استاندار کرمان با خانواده دو شهید کرمانی دیدار کرد+ 4 خبر

سایر خبرهای استان: 30 میلیارد ریال برای اجرای آبیاری نوین در جنوب کرمان پرداخت شد/ برخی راه های جنوب کرمان بر اثر طغیان رودخانه مسدود شد/ استاندار: شهر کرمان در حال تبدیل شدن به یک کلانشهر است/ فرماندار جیرفت: فرآوری محصولات حلقه مفقود در بخش کشاورزی است  

استاندار کرمان با حضور در منزل شهیدان محسن زاده کفاش و سید محمود اسدی با خانواده این دو شهید دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی شبانگاه دوشنبه مصادف با نوزدهمین روز از ماه محرم به اتفاق مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان از خانواده شهیدان محسن زاده کفاش و سید محمود اسدی به عنوان نمونه ای از اسوه های صبر، ایثار و استقامت تجلیل کرد.

وی در این دیدار با خانواده این دو شهید گفت و گو کرد.

استاندار کرمان، دیدار با خانواده شهدا و دلجویی از آنها را به طور مستمر در دستور کار دارد.

شهید محسن زاده کفاش، هشتم مرداد1340 در شهر کرمان و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

وی در سال 1357 همراه با اوج گرفتن انقلاب عظیم اسلامی ایران همانند سایر انقلابیون کرمانی به راهپیمایی، تظاهرات و گشت های شبانه در شهر می پرداخت.

شهید محسن زاده کفاش، چند روز پس از آغاز جنگ تحمیلی، خود را به حوزه نظام وظیفه معرفی کرد و حدود دو ماه در مرکز صفر - شش تهران، تعلیمات نظامی را فراگرفت و سپس از آنجا که به تکاوری علاقه داشت با عده ای از دوستان خود خواستار انتقال به مرکز تیپ تکتور مستقل ذوالفقار شدند که پس از موافقت فرماندهان به این تیپ انتقال پیدا کردند.

وی حدود دو ماه دیگر نیز به آموختن فنون تکاوری و نظامی پرداخت و بعد از آن به جبهه اسلام آباد و غرب اعزام شد و حدود یک ماه در این جبهه انجام وظیفه کرد وی سپس به جبهه گیلانغرب منتقل شد و در این جبهه رسالت اصلی خود را آغاز کرد.

شهید محسن زاده کفاش، نیمه شب اول آبان 1360 هنگام شناسایی یک پادگان عراقی پس از عبور از موانع مختلف و شناسایی کامل و گزارش به فرمانده خود، مجدد با عده ای از دوستان همرزمش به محل شناسایی شده رفت و در یک نبرد نابرابر بر اثر اصابت ترکش، پیکرش متلاشی شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

جنازه متلاشی شده وی را پس از 15 روز به شهر شهید پرور کرمان آوردند و در گلزار شهدا در کنار سایر برادران به خون خفته اش به خاک سپردند.

بخشی از وصیت نامه شهید بزرگوار محسن زاده کفاش به این شرح است، 'گواهی می دهم که این انقلاب، انقلابی اسلامی و بر خاسته از متن اسلام است و به گونه ای دیگر یعنی مطرح کردن خود اسلام است و مخالفت با این انقلاب اسلامی به هر گونه و به هر نحو چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم، اقتصادی و یا هر نوع دیگر مخالف با اسلام و خدا و قرآن می باشد و دفاع از آن دفاع از اسلام و بر هر زن و مرد مسلمان واجب می باشد.'

طلبه شهید سید محمود اسدی نیز در 13جمادی الاول سال 49 هجری شمسی در شب شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س) دیده به جهان گشود و پس از حضور در جبهه های حق علیه باطل در 13جمادی الاول سال 65هجری شمسی در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بخشی از وصیت نامه طلبه شهید سید محمود اسدی به این شرح است،

'سخنی دارم با امت حزب الله، خصوصا امت شهید پرور و همیشه در صحنه خانوک، ای مردم؛ شما همچنان راه شهیدان را ادامه دهید و جبهه و پشت جبهه را خوب نگه دارید و فرزندانتان را برای یاری دین اسلام بفرستید.'

 

30 میلیارد ریال برای اجرای آبیاری نوین در جنوب کرمان پرداخت شد

مدیر ستادی بانک کشاورزی جنوب کرمان گفت: 30 میلیارد ریال تسهیلات در دو ماه گذشته برای اجرای سامانه های آبیاری نوین در این منطقه پرداخت شده است.

محمد روشنی سالار روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جیرفت افزود: با پرداخت این تسهیلات مزارع پیاز و سیب زمینی به این سامانه ها مجهز شدند.

وی بیان کرد: از طریق اطلاع رسانی باید ارزش آب برای کشاورزان مشخص شود و به سمت روش های نوین آبیاری هدایت شوند.

وی گفت: برای اجرای کانال های انتقال آب نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده که با پرداخت این اعتبارات باغ ها و اراضی به این کانال ها مجهز می شوند.

به گزارش ایرنا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت هم گفت: جلب اعتماد عمومی مردم برای همکاری و پلمپ چاه های غیرمجاز نیاز است.

مجید رستمی افزود: در زمینه پر کردن چاه های غیرمجاز به گونه ای موفق عمل کردیم که مردم خود خواستار تجمیع چاه ها بودند.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال 400 حلقه چاه غیر مجاز پلمپ می شود و باید در کنار این اقدامات از حفر چاه غیر مجاز نیز جلوگیری شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت دستگاه حفاری توقیف شده که باید از دهیاران برای همکاری با دستگاه قضایی تشکر کرد.

دادستان جیرفت افزود: اکثر چاه های غیر مجاز از برق غیر قانونی استفاده می کنند که نیاز است با همکاری دستگاه های مربوط این مشکلات را کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی خواستار تعیین حدود حریم رودخانه هاست زیرا این موضوع به کاهش معضلات تصرف اراضی دولتی کمک می کند.

رستمی گفت: شهر جیرفت را سه رودخانه محاصره کرده که در صورت طغیان تهدیدی خطرناک برای افرادی است که در حریم این رودخانه ها سکونت دارند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت نیز در این نشست گفت: چاه های غیر مجاز بشدت در مناطق کوهستانی رو به افزایش است به گونه ای که بیشتر روستاهای مناطق سردسیری چاه غیر مجاز دارند.

احمدعلی انجم روز افزود: در کف رودخانه ملنتی شهر جیرفت نیز تصرفات غیر قانونی صورت گرفته که در صورت بروز سیل خسارت جبران ناپذیری به منازلی که در این حریم هستند وارد می شود.

 

برخی راه های جنوب کرمان بر اثر طغیان رودخانه مسدود شد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رودبار جنوب گفت: راه های ارتباطی رودبار به قلعه گنج و همچنین رودبار به کهنوج از مسیر آبسردوییه بدلیل طغیان رودخانه هلیل مسدود شده است.

حسام تاجیک شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش باران در شبانه روز گذشته در شهرستان جیرفت و ارتفاعات جبالبارز باعث شد که هلیل رود تنها رودخانه دائمی جنوب کرمان طغیان کند.

وی تصریح کرد: شهرستان رودبار جنوب و جازموریان حوزه آبریز این رودخانه می باشد که بر همین اساس دو محور مواصلاتی به شهرستان های همجوار را مسدود کرده است.

وی از آماده باش اکیپ های راهداری در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: طغیان رودخانه و حجم آب بسیار زیاد است و کار راهداران را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی رودبار جنوب گفت: همه دستگاه ها و ماشین آلات آماده هستند که به محض فروکش کردن رودخانه این مسیرها بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: کسانی که قصد تردد ضروری به شهرستان کهنوج را دارند می توانند از محور جایگزین رودبار - بهادر آبادر - کهنوج استفاده کنند.

معاون فرماندار رودبار جنوب هم گفت: حوزه آبریز رودخانه هلیل باتلاق جازموریان است لذا دامدارانی که دام هایشان در این باتلاق است هرچه سریعتر دام خود را از این حوزه خارج کنند و به حاشیه جازموریان بیاورند.

منصور خانه گیر افزود: راه های فرعی شهرستان رودبار جنوب بدلیل وجود آبنماها و نداشتن پل مسدود و باعث بروز مشکلاتی برای اهالی روستاهای این مسیر شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون هیچگونه خسارتی گزارش نشده است.

وی گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان رودبار جنوب تشکیل شده و همه دستگاه های امدادی به صورت آمادباش هستند که در صورت نیاز امداد رسانی کنند.

هلیل یکی از رودخانه های دائمی استان کرمان است که از کوه های شهرستانهای بافت، رابر، عنبرآباد و جیرفت سرچشمه می گیرد و پس از وارد شدن به سد جیرفت مسیر خود را ادامه می دهد و به باتلاق جازموریان می ریزد.

بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در شامگاه یکشنبه و بامداد امروز خساراتی را در بخش جبالبارز شهرستان جیرفت بر جا گذاشت.

مرکز شهرستان رودبار جنوب در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب است.

 

استاندار: شهر کرمان در حال تبدیل شدن به یک کلانشهر است

استاندار کرمان با اشاره به انجام اقدامات عمرانی مختلف در این استان گفت: شهر کرمان در حال تبدیل شدن به یک کلانشهر است.

علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در دیدار با هیات سرمایه گذار عمانی پروژه گودال خشت مال ها (صاروج پارس) افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، استان کرمان باید به استانی مهاجرپذیر تبدیل شود و در حال حاضر فرصت خوبی برای سرمایه گذاران در این استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: هفته گذشته، تفاهم نامه متروی کرمان امضا و حدود دو هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

وی به ایجاد ترمینال هوایی جدید کرمان به عنوان مدرن ترین ترمینال هوایی کشور اشاره کرد و ادامه داد: این ترمینال طی سه سال به بهره برداری می رسد و ظرفیت جا به جایی سه میلیون مسافر را دارد.

رزم حسینی گفت: با توجه به میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری موجود در کرمان، این استان از مراکز مهم گردشگری برای حضور گردشگران خارجی است.

وی افزود: کرمان در آینده نزدیک و بر اساس برنامه ششم توسعه به عنوان مرکز پشتیبانی جنوبشرق کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی استان کرمان بسیار خوب است و فرصت های خوبی برای جلب سرمایه گذار خارجی داریم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد یورو از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کرده ایم، گفت: آینده استان کرمان برای سرمایه گذاران مطلوب خواهد بود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران با توجه به ثبات نرخ ارز، می توانند از اعتبارات خارجی خوبی برای سرمایه گذاری در کرمان استفاده کنند زیرا این استان، فرصت های سرمایه گذاری خوبی دارد.

وی تاکید کرد: همکاری استانداری کرمان با هیات سرمایه گذار عمانی نباید فقط به ساخت یک سیتی سنتر خلاصه شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: مجموعه صاروج پارس در مرکز شهر قرار گرفته و باید معماری متناسب با میراث فرهنگی منطقه داشته باشند و این میراث باید حفظ شود و این امر جذابیت خاصی را نیز به این پروژه می بخشد.

رزم حسینی گفت: مراوداتی را نیز در آینده ای نزدیک با برخی کشورهای عربی خواهیم داشت و حضور گردشگران عربی، فرصتی برای این استان خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از فعالیت و همراهی رسانه ها در استان کرمان، تاکید کرد: رسانه ها به صورت مستمر، اطلاعات مربوط به طرح های عمرانی را ثبت می کنند.

شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: مانعی برای اجرای پروژه گودال خشت مال ها وجود ندارد و روال اجرایی این طرح در حال انجام است.

علی بابایی افزود: بعد از عقد قرارداد با هیات سرمایه گذار عمانی، اقدامات زیادی انجام شده و حدود 270 پلاک تجمیع شده است.

وی ادامه داد: تحویل زمین در این پروژه انجام شده و عملیات اجرایی این طرح نیز در دست انجام است.

شهردار کرمان تصریح کرد: تاکنون یک هفتم از مجموع 13 هزار تن فولاد مورد نیاز این پروژه، خریداری شده و مانع خاصی در اجرای این طرح وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه روند اجرایی این پروژه با سرعت ادامه می یابد، گفت: برای تامین آب، برق و گاز مورد نیاز طرح گود خشت مال ها نیز هماهنگی ها لازم انجام شده است.

بابایی ادامه داد: در حال حاضر هیچ مانعی برای اجرای این پروژه در دو و سه شیفت کاری وجود ندارد.

 

فرماندار جیرفت: فرآوری محصولات حلقه مفقود در بخش کشاورزی است

فرماندار جیرفت گفت: فرآوری محصولات حلقه مفقود در بخش کشاورزی محسوب می شود.

احمد امینی روش روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات شرکت یارا صنعت سبزآوران جیرفت که در زمینه فرآوری سبزی و سیفی فعالیت می کند افزود: تاکنون در زمینه صنایع تبدیلی اقدامات خوبی صورت گرفته اما با توجه به تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان باید به این بخش توجه بیشتری شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه صنایع تبدیلی علاوه بر اینکه ارزش افزوده محصول را به همراه دارد موجب رونق اقتصادی منطقه هم می شود.

وی افزود: مجتمع فرآوری سبزی و سیفی جیرفت به لحاظ ظرفیت اسمی توزیع رتبه دوم کشور را دارد و زمینه صادرات محصولات سبزی و سیفی منطقه را به خارج از کشور فراهم کرد.

فرماندار جیرفت گفت: این شرکت با ظرفیت دریافت روزانه 20 تن سبزی خشک برای 30 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به فعالیت این شرکت در سال گذشته گفت: با فعالیت این شرکت الگوی کشت در منطقه بویژه شهرستان جیرفت اصلاح و این تغییر الگو به میزان تولید و صادرات کارخانه تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه این مجتمع آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذار هستیم.

امینی روش گفت: در چند سال گذشته در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی شاهد افتتاح چند کارخانه رب گوجه در شهرستان و منطقه بودیم که موجب شد مشکلات پس از تولید این محصول به حد زیادی کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت یارا صنعت سبزآوران هم گفت: این مجتمع سال گذشته با سرمایه گذاری 13 میلیارد ریال راه اندازی شد.

فرشاد سلطانی نژاد افزود: برای برند سازی و سرمایه در گردش این مجتمع به 10 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره دولتی نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع توان فرآوری 30 محصول را دارد که هم اکنون محصول فرآوری سبزی علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای حوزه دریای خزر صادر می شود.

شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت یکی قطب های تولید سبزی و سیفی استان محسوب می شود و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران