم بزنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر این که ساخت و سازها و الحاقات غیرمجاز در بازار تاریخی کرمان باید تعیین تکلیف و جمع آوری شود بیان کرد: بازسازی بازار تاریخی کرمان باید بر اساس ضوابط و استانداردهای میراث فرهنگی و بر طبق اصول فنی و تخصصی انجام شود.

وی با انتقاد از رعایت نشدن نظافت از سوی بازاریان در بازار تاریخی کرمان اظهار کرد: دولت برای بازسازی بازار تاریخی کرمان اقدام کرده است و این درست نیست که کسبه بهداشت را در این مکان تاریخی رعایت نکنند و به آن لطمه بزنند.

رزم حسینی گفت: کمیته ای با مسئولیت فرماندار کرمان تشکیل شده تا با اصنافی که نظافت بازار را رعایت نمی کنند، برخورد کند.

وی با اشاره به انجام ساخت و سازهای غیرمجاز در بازار تاریخی کرمان بیان کرد: این تصرف های غیرمجاز به ترکیب این اثر تاریخی ارزشمند آسیب وارد می کند و باید اقدامات لازم برای جمع آوری این الحاقات از سوی دستگاه های متولی صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار کرمان نیز از نورپردازی در بازار تاریخی و میدان گنجعلیخان شهر کرمان خبر داد و گفت: ساخت و سازهای غیرمجازی که در راسته بازار تاریخی کرمان صورت گرفته نیز باید جمع آوری شوند.

ابوالقاسم سیف اللهی بیان کرد: دستگاه های متولی با محوریت شهرداری کرمان از طریق رسانه ها به بازاریان اطلاع رسانی کنند تا توجه بیشتری به بهداشت و نظافت بازار داشته باشند زیرا در غیر این صورت با افرادی که نظافت بازار را رعایت نکنند، برخورد می شود.

وی گفت: در های مغازه های بازار تاریخی کرمان هم با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به صورت متمرکز ساخته و نصب می شود.

این بازدید بیش از دو ساعت به طول انجامید و معاون سیاسی و امنیتی استانداری، معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران اجرایی استان نیز حضور داشتند.

 

تجلیل از رانندگان قانونمدار در بافت

بیش از 30 راننده نمونه و قانونمدار در شهرستان بافت تجلیل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: این افراد به دلیل رعایت قوانین و مقررات رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی، نداشتن تخلفات رانندگی، توجه به قوانین و هشدارهای پلیس مورد تجلیل قرار گرفتند.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد افزود: توجه به رعایت قوانین و مقررات می تواند از بسیاری حوادث و آسیب ها پیشگیری کند.

وی گفت: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط شهروندان بافتی در سال گذشته سبب کاهش وقوع تصادفات به میزان 55 درصد شده است.

وی قانونمداری را مهمترین اصل برشمرد و اظهار کرد: شهروندان قانونمدار بیش از هر چیز دیگر برای خود و خانواده خود سودمند هستند و در برابر بلایا و حوادث مصون می مانند و در پی آن جامعه سالم رقم می خورد.

 

9 شکارچی متخلف در رفسنجان دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان از دستگیری 9 شکارچی غیرمجاز و متخلف در دو هفته گذشته خبر داد.

حسین آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی روزهای گذشته سه شکارچی در ارتفاعات شمال شرق شهرستان رفسنجان دستگیر شدند.

وی گفت: همچنین با گزارش مردمی که یک نفر در منطقه غرب رفسنجان اقدام به شکار می کند، ماموران اداره حفاظت محیط زیست با بررسی آن منطقه و هماهنگی مقام قضایی از منزل دو شخص مقداری گوشت شکار و پوست میش وحشی کشف و ضبط کردند.

وی اظهار کرد: این دو متخلف فقط به شکار میش وحشی اعتراف کردند و گوشت شکار را قبول دار نشدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رفسنجان از دستگیری چهار شکارچی متخلف در ارتفاعات شمال غرب رفسنجان هم خبر داد و افزود: از این متخلفان دو قبضه سلاح ساچمه زنی که یکی از آنها غیر مجاز بود، کشف شد.

وی گفت: این افراد به شکار دو حیوان وحشی اعتراف کردند که با هماهنگی مراجع قضایی با بازدید از منزل آنها مقداری گوشت شکار کشف شد و به پرداخت 200 میلیون ریال بابت شکارهای غیر مجاز محکوم شدند.

آخوندی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر، جرایم مربوط به محیط زیست به مرز یک میلیارد ریال رسیده است لذا افراد از هر گونه شکار غیر مجاز پرهیز کنند.

منطقه حیات وحش رفسنجان دارای 126 هزار هکتار وسعت و حیواناتی شامل قوچ، میش وحشی و کل و بز، گربه پالاس و کاراکال، طیور( کبک و تیهو ) و ... است

 

برداشت غیر قانونی از حساب افراد در کرمان کاهش یافت

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان از کاهش برداشت غیرقانونی از حساب افراد در یک سال اخیر خبر داد.

سرهنگ کامبیز اسماعیلی روز یکشنبه در نشست خبری در دومین روز هفته نیروی انتظامی افزود: در بازه زمانی مهر 92 تا مهر 93 بیش از 75 درصد جرایم حوزه مجازی مربوط به برداشت غیرقانونی از حساب افراد بوده که با اطلاع رسانی های انجام شده این میزان در یک سال اخیر به 57 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در یک سال منتهی به مهر امسال 104 درصد پرونده های این پلیس تخصصی رسیدگی شده است.

وی توضیح داد: در یک سال اخیر ضمن رسیدگی به تمامی پرونده های رسیده به پلیس فتا، چهار درصد از جرایم سال قبل نیز کشف شده است.

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: قدرت و مهارت کارکنان این پلیس روز به روز افزایش می یابد و به هیچ عنوان از فناوری این حوزه عقب نیستیم.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد جرایم در حوزه فضای مجازی مربوط به جرایم مالی و اقتصادی و برداشت از حساب های بانکی افراد و بیشترین جرایم در فضاهای مجازی مبتنی بر تلفن همراه مربوط به هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب است.

اسماعیلی درباره متوسط زمان رسیدگی به تخلفات و شناسایی مجرمان در کرمان گفت: براساس شاخص های ناجا باید در بازه زمانی 60 روز پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا رسیدگی شوند که این زمان در کرمان، 30 روز است.

وی بیان کرد: پلیس فتا بواسطه توجه ویژه به این پلیس تخصصی از مرکز و استان کرمان جزء پلیس هایی است که از نظر نیروی انسانی متخصص کمبود ندارد و به روز ترین تجهیزات را نیز در اختیار دارد.

وی افزود: آزمایشگاه تخصصی پلیس فتا با بخش های مختلف از جمله جمع آوری ادله دیجیتال در صحنه، آزمایشگاه بدافزار و سایر بخش ها در استان کرمان دایر شده است.

رییس پلیس فتا کرمان گفت: تجهیزات تخصصی این آزمایشگاه هر سال با صرف اعتبار بالایی به روز می شود و همزمان با به روز شدن و تحویل تجهیزات، همکاران به مرکز احضار و آموزش های تخصصی تجهیزات را نیز فرا می گیرند.

وی تصریح کرد: همکاران ما در پلیس فتا همه افراد تحصیلکرده دانشگاهی هستند.

اسماعیلی ادامه داد: فضای مجازی و سایبری فضای نوظهوری است که هر روز باید انتظار داشت مطلب و موضوع و فناوری جدید به آن اضافه شود.

وی گفت: به روز شدن مستمر فناوری های فضای مجازی موجب می شود آسیب های این فضا نیز به طور مستمر تغییر کند.

وی اظهار کرد: آسیب های نوپدید در فضای مجازی موجب می شود زمانی که کاربر بخواهد اطلاعات لازم درباره آنها را کسب کند، قربانی آنها شده و آسیب هایی به کاربران وارد می شود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در یکسال منتهی به مهرماه سال جاری 80 درصد مجرمان در فضای مجازی مرد و 20 درصد زن بوده اند.

وی همچنین به برنامه های پلیس فتا در هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه آگاه سازی در 15 مهرماه در مجتمع اندیشه فرماندهی انتظامی استان یکی از این برنامه هاست.

وی ملاقات چهره به چهره رییس پلیس فتا و کارشناسان این پلیس تخصصی با مردم را از دیگر برنامه های هفته ناجا برشمرد و گفت: در این جلسات در راستای ارایه مشاوره انتظامی به مردم و جذب نیروهای داوطلب برای همکاری با پلیس فتا اقدام می شود.

وی اظهار کرد: در حوزه تولیدات چاپی نیز هر سال در دوره های آگاه سازی کتابچه هایی تدوین می شود و در سال جاری کتابچه درباره شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه است.

اسماعیلی گفت: ویژه نامه ذره بین سایبری نیز در هفته نیروی انتظامی به صورت ویژه چاپ و منتشر می شود.

وی به حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس و ارایه آموزش های آگاه سازی به دانش آموزان اشاره کرد و افزود: در این مدارس کتابچه های تدوین شده از سوی پلیس فتا توزیع می شود.

وی تصریح کرد: کتابچه الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه در پلیس فتا تدوین شده است که مطالب هشداری را در اختیار کاربران قرار می گیرد.

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: نرم افزار خبری فتانیوز بارگذاری شده است که آخرین اخبار پلیس فتا و پیام های هشداری پلس را منعکس می کند.

 

دبیرکل موقت جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان انتخاب شد

محمد فرشاد به عنوان دبیرکل موقت جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان که بتازگی مجوز تاسیس گرفته است، انتخاب شد.

به گزارش روز سه شنبه سایت گفتار نو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان شب گذشته تشکیل جلسه داد و محمد فرشاد معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان در دولت اصلاحات را تا زمان برگزاری کنگره و انتخاب اعضای شورای مرکزی به عنوان دبیرکل برگزید.

در این جلسه همچنین آقایان علی مصطفوی به عنوان رییس هیات موسس، احمد حسن زاده به عنوان مسوول کمیته تشکیلات، محمدتقی بختیاری به عنوان مسوول کمیته پیگیری اساسنامه، محمدرضا نژادحیدری به عنوان مسوول کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات و محسن برازوان به عنوان مشاور فناوری اطلاعات انتخاب شدند.

بنابر خبر گفتار نو در این جلسه مقرر شد کنگره این تشکل 8 دی ماه و همزمان با ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران