آیت‌الله علوی‌گرگانی: ربا و دیرکرد وام، مردم را بیچاره کرده است+ 4 خبر

سایر خبرها: توضیحات ایران‌خودرو درباره زمان تحویل خودروهای با وام 25میلیونی/ مدیر عامل بانک مسکن: نظام بانکی ایران وثیقه محور است / طرح منطقه آزاد سیستان در هیات دولت تصویب شد/ رئیس اتاق بازرگانی: ایران و تایلند می توانند نیازهای یکدیگر را تامین کنند  

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: هدف از تاسیس بانک خدمت به مردم و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان و کمک به چرخه اقتصادی کشور است، نباید این هدف مهم با گرفتن دیرکرد از مردم خدشه‌دار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار مدیر عامل بانک ملت کشور به تشریح اهمیت قرض‌الحسنه و لزوم مبارزه با ربا در همه ابعاد آن تاکید کرد.

وی بر دادن وام قرض‌الحسنه به مردم جامعه تاکید و اظهار کرد: ربا و دیرکرد وام، مردم را بیچاره کرده است باید این مساله را در کشور حل و برای رفع آن فکر اساسی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه، وی با تاکید بر این‌که «بانک‌ها باید به انسان‌های نیازمند و محروم و مشتریان خوش حساب تسهیلات ویژه‌ای دهند» افزود: خدا سرمایه بزرگی را در اختیار شما مسئولین کشور قرار داده است، این سرمایه امانت و نعمت الهی است و باید برای رفع نیاز کشور به کار گرفته شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در پایان با تاکید بر این‌که «رهنمود گرفتن از علمای دین به نفع کشور و جامعه است» اظهار کرد: علما و مراجع خیرخواه مردم هستند و لازم است که رهنمودهای آنان به خوبی اجرا شود.

 

 

 

توضیحات ایران‌خودرو درباره زمان تحویل خودروهای با وام 25میلیونی

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: در فرآیند تحویل خودروهای طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی مشکلی به وجود نیامده است و خودروها طبق برنامه ریزی‌های اولیه طرح، در زمان اعلام شده تحویل مشتریان می‌شود.

به گزارش ایسنا، مصطفی خان کرمی در خصوص بخشنامه ارسالی به نمایندگی‌های ایران خودرو که باعث ایجاد شبهات و نگرانی‌هایی برای خریداران محصولات شده، اظهار کرد: این بخش نامه طبق روال همیشگی ارسال شده و موضوع جدید و نگران کننده ای نیست.

وی افزود: برای تسهیل و تسریع در فرآیند واگذاری محصولات به مشتریان، خودروهای تولید شده به صورت امانی به نمایندگی‌ها ارسال می شود تا پس از طی شدن مراحل قانونی خرید، بلافاصله تحویل خریداران بشود.

خان کرمی با بیان اینکه در بخشنامه اخیر یکبار دیگر بر ممنوعیت تحویل خودروهای امانی بدون سند و پلاک انتظامی تاکید شده، گفت: این ممنوعیت از قبل نیز وجود داشته و ارتباطی به طرح فروش تسهیلاتی ندارد بلکه طبق روال همیشگی ایران خودرو، تحویل خودرو به مشتری بدون پلاک، سند و بیمه نامه مجاز نیست.

وی در خصوص موضوع تحویل خودروها قبل از صدور فاکتور به مشتریان نیز اظهار کرد: رویه همیشگی شرکت ایران خودرو این بوده و همواره به نمایندگی ها نیز به صورت رسمی اعلام شده است که تحویل خودرو بدون پلاک و سند به مشتری به دلایل ملاحظات اعلام شده نیروی انتظامی و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی برای خودرو مجاز نیست.

وی در خصوص زمان صدور فاکتور تعهدات طرح 25 میلیونی اعلام کرد: طبق ضوابط اعلام شده طرح تامین وجوه از منابع بانکی باید پس از تحویل چک ها و مدارک به بانک صورت گیرد که این فرایند توسط شرکت ایران خودرو انجام شده است و با تایید و تامین بانک عامل، صدور فاکتور آغاز خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در پایان گفت: مشتریان ایران خودرو در اجرای طرح و دریافت خودرو نگرانی نداشته باشند زیرا طرح ملی دولت بی شک تا آخرین مرحله اجرایی خواهد شد.

 

مدیر عامل بانک مسکن: نظام بانکی ایران وثیقه محور است

مدیرعامل بانک مسکن گفت: در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان تامین مالی ساختار یافته مبتنی بر دارایی افراد است، نظام بانکی کشور مبتنی بر وثیقه بوده و برای اعتبارسنجی مشتری، به وثیقه آنها توجه می شود.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد هاشم بت شکن روز دوشنبه در پانزدهمین همایش توسعه مسکن در ایران افزود: بانک مسکن به عنوان بانک توسعه ای ، همواره برای تامین منابع مالی به دنبال ارائه راهکارهای جدید مالی بدون اتکا به منابع بودجه است تا بتواند با استفاده از دارایی های موجود، منابع مالی بخش مسکن را تامین کند.

وی یادآور شد: سرمایه تودیعی سهام داران، وام خطوط اعتباری، استفاده از اوراق بدهی ، اوراق مشارکت و استفاده از منابع مالی نهادهای بین المللی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن ، سال 2012 استفاده از وام های توسعه ای در کشور بسیار مورد توجه قرار گرفت و برای تامین مالی پروژه های مختلف در سال 2012 از محل مدیریت دارایی ها، 80 میلیارد دلار برای پروژه های عمرانی تامین مالی شده و 10 میلیارد دلار آن نیز از محل انتشار اوراق قرضه بود.

وی گفت: تبدیل اوراق بهادار به دارایی ها، تامین مالی پروژه ها، خرید سهام، تامین مالی لیزینگ از روش هایی است که باید در مدیریت مالی ساختاریافته مورد استفاده قرار گیرد.

بت شکن یادآور شد: تامین مالی با مشارکت دولت و بخش خصوصی از مهمترین روش های تامین مالی محسوب می شود و امروزه این روش در ایجاد زیر ساخت های مختلف حمل و نقل و مسکن مورد توجه قرار دارد.

وی تجربه بانک مسکن در تامین مالی ساختاریافته با استفاده از مدیریت دارایی ها را خاطرنشان ساخت و افزود: بسیاری از این دارایی ها هنوز بازارپذیر نیستند ، اما بانک مسکن تلاش می کند با استفاده از این روش و ارزشمندکردن این دارایی ها منابع مالی مورد نیاز را برای ایجاد زیرساخت ها و روساخت های شهری در اختیار متولیان ساخت و ساز قرار دهد.

به گفته بت شکن ، مدیریت دارایی مالی، مدیریت دارایی های زیرساختی و مدیریت دارایی های تجاری در این روش مورد توجه بانک مسکن قرار دارد و در اقدامی جدید این بانک برای تکمیل زیرساخت های شهر پردیس منابع مالی مناسبی را در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار داده تا زیرساخت های مورد نیاز در این شهر احداث شود.

پانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران با حضور اساتید، مسئولان دستگاه های اجرایی و متخصصان کشورمان روزهای دوم و سوم آذرماه سال جاری در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می شود و هفت میزگرد تخصصی مسایل و مشکلات حوزه ساخت و ساز کشور را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

 

طرح منطقه آزاد سیستان در هیات دولت تصویب شد

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: طرح منطقه آزاد تجاری - صنعتی سیستان در نشست هیات دولت به تصویب رسید.

علی اوسط هاشمی در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: تصویب منطقه آزاد سیستان چند مرحله دارد که مرحله نخست کارشناسی آن انجام و در نشست شورای عالی مناطق آزاد تصویب شد.

وی ادامه داد: این طرح برای تبدیل به لایحه به منظور تقدیم به مجلس شورای اسلامی، مصوبه هیات دولت را نیاز داشت که این مرحله نیز شب گذشته در نشست هیات دولت به ریاست دکتر روحانی مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت: این لایحه امروز تا فردا ازسوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود و برای نهایی شدن در ردیف دستورات مجلس قرار می گیرد.

استاندار سیستان وبلوچستان تاکید کرد: شرایط امروز استان از جمله نتایج منفی پدیده خشکسالی و همجواری با کشورهای بحران زده پاکستان و افغانستان بر دولت پوشیده نیست.

هاشمی افزود: تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی سیستان کمک شایان توجهی به نقش پذیری بیشتر این منطقه در سطح ملی و بین المللی و افزایش سطح تعامل میان دو کشور ایران و افغانستان ایفا می کند.

وی گفت: خوشبختانه تعامل و رایزنی بیش از یک ساله بسیار خوب توانست این بستر را امروز برای تصویب منطقه آزاد سیستان آماده کند.

سیستان شامل پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و با کشور افغانستان هم مرز است.

سیستان و بلوچستان حدود 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

منطقه سیستان بیش از 800 کیلومتر با منطقه آزاد تجاری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان فاصله دارد.

با راه اندازی منطقه آزاد تجاری - صنعتی سیستان چرخه بازرگانی و تجارت بین منطقه آزاد چابهار و سیستان گسترش می یابد.

 

رئیس اتاق بازرگانی: ایران و تایلند می توانند نیازهای یکدیگر را تامین کنند

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه شرایط اقتصادی نوین ایران با اجرایی شدن برجام فرصت گسترش همکاری های تهران ـ بانکوک را فراهم ساخته است، گفت: دو کشور می توانند با توجه به تولیدات خود، نیازهای یکدیگر را تامین کنند.

به گزارش ایرنا، محسن جلال پور روز دوشنبه در دیدار «سوویت ماسین سی» معاون وزیر بازرگانی تایلند با وی در محل اتاق ایران افزود: جمعیت 400 میلیون نفری ایران و کشورهای منطقه با 700 میلیون نفر جمعیت اوراسیا فرصتی مناسب برای توسعه مناسبات ایران و تایلند را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: ایران سالانه 700 هزار تن شکر وارد می کند و تایلند پنجمین صادرکننده شکر جهان است؛ علاوه بر این پیشتر این کشور از صادرکنندگان برنج به ایران بود و اکنون نیز با فناوری روز تایلند می توان در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ برای پاسخگویی به نیاز منطقه فعالیت کرد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط روسیه از نظر تحریمی، این فرصت فراهم شده تا تهران و بانکوک علاوه بر تلاش در جهت تامین نیاز کشورهای CIS، نیازهای مسکو را نیز پوشش دهند.

CIS، سازمانی بین المللی است که در دسامبر (10 آذر لغایت 10 دی ) 1991 پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق توسط روسیه، بلاروس و اوکراین تاسیس شد و مرکز آن در مینسک بلاروس واقع است؛ علاوه بر سه کشور یاد شده، قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، ارمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، گرجستان و مولداوی دیگر اعضای آن هستند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران