رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: با تصویب برجام، مردم توقع دارند مسئولان مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری را حل کنند

هاشمی رفسنجانی: مردم از انقلاب ناراضی نیستند اما انتقادهایی هم دارند؛ بیکاری جوانان شان و بداخلاقی ها را هم می‌بینند / کسانی که به هر دلیل می خواهند مشکلات باقی بماند و مردم سختی بکشند بزرگترین ظلم را به مردم می‌کنند  

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مهم دانستن تصویب برجام در مجلس شواری اسلامی گفت: برجام با شجاعت دولت و همکاری روزهای آخر مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و تصویب نهایی مقام معظم رهبری در نهایت به سرانجام رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هاشمی رفسنجانی در مراسم سی و سومین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی افزود: ‌خوشبختانه بعد از مجاهدت و شجاعت دولت و شخص رئیس جمهور و هدایت های مشخص رهبری در هر مقطع که لازم بود و پشتکار تیم مذاکره کننده که برای تاریخ اسلام عظمت آفریدند و با مذاکرات خیلی سختی که در برابر شش کشور نیرومند نزدیک به دو سال انجام دادند توانستیم برجام را به تصویب برسانیم.

وی ادامه داد:‌ ما که در جریان قطعنامه مذاکره کرده بودیم می دانیم مذاکره با قدرت های بزرگ چقدر مشکل است‌؛ گره گره باید مشکلات را باز کرد که تیم هسته ای ما این کار را انجام داد و موفق شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما امکانات هسته ای داشتیم و داریم و چیز مهمی از دست نداده ایم گفت: آن ها ما را به عنوان عضو باشگاه هسته ای در جهان به رسمیت شناخته‌اند، این در حالی است که زمانی آن ها ما را به رسمیت نمی شناختند و دانشجویان ما را راه نمی دادند، اما اکنون و به یک باره با این زحماتی که تیم مذاکره کننده هسته ای و دولت کشیدند و خون دلی که در برابر افرادی که با بغض سیاسی و نه از سر دلسوزی و بسیار بد رفتار می کردند خوردند، برجام با اکثریت مجلس در روزهای پایانی و نظر شورای نگهبان به نتیجه رسید.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه تصویب برجام در مجلس خیلی مهم بود افزود: البته در آمریکا هم همینطور بود و بعضی ها در مقابل آن مقاومت کردند، اسرائیل بیش از همه به مدت سه هفته تلاش کرد تا این موضوع به سرانجام نرسد.

وی گفت: الان زود است که بخواهیم حرف هایی را بزنیم و به مصلحت کشور نیست همه مسائل را بگوییم اما همین قدر بدانید که سایه جنگ بر سر ما گسترده شده بود و خطر جدی برای ما پیش می آمد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در حال حاضر به جایی رسیده ایم که آژانس باید تایید کند ایران در مورد کارهایی که باید انجام می داده است،‌ چگونه عمل کرده است که البته در بعضی موارد تایید کرده و بعضی موارد باقی مانده است.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: ملت مظلوم ایران به ویژه در 10 سال آخر با شدید ترین تحریم ها و قرار گرفتن ذیل منشور هفت سازمان ملل که خیلی خطرناک بود و تحریم های اتحادیه اروپا توانست با کمک خداوند زندگی کند و خم به ابرو نیاورد.

وی درباره علت این موضوع گفت: مردم انقلاب را از خودشان می‌دانند،‌ درست است که ما انقلاب کردیم، منبر و سخنرانی کردیم اما آنچه که باعث شکست آمریکا و بیرون راندن شاه شد حضور مردم در صحنه بود.

هاشمی رفسنجانی افزود: اگر می بینید با این همه فشار، ظلم، جنگ و غیره جمهوری اسلامی ایران امروز بهترین، قدرتمندترین و امن ترین کشورهای منطقه است دلیل عمده اش این است که مردم به انقلاب وفادارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم البته انتقادهایی هم دارند؛ بیکاری جوانان شان را می بینند و بداخلاقی ها را هم می‌بینند و حق دارند، اما از انقلاب ناراضی نیستند.

هاشمی رفسنجانی افزود: کسانی که به هر دلیل می خواهند مشکلات باقی بماند و مردم سختی بکشند بزرگترین ظلم را به مردم می‌کنند.

در ادامه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فاجعه منا را مصیبتی واقعاً بزرگ برای دنیای اسلام خواند و گفت: هنوز هم مسئله تمام نشده است و عوارض آن باقیست و باید خیلی روی این مسئله فکر و کار کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: نزدیک به 5 هزار حاجی میهمان خداوند با آن وضع فجیع در منا جان دادند. هر چند آن ها سعادتمند و طبق روایات جزو کسانی هستند که گویی از مادر متولد شده و پاک هستند ولی این مصیبت برای دنیای اسلام و برای ما دلخراش است.

هاشمی رفسنجانی همچنین با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم افزود: محرم نقطه مهم تاریخ مان است که اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را همیشه زنده نگه داشته است.

وی گفت: آن روزی که آخرین ظالم دنیا مرگش را جشن بگیرند ثارالله به نتیجه رسیده است و آن روزی است که امام زمان (عج) ظهور کند و مردم دنیا شاهد هدف ثاراللهی خواهند بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه بنده تعصب خاصی به شهید آیت الله اشرفی اصفهانی دارم افزود: آیت الله بروجردی ایشان را مأمور کرد تا به کرمانشاه برود و ایشان حقیقتاً روح دین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را در منطقه غرب بخصوص استان کرمانشاه احیا کرده بود و نشان آن هم توسط مردم غرب در جنگ دیده شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به روند پیدایش گروهک منافقین گفت: آن ها جوانان ما را به گونه ای بار می آوردند که به راحتی بتوانند مردم و مسئولین و آن هایی را که الان به شهدای محراب معروف هستند بکشند و این کاری است که الان داعش انجام می دهد.

وی منافقین را افراد مورد حمایت مستقیم آمریکا برشمرد و افزود: آمریکا منافقین را حفظ کرده تا روزی که بخواهد از آن ها استفاده کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمی دانم آمریکا چه سیاستی دارد که منافقین را ابتدا در کمپ اشرف نگهداری کرد و بعد به لیبرتی آورد و از آن ها علیه اسلام استفاده می کند.

هاشمی رفسنجانی افزود: کسی که دستش به خون امثال آیت الله اشرفی اصفهانی آلوده باشد قطعاً به رحمت الهی نخواهد رسید و براساس آیات قرآن راهی جز جهنم ندارد.

وی گفت: منافقین جایی مانند حزب جمهوری اسلامی ایران را منفجر و 72 تن از بهترین مبارزان انقلاب را یکجا شهید می کنند، بنابراین جوانان باید از این جریانات درس بگیرند و در دام این شیادان خطرناک نیفتند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران